کشکول پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی، روانشناسی، زناشویی، مد، دکوراسیون، اشپزی، پزشکی و ....
جلوگیری از غرق شدن شناگران با دستبند هوشمند
دو شنبه 27 خرداد 1394 ساعت 10:13 | بازدید : 241 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

دستبند هوشمند,غرق شدن,جلوگیری از غرق شدن با دستبند هوشمند

این دسنبند هوشمند در مواقع خطر از غرق شدن شناگران جلوگیری می‌کند

 

جلوگیری از غرق شدن شناگران با دستبند هوشمند
محققان شرکت Kingii پس از مطالعه بر روی بهترین روش نجات جان شناگران، اولین نسل دستبند‌های مجهز به بالشتک ‌هوا برای شناور نگه‌داشتن افراد حادثه دیده را به بازار عرضه کردند. با توجه به اینکه هرساله تعداد زیادی از انسان‌ها در دریاها جان خود را از دست می‌دهند، تولید ابزارهای کمکی برای حفظ جان انسان‌ها بسیار ضروری است.


این دستبند سبک وزن به یک کیسه هوا و کارتریج تولید کننده گاز دی‌اکسیدکربن مجهز است که در هنگام خطر، کیسه‌هوا در کمتر از یک ثانیه از گاز دی‌اکسیدکربن پر شده و به حفظ شناگر در سطح آب کمک می‌کند.


تام آگاپادیس، بنیانگذار شرکت Kingii در مورد این دستبند اظهارکرد: متاسفانه مردم از جلیقه‌های نجات به علت عدم راحتی در استفاده، استقبال نمی‌کنند. وی در ادامه افزود: هنگامی که یکی از دوستانم را به علت غرق شدن در آب از دست دادم، تصمیم گرفتم که دستبند هوشمند نجات‌گر را اختراع کنم. اکنون به تمام کسانی که از جلیقه نجات راضی نیستند پیشنهاد می‌کنم که از این دستبند هوشمند استفاده کنند. چرا که این دستبند با قیمت بسیار مناسب و راحتی در هنگام شنا و موج‌سواری در مواقع خطر از غرق شدن شناگران جلوگیری می‌کند.
منبع : isna.ir



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اشتباهات رایج هنگام مسواک زدن
دو شنبه 26 خرداد 1394 ساعت 21:53 | بازدید : 554 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

اشتباهات رایج هنگام مسواک زدن,مسواك زدن,مسواک

روی شیوه و زمان مسواک زدن تان تمرکز و دقت داشته باشید

 

اشتباهات رایج هنگام مسواک زدن
احتمالا از اینکه دندان هایتان زرد شده یا جرم گرفته و یا از لثه هایتان خون می آید، شکایت دارید، چون به طور مرتب مسواک می زنید، اما با این مشکلات نیز دست به گریبان هستید. برخی افراد تصور می کنند صرف اینکه مسواک را برداشته و روی دندان هایشان بکشند، برای سلامت دهان دندان شان کافیست. برای تضمین سلامت دهان و دندان خود لازم است که از انتخاب درست مسواک تا آب کشیدن دهان دقت کنید.در این مطلب اشتباهات رایج مسواک زدن را عنوان می کنیم:

 

- دهانتان را بیش از اندازه آب می کشید

از دیگر اشتباهات رایج هنگام مسواک زدن این است که همیشه مشکل دندان ها ناشی از نامناسب بودن خمیردندان یا مسواک نیست. اگر شما می خواهید که خمیردندان به خوبی دنداهایتان را تمیز کند، باید از شستشو و آب کشیدن زیاد دهان بپرهیزید. به خاطر اینکه شستشوی زیاد دهان به منظور پاک کردن خمیر اجازه نمی دهد که فلور آن روی دندان ها بماند و خاصیت پاک کنندگی و حفاظتی خود را به اجرا بگذارد. در نتیجه این کار در طولانی مدت به سلامت دندان ها آسیب می زند. بعد از مسواک زدن کافیست که کف خمیردندان را تف کنید و فقط با یک لیوان آب، دهان تان را بشویید.

 

- از نخ دندان استفاده نمی کنید
اگر دندان هایتان با فاصله است، مسواک زدن به تنهایی باعث تمیز شدن آنها نمی شود، به خاطر اینکه مسواک به تمام بخش های دندان ها نمی رسد. بقایای مواد غذایی بین دندان ها باقی می ماند و با مسواک تمیز نمی شود. در نتیجه امکان پوسیدگی های سطوح پروگزیمال دندان ها که به سختی قابل رویت است، ایجاد می شود. لذا متخصصان دندانپزشکی توصیه می کنند بعد از مسواک زدن، از نخ دندان استفاده کنید.

 

روش صحیح مسواک زدن,اشتباهات رایج هنگام مسواک زدن,فواید مسواک زدن

مسواک زدن به تنهایی باعث تمیز شدن دندان نمی شود

 

- روی زبان را تمیز نمی کنید
ایکی ذیکر از روش های صحیح مسواک زدن این است که روی زبانتان را تمیز  کنید.

در حین مسواک زدن، زبان تان را فراموش نکنید. تمیز کردن روی زبان باعث کاهش تجمع باکتری های حاصل از باقیمانده ی غذاها شده و احتمال ایجاد بوی بدن دهان را کاهش می دهد. بهتر است مسواک خودتان و یا مسواک های مخصوص زبان را با ملایمت روی سطح زبان بکشید تا تمیز شود. نیازی به فشار دادن نیست.

 

- استفاده از مسواک بیش از سه ماه

مسواک نیز تاریخ مصرف دارد.استفادهی بیش از سه ماه از مسواک جزو اشتباهات رایج هنگام مسواک زدن می شود. زمانی که مسواک را به مدت طولانی استفاده می کنید، فرسوده شده و به خوبی دندان ها را تمیز نمی کند. فرم و شکل فرچه ی مسواک با هدف خاصی طراحی می شود. در واقع فرم مسواک به منظور تمیز کردن همه ی قسمت های دندان ساخته می شود. زمانی که به مدت طولانی از یک مسواک استفاده می کنید، شکل آن تغییر کرده و از فرم طبیعی خود خارج می شود. در نتیجه نمی تواند تمام قسمت های دندان ها را تمیز کند.
بهتر است بدانید که بعد از سه ماه استفاده از مسواک، تاریخ مصرف آن تمام می شود، یعنی اینکه مسواک از شکل می افتد و نمی تواند دندان ها را به خوبی تمیز کند. متخصصان توصیه می کنند که سه ماه بعد از استفاده از هر مسواکی، نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

 

نخ دندان,ویژگیهای یک مسواک خوب,مسواک های سخت

مسواک نیز تاریخ مصرف دارد

 

 - دندان ها را به صورت افقی مسواک می زنید

از اشتباهات رایج  هنگام مسواک زدن ، این است که دندان ها را افقی مسواک می زنید. استفاده ی نادرست از مسواک، دندان ها را تمیز نمی کند. اگر نمی خواهید زود به زود کارتان به مطب دندانپزشکی و مته های آزار دهنده بکشد، روی شیوه و زمان مسواک زدن تان تمرکز و دقت داشته باشید. نباید  دندانها را با حرکات افقی مسواک زد. زمانی که مسواک را از چپ به راست روی دندان ها می کشید، مسواک به نقاطی که محل تجمع کثیفی است و نقاطی که در معرض بزاق زیاد و در نتیجه جرم هستند نمی رسد و به این ترتیب کلید پوسیدگی زده می شود.

از دیگر راه های پیشگیری از اشتباهات رایج هنگام مسواک زدن، این است که مسواک را از بالا به سمت پایین روی دندان ها بکشید. برای سطوحی که برای جویدن استفاده می شود، استفاده از مسواک با حرکات افقی اشکالی ایجاد نمی کند.

 

 - دندان ها را با فشار زیاد می سابید
از دیگر اشتباهات افراد هنگام مسواک زدن این است که، دندان را با موکت یا فرش اشتباه می گیرند. در نتیجه تصور می کنند مسواک فرچه هست و دندان ها فرش. به این ترتیب به جان دندان ها می افتند و با قدرت زیادی آنها را می سابند. اما توجه داشته باشید که فشار دادن مسواک روی دندان ها، راه مناسبی برای تمیز کردن جرم ها نیست. همین که مسواک را در جهات درست روی دندان ها بکشید و با ملایمت این کار را انجام دهید، برای سلامت دندان ها کافیست.

 

زمانی که مسواک را با فشار زیاد روی دندان ها می کشید، احتمال آسیب به مینای دندان و عقب رفتن لثه ها وجود دارد. در این صورت نیز دندان ها نسبت به سرما حساس می شوند.
بهترین روش این است که مسواک را به آرامی و از بالا به پایین روی سطح دنداها بکشید. حرکات افقی برای دندان های آسیا بلامانع است.

 

 - از مسواک های سخت استفاده می کنید
اگر تصور می کنید هر چه فرچه ی مسواک سخت تر باشد، دندان ها را تمیزتر می کند سخت در اشتباهید. استفاده از مسواک های سخت (با موهای زبر) به اضافه خمیردندان زیاد و سابیدن زیاد دندان ها، باعث آسیب جدی به مینای دندان می شود. بهترین کار این است که از مسواک های نرم استفاده کنید و حین مسواک زدن، آن را با قدرت زیاد روی دندان ها نکشید این عمل باعث جلوگیری از اشتباهات رایج هنگام مسواک زدن می شود.

منبع : tebyan.net



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


داروهای طبیعی و درمان های خانگی برای کودکان
دو شنبه 26 خرداد 1394 ساعت 9:28 | بازدید : 265 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

گیاهان دارویی,خواص داروهای گیاهی

برای درمان بعضی از بیماری ها داروهای گیاهی بهتر از داروهای شیمیایی است

 

 برخی از داروها و درمان های خانگی برای کودکان وجود دارد که شاید از آنها بی خبر باشید. بسیاری از والدین امروزی ترجیح می دهند تا حد امکان از داروهای شیمیایی برای کودک خود استفاده نکنند. آنها به استفاده از داروهای طبیعی و گیاهی بیشتر تمایل نشان می دهند. این ایده بسیار هم خوب است و حتی گاهی تاثیر بهتر و سریع تری نیز دارد.

بدون شک بسیاری از والدین می دانند از چه جوشانده یا خوراکی های طبیعی برای درمان مثلا دل درد یا نفخ کودک استفاده کنند. اما ما هم چند درمان دیگر را برایتان نام برده ایم که شاید تاکنون نمی دانسته اید.


1.مشکل: کولیک (باد شکم که موجب درد می شود)
درمان طبیعی: بابونه
روش درمان: دکتر کیتی کمپر می گوید، بابونه باعث باز شدن گرفتگی روده و آرامش اعصاب می شود. در واقع، بسیاری از محققان معتقد هستند مواد شیمیایی فعال در بابونه بدون هیچ گونه عوارض جانبی، اثر آرامبخش قوی روی مغز و اعصاب دارد. برای درمان کولیک کودک، چای بابونه را دم کنید و اجازه دهید 5 دقیقه بماند. داخل استکان بریزید و در دمای اتاق بگذارید خنک شود. سپس حدود 28 تا 56 گرم از آن را داخل شیشه کودک بریزید.

بابونه, خواص بابونه

 بابونه باعث باز شدن گرفتگی روده و آرامش اعصاب می شود

 
مدرکی بر اثبات سودمندی بابونه: گیاه بابونه قرن هاست که به عنوان درمان طبیعی برای کولیک استفاده می شود. در نتیجه یک تحقیق ایتالیایی، کودکانی که از سینه مادر تغذیه می کنند وقتی به آنها چای بابونه داده می شود، تا 85 درصد زمان گریه آنها کاهش پیدا می کند.

نکته: خیلی به ندرت پیش می آید کودک شش ماهه یا بزرگ تر به بابونه یا رگ‌وید (گیاهی شبیه بابونه) حساسیت نشان بدهد. اما ممکن است پس از نوشیدن چای بابونه خارش پیدا کند. اگر کودک دچار خارش شد دیگر به او چای بابونه ندهید.

 
2. مشکل: رفلاکس (پس زدن خوراک از معده به مری)
درمان طبیعی: آدامس
روش درمان: جویدن آدامس باعث تحریک ترشح بزاق دهان می شود. این مساله باعث خنثی شدن اسید معده و آسان شدن روند هضم غذا می شود. آدامس جویدن به پایین رفتن و بلعیدن غذا کمک شایانی می کند و احتمال بازگشت غذا به مری (بروز رفلاکس) را کاهش می دهد. این مساله میان کودکان بسیار رایج است و احتمال می رود که بسیاری از کودکان از ترش کردن یا سوزش معده رنج می برند. کودکانی که وزن بیش از حد دارند بیشتر از دیگر کودکان در خطر این مشکل قرار دارند. 

داروی گیاهی برا درمان رفلاکس,رفلاکس چیست

 جویدن آدامس باعث تحریک ترشح بزاق دهان می شود


مدرکی بر اثبات سودمندی آدامس: یک محقق انگلیسی کشف کرده است، جویدن آدامس های بدون شکر پس از غذا باعث کاهش اسید در مری و کاهش احتمال رفلاکس می شود. البته باید توجه داشته باشید که فقط کودکان بالای 4 سال می توانند آدامس بجوند و زیر این سن ممنوع است.

نکته: جویدن آدامس های بدون شکر برای دندان ها نیز خوب است. آدامس باعث ترشح بزاق در دهان و شسته شدن غذاهای باقی مانده میان دندان ها می شود و از جرم گرفتن دندان جلوگیری می کند.

 

3 . مشکل: قند خون بالا
درمان طبیعی: دارچین
روش درمان: دارچین حاوی عناصری است که مستقیما روی سلول های بدن تاثیر می گذارند و باعث کاهش قند خون می شود. البته خیلی وقت نیست محققان تاثیر دارچین را کشف کرده اند و هنوز دقیقا مشخص نیست چگونه این کار را انجام می دهد.

داروی گیاهی برا درمان قند خون بالا,بالا بودن قند خون

دارچین حاوی عناصری است که  باعث کاهش قند خون می شود

 
مدرکی بر اثبات سودمندی دارچین : تحقیق و آزمایش روی بزرگسالان تاثیر دارچین برای کاهش قند خون را تایید کرده است. این ادویه را می توان به غذا یا نوشیدنی اضافه کرد و از اثرات مفید آن بهره گرفت. در این آزمایش، افراد دیابتی نوع دو نیز حضور داشته اند که با مصرف 2.5 قاشق چایخوری پودر دارچین به صورت روزانه به طور چشمگیری قند خونشان کاهش پیدا کرده است.

نکته: برای بهره بردن از اثر مثبت دارچین لازم نیست دارچین زیادی به غذای کودک اضافه کنید. در عوض همزمان با مصرف دارچین، شکر غذای او را کم کنید. به طور مثال، اگر برای صبحانه به کودک کورن فلکس می دهید پودر دارچین روی آن بریزید.


4. مشکل: آفتاب سوختگی
درمان طبیعی: آلوئه ورا
روش درمان: عناصر داخل آلوئه ورا با تولید خون اکسیژنه تازه در رگ های کوچک و غذارسانی به پوست، سرعت بازسانی پوست را افزایش می دهند. به همین دلیل، این گیاه باعث می شود تا جای سوختگی خیلی سریع درمان و ترمیم شود. آلوئه ورا همچنین خاصیت مرطوب کنندگی نیز دارد. همه زخم های پوستی نیز برای درمان سریع تر به رطوبت نیاز دارند.

 داروی گیاهی برا درمان  آفتاب سوختگی, آفتاب سوختگی در کودکان

 گیاه آلوئه ورا باعث می شود تا جای سوختگی خیلی سریع درمان و ترمیم شود

 
مدرکی بر اثبات سودمندی آلوئه ورا  : در تحقیقاتی که در واشنگتن صورت گرفته، ثابت شده است آلوئه ورا موجب تسریع ترمیم پوست هایی می شود که دچار سوختگی های درجه یک و دو هستند و در عرض 9 روز، آثار سوختگی را به طور کامل از میان می برد.

نکته: عصاره های آلوئه ورا که در داروخانه ها فروخته می شوند خاصیت بیشتری دارند (مرطوب کننده ها اصولا چگالی کمتری از این ماده در خود دارند). وقتی بچه دارید خوب است یک گلدان آلوئه ورا در خانه داشته باشید و هنگام بروز سوختگی یک برگ آن را بکنید و شیره داخلش را خارج کنید.


5. مشکل: آلرژی تنفسی
درمان طبیعی: سیب
روش درمان: کورستین، فلاونوید موجود در سیب از بروز حساسیت و آلرژی جلوگیری می کند. سیب باعث می شود تا مسایلی همچون آبریزش چشم، سرفه، عطسه یا افزایش  بزاق دهان تا حد زیادی کاهش پیدا کند. با اضافه کردن خوراکی هایی که کورستین زیادی در خود دارند به غذای روزانه کودک می توانید از بروز حساسیت های فصلی در او جلوگیری کنید. 

خاصیت سیب,درمان آلرژی با سیب

کورستین، فلاونوید موجود در سیب از بروز حساسیت و آلرژی جلوگیری می کند


مدرکی بر اثبات سودمندی سیب: تحقیقات ثابت کرده اند، کورستین بسیار موثرتر از قرص های ضد حساسیت است.

نکته: کورستین در مکمل های غذایی کودکان نیز موجود است. در مواد دیگر همچون تمشک و پیاز نیز این ماده یافت می شود.

 

6. مشکل: حالت تهوع و ناراحتی معده
درمان طبیعی: زنجبیل
روش درمان: زنجبیل حاوی موا ضد اسپاسم و گرفتگی است و کمک می کند تا انقباض ماهیچه های شکمی که باعث حالت تهوع می شوند، از بین بروند. زنجبیل بهترین درمان برای معده درد و مشکلات گوارشی است.

خاصیت زنجبیل,خواص گیاه زنجبیل

زنجبیل حاوی موا ضد اسپاسم و گرفتگی است


مدرکی بر اثبات سودمندی زنجبیل: در تحقیقی که روی بزرگسالانی که در نتیجه حرکت ماشین دچار تهوع می شوند، صورت گرفته، مشخص شده است افرادی که پیش از حرکت یک کپسول 1000 میلی گرمی از زنجبیل خورده اند بسیار کمتر از افراد دیگر دچار تهوع می شوند. این ماده برای کودکان نیز تاثیر مشابه دارد.

نکته: لیموناد زنجبیلی فقط کمی زنجبیل واقعی در خود دارد بنابراین بهتر است از چای زنجبیلی برای کودک استفاده کنید. نیم ساعت پیش از سوار ماشین شدن، یک استکان از این چای را به کودک بدهید. برای قابل خوردن بودن این چای بهتر است آن را با عسل شیرین کنید.


7. مشکل: سرفه
درمان طبیعی: عسل
روش درمان : عسل باعث تسکین و آرامش غشای گلو و کم شدن درد بلعیدن می شود. عسل همچنین حاوی آنتی اکسیدان های ضد بیماری و ضد میکروب نیز هست.  

خاصیت عسل,درمان سرفه با سیب

 عسل باعث تسکین و آرامش غشای گلو و کم شدن درد بلعیدن می شود


مدرکی بر اثبات سودمندی عسل: در نتیجه تحقیقات دانشگاه ایالت Penn که روی بیش از یکصد کودک دو ساله و بزرگ تر انجام شد، ثابت کرده است، خوردن یک قاشق غذاخوری عسل 30 دقیقه پیش از خواب باعث کم شدن سرفه می شود و بسیار بهتر از شربت های ضد سرفه پاسخ داده است.

نکته: هرگز به کودکان زیر یک سال عسل ندهید زیرا سیستم ایمنی بدن آنها هنوز تکمیل نشده است و نمی تواند با برخی باکتری ها که در بدن کودک یافت می شود، مبارزه کند.

 

منبع:bartarinha.ir



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


وقتي پاها بي قراري مي کنند
دو شنبه 25 خرداد 1394 ساعت 20:32 | بازدید : 586 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

علایم سندرم پای بی قرار, سوزن سوزن شدن پا

سوزن سوزن شدن پا از علائم سندرم پای بی قرار می باشد.

 

سندرم پای بی قرار یا آرال اس بیماری پای بیقرار نوعی اختلال خواب است که در آن، فرد مبتلا دچار احساس ناخوشایند در پاها می‌شود و آن را به صورت احساس گزگز، مورمور، سوزش، درد و کشش و یا حرکت حشرات روی پوست توصیف می‌کند و بیمار برای کاهش حس ناچار است پای خود را تکان دهد و یا بکشد.

اين بيماري يک اختلال عصبي حرکتي شايع است که در رديف « اختلالات خواب» طبقه بندي مي شود؛ زيرا باعث اختلال در خواب شبانه مي شود. « انجمن بي خوابي آمريکا» برآورد کرده که حدود 12 ميليون زن و مرد آمريکايي دچار اين سندرم هستند. اگر شما به اين بيماري دچار باشيد، وقتي نشسته يا دراز کشيده ايد، شديداً و مدام در پاهاي تان احساس ناراحتي مي کنيد و مي خواهيد بلند شويد و راه برويد.

 

با اين کار به طور موقت اين احساس از بين خواهد رفت. اين سندرم مي تواند در هر سني بروز کند و با افزايش سن بدتر مي شود. ( هر چند برخي از بيماران قبل از 18 سالگي با چنين شکايت هايي به پزشک مراجعه مي کنند). با وجودي که پاهاي بي قرار و آزاردهنده به آسيب هاي جدي ديگري منجر نمي شوند و به شکل يک بيماري مزمن فرد را آزار مي دهند، ولي گاهي اوقات هم ممکن است فرد بسيار ناتوان شود.

 

علایم سندرم پای بی قرار
افراد مبتلا به سندرم پای بی قرار دچار احساساتی ناراحت کننده در پاها (بعضی اوقات در دست یا سایر اعضای بدن) و نیازی شدید به تکان دادن پاها برای آسایش از این مشکل دارند. بیماری باعث انواع احساسات از جمله سوزن سوزن شدن، خارش، ضربان و کوبیدن، سوزش، کشش و خزیدن چیزی در پاهای فرد مبتلا می‌شود. نوسان شدت علایم سندرم پای بیقرار عادی بوده و می‌تواند رخ دهد.

 

این مشکل معمولا هنگام دراز کشیدن و یا نشستن طولانی مدت بر روی صندلی ماشین، هواپیما و یا سینما رخ دهد. علایم سندرم پای بیقرار با تکان دادن پا و یا ایستادن بهتر شده و کم تر آزار می‌دهد. این علایم می‌تواند باعث مشکل در خوابیدن، خواب آلودگی روزانه و کاهش کیفیت زندگی شود.

 

بعضی از افراد مبتلا به سندرم پای بی قرار هیچگاه به پزشک مراجعه نمی‌کنند، چرا که بیان کردن علایم و توضیح مشکل برایشان دشوار می‌باشد. اگر فکر می‌کنید، دچار این بیماری هستید برای درمان آن و دریافت مشاوره به پزشک مراجعه نمایید.

 

رژيم غذايي بیماران سندرم پای بی قرار, سوزن سوزن شدن پا

برای درمان سندروم پای بی قرار باید کمبود آهن بدن را درمان کنیم.

 

عوامل پیدایش سندرم پای بی قرار
در بسیاری موارد، هیچ عامل مشخصی برای بروز سندرم بی قراری پا وجود ندارد. محققان گمان می برند که این مشکل ممکن است به خاطر عدم توازن ماده شیمیایی دوپامین در مغز باشد. این ماده شیمیایی مسئول فرستان پیام برای کنترل حرکات عضلانی است.


سندرم بی قراری پا معمولاً به صورت ارثی در خانواده منتقل می شود به ویژه اگر فرد از کودکی به این مشکل مبتلا بوده باشد. محققان محل هایی روی کروموزوم ها پیدا کرده اند که ژن سندرم بی قراری پا می تواند در آن وجود داشته باشد.


استرس علائم این سندرم را بدتر می کند. بارداری و تغییرات هورمونی نیز ممکن است به طور موقتی این مشکل را حادتر کنند. خیلی از خانم ها برای اولین بار حین بارداری با این مشکل مواجه می شوند، به ویزه در سه ماهه آخر بارداری. اما، در اکثر این خانم ها، علائم و نشانه های بیماری حدوداً یک ماه پس از وضع حمل برطرف می شود.


در اکثر موارد، سندرم بی قراری پا با هیچ بیماری دیگری در ارتباط نمی باشد. اما گاهاً می تواند با مشکلات زیر همراه باشد:
▪ بیماری عصب ثانویه:این اسیب دیدگی به عصب ها در دست و پا گاهی به خاطر بیماری مزمنی مثل دیابت و اعتیاد به الکل ایجاد می شود.


▪ کمبود آهن:حتی بدون ابتلا به کم خونی، کمبود آهن می تواند عامل پیدایش یا عود کردن سندرم بی قراری پا شود. اگر در سابقه سلامتیتان، خونریزی معده یا روده داشته اید، با قاعدگی های طولانی و شدید روبه رو بوده اید، یا دفعات زیادی خون داده اید، ممکن است کمبود آهن داشته باشید.


▪ نارسایی کلیه:اگر دچار نارسایی کلیه هستید، ممکن است کمبود آهن هم داشته باشید. وقتی کلیه نتواند به خوبی کار کند، ذخیره آهن در خون کم میشود. این مشکل به همراه سایر مشکلات در شیمی خون، می تواند باعث پیدایش یا بدتر شدن سندرم بی قراری پا در شما شود.

 

درمان سندرم پای بی قرار چگونه است؟
بعضی برای درمان سندرم پای بی قرار باید سایر بیماری های مرتبط همچون کمبود آهن یا نوروپاتی محیطی را باید درمان نمود. درمان کمبود آهن ممکن است با تجویز مکمل های آهن در ارتباط باشد. با اینحال دقت نمایید که برای دریافت آهن باید قبل از آن سطح آهن خونتان را چک کرده و با تجویز پزشک اقدام به دریافت دارو نمایید.

 

اگر سندرم پای بی قرار در شما با هیچ بیماری دیگری مرتبط نباشد، برای درمان آن می‌بایست بر تغییرات سبک زندگی و یا درمان دارویی تمرکز نمایید. درمان دارویی فقط با دستور پزشک مجاز بوده و بدون مراجعه به پزشک ممکن نیست.

 

سندرم پای بی قرار, سوزن سوزن شدن پا

چاقي و بي تحرکي از عوامل بروز سندرم پاهای بی قرار می باشد.

 

درمان خانگی برای سندرم پاهای بی قرار
•  دیرتر بخوابید:سندرم پای بیقرار باعث سخت خوابیدن می شود.برای داشتن خواب عمیق، کمی دیرتر به رختخواب بروید و صبح ها بیشتر بخوابید.

•  سر ساعت معینی بخوابید و بیدار شوید.

•  قبل از خواب پاهای خود را ورزش دهید.

•  دوش آب گرم بگیرید.

•  مواد کافئین دار نخورید.

•  پاهایتان را سرد یا گرم کنید.

•  هر روز ورزش کنید.
•  مغز خود را ورزش دهید.
•  پاهای تان را حرکت دهید وقتی پاهایتان درد می گیرند، حرکت دادن آن ها، احساس ناراحتی را کاهش می دهد.
•  به طور عمیق نفس بکشید.
•  قبل از خواب، تلویزیون را خاموش کنید.
•  پاهای خود را ماساژ دهید.
•  ببینید نیاز به قرص آهن نیاز دارید یا نه.
•  با حرکات یوگا، درد خود را کم کنید.
  الکل ننوشید و سیگار نکشید.
•  داروهای مصرفی خود را چک کنید.برخی داروهای سرماخوردگی و آلرژی، علائم سندرم را بدتر می کنند، به خصوص برخی آنتی هیستامین ها (ضد حساسیت ها).

 

تأثير رژيم غذايي در کاهش يا افزايش شدت بيماري
رعايت رژيم غذايي مناسب، سرشار از فولات و ديگر مواد مغذي حياتي در کنار دارو و ديگر درمان هاي موجود، در کاهش علائم موثر است. به توصيه هاي زير توجه کنيد:
•  غذاهايي که داراي فولات هستند، مانند اسفناج، مارچوبه و سبزي هايي که برگ هاي سبز تيره دارند، بيشتر بخوريد و غلات کامل و نان هاي سبوسدار را حتماً در صبحانه خود بگنجانيد. اگر بيماري يا مشکل خاصي مانند بالا بودن کلسترول يا حساسيت به تخم مرغ نداريد، بيشتر تخم مرغ بخوريد. جگر هم منبع بسيار خوبي از فولات است.


•  تعداد دفعات غذا خوردن تان را بيشتر و حجم هر وعده را کمتر کنيد. مغزها، ماهي، ميوه تازه و غلات کامل را به قاعده در رژيم غذايي خود بگنجانيد. بهتر است به جاي غذاهاي فرآوري شده، غذاهاي تازه بخوريد و از خوردن غذاهايي که با آرد تصفيه شده درست شده اند و قندهاي ساده دارند ( مانند انواع شيريني ها و کيک ها) نيز بپرهيزيد.


•  مصرف خوراکي هاي حاوي کلسيم و ويتامين B12 ضروري است. اگر فکر مي کنيد با خوردن غذاهاي روزانه اين مواد مغذي به مقدار کافي به بدن تان نمي رسد، با مشورت پزشک مکمل بخوريد.
چاقي و بي تحرکي دو عاملي هستند که خطر ابتلا به اين سندرم را بالا مي برند و مي توانند علائم آن را شدت بخشند. با کمک يک متخصص تغذيه رژيم مناسبي براي کاهش وزن خود تنظيم کرده و با مشورت پزشک و مربي ورزش، به طور منظم ولي ملايم ورزش کنيد.


منابع:hidoctor.ir
rastineh.ir
rasekhoon.net



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دنیای میکروسکوپی قطرات اشک (+تصاویر)
دو شنبه 25 خرداد 1394 ساعت 7:19 | بازدید : 249 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

اشک, ساختار اشک,تصاویر میکروسکوپی اشک

دو قطره اشک با ساختار شیمیایی کاملاً مشابه می‌توانند ظاهری متفاوت داشته باشند

 

دنیای میکروسکوپی قطرات اشک (+تصاویر)

همگی ریزش اشک، همان قطرات شفاف نمکینی که هنگام شادی، غم یا حتی یک خرد کردن معمولی پیاز از چشمان‌مان سرازیر می‌شود را تجربه کرده‌ایم. بارها شوریش را چشیده‌ و گرمی جاری شدنش را روی گونه‌های‌مان حس کردیم. اما آیا با دنیای میکروسکوپی آنها هم آشنا هستیم؟ عکاسی ماجراجو، این دنیا را دست مایه کار خود قرار داده است.
یک عکاس هلندی به نام Maurice Mikkers که مدرکی نیز در زمینه‌ی علوم آزمایشگاهی دارد، اخیراً به بررسی اشک و انواع مختلف آن پرداخته و نشان می‌دهد که احساسات و اتفاقات مختلف چطور در اشک‌های ما نمود می‌یابند.

 

انواع مختلف اشک از لحاظ ساختار و میزان چسبندگی یکسان نبوده و هر یک حاوی مخلوطی از مواد بیولوژیک از جمله چربی‌ها، آنزیم‌ها و پادتن‌هایی هستند که در آب و نمک شناورند. اما رابطه‌ی این ترکیبات با آن‌چه در جهان واقع رخ می‌دهد چیست؟ برای پاسخ دادن به این سئوال و مشخص کردن تفاوت‌های ساختاری میان اشک‌هایی که در اثر خرد کردن پیاز، خوردن فلفل تند، ایستادن در برابر پنکه و یا به دلیل غم یا شادی جاری می‌شوند، این اشک‌ها را زیر میکروسکوپ قرار داده است.


این قطره‌های اشک پس از گذشت مدتی شروع می‌کنند به تشکیل کریستال و تثبیت شدن و تصاویر ثبت شده از آن‌ها نشان می‌دهد که ساختار این قطرات اشک تا حد زیادی به شرایطی که موجب جاری شدنشان شده وابسته است و به همین دلیل .

 

اشک, ساختار انواع اشک,تصاویر میکروسکوپی اشک

تصویر اشک، پس از چند دقیقه خیره شدن به پنکه

 

اشک, ساختار اشک,تصاویر میکروسکوپی اشک

تصویر اشک، پس از چند دقیقه خیره شدن به پنکه

 

اشک, ساختار اشک,تصاویر میکروسکوپی اشک

تصویر اشک ، پس از خوردن فلفل تند

 

اشک,تصاویر میکروسکوپی اشک,ساختار اشک

تصویر اشک ، پس از خوردن فلفل تند

 

اشک, ساختار اشک,تصاویر میکروسکوپی اشک

تصویر اشک پس از خرد کردن پیاز، زدن فلفل به چشم، وارد کردن آب به بینی و خوردن فلفل تند

 

اشک, ساختار اشک,تصاویر میکروسکوپی اشک

تصویر اشک پس از خرد کردن پیاز و خوردن فلفل تند

 

اشک, ساختار اشک,تصاویر میکروسکوپی اشک

تصویر اشک پس از خرد کردن پیاز و خوردن فلفل تند

 

اشک, چگونگی تشکیل اشک,تصاویر میکروسکوپی اشک

تصویر اشک پس از خرد کردن پیاز

 

اشک, ساختار اشک,تصاویر میکروسکوپی اشک

تصویر اشک پس از خرد کردن پیاز

 

اشک, ساختار اشک,تصاویر میکروسکوپی اشک

تصویر اشک پس از خرد کردن پیاز

 

چگونگی تشکیل اشک, ساختار اشک,تصاویر میکروسکوپی اشک

تصویر اشک پس از قرار دادن مقدار زیادی روغن منتول روی پلک

 

اشک, ساختار اشک,تصاویر میکروسکوپی اشک

اشک جاری شده در اثر واکنش احساسی

 

اشک, ساختار اشک,تصاویر میکروسکوپی اشک

اشک جاری شده در اثر واکنش احساسی

 

اشک,چگونگی تشکیل اشک,تصاویر میکروسکوپی اشک

اشک جاری شده در اثر واکنش احساسی

 

منبع : aftabnews.ir



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


با 5 روش از فراموشی پیشگیری کنید
دو شنبه 24 خرداد 1394 ساعت 22:5 | بازدید : 572 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

فراموشی, پیشگیری از فراموشی, زوال عقل

یکی از روشهای پیشگیری از فراموشی ، ورزش کردن و فعالیت بدنی است

 

با 5 روش از فراموشی پیشگیری کنید
یکی از عوارض ترسناک افزایش سن، فراموشی است. خوشبختانه تحقیقات جدید نشان دادند روش‌های متعددی وجود دارد که از فراموشی جلوگیری یا روند پیشرفت آن را کند می‌کنند. برای آشنایی با برخی از این روش‌ها با ما همراه باشید.
این روش‌ها را به عنوان یک سری تغییرات در سبک زندگی در نظر بگیرید که باعث می‌شوند حافظه شما برای سال‌های آینده، تقویت شود و بدین ترتیب از فراموشی پیشگیری کنید.


-- ورزش کنید
یکی از روشهای پیشگیری از فراموشی ، ورزش کردن و فعالیت بدنی است. محققان اثبات کرده‌اند که فعالیت فیزیکی منظم نقش مهمی در حفظ سلامت مغز و تقویت حافظه ایفا می‌کند. تحقیقاتی که بر روی حیوانات انجام شده، نشان داده است که ورزش، موادی را که سلول‌های مغزی را تغذیه می‌کنند، افزایش می‌دهد و احتمالاً از بروز سکته مغزی جلوگیری می‌کند.
ورزش احتمال ابتلا به بیماری‌هایی که منجر به از دست دادن حافظه می‌شوند، مانند فشارخون بالا، کلسترول بالا، دیابت و سکته مغزی را کاهش می‌دهد. ورزش برای سلامت ریه مفید است. طبق یک گزارش، افراد مسنی که فعالیت‌های ذهنی قوی دارند، ریه‌های سالم و قدرتمندی نیز دارند.


در نتیجه سعی کنید در میان کارهای روزانه خود، ورزش کنید. طبق تحقیقات، نباید شدت ورزش زیاد باشد؛ اما بایستی به طور منظم ورزش کنید. پیاده‌روی در اطراف محله، ورزش در کلاس‌های ورزشی یا به همراه ویدئوهای مرتبط، شنا کردن یا دوچرخه‌سواری به طور منظم جزو فعالیت‌های فیزیکی مناسب محسوب می‌شوند و در پیشگیری از فراموشی مفید هستند.

 

-- سیگار نکشید
سیگار کشیدن احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مانند سکته مغزی، فشارخون بالا و افسردگی را افزایش می‌دهند. این بیماری‌ها منجر به از دست دادن حافظه می‌شوند.
سیگار کشیدن به شش‌ها آسیب می‌رساند و سلامت ریه با حافظه قوی در سنین بالاتر ارتباط دارد. سیگار کشیدن با مسدود کردن اکسیژن‌رسانی به مغز، رگ‌های خونی را تنگ کرده و باعث آسیب به سلول‌های عصبی می‌شود.
تحقیقات نشان می‌دهند افراد غیرسیگاری نسبت به افراد سیگاری، بهتر نام‌ها و چهره‌ها را به خاطر می‌آورند. در نتیجه اگر می‌خواهید از فراموشی پیشگیری کنید، سیگار را ترک کنید.

 

-- کارها و فعالیت های جدید یاد بگیرید
طبق یک گزارش، سطح تحصیلات تنها خصوصیتی است که ارتباط نزدیکی با عملکرد قوی ذهن در افراد مسن دارد. برخی از متخصصین معتقدند شما می‌توانید از طریق تحصیلات پیشرفته، ذهنی قوی به دست آورید؛ زیرا تحصیلات به فعال بودن ذهن کمک می‌کند. با این حال، حتی یادگیری‌های کوچک مانند یادگیری یک سرگرمی جدید یا انجام بازی‌های محرک ذهن نیز در پیشگیری از فراموشی مؤثر هستند.

 

فراموشی,زوال عقل,پیشگیری از فراموشی

یادگیری‌های کوچک مانند یادگیری یک سرگرمی جدید در پیشگیری از فراموشی مؤثر است

 

 -- تغذیه مناسبی داشته باشید
داشتن یک رژیم غذایی مناسب که سرشار از مواد مغذی است، یک عامل مهم در حفظ سلامت مغز و راهی برای پیشگیری از فراموشی است. مصرف انواع میوه، سبزی و چربی‌های سالم به‌دست‌آمده از غلات سبوس‌دار، ماهی و مغز میوه در پیشگیری از بیماری‌های مختلف و حفظ سلامت مغز مؤثر است.
همچنین برخورداری از وزن متعادل حائز اهمیت است. این امر باعث کاهش احتمال ابتلا به دیابت و فشارخون بالا می‌شود که هر دو بیماری به حافظه آسیب می‌رسانند.

 

-- در ساعت مناسب به رختخواب بروید
تحقیقات نشان می‌دهند ۶ الی ۸ ساعت خواب شبانه برای تقویت حافظه و سلامت عمومی بدن مناسب است. از نظر سلامت حافظه، کیفیت خواب نسبت به میزان خواب مهم‌تر است.

برای بهبود عادت‌های خواب خود، نکات زیر را رعایت کنید :
- چند ساعت قبل از رفتن به رختخواب، ورزش نکنید.
-در اواخر روز از مواد غذایی کافئین‌دار استفاده نکنید.
- در طول روز چرت نزنید.

 

هرگز برای کاهش سرعت از دست دادن حافظه یا پیشگیری از آن، خیلی زود یا خیلی دیر نیست. به جای این که از دست دادن حافظه و فراموشی را به عنوان بخش اجتناب‌ناپذیر افزایش سن ببینید، از اقدامات پیشگیرانه، راهبردها و عادت‌های سالمی که در بالا گفته شد، استفاده کنید. تمام این عادت‌ها ارتباط مستقیمی با یک سبک زندگی سالم و خوب دارند. با انجام این اقدامات حافظه خود را تقویت کرده و از فراموشی در سال‌های آینده پیشگیری کنید.
منبع : footofan.com



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


رمز و راز یک خانواده خوشبخت
دو شنبه 24 خرداد 1394 ساعت 7:23 | بازدید : 240 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

راز یک خانواده خوشبخت

راز خوشبختی داشتن برنامه مشخص و هدفمند در خانواده است

 

آیا شما به دنبال قوانین سه دقیقه‌ای و سایر راهنمایی‌های آسان و کلیدی برای خوشبختی می‌گردید و وقت ندارید سال‌های زیادی به دنبال این اکسیر شادمانی صرف کنید؟می‌توانید اینجا عصاره خوشبختی را از رازهای کوچکی که طی زمان آزموده شده است و بر مبنای تحقیقات علمی به دست آمده، فرابگیرید.

خانواده‌های شاد برای حرف زدن با یکدیگر، مشارکت در کارهای خانه، فعالیت اقتصادی و آرامش روش‌های خاص خودشان را دارند.

در کنارهم نه مقابل هم
دانشمندان در یافته‌اند که در کنار هم نشستن حس مشارکت بهتری می‌دهد تا این‌که در مقابل هم بنشینید. خصوصا زمانی که بخواهید تصمیم‌گیری کنید. بنابراین وقتی قرار است هم‌فکری کنید کنار هم قرار بگیرید نه مقابل هم.
می بینید که این «عزیز بشین به کنارم» معروف هم حکمتی داشته است.

چراغ خاموش!
«نور کمتر آرامش بیشتر» گویا این یک قائده است که در ناخودآگاه بشر حک شده و می‌توان با کم کردن نور‌ آرامش‌بخشی یک مکالمه را افزایش داد و استرس را کاست.

بد نیست این بار که می‌خواهید از قبض‌های جدید و قیمت‌های جدید با همسرتان صحبت کنید، چند تا از لامپ‌های خانه را خاموش کنید با این کار با یک تیر دو نشان زده‌اید.

نسل آگاه
تحقیقات نشان می‌دهد بچه‌هایی که بیشتر در مورد موفقیت‌ها و شکست والدین خود می‌دانند، راحت تر می‌توانند استرس خود را کنترل کنند و انعطاف‌پذیرتر هستند.

بنابراین اگر می‌خواهید فرزندانتان کنترل استرس را یاد بگیرند به جای پنهان کردن همه چیز به آنان بیاموزید که وقتی مشکلی وجود دارد خانواده چطور از پس آن برمی‌آید. به آنها بیاموزید موفقیت حاصل زحمت همه اعضای خانواده است و شادی حاصل از آن به همه تعلق دارد.

تکیه بر بالش خوشبختی
این بالش‌ها واقعا احساس خوشبختی را افزایش می‌دهد. تحقیقات دانشگاه ییل و هاروارد نشان می‌دهد مردم وقتی روی سطح نرمی نشسته‌اند انعطاف‌پذیر و مصالحه‌جوتر از زمانی هستند که بر سطوح سفت و سخت نشسته‌اند.

پس بهتر است همین حالا اتاق کنفرانس خانواده را تغییر دهید و از جایی استفاده کنید که مبل‌های راحتی‌تان در آن قرار دارد.

زیر سایه بزرگ‌ترها
خوشبختی زیر سایه بزرگ‌ترهاست. این یک افسانه قدیمی نیست، کار آن از تعارف هم گذشته است. مطالعه مروری 66 پژوهش انجام شده نشان می‌دهد مادرانی که کودکان خود را به مادربزرگ‌ها می‌سپارند استرس کمتری دارند و فرزندان آنها نسبت به سایر کودکان خود را راحت‌تر با شرایط وفق می‌دهند.

نیمه پر، نیمه خالی
هنگام شام و ناهار اگر اعضای خانواده دور هم باشند چه باید بکنند؟ یک خانواده خوشبخت نام خدا را بر زبان جاری می‌سازد و بدون کلامی تمام محتویات بشقابش را تا ته می‌خورد و خدا را شکر می‌کند یا این فرصت را برای گفت‌وگو غنیمت می‌داند؟

بله خانواده‌های خوشبخت سر میز غذا با هم گفت‌وگو می‌کنند و از نیمه‌های پر و خالی لیوان زندگی خود سخن می‌گویند و گزارش‌های خوب و بد طول روز را با هم به اشتراک می‌گذارند و مرور می‌کنند. این واقعیت از یافته‌های حاصل از پژوهش‌های بسیاری استنباط شده است. تحقیقات نشان می‌دهد کودکانی که شاهد فراز و نشیب‌های زندگی والدین و طرح آن در خانواده هستند، همدلی و همراهی با خانواده و اطرافیان را بیش از دیگر کودکان می‌آموزند.

تربیت یک سرباز بالقوه
وقتی نیازهای خانواده را به نیازهای خود ترجیح می‌دهید، یک فرهنگ در خانواده پدید می‌آورید: «خدمت به دیگران و از خود گذشتگی». هرچالش در خانواده فرصتی است برای آموزش این‌که در کنار هم باشیم یا در مقابل هم و به خاطر آن چطور از خود گذشتگی کنیم.

یک برنامه سفت و سخت
کارها در یک خانواده خوشبخت همیشه هم سهل و ممتنع پیش نمی‌رود. راز خوشبختی این است که برنامه منسجم و مشخص و هدفمندی در خانواده اجرا شود. سه صفحه آماده کنید و روی هریک از آنها بنویسید: کارهایی برای انجام دادن، اوضاع در حال پیشرفت و کارهای انجام شده.

به عنوان یک عضو خانواده سعی کنید از ستون اول به ستون آخر در حرکت باشید. مطمئن باشیداین کار شما را آنقدر موفق می‌کند که هیچ سمینار موفقیتی تاکنون این اثر را نداشته است.

انعطاف‌پذیر بودن
تحقیقات نشان می‌دهد انعطاف پذیری رمز خوشبختی است. چه با افرادی که در طول روز و طی زندگی سرو کار دارید چه در مورد تکنیک‌هایی که برای نظم و انضباط، سرگرمی یا روابط عاطفی با خانواده به کار می‌برید.هرچقدر با مسائل بیشتر درگیر شوید فرسوده تر می‌شوید در حالی که انسان‌های خوشبخت مثل آب از لابه‌لای سنگ‌ها نیز راه خود را پیدا می‌کنند.

ورزش و خوشبختی
همیشه یک پای قضیه تن سالم است و تن سالم با ورزش به دست می‌آید.
جیم تامپسون، بنیانگذار موسسه مثبت‌اندیشی معتقد است والدین مهم‌ترین مسئولیت را در قبال بچه‌هایی که برای اولین بار با ورزش و مسابقات آشنا می‌شوند دارند. این روانشناس توصیه می‌کند: بعد از بازی از اشتباهات احتمالی فرزندتان جلوگیری کنید و به او بگویید: ضربه‌ای که خورده‌ای مهم نیست من فکر نمی‌کنم تو از آن اشخاصی باشی که براحتی وا می‌دهند.

رمز و راز یک خانواده خوشبخت

انعطاف پذیری رمز خوشبختی است

 

مجمع عمومی خانواده
خانواده نیز یک نهاد اجتماعی است و دلیلی ندارد ملزومات آن را لغو کنید. یکی از این ملزومات مجمع عمومی یا دور همی منظم خانواده برای حل و فصل مشکلات جاری و مشورت در مورد موضوعات آتی است.

در این جلسات می‌توانی رفتارمتعالی را به خانواده بیاموزید. اگر خانواده جای امنی برای طرح موضوعات نباشد، هیچ برنامه‌ریزی در خانواده بخوبی اجرا نمی‌شود.

در چانه‌زنی‌ها آینه رقیب باشید
مطالعات نشان داده است کسانی که در جایگاه بالا تری نسبت به شرکای خود می‌نشینند، پاهایشان را روی هم می‌اندازند و انگشتانشان را پشت گردنشان حلقه می‌کنند،احساس برتری نسبت به دیگران دارند،در حالی که کسانی که در موقعیت پایین تری می‌نشینند، موقعیت دفاعی، افت انرژی و رنجش پیدا می‌کنند.

اگر می‌خواهید در چنین وضعیتی قرار نگیرید سعی کنید در چانه زنی‌ها و بحث‌ها مثل آینه طرف مقابل باشید و موقعیت خود را همسان او نگه دارید. این کار به موفقیت شما در چانه‌زنی‌ها کمک می‌کند و در نهایت موفق‌تر و خوشحال‌تر خواهید بود.

چشم از هم برنگردانید
قطع ارتباط چشمی یکی از مهم‌ترین عوامل آغاز درگیری در خانواده است.محققان ایندیانا سال‌ها برای پایش حرکات صورت چون در هم کشیدن ابرو، جمع کردن بینی و به هم فشردن لب‌ها طی مشاجرات زناشویی وقت صرف کردند. آنها زوج‌های بررسی را 4 سال بعد نیز دوباره ‌ بررسی کردند و دریافتند از میان تمام حرکات چهره، چشم غره و برگرداندن نگاه بیشترین تاثیر را در دامن زدن به تنش‌های خانوادگی داشته است. پس اگر می‌خواهید خانواده‌ای خوشبخت داشته باشید مراقب چشم‌هایتان باشید و از چشم‌غره رفتن و چشم برگرداندن از همسرتان خود داری کنید وگرنه هرچه دیدید حقیقتا از چشم خودتان دیده‌اید!

دایره تعامل
قبلا گفتیم برای همفکری و حس نزدیکی با همسرتان در کنارش بنشینید نه مقابلش اما اکنون می‌خواهیم بگوییم که دانشمندان دریافته‌اند دایره‌ای نشستن در خانواده می‌تواند ارتباطات و تعامل خانواده را بیشتر کند. همانطور که در کنار هم نشستن همدلی را بیشتر می‌کند.

تو گفتن را بس کنید
تو گفتن را بس کنید و به جای آن ما بگویید. مثلا به جای این‌که بگویید تو باید ارتباطات را بهتر کنی بگویید: «ما باید ارتباطاتمان را بهتر کنیم.» جیمز پنه بکر روانشناس معتقد است اینطوری هردو زن و شوهر در یک تیم قرار می‌گیرید و مجبور نیستید در جبه‌های مقابل بجنگید.

وقت بی‌حوصلگی
دو روانشناس محقق شیکاگو دریافته‌اند که بین ساعت 6 و 8 پراسترس‌ترین زمان در شبانه‌روز است. والدین روز پراسترس کاری خود را پشت سر گذاشته‌اند، بچه‌ها خسته‌اند و اعضای خانواده همه در خانه جمع شده‌اند.

این زمان اصلا وقت مناسبی برای گله‌گذاری نیست. پس لطفا این ساعت‌ها را حتی‌المقدور به کارهایی بپردازید که برایتان تمدد اعصاب به همراه می‌آورد نه تنش بیشتر.

استدلال سه دقیقه‌ای
جان گاتمن از دانشگاه واشنگتن طی تحقیقاتی دریافته است مهم‌ترین نکات هر استدلالی می‌تواند طی سه دقیقه اول بحث بخوبی دریافت شود و بعد از آن مردم اغلب حرف‌هایشان را با صدای بلندتری تکرار می‌کنند.

پس شما هم از این پس سعی کنید تمام پیام و مباحثه خود را به بهترین نحوی در سه دقیقه خلاصه کنید زیرا بیش از این دیگران را خسته خواهید کرد.
منبع:سلامت نیوز


موضوعات مرتبط: روانشناسی , برای زندگی بهتر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


میوه‌ها را چه وقت بخوریم؟
دو شنبه 23 خرداد 1394 ساعت 18:58 | بازدید : 568 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

خواص میوه ها, خاصیت میوه ها,خواص انواع میوه ها

میوه‌ ها گروهی از مواد غذایی هستند

 

میوه‌ها را چه وقت بخوریم؟

میوه‌ ها دربردارنده انواع ویتامین، مواد معدنی مانند فیبر غذایی، آنتی اکسیدان، کلسیم، فسفر و پتاسیم هستند که بدن به این مواد نیاز زیادی دارد اما برخی از آن‌ها نباید همراه غذا مصرف شوند و برخی را قبل یا بعد از غذا باید خورد.

 

خواص میوه ها

میوه‌ ها گروهی از مواد غذایی هستند که می‌توانند مواد زائد تولید شده در متابولیسم بدن را خنثی کنند. از دیگر خواص میوه ها این است که وجود آنتی اکسیدان‌های موجود در آن‌ها خاصیت ضد سرطان دارند و می‌توانند روغن حیوانی موجود در مواد گوشتی که در بدن باقی می‌ماند را از بین ببرد.

 

خواص شگفت انگيز ميوه ها

یک واحد سیب حدود 120 گرم، نصف یک گلابی بزرگ، دو عدد نارنگی کوچک، 3 عدد خرما، کیوی بزرگ 100 گرمی، 12 عدد گیلاس معادل 90 گرم و 17 دانه انگور معادل 90 گرم شامل یک واحد و یک سهم است که بدن برای تامین این ویتامین‌ها روزانه به این مقدار نیاز دارد.

 

دستگاه گوارش انسان توانایی هضم و جذب همه مواد غذایی را می‌تواند داشته باشد،  در برخی از موارد مواد مغزی مانند کلسیم، فسفر، روی و مس هنگام هضم و جذب مانع یکدیگر در بدن می‌شوند و اگر فردی کلسیم و منیزیم با هم دریافت کند باعث پوکی استخوان در فرد می‌شود؛ چرا که کلسیم اگر زیاد باشد مانع از جذب منیزیم در بدن می‌شود که در این شرایط پوکی استخوان به دلیل کمبود منیزیم در فرد است.

 

خواص میوه ها و سبزیجات,خواص میوه ها جهت درمان,خواص شگفت انگيز ميوه ها

میوه‌ ها دربردارنده انواع ویتامین، مواد معدنی هستند

 

بعضی از میوه‌ها به دلیل وجود فیبر غذایی در شیر و لبنیات نباید با هم مصرف شوند؛ چرا که به دلیل فیبر غذایی موجود در لبنیات، مانع از جذب مواد معدنی به بدن می‌شوند و ممکن است که جذب به خوبی صورت نگیرد.

 

خواص میوه هایی مانند سیب و گلابی به دلیل داشتن بافت سفت بهتر است که قبل و بعد از غذا مصرف شوند و میوه‌های دارای بافت‌های نرم مانند توت فرنگی، هلو و انگور اگر همراه غذا خورده شوند، مشکلی را برای فرد ایجاد نمی‌کنند. همچنین برای عدم جذب کلسترول بهتر است که میوه‌هایی که ویتامین ث دارند مانند پرتقال و لیمو در کنار غذا مصرف شود.

 

خواص میوه هایی مانند سیب و پرتقال شیرین برای بیماران دیابتی بسیار موثر است و میوه‌ها به دلیل قند طبیعی که دارند مانع از کاهش سریع قند خون در این بیماران می‌شوند. همچنین بهتر است که افراد چاق قبل از خوردن غذا میوه‌هایی که بافت سفت دارند مانند گلابی و سیب مصرف کنند چرا که این میوه‌ها دارای فیبر هستند و مصرف آن باعث می شود که این افراد خیلی زود احساس سیری کنند و میل‌شان به غذا کم شود.

 

خواص میوه ها و سبزیجات خام

بیمارانی که دارای اختلالات دستگاه گوارش هستند در مصرف میوه و سبزیجات باید دقت کنند. همچنین بیمارانی که دارای التهاب روده، زخم روده و زخم معده هستند نباید از میوه‌ها به صورت خام مصرف کنند، زیرا بیماری آنها بدتر می‌شود و باید میوه‌ها را به صورت کمپوت و پخته شده مصرف کنند.

منبع:tasnimnews.com


موضوعات مرتبط: سلامت و بهداشت , تغذیه سالم , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دوست داشتن یعنی...
دو شنبه 23 خرداد 1394 ساعت 7:31 | بازدید : 219 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

دوست داشتن, نشانه های عاشقی

دوست داشتن یعنی

 

نشانه های عاشقی

عکسهای عاشقانه

 

دوست داشتن,عکس های عاشقانه

نشانه های عاشقی

 

دوست داشتن, خواندنیهای دیدنی

عشق و محبت

 

خواندنیهای دیدنی , نشانه های عاشقی

عکسهای جالب و قشنگ

 

دوست داشتن یعنی, نشانه های عاشقی

عکس های عاشقانه

 

دوست داشتن, نشانه های عاشقی

دوست داشتن یعنی

 

دوست داشتن, جملات عاشقی

 نشانه های عاشقی

 

دوست داشتن, مطالب خواندنی

 دوست داشتن

 

دوست داشتن, نشانه های عاشقی

خواندنیهای دیدنی

 

مطالب عاشقانه, دوست داشتن

دوست داشتن یعنی

برچسب‌ها: دوست داشتن یعنی , , , ,

موضوعات مرتبط: سرگرمی , خواندنیهای دیدنی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


لکه بینی قبل از قاعدگی نشانه چیست؟
دو شنبه 22 خرداد 1394 ساعت 20:34 | بازدید : 266 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

لکه بینی, لکه بینی قبل از قاعدگی, علت لکه بینی قبل از پریود شدن

معاینه پزشک بهترین راه برای تشخیص علت لکه بینی است

 

لکه بینی قبل از قاعدگی نشانه چیست؟
یک دوره قاعدگی به طور معمول هر 28 روز یک بار اتفاق می افتد و حدود 4 تا 7 روز طول می کشد. خونریزی از واژن، پس از پایان یک دوره قاعدگی یا پیش از آغاز دوره بعدی، لکه بینی نامیده می شود.

خونریزی غیر طبیعی رحم (لکه بینی) بین دوره های قاعدگی، دلایل مختلفی دارد. اگرچه ممکن است خونریزی بین قاعدگی (لکه بینی) در اثر تخمک گذاری یا استفاده از برخی روش های جلوگیری از بارداری اتفاق بیافتد، ولی لازم است که بیمار و پزشک به چند عامل دیگر نیز توجه کنند:
استرس
شروع و یا قطع مصرف قرص های ضد بارداری
استفاده از IUD (آی یو دی) برای پیشگیری از بارداری
انواع خاصی از داروها، مانند کورتیکواستروئید یا داروهای ضد افسردگی
عدم تعادل هورمونی

عفونت مثانه یا واژن


بارداری
بارداری خارج از رحم
سقط جنین

سرطان آندومتر( دیواره داخلی رحم)، سرطان رحم یا دهانه رحم

پولیپ رحم ( یک بافت بدون درد در داخل یا روی سطح رحم)
کیست تخمدان
اختلالات تیروئید

دیابت

 

آندومتریوز (بافتی مشابه پوشش داخلی رحم، در نقاط دیگر بدن ظاهر می شود) یا تغییرات دیگری در دیواره رحم
استفاده از داروهای رقیق کننده خون
سوزش واژن به دلیل خشکی
انجام آزمایش هایی مثل پاپ اسمیر

معاینه پزشک بهترین راه برای تشخیص علت لکه بینی است، بنابراین حتی با وجود خونریزی، حتما به پزشک مراجعه کنید و منتظر قطع آن نمانید. تشخیص سریع بیماری (لکه بینی اهمیت زیادی دارد، زیرا لکه بینی یکی از علائم سرطان است.

 

لکه بینی قبل از قاعدگی,لکه بینی, علت لکه بینی قبل از پریود شدن

اگر دچار لکه بینی می شوید، باید از مصرف آسپیرین خودداری کنید

 

 برای درمان لکه بینی بین قاعدگی چه باید کرد؟
حتی اگر لکه بینی مربوط به هیچ نوع بیماری نباشد، هیچ دلیلی برای تحمل کردن آن وجود ندارد. با کمک پزشک می توانید از خونریزی بین قاعدگی یا به عبارتی لکه بینی جلوگیری کنید. همچنین می توانید با استفاده از روش های زیر، خطر ایجاد لکه بینی را کاهش دهید.

 

1-  قرص های جلوگیری از بارداری را طبق تجویز پزشک مصرف کنید
مصرف نامنظم قرص های ضدبارداری یک علت شایع لکه بینی است. قطع مصرف قرص و شروع مجدد آن نیز باعث خونریزی می شود. برای جلوگیری از لکه بینی سعی کنید که قرص های خود را روزانه به طور منظم مصرف کنید.

 

2- مصرف آسپرین را کاهش دهید
اگر دچار لکه بینی می شوید، باید از مصرف آسپیرین خودداری کنید، زیرا این قرص باعث افزایش خونریزی و لکه بینی می شود. از آن جهت که آسپرین رقیق کننده خون است، مصرف آن شدت خونریزی بین قاعدگی (لکه بینی) را افزایش می دهد.

 

3- به طور منظم آزمایش پاپ اسمیر انجام دهید
با انجام این آزمایش می توان سرطان دهانه رحم را قبل از مشاهده علائم آن تشخیص داد.
سرطان دهانه رحم، در صورتی که در مراحل اولیه تشخیص داده شود، کاملا قابل درمان است.اگر سالانه یک آزمایش پاپ اسمیر انجام شود، امکان تشخیص هر نوع سلول غیر عادی در مراحل اولیه و قابل درمان سرطان، وجود دارد.

 

4- استرستان را کم کنید
هیجان و استرس نظم دوره های قاعدگی را به هم می ریزد و باعث ایجاد لکه بینی یا قاعدگی های نامنظم می شود. سعی کنید با انجام ورزش های تمدد اعصاب، استرس خود را کنترل کنید.

5-  از اضافه وزن و چاقی پیشگیری کنید
از آن جهت که چاقی مفرط یک عامل بسیار خطرناک برای سرطان رحم است، حفظ وزن مناسب بدن، خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می دهد.
بیماری لکه بینی در زنان یائسه بسیار رایج است، بنابراین اگر بعد از یائسگی متوجه هر نوع لکه بینی شدید، باید فورا به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.

 

6- روش پیشگیری از بارداری را تغییر دهید
لکه بینی در زنانی که از دستگاه های داخل رحمی (آی یو دی) استفاده می کنند، امری طبیعی است. این خونریزی معمولا بی ضرر است، اما با تغییر روش کنترل بارداری، می توان از لکه بینی جلوگیری کرد.

 

7-  تاریخ دوره های قاعدگی و لکه بینی تان را یادداشت کنید
تاریخ دوره های قاعدگی و هر نوع لکه بینی در طول دوره ها را یادداشت کنید. مدت زمان خونریزی و شدت آن، همچنین وجود ترشحات رحم همراه با خونریزی را نیز بنویسید. پزشک با استفاده از این گزارش ها می تواند علت خونریزی بین دوره ها (لکه بینی) را تشخیص دهد.
به عنوان آخرین نکته باید اشاره کرد که افراد باید شرایط و الگوهای مخصوص به بدن خود را بدانند. ممکن است لکه بینی برای شما امری عادی باشد، با این حال اگر تغییرات قابل توجهی در عادت ماهانه خود مشاهده کردید، حتما به پزشک مراجعه کنید.
منبع : ir-med.com



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
تماس با ما

سلام دوستان عزیز می خواستم بهتون اطلاع بدم به لطف خدای مهربان پورتال کشکول توانست در مسابقات وبلاگ نویسی استانی رتبه ی اول را کسب کنه !!! شاد باشید و تندرست

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان پورتال جامع کشکول و آدرس kashkoul.tk لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 469
:: کل نظرات : 3

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 119
:: باردید دیروز : 45
:: بازدید هفته : 267
:: بازدید ماه : 1917
:: بازدید سال : 6361
:: بازدید کلی : 106457