کشکول پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی، روانشناسی، زناشویی، مد، دکوراسیون، اشپزی، پزشکی و ....
روستای زیبای بقمچ
دو شنبه 31 خرداد 1394 ساعت 21:37 | بازدید : 595 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

روستای بقمچ (boghmech) مرکز دهستان بقمچ از توابع شهرستان چناران استان خراسان رضوی است.

 

روستای بقمچ در فاصله ۳۶کیلومتری شمال شهرستان چناران قرار گرفته و فضایی سبز با خانه های کاه گلی دارد.


دهستان بقمچ در فاصله ۳۶کیلومتری شهرستان چناران می‌باشد. از شمال به محدوده شهرستان درگز، از شرق به شهرستان مشهد، از غرب به دهستان رادکان و از جنوب به شهرستان چناران محدود است.روستای بقمچ  با ۲۰۵ کیلومتر مربع مساحت ۵٫۲ درصد از وسعت شهرستان چناران را دربر می‌گیرد.


محصول اصلی روستای بقمچ تنباکوست که اما بیشتر مردم از تولید محصولات باغی و دامداری ارتزاق می کنند. محصولات عمده باغداری در این روستا گردو، سیب و گیلاس است. روستای بقمچ یک رودخانه دائمی دارد که از به هم پیوستن سه رودخانه کوچکتر ایجاد شده و در پایین دست رودی خروشان را تشکیل می دهند. نام  روستای بقمچ مخفف باغ میش بوده که عمدتا به خاطر شغل مردمان این روستا بر آن نهاده شده بود.

تصایر باغ میشی,عکس های باغ میشی

روستای بقمچ مرکز دهستان بقمچ از توابع شهرستان چناران استان خراسان رضوی است

گردشگری,تور گردشگری

دهستان بقمچ در فاصله ۳۶کیلومتری شهرستان چناران قرار دارد

دهستان بقمچ,تصایر باغ میشی

روستای بقمچ  با ۲۰۵ کیلومتر مربع مساحت ۵٫۲ درصد از وسعت شهرستان چناران را دربر می‌گیرد

 باغ میشی,روستای بقمچ

روستای بقمچ یک رودخانه دائمی دارد که از به هم پیوستن سه رودخانه کوچکتر ایجاد شده

باغ میشی,روستای بقمچ

 نام  روستای بقمچ مخفف باغ میش بوده که عمدتا به خاطر شغل مردم این روستا گذاشته شده

تصایر باغ میشی,عکس های باغ میشی

محصولات عمده باغداری در روستای بقمچ گردو، سیب و گیلاس است

 باغ میشی,روستای بقمچ

 

منابع:
hamgardi.com
 mehrnews.com

tebyan.net



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


11 کاخ زیبا و معروف در جهان (+تصاویر)
دو شنبه 30 خرداد 1394 ساعت 21:25 | بازدید : 576 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

 

11 کاخ زیبا و معروف در جهان (+تصاویر)

اقامتگاه رسمی مکانی است که در آن رئیس دولت یا دیگر چهره های ارشد رسما اقامت دارند. اغلب اقامتگاه ها بخش مهمی از تاریخ یک کشور هستند ؛ کاخ یا قلعه ها توسط پادشاهان قرن ها مورد استفاده قرار می گرفت. از آنجایی که این ساختمان ها هنوز مورد استفاده هستند ، دسترسی به آن ها محدود می باشد ، اما حتی  اگر شما بتوانید تنها قسمت بیرونی را ببینید باز هم ارزش دیدن را دارند. در زیر لیستی از معروف ترین اقامت گاه های رسمی وجود دارد.

 

1- لافورتالزا (La Fortaleza)

 

قلعه لافورتالزا, قلعه, قلعه های تاریخی جهان

قلعه لافورتالزا

 

 قلعه لافورتالزا محل اقامت رسمی فعلی فرماندار پورتوریکو (Puerto Rico) است. این قدیمی ترین عمارت اجرایی در دنیای امروز است. این قلعه بین سال های 1533 و 1540 برای دفاع از بندر سان خوآن یا سان جوآن (San Juan) (پایتخت و بزرگ ترین شهرستان پورتوریکو) ساخته شد که اولین سری از ساختارهای نظامی برای حفاظت از شهر بود.

 

2- کاخ سلطنتی آمستردام (Koninklijk Paleis Amsterdam)

 

کاخ, قلعه, قلعه های تاریخی جهان

کاخ سلطنتی آمستردام

 

  کاخ سلطنتی یکی از 4 کاخ در هلند است که در اختیار ملکه بئاتریکس می باشد. این کاخ از سمت غرب میدان دام در مرکز آمستردام واقع شده است. این کاخ به عنوان سالن شهر در قرن 17 در دوران طلایی هلند ساخته شد و بعد از خانه سلطنتی هلند ، کاخ سلطنتی پادشاه لویی ناپلئون شد.


3- کاخ  درُتنینگهُلم (Drottninghom Palace)

 

کاخ, قلعه, قلعه های تاریخی جهان

کاخ درُتنینگهُلم

 

کاخ درُتنینگهُلم در اصل در قرن 16 ساخته شد و محل اقامت خصوصی و رسمی خانواده سلطنتی سوئد می باشد. باغ ها و پارک اطراف کاخ را احاطه کرده اند و ساختمان هایش به یکی از جاذبه ها برای گردشگران تبدیل شده است که هرساله از کاخ بازدید می کنند. همچنین این کاخ دارای سالن اپرا و تئاتر می باشد که هنوز هم استفاده می شود.


4- کاخ امپراتوری هُفبورگ (Hofburg Imperial Palace)

 

کاخ,کاخ امپراتوری توکیو, قلعه های تاریخی جهان

کاخ امپراتوری هُفبورگ

 

کاخ امپراتوری هُفبورگ واقع در وین به عنوان محل اقامت رسمی رئیس جمهور اتریش در نظر گرفته می شود ، اینجا محل  اقامت زمستانی اصلی هابسبورگ (Habsburg) بود ، در حالی که کاخ شونبرون محل اقامت آن ها در فصل تابستان بود. از 1438 تا 1583 و از 1612 تا 1806 اینجا مقر پادشاهان و امپراتوران مقدس روم بود و پس از آن تا سال 1918 مقر امپراتوری اتریش بود.


5- کاخ امپراتوری توکیو (Tokyo Imperial Palace)

 

کاخ,قلعه های تاریخی جهان, قلعه

کاخ امپراتوری توکیو

 

کاخ امپراتوری توکیو مانند پارکی بزرگ می باشد که محل اقامت اصلی امپراتوران ژاپن است. در اوج رفاه ژاپن در دهه 1980 ، ارزش زمین های کاخ از تمام املاک و مستغلات در ایالت کالیفرنیا کمی بیشتر بود. باغ ها و ساختمان های داخلی کاخ به جز در تاریخ 2 ژانویه و 23 دسامبر هنگامی که خانواده های سلطنتی در جمعیت ظاهر می شوند ، به روی عموم مردم بسته است.

 

6- کاخ سلطنتی مادرید (Palacio Real)

 

کاخ,قلعه های تاریخی جهان, قلعه

کاخ سلطنتی مادرید

 

کاخ سلطنتی مادرید * محل اقامت رسمی پادشاه اسپانیا می باشد اگرچه پادشاه جان کارلوس در کاخ سلطنتی کوچکتر در حومه مادرید اقامت دارند. ریشه های این کاخ به قرن 10 بازمی گردد که در طی آن مورها (Moors) ، قلعه ای دفاعی را در این محل ساختند. کاخ سلطنتی بین سال های 1738 و 1755 ساخته شد و پادشاه کارلوس سوم در سال 1764 در این کاخ اقامت کردند.

 

7- کاخ باکینگهام (Buckingham Palace) 

 

کاخ, قلعه, قلعه های تاریخی جهان

کاخ باکینگهام در لندن

 

کاخ باکینگهام در لندن محل اقامت اصلی ملکه الیزابت دوم است با این وجود متعلق به دولت بریتانیا است و جز اموال شخصی پادشاه نیست. جلوی کاخ باکینگهام برای تغییر نگهبانان استفاده می شود که جز مهم ترین مراسم و جاذبه های گردشگری هستند. بین ماه های مه و جولای نگهبان ها هر روز صبح ساعت 11.30 دقیقه تغییر می کنند. بقیه سال ، نگهبان ها به صورت یک روز در میان تغییر می کنند. 

 

8- قصر سویل (Alcazar of  Seville)

 

کاخ,قصر سویل, قلعه های تاریخی جهان

قصر سویل

 

قصر سویل یکی از بهترین نمونه های باقی مانده از معماری اسلامی در اسپانیا است. در اصل در قرن 10 ساخته شد و در طول قرن بعدی توسط حاکم سلسله آلمُهادس گسترش یافت. پس از اشغال دوباره ، پادشاهان پی در پی به قصر سویل اضافه کردند. سطوح بالای قصر هنوز هم توسط خانواده سلطنتی به عنوان محل اقامت رسمی استفاده می شود.


9- کاخ بزرگ (Grand Palace)

 

کاخ, قلعه, قلعه های تاریخی جهان

کاخ بزرگ

 

ساخت و ساز کاخ بزرگ در سال 1782 زمانی آغاز شد که پایتخت سیام از تُنبوری به بانکوک منتقل شد. این کاخ به عنوان محل اقامت پادشاه تایلند تا مرگ مرموز پادشاه آناندا ماهیدل در سال 1946 در نظر گرفته می شد. برادرش که بعد از او به پادشاهی رسید به کاخ چیترالادا نقل مکان کرد. با این حال کاخ بزرگ هنوز هم محل اقامت رسمی می باشد و اغلب برای مراسم رسمی استفاده می شود.

 

10- کاخ سفید (White House)

 

کاخ, کاخ سفید, قلعه های تاریخی جهان

کاخ سفید

 

 کاخ سفید در واشنگتن محل اقامت رسمی و دفتر رئیس جمهور ایالت متحده می باشد. این کاخ بین سال های 1792 و 1800 ساخته شد و برای اولین بار توسط رئیس جمهور جان آدامز مورد استفاده قرار گرفت. پس از حملات 11 سپتامبر بازدید از کاخ سفید دشوارتر شد و امروزه برای تورهای 10 نفره یا کمی بیشتر در دسترس می باشد و در خواستشان باید از طریق عضو کنگره یا سفیر آمریکا شش ماه در نوبت باشد.


11- کاخ کرملین مسکو (Moscow Kremlin)

 

کاخ,قلعه های تاریخی جهان, قلعه

کاخ کرملین

 

کاخ کرملین ، مسکو یک مجتمع بزرگ غنی شده شامل 4 قصر ، 4 کلیسا و دیوار کرملین با برج های آن می باشد. کرملین به عنوان محل اقامت رسمی رئیس جمهور روسیه در نظر گرفته می شود. اگرچه دو سوم از قلمرو کرملین به روی گردشگران بسته می باشد، یک سوم باقی مانده به اندازه کافی شامل گنجینه هایی می باشد که زمان گشت و گذار را پر کند.
منبع : iranmatlab.ir



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


معبد داش کَسن بنای صخره‌ای بی نظیر
دو شنبه 29 خرداد 1394 ساعت 22:24 | بازدید : 607 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

معبد داش کسن سلطانیه, تصاویر معبد داش کسن

معبد داش کسن بنایی صخره ای در زنجان ب

 

معبد داش کسن بنایی صخره‌ای است که در حاشیه روستای ویر در حدود ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر تاریخی سلطانیه (زنجان) واقع شده است.

معبد سنگی داش کسن در ایران بی نظیر است. معبدی است با طرح اژدها که وقتی گردشگران آن را می بینند تصور می کنند با معبدی چینی روبرو هستند (چین ایران)؛ اما این اثر تاریخی یادگاری از دوره ایلخانیان است.

 

بنای داش کسن به دو نقش برجسته اژدها و چند محراب اسلامی در دو سمت آن و به قرینه یکدیگر مزین است. نمونه‌های مشابه نقش‌های اژدهای آن در جای دیگری از ایران دیده نمی‌شود. طبق نظر برخی باستان شناسان، قدمت این معبد به قبل از اسلام می‌رسد که در زمان ایلخانان نقوشی از جمله اژدها بر آن افزوده شده‌است.

بنای تاریخی معبد داش کَسن,معبد داش کَسن در زنجان  معبد سنگی داش کسن بنای تاریخی از دوره ایلخانیان


شکل گیری معبد داش کسن  پس از مرگ ارغونشاه، با پشتکار الجای خاتون، خواهر سلطان محمد خدابنده آغاز شد، ولی به پایان نرسید.

داش کسن از نظر نقشه و نقوش تزیینی یکی از باارزش ترین نمونه‌های معماری صخره‌ای در تاریخ معماری ایران به شمار می‌رود. در این معبد نقوشی از هنر چینی به کار رفته‌است. نقش های اژدها به طول ۵ متر و عرض ۱٫۵ متر بزرگ ترین نقوش تزیینی این معبد است. دیگر نقوش تزینی معبد داش کسن، طاقچه‌های فاخری است که در ضلع شرقی و غربی معبد در کنار نقوش اژدها کنده شده‌اند. این طاقچه‌ها مُقَرنَس های زیبایی دارد. همچنین نقوش اسلیمی که ماهرانه تراشیده شده‌اند با طرح‌های متنوع در آن دیده می‌شود. در ساخت این معبد تقارن طولی در نظر بوده و این تقارن در کلیه بخش های معبد به چشم می‌خورد.

معبد داش کَسن,معبد داش کَسن سلطانیه

معبد داش کسن یکی از باارزش ترین نمونه‌های معماری صخره‌ای در تاریخ معماری ایران به شمار می‌رود

 

معبد تاریخی داش کسن از سمت شمال به دشت سلطانیه و بنای تاریخی آرامگاه سلطان محمد خدابنده اشراف دارد. این معبد در کنار شهر قدیم سلطانیه با گنبد رفیع آن، آرامگاه چلبی اوغلو و آرامگاه ملاحسن کاشی، در مجموع محور فرهنگی تاریخی سلطانیه را تشکیل می‌دهد.

راه رسیدن به معبد داش کسن در سال ۱۳۸۹ زیرسازی شده و تا خود معبد راهی خاکی اما صاف و ماشین رو است. در طی مسیر تابلوها نشان دهنده راه هستند و نیز امکانات رفاهی برای گذراندن شب نیز کم و بیش فراهم شده است. در کنار معبد یک کانکس کوچک و نمازخانه نیز وجود دارد که نگهبان معبد در آن زندگی می‌کند.

معبد داش کسن  در میان گردشگران به «معبد اژدها» هم مشهور است.

بنای تاریخی معبد داش کَسن,معبد داش کَسن در زنجان  معبد تاریخی داش کسن از سمت شمال به بنای تاریخی آرامگاه سلطان محمد خدابنده اشراف دارد

 
در حال حاضر آثار زیادی از شکل نخست معبد داش کسن باقی نمانده و تنها سنگ‌های بزرگ و پراکنده در گوشه کنار معبد دیده می‌شود. محدوده معبد اژدها مستطیلی و به ابعاد تقریبی ۱۰۰ متر در ۵۰ متر است که یک قسمت از آن به واسطه حفاری در تپه ایجاد شده‌است. معبد در دامنه تپه‌ای قرار داشته و مشرف به دشت های وسیع و زیبایی است.

مجموعه تاریخی داش کسن مرکب از ایوان‌ها، نقوش برجسته و محوطه‌های باستانی است که در جهات مختلف به ویژه نقش حجاری شده اژدها، منحصر به فرد و قابل توجه‌ است. آثار به جای مانده در محل این احتمال را قوت می‌بخشد که ایلخان مغول "ارغون" پیش از گرایش به دین اسلام، اقدام به ساخت این معبد نموده‌است. تاثیر متقابل ایران و چین در این مکان مشهود است و تلفیق طرح‌های اسلیمی و نقش اژدها این موضوع را متذکر می‌شود.

   داش کَسن,معبد داش کَسن در سلطانیه

 مجموعه تاریخی داش کسن مرکب از ایوان‌ها، نقوش برجسته و محوطه‌های باستانی است

     معبد داش کَسن,بنای تاریخی معبد داش کَسن

 معبد داش کشن در میان گردشگران به معبد اژدها مشهور است

    معبد داش کَسن,بنای تاریخی معبد داش کَسن

معبد داش کسن به دو نقش برجسته اژدها و چند محراب اسلامی در دو سمت آن مزین است

       تصاویر معبد تاریخی داش کسن,عکس معبد داش کسن زنجان

 

منابع:

wikipedia.org

farsnews.com



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صخره های دیدنی دره چاه‌کوه
دو شنبه 28 خرداد 1394 ساعت 20:26 | بازدید : 557 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

دره چاهکوه در بخش شهاب از توابع شهرستان قشم و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است.

دره چاهکوه در ۱۰۰ کیلومتری شهر قشم و در کنار روستای چاهوی شرقی قرار دارد. یکی از جاهای مهم گردشکری جزیره قشم است.

 دره چاهکوه,تنگه چاهکوه,تنگه چاهکوه قشم

دره چاهکوه در ۱۰۰ کیلومتری شهر قشم است

 

تنگه چاهکوه با احجام و تندیس‌های بی نظیر و پوشیده از صدها حفره و کاسه و طاقچه بر بدنه عمومی آن با جوی‌های سنگی و چاههای آب که از یورش باد، بارش بارانهای تند و تابش آفتاب داغ پدید آمده‌است.

دره چاهکوه از نقاط دیدنی استان هرمزگان, دره چاهکوه در جزیره قشم, جاهای دیدنی جزیره قشم تنگه چاهکوه یکی از جاهای مهم گردشکری جزیره قشم است

 

 


دلیل نام گذاری چاهکوه،وجود جاده های است که در ابتدای دره چاهکوه حفر شده است ، چند چاه کم عمق و کانال هایی برای هدایت آب، از سوی اهالی روستای چاهو حفر شده و زیبایی این تنگه را دو چندان می کند.


از آنجا که با توجه به گرم وخشک بودن منطقه، آب شیرین ذخیره شده ارزش بالایی دارد،این چاهها محل ذخیره آب باران است.

KEYWORDS

دره چاهکوه از نقاط دیدنی استان هرمزگان است

 

 این کانال ها و چاه ها، قدمتی باستانی دارند و از زمان های دور برای تامین آب شیرین اهالی این بخش از جزیره مورد استفاده قرار داشته است.


دره چاهکوه از چهارسو، چهارتنگه دارد که در جاهایی دیواره ها به هم می رسند و فاصله 2 دیواره از هم شاید به حدود نیم متر برسد.

جاذبه های گردشگری جزیره قشم, تصاویر دره چاه‌کوه, عکس های دره چاه‌کوه

جنس سنگ های دره چاهکوه، از سنگ های رسوبی است

 

به نظر می رسد دره چاهکوه و دره های مشابه اطراف آن مربوط به شکستگی های طاقدیس بزرگی باشند که بر ایجاد گنبد نمکی نمکدان هم نقش داشته است.

جنس سنگ های دره چاهکوه، از سنگ های رسوبی موسوم به سنگ های آهکی و مربوط به رشته کوه زاگرس می شوند که جزو یکی از 3 گروه سنگ های موجود در طبیعت (رسوبی، آذرین و دگرگونی) قرار می گیرد.  


در دیواره های دره چاهکو، فرسایش آبی و انحلال، شیارهای عمیق و طویل و انواع حفره های عدسی، قاشقی و کروی شکل را حفر کرده اند. وجود شیارها و خطوط فرسایش موازی و همچنین حفره و طاقچه بر بدنه دره چاهکوه و نیز وجود جوی های سنگی در کف دره، موجب شده تا تنگه چاهکو به اعجاب تبدیل شود.

دره چاهکوه,تنگه چاهکوه,تنگه چاهکوه قشمدیواره های دره چاهکوه زیبا نقش بسته هر بیننده ای را تحت تأثیر قرار می دهد

 

طرح ها و اشکالی که روی دیواره های دره چاهکوه زیبا نقش بسته هر بیننده ای را تحت تأثیر قرار می دهد. اشکالی که خیال انگیز و رویاگونه اند و مانند آثار هنری ارزشمندی شده اند که به دست هنرمند توانایی به وجود آمده اند.

سنگ های دره چاهکوه دارای آهک یا بی کربنات کلسیم است و این حفره ها در طول چند میلیون سال بزرگ تر شده و تبدیل به دالان های جالبی شده اند. در این میان، جاری شدن آب در زمان بارندگی، زیبایی این دره را دوچندان می کند.  

دره چاهکوه از نقاط دیدنی استان هرمزگان، دره چاهکوه در جزیره قشم, جاهای دیدنی جزیره قشم

سنگ های دره چاهکوه دارای آهک یا بی کربنات کلسیم است

 

 منابع:

isna.ir
irandeserts.com



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سبزیجات، خواص و نحوه نگهداری آنها
دو شنبه 27 خرداد 1394 ساعت 22:10 | بازدید : 596 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

سبزیجات,خواص سبزیجات,انواع سبزیجات

بیشتر سبزیجات و خوراکی‌های ضدسرطان تقریبا یک نقطه مشترک دارند

 

خواص سبزیجات

متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند روزانه حداقل پنج سهم میوه و سبزیجات باید در سبد غذایی افراد قرار بگیرد چرا که این مواد غذایی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری را به بدن می‌رسانند.

 

ویتامین‌های گروه B موجود در انواع و اقسام سبزیجات برای تولید انرژی، ساخت هورمون‌ها و عملکرد سیستم عصبی ضروری است. نقش ویتامین E در سلامت پوست و مو هم به اثبات رسیده است؛ ویتامینی که خواص ضدالتهابی دارد و باعث پیشگیری از گرفتگی عروق می‌شود.
 
ویتامین C موجود در سبزیجات از بروز سرماخودگی و ضعف سیستم ایمنی جلوگیری می‌کند.

یکی از ویژگی‌های بارز سبزیجات، غنی بودن آنها از مواد معدنی مثل مس، پتاسیم، منگنز و منیزیوم است. این ریزمغذی‌ها نقش مهمی در سلامت بدن دارند و کمبود آنها در بدن احتمال بروز مشکلات خونی و استخوانی، ضعف سیستم ایمنی و ... را افزایش می‌دهد.
 

انواع سبزیجات دارای آنتی‌اکسیدان
بیشتر سبزیجات و خوراکی‌های ضدسرطان تقریبا یک نقطه مشترک دارند؛ این که سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند و در پیشگیری و حتی درمان سرطان‌ها موثرند. آنتی‌اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد تولید شده در بدن مقابله می‌کنند و علاوه بر سرطان مانع بروز بسیاری از مشکلات قلبی و عروقی می‌شوند و پیری را هم به تاخیر می‌اندازند. این در حالی است که بیوفلاونوئیدها،‌ کاروتنوئیدها، ویتامین‌های E و C و سلنیوم مهم‌ترین منابع طبیعی آنتی‌اکسیدان‌ها را تشکیل می‌دهند. فراموش نکنید از بین سبزیجات ‌کلم بروکلی، فلفل دلمه‌ای، سیب‌زمینی، چغندر، کلم‌قرمز، کنگر فرنگی،‌ مارچوبه و ... سرشار از آنتی اکسیدان هستند.
 

شستوشوی سبزیجات،سبزیجات,سبزیجات خشک شده

مایع ظرفشویی برای جدا کردن تخم‌انگل‌ها از سبزیجات مناسب است

 

دریافت مقدار کافی فیبرهای غذایی
احتمالا شما هم اسم فیبر را زیاد شنیده‌اید. باید بدانید سبزیجات منابع بسیار غنی فیبر به حساب می‌آیند که خواص زیادی دارند و بسیاری از متخصصان از آنها به‌عنوان راز تناسب اندام یاد می‌کنند. به‌عنوان مثال، فیبر، سرعت عبور مواد غذایی از معده به روده را کم می‌کند و باعث ایجاد احساس سیری طولانی‌تر می‌شود. به این ترتیب با مصرف انواع سبزیجات دیرتر گرسنه می‌شوید، کمتر سراغ هله‌هوله‌های موجود در یخچال و کابینت‌ها می‌روید و براحتی می‌توانید وزن کم کنید. فیبر موجود در سبزیجات علاوه بر این ویژگی در کاهش کلسترول بد خون (LDL) هم تاثیر دارند و با تاثیر روی عملکرد مثبت روده‌ها از بروز یبوست پیشگیری می‌کنند.
 

امان از آلودگی سبزی‌ها
هر سال در آستانه فصل تابستان موضوع آبیاری مزارع سبزیجات جنوب تهران با آب‌های آلوده و حتی فاضلاب‌ها دوباره مطرح می‌شود. هر چند بسیاری از مسئولان چنین ادعاهایی را به طور کامل رد می‌کنند، اما شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد چنین چیزی می‌تواند واقعیت داشته باشد. در هر صورت پرسش اینجاست که آیا آب‌های آلوده داخل بافت سبزیجات هم نفوذ می‌کنند؟ اگر این طور است روشی برای از بین بردن آلودگی‌ها هنگام شستن وجود دارد؟

 

آلودگی میکروبی و انگلی مهم‌ترین نکته در این زمینه است. خبر خوب این که روش شست‌وشوی سبریجات چهار مرحله‌ای باعث از بین رفتن همه آلودگی‌های میکروبی در سبزیجات می‌شود، اما متاسفانه سموم شیمیایی و فلزات سنگین را از بین نمی‌برد و می‌تواند باعث بروز بیماری‌های عفونی و گوارشی شود و زمینه بروز سرطان را هم فراهم کند.
 

سبزیجات,فیبر موجود در سبزیجات,فیریز سبزیجات

سبزیجات منابع بسیار غنی فیبر به حساب می‌آیند

نگرانی بیجا ممنوع
در مورد سلامت سبزیجات موضوع استفاده از کودهای آلوده انسانی و حیوانی هم مطرح است، اما در صورتی که کود زیر خاک ریخته شود به حاصلخیزی زمین زراعتی کمک می‌کند، اما اگر این کودها در تماس مستقیم با سبزیجات باشند، آلودگی ایجاد می‌کنند و مصرف آنها برای افراد مضر است. بنابراین توصیه می‌شود سراغ محصولات ارگانیکی بروید که در بعضی از فروشگاه‌ها موجودند یا خودتان برای کاشت سبزیجات دست به‌کار شوید و در حیاط، باغچه کوچک یا گلدان‌های آپارتمانی‌ سبزی بکارید و با خیال راحت و یک شست‌وشوی ساده آنها را مصرف کنید.
 

شست‌وشوی 4 مرحله‌ایسبزیجات
فارغ از مباحث مطرح شده، برای اطمینان باید سبزیجات را قبل از مصرف به روش اصولی بشویید ،چون حتی اگر سبزیجات با آب‌های آلوده یا کودهای نامناسب آبیاری شده باشند به وسیله شست‌وشوی مناسب، آلودگی میکروبی آنها از بین می‌رود. اولین مرحله شست‌وشو با آب و زدودن خاک یا مواد زائد همراه سبزیجات و‌ مرحله دوم اضافه کردن یک تا دو قطره مایع ظرفشویی به ظرف حاوی آب و سبزی است. در این مرحله انگل‌زدایی صورت می‌گیرد.
 

در مرحله سوم باید سبزیجات را با یک قاشق محلول ضدعفونی‌کننده (موجود در داروخانه‌ها) به مدت سه تا پنج دقیقه با آب خیس کنیم. آخرین مرحله هم آبکشی سبزی با آب است. یادتان باشد برخلاف باور عموم استفاده از نمک برای ضدعفونی‌ کردن سبزیجات هیچ تاثیری در پاکسازی آنها ندارد.

 

همچنین هنگام شستوشوی سبزیجات هم از مایع ظرفشویی و هم از محلول ضدعفونی‌کننده استفاده کنید. مایع ظرفشویی برای جدا کردن تخم‌انگل‌ها از سبزیجات مناسب است و ماده ضدعفونی‌کننده ،میکروب‌های سبزیجات را از بین می‌برد. از طرفی دور ریختن برگ‌های رویی سبزیجات برگی مثل کاهو و کلم هم بسیار با اهمیت است.
 

خواص سبزیجات,انواع سبزیجات,سبزیجات معطر

هیچ تفاوتی میان سبزی خشک شده و منجمد وجود ندارد

سبزی فریزری بهتر است یا سبزی خشک شده؟
در حال تماشای تلویزیون هستید، هوس قورمه‌سبزی می‌کنید و به فکر درست کردن این غذای خوشمزه می‌افتید، اما آماده کردن سبزی این خورشت پرطرفدار دردسرهای زیادی دارد. پس چه بهتر که از قبل سبزی آماده داخل فریزر داشته باشید و بیشتر وقت‌تان را صرف جا افتادن غذا کنید. حالا سوال اینجاست که آیا فریز کردن سبزیجات از ارزش غذایی آنها کم می‌کند؟ اصلا سبزی خشک بهتر است یا سبزیجات منجمد؟
 

در فرآیند خشک کردن سبزیجات، بخش قابل‌توجهی از ویتامین C سبزی‌ از بین می‌رود، اما بیشتر املاح آن‌ حفظ می‌شود. این در حالی است که منجمد کردن سبزیجات البته به شرط این که زمان زیادی از چیدن آن نگذشته باشد، باعث حفظ ویتامین‌ها، ریزمغذی‌ها و املاح موجود در آن می‌شود.
 

البته در صورتی که از زمان برداشت محصول اطلاعی ندارید هیچ تفاوتی میان سبزی خشک شده و منجمد وجود ندارد چرا که هر دو مقداری از ارزش غذایی‌شان را طی فرآیند خشک شدن و انجماد از دست داده‌اند، اما یادتان باشد طعم و بافت سبزیجات منجمد شده بهتر از نوع خشک آن است و برای این که خاصیت سبزی (بویژه سبزی‌قورمه) کمتر از دست برود، باید پس از شستن، خشک و خرد کردن بلافاصله آن‌ را داخل فریزر بگذارید.
منبع:asriran.com


موضوعات مرتبط: سلامت و بهداشت , تغذیه سالم , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اشتباهات رایج هنگام مسواک زدن
دو شنبه 26 خرداد 1394 ساعت 21:53 | بازدید : 554 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

اشتباهات رایج هنگام مسواک زدن,مسواك زدن,مسواک

روی شیوه و زمان مسواک زدن تان تمرکز و دقت داشته باشید

 

اشتباهات رایج هنگام مسواک زدن
احتمالا از اینکه دندان هایتان زرد شده یا جرم گرفته و یا از لثه هایتان خون می آید، شکایت دارید، چون به طور مرتب مسواک می زنید، اما با این مشکلات نیز دست به گریبان هستید. برخی افراد تصور می کنند صرف اینکه مسواک را برداشته و روی دندان هایشان بکشند، برای سلامت دهان دندان شان کافیست. برای تضمین سلامت دهان و دندان خود لازم است که از انتخاب درست مسواک تا آب کشیدن دهان دقت کنید.در این مطلب اشتباهات رایج مسواک زدن را عنوان می کنیم:

 

- دهانتان را بیش از اندازه آب می کشید

از دیگر اشتباهات رایج هنگام مسواک زدن این است که همیشه مشکل دندان ها ناشی از نامناسب بودن خمیردندان یا مسواک نیست. اگر شما می خواهید که خمیردندان به خوبی دنداهایتان را تمیز کند، باید از شستشو و آب کشیدن زیاد دهان بپرهیزید. به خاطر اینکه شستشوی زیاد دهان به منظور پاک کردن خمیر اجازه نمی دهد که فلور آن روی دندان ها بماند و خاصیت پاک کنندگی و حفاظتی خود را به اجرا بگذارد. در نتیجه این کار در طولانی مدت به سلامت دندان ها آسیب می زند. بعد از مسواک زدن کافیست که کف خمیردندان را تف کنید و فقط با یک لیوان آب، دهان تان را بشویید.

 

- از نخ دندان استفاده نمی کنید
اگر دندان هایتان با فاصله است، مسواک زدن به تنهایی باعث تمیز شدن آنها نمی شود، به خاطر اینکه مسواک به تمام بخش های دندان ها نمی رسد. بقایای مواد غذایی بین دندان ها باقی می ماند و با مسواک تمیز نمی شود. در نتیجه امکان پوسیدگی های سطوح پروگزیمال دندان ها که به سختی قابل رویت است، ایجاد می شود. لذا متخصصان دندانپزشکی توصیه می کنند بعد از مسواک زدن، از نخ دندان استفاده کنید.

 

روش صحیح مسواک زدن,اشتباهات رایج هنگام مسواک زدن,فواید مسواک زدن

مسواک زدن به تنهایی باعث تمیز شدن دندان نمی شود

 

- روی زبان را تمیز نمی کنید
ایکی ذیکر از روش های صحیح مسواک زدن این است که روی زبانتان را تمیز  کنید.

در حین مسواک زدن، زبان تان را فراموش نکنید. تمیز کردن روی زبان باعث کاهش تجمع باکتری های حاصل از باقیمانده ی غذاها شده و احتمال ایجاد بوی بدن دهان را کاهش می دهد. بهتر است مسواک خودتان و یا مسواک های مخصوص زبان را با ملایمت روی سطح زبان بکشید تا تمیز شود. نیازی به فشار دادن نیست.

 

- استفاده از مسواک بیش از سه ماه

مسواک نیز تاریخ مصرف دارد.استفادهی بیش از سه ماه از مسواک جزو اشتباهات رایج هنگام مسواک زدن می شود. زمانی که مسواک را به مدت طولانی استفاده می کنید، فرسوده شده و به خوبی دندان ها را تمیز نمی کند. فرم و شکل فرچه ی مسواک با هدف خاصی طراحی می شود. در واقع فرم مسواک به منظور تمیز کردن همه ی قسمت های دندان ساخته می شود. زمانی که به مدت طولانی از یک مسواک استفاده می کنید، شکل آن تغییر کرده و از فرم طبیعی خود خارج می شود. در نتیجه نمی تواند تمام قسمت های دندان ها را تمیز کند.
بهتر است بدانید که بعد از سه ماه استفاده از مسواک، تاریخ مصرف آن تمام می شود، یعنی اینکه مسواک از شکل می افتد و نمی تواند دندان ها را به خوبی تمیز کند. متخصصان توصیه می کنند که سه ماه بعد از استفاده از هر مسواکی، نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

 

نخ دندان,ویژگیهای یک مسواک خوب,مسواک های سخت

مسواک نیز تاریخ مصرف دارد

 

 - دندان ها را به صورت افقی مسواک می زنید

از اشتباهات رایج  هنگام مسواک زدن ، این است که دندان ها را افقی مسواک می زنید. استفاده ی نادرست از مسواک، دندان ها را تمیز نمی کند. اگر نمی خواهید زود به زود کارتان به مطب دندانپزشکی و مته های آزار دهنده بکشد، روی شیوه و زمان مسواک زدن تان تمرکز و دقت داشته باشید. نباید  دندانها را با حرکات افقی مسواک زد. زمانی که مسواک را از چپ به راست روی دندان ها می کشید، مسواک به نقاطی که محل تجمع کثیفی است و نقاطی که در معرض بزاق زیاد و در نتیجه جرم هستند نمی رسد و به این ترتیب کلید پوسیدگی زده می شود.

از دیگر راه های پیشگیری از اشتباهات رایج هنگام مسواک زدن، این است که مسواک را از بالا به سمت پایین روی دندان ها بکشید. برای سطوحی که برای جویدن استفاده می شود، استفاده از مسواک با حرکات افقی اشکالی ایجاد نمی کند.

 

 - دندان ها را با فشار زیاد می سابید
از دیگر اشتباهات افراد هنگام مسواک زدن این است که، دندان را با موکت یا فرش اشتباه می گیرند. در نتیجه تصور می کنند مسواک فرچه هست و دندان ها فرش. به این ترتیب به جان دندان ها می افتند و با قدرت زیادی آنها را می سابند. اما توجه داشته باشید که فشار دادن مسواک روی دندان ها، راه مناسبی برای تمیز کردن جرم ها نیست. همین که مسواک را در جهات درست روی دندان ها بکشید و با ملایمت این کار را انجام دهید، برای سلامت دندان ها کافیست.

 

زمانی که مسواک را با فشار زیاد روی دندان ها می کشید، احتمال آسیب به مینای دندان و عقب رفتن لثه ها وجود دارد. در این صورت نیز دندان ها نسبت به سرما حساس می شوند.
بهترین روش این است که مسواک را به آرامی و از بالا به پایین روی سطح دنداها بکشید. حرکات افقی برای دندان های آسیا بلامانع است.

 

 - از مسواک های سخت استفاده می کنید
اگر تصور می کنید هر چه فرچه ی مسواک سخت تر باشد، دندان ها را تمیزتر می کند سخت در اشتباهید. استفاده از مسواک های سخت (با موهای زبر) به اضافه خمیردندان زیاد و سابیدن زیاد دندان ها، باعث آسیب جدی به مینای دندان می شود. بهترین کار این است که از مسواک های نرم استفاده کنید و حین مسواک زدن، آن را با قدرت زیاد روی دندان ها نکشید این عمل باعث جلوگیری از اشتباهات رایج هنگام مسواک زدن می شود.

منبع : tebyan.net



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


وقتي پاها بي قراري مي کنند
دو شنبه 25 خرداد 1394 ساعت 20:32 | بازدید : 586 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

علایم سندرم پای بی قرار, سوزن سوزن شدن پا

سوزن سوزن شدن پا از علائم سندرم پای بی قرار می باشد.

 

سندرم پای بی قرار یا آرال اس بیماری پای بیقرار نوعی اختلال خواب است که در آن، فرد مبتلا دچار احساس ناخوشایند در پاها می‌شود و آن را به صورت احساس گزگز، مورمور، سوزش، درد و کشش و یا حرکت حشرات روی پوست توصیف می‌کند و بیمار برای کاهش حس ناچار است پای خود را تکان دهد و یا بکشد.

اين بيماري يک اختلال عصبي حرکتي شايع است که در رديف « اختلالات خواب» طبقه بندي مي شود؛ زيرا باعث اختلال در خواب شبانه مي شود. « انجمن بي خوابي آمريکا» برآورد کرده که حدود 12 ميليون زن و مرد آمريکايي دچار اين سندرم هستند. اگر شما به اين بيماري دچار باشيد، وقتي نشسته يا دراز کشيده ايد، شديداً و مدام در پاهاي تان احساس ناراحتي مي کنيد و مي خواهيد بلند شويد و راه برويد.

 

با اين کار به طور موقت اين احساس از بين خواهد رفت. اين سندرم مي تواند در هر سني بروز کند و با افزايش سن بدتر مي شود. ( هر چند برخي از بيماران قبل از 18 سالگي با چنين شکايت هايي به پزشک مراجعه مي کنند). با وجودي که پاهاي بي قرار و آزاردهنده به آسيب هاي جدي ديگري منجر نمي شوند و به شکل يک بيماري مزمن فرد را آزار مي دهند، ولي گاهي اوقات هم ممکن است فرد بسيار ناتوان شود.

 

علایم سندرم پای بی قرار
افراد مبتلا به سندرم پای بی قرار دچار احساساتی ناراحت کننده در پاها (بعضی اوقات در دست یا سایر اعضای بدن) و نیازی شدید به تکان دادن پاها برای آسایش از این مشکل دارند. بیماری باعث انواع احساسات از جمله سوزن سوزن شدن، خارش، ضربان و کوبیدن، سوزش، کشش و خزیدن چیزی در پاهای فرد مبتلا می‌شود. نوسان شدت علایم سندرم پای بیقرار عادی بوده و می‌تواند رخ دهد.

 

این مشکل معمولا هنگام دراز کشیدن و یا نشستن طولانی مدت بر روی صندلی ماشین، هواپیما و یا سینما رخ دهد. علایم سندرم پای بیقرار با تکان دادن پا و یا ایستادن بهتر شده و کم تر آزار می‌دهد. این علایم می‌تواند باعث مشکل در خوابیدن، خواب آلودگی روزانه و کاهش کیفیت زندگی شود.

 

بعضی از افراد مبتلا به سندرم پای بی قرار هیچگاه به پزشک مراجعه نمی‌کنند، چرا که بیان کردن علایم و توضیح مشکل برایشان دشوار می‌باشد. اگر فکر می‌کنید، دچار این بیماری هستید برای درمان آن و دریافت مشاوره به پزشک مراجعه نمایید.

 

رژيم غذايي بیماران سندرم پای بی قرار, سوزن سوزن شدن پا

برای درمان سندروم پای بی قرار باید کمبود آهن بدن را درمان کنیم.

 

عوامل پیدایش سندرم پای بی قرار
در بسیاری موارد، هیچ عامل مشخصی برای بروز سندرم بی قراری پا وجود ندارد. محققان گمان می برند که این مشکل ممکن است به خاطر عدم توازن ماده شیمیایی دوپامین در مغز باشد. این ماده شیمیایی مسئول فرستان پیام برای کنترل حرکات عضلانی است.


سندرم بی قراری پا معمولاً به صورت ارثی در خانواده منتقل می شود به ویژه اگر فرد از کودکی به این مشکل مبتلا بوده باشد. محققان محل هایی روی کروموزوم ها پیدا کرده اند که ژن سندرم بی قراری پا می تواند در آن وجود داشته باشد.


استرس علائم این سندرم را بدتر می کند. بارداری و تغییرات هورمونی نیز ممکن است به طور موقتی این مشکل را حادتر کنند. خیلی از خانم ها برای اولین بار حین بارداری با این مشکل مواجه می شوند، به ویزه در سه ماهه آخر بارداری. اما، در اکثر این خانم ها، علائم و نشانه های بیماری حدوداً یک ماه پس از وضع حمل برطرف می شود.


در اکثر موارد، سندرم بی قراری پا با هیچ بیماری دیگری در ارتباط نمی باشد. اما گاهاً می تواند با مشکلات زیر همراه باشد:
▪ بیماری عصب ثانویه:این اسیب دیدگی به عصب ها در دست و پا گاهی به خاطر بیماری مزمنی مثل دیابت و اعتیاد به الکل ایجاد می شود.


▪ کمبود آهن:حتی بدون ابتلا به کم خونی، کمبود آهن می تواند عامل پیدایش یا عود کردن سندرم بی قراری پا شود. اگر در سابقه سلامتیتان، خونریزی معده یا روده داشته اید، با قاعدگی های طولانی و شدید روبه رو بوده اید، یا دفعات زیادی خون داده اید، ممکن است کمبود آهن داشته باشید.


▪ نارسایی کلیه:اگر دچار نارسایی کلیه هستید، ممکن است کمبود آهن هم داشته باشید. وقتی کلیه نتواند به خوبی کار کند، ذخیره آهن در خون کم میشود. این مشکل به همراه سایر مشکلات در شیمی خون، می تواند باعث پیدایش یا بدتر شدن سندرم بی قراری پا در شما شود.

 

درمان سندرم پای بی قرار چگونه است؟
بعضی برای درمان سندرم پای بی قرار باید سایر بیماری های مرتبط همچون کمبود آهن یا نوروپاتی محیطی را باید درمان نمود. درمان کمبود آهن ممکن است با تجویز مکمل های آهن در ارتباط باشد. با اینحال دقت نمایید که برای دریافت آهن باید قبل از آن سطح آهن خونتان را چک کرده و با تجویز پزشک اقدام به دریافت دارو نمایید.

 

اگر سندرم پای بی قرار در شما با هیچ بیماری دیگری مرتبط نباشد، برای درمان آن می‌بایست بر تغییرات سبک زندگی و یا درمان دارویی تمرکز نمایید. درمان دارویی فقط با دستور پزشک مجاز بوده و بدون مراجعه به پزشک ممکن نیست.

 

سندرم پای بی قرار, سوزن سوزن شدن پا

چاقي و بي تحرکي از عوامل بروز سندرم پاهای بی قرار می باشد.

 

درمان خانگی برای سندرم پاهای بی قرار
•  دیرتر بخوابید:سندرم پای بیقرار باعث سخت خوابیدن می شود.برای داشتن خواب عمیق، کمی دیرتر به رختخواب بروید و صبح ها بیشتر بخوابید.

•  سر ساعت معینی بخوابید و بیدار شوید.

•  قبل از خواب پاهای خود را ورزش دهید.

•  دوش آب گرم بگیرید.

•  مواد کافئین دار نخورید.

•  پاهایتان را سرد یا گرم کنید.

•  هر روز ورزش کنید.
•  مغز خود را ورزش دهید.
•  پاهای تان را حرکت دهید وقتی پاهایتان درد می گیرند، حرکت دادن آن ها، احساس ناراحتی را کاهش می دهد.
•  به طور عمیق نفس بکشید.
•  قبل از خواب، تلویزیون را خاموش کنید.
•  پاهای خود را ماساژ دهید.
•  ببینید نیاز به قرص آهن نیاز دارید یا نه.
•  با حرکات یوگا، درد خود را کم کنید.
  الکل ننوشید و سیگار نکشید.
•  داروهای مصرفی خود را چک کنید.برخی داروهای سرماخوردگی و آلرژی، علائم سندرم را بدتر می کنند، به خصوص برخی آنتی هیستامین ها (ضد حساسیت ها).

 

تأثير رژيم غذايي در کاهش يا افزايش شدت بيماري
رعايت رژيم غذايي مناسب، سرشار از فولات و ديگر مواد مغذي حياتي در کنار دارو و ديگر درمان هاي موجود، در کاهش علائم موثر است. به توصيه هاي زير توجه کنيد:
•  غذاهايي که داراي فولات هستند، مانند اسفناج، مارچوبه و سبزي هايي که برگ هاي سبز تيره دارند، بيشتر بخوريد و غلات کامل و نان هاي سبوسدار را حتماً در صبحانه خود بگنجانيد. اگر بيماري يا مشکل خاصي مانند بالا بودن کلسترول يا حساسيت به تخم مرغ نداريد، بيشتر تخم مرغ بخوريد. جگر هم منبع بسيار خوبي از فولات است.


•  تعداد دفعات غذا خوردن تان را بيشتر و حجم هر وعده را کمتر کنيد. مغزها، ماهي، ميوه تازه و غلات کامل را به قاعده در رژيم غذايي خود بگنجانيد. بهتر است به جاي غذاهاي فرآوري شده، غذاهاي تازه بخوريد و از خوردن غذاهايي که با آرد تصفيه شده درست شده اند و قندهاي ساده دارند ( مانند انواع شيريني ها و کيک ها) نيز بپرهيزيد.


•  مصرف خوراکي هاي حاوي کلسيم و ويتامين B12 ضروري است. اگر فکر مي کنيد با خوردن غذاهاي روزانه اين مواد مغذي به مقدار کافي به بدن تان نمي رسد، با مشورت پزشک مکمل بخوريد.
چاقي و بي تحرکي دو عاملي هستند که خطر ابتلا به اين سندرم را بالا مي برند و مي توانند علائم آن را شدت بخشند. با کمک يک متخصص تغذيه رژيم مناسبي براي کاهش وزن خود تنظيم کرده و با مشورت پزشک و مربي ورزش، به طور منظم ولي ملايم ورزش کنيد.


منابع:hidoctor.ir
rastineh.ir
rasekhoon.net



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


با 5 روش از فراموشی پیشگیری کنید
دو شنبه 24 خرداد 1394 ساعت 22:5 | بازدید : 572 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

فراموشی, پیشگیری از فراموشی, زوال عقل

یکی از روشهای پیشگیری از فراموشی ، ورزش کردن و فعالیت بدنی است

 

با 5 روش از فراموشی پیشگیری کنید
یکی از عوارض ترسناک افزایش سن، فراموشی است. خوشبختانه تحقیقات جدید نشان دادند روش‌های متعددی وجود دارد که از فراموشی جلوگیری یا روند پیشرفت آن را کند می‌کنند. برای آشنایی با برخی از این روش‌ها با ما همراه باشید.
این روش‌ها را به عنوان یک سری تغییرات در سبک زندگی در نظر بگیرید که باعث می‌شوند حافظه شما برای سال‌های آینده، تقویت شود و بدین ترتیب از فراموشی پیشگیری کنید.


-- ورزش کنید
یکی از روشهای پیشگیری از فراموشی ، ورزش کردن و فعالیت بدنی است. محققان اثبات کرده‌اند که فعالیت فیزیکی منظم نقش مهمی در حفظ سلامت مغز و تقویت حافظه ایفا می‌کند. تحقیقاتی که بر روی حیوانات انجام شده، نشان داده است که ورزش، موادی را که سلول‌های مغزی را تغذیه می‌کنند، افزایش می‌دهد و احتمالاً از بروز سکته مغزی جلوگیری می‌کند.
ورزش احتمال ابتلا به بیماری‌هایی که منجر به از دست دادن حافظه می‌شوند، مانند فشارخون بالا، کلسترول بالا، دیابت و سکته مغزی را کاهش می‌دهد. ورزش برای سلامت ریه مفید است. طبق یک گزارش، افراد مسنی که فعالیت‌های ذهنی قوی دارند، ریه‌های سالم و قدرتمندی نیز دارند.


در نتیجه سعی کنید در میان کارهای روزانه خود، ورزش کنید. طبق تحقیقات، نباید شدت ورزش زیاد باشد؛ اما بایستی به طور منظم ورزش کنید. پیاده‌روی در اطراف محله، ورزش در کلاس‌های ورزشی یا به همراه ویدئوهای مرتبط، شنا کردن یا دوچرخه‌سواری به طور منظم جزو فعالیت‌های فیزیکی مناسب محسوب می‌شوند و در پیشگیری از فراموشی مفید هستند.

 

-- سیگار نکشید
سیگار کشیدن احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مانند سکته مغزی، فشارخون بالا و افسردگی را افزایش می‌دهند. این بیماری‌ها منجر به از دست دادن حافظه می‌شوند.
سیگار کشیدن به شش‌ها آسیب می‌رساند و سلامت ریه با حافظه قوی در سنین بالاتر ارتباط دارد. سیگار کشیدن با مسدود کردن اکسیژن‌رسانی به مغز، رگ‌های خونی را تنگ کرده و باعث آسیب به سلول‌های عصبی می‌شود.
تحقیقات نشان می‌دهند افراد غیرسیگاری نسبت به افراد سیگاری، بهتر نام‌ها و چهره‌ها را به خاطر می‌آورند. در نتیجه اگر می‌خواهید از فراموشی پیشگیری کنید، سیگار را ترک کنید.

 

-- کارها و فعالیت های جدید یاد بگیرید
طبق یک گزارش، سطح تحصیلات تنها خصوصیتی است که ارتباط نزدیکی با عملکرد قوی ذهن در افراد مسن دارد. برخی از متخصصین معتقدند شما می‌توانید از طریق تحصیلات پیشرفته، ذهنی قوی به دست آورید؛ زیرا تحصیلات به فعال بودن ذهن کمک می‌کند. با این حال، حتی یادگیری‌های کوچک مانند یادگیری یک سرگرمی جدید یا انجام بازی‌های محرک ذهن نیز در پیشگیری از فراموشی مؤثر هستند.

 

فراموشی,زوال عقل,پیشگیری از فراموشی

یادگیری‌های کوچک مانند یادگیری یک سرگرمی جدید در پیشگیری از فراموشی مؤثر است

 

 -- تغذیه مناسبی داشته باشید
داشتن یک رژیم غذایی مناسب که سرشار از مواد مغذی است، یک عامل مهم در حفظ سلامت مغز و راهی برای پیشگیری از فراموشی است. مصرف انواع میوه، سبزی و چربی‌های سالم به‌دست‌آمده از غلات سبوس‌دار، ماهی و مغز میوه در پیشگیری از بیماری‌های مختلف و حفظ سلامت مغز مؤثر است.
همچنین برخورداری از وزن متعادل حائز اهمیت است. این امر باعث کاهش احتمال ابتلا به دیابت و فشارخون بالا می‌شود که هر دو بیماری به حافظه آسیب می‌رسانند.

 

-- در ساعت مناسب به رختخواب بروید
تحقیقات نشان می‌دهند ۶ الی ۸ ساعت خواب شبانه برای تقویت حافظه و سلامت عمومی بدن مناسب است. از نظر سلامت حافظه، کیفیت خواب نسبت به میزان خواب مهم‌تر است.

برای بهبود عادت‌های خواب خود، نکات زیر را رعایت کنید :
- چند ساعت قبل از رفتن به رختخواب، ورزش نکنید.
-در اواخر روز از مواد غذایی کافئین‌دار استفاده نکنید.
- در طول روز چرت نزنید.

 

هرگز برای کاهش سرعت از دست دادن حافظه یا پیشگیری از آن، خیلی زود یا خیلی دیر نیست. به جای این که از دست دادن حافظه و فراموشی را به عنوان بخش اجتناب‌ناپذیر افزایش سن ببینید، از اقدامات پیشگیرانه، راهبردها و عادت‌های سالمی که در بالا گفته شد، استفاده کنید. تمام این عادت‌ها ارتباط مستقیمی با یک سبک زندگی سالم و خوب دارند. با انجام این اقدامات حافظه خود را تقویت کرده و از فراموشی در سال‌های آینده پیشگیری کنید.
منبع : footofan.com



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


میوه‌ها را چه وقت بخوریم؟
دو شنبه 23 خرداد 1394 ساعت 18:58 | بازدید : 568 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

خواص میوه ها, خاصیت میوه ها,خواص انواع میوه ها

میوه‌ ها گروهی از مواد غذایی هستند

 

میوه‌ها را چه وقت بخوریم؟

میوه‌ ها دربردارنده انواع ویتامین، مواد معدنی مانند فیبر غذایی، آنتی اکسیدان، کلسیم، فسفر و پتاسیم هستند که بدن به این مواد نیاز زیادی دارد اما برخی از آن‌ها نباید همراه غذا مصرف شوند و برخی را قبل یا بعد از غذا باید خورد.

 

خواص میوه ها

میوه‌ ها گروهی از مواد غذایی هستند که می‌توانند مواد زائد تولید شده در متابولیسم بدن را خنثی کنند. از دیگر خواص میوه ها این است که وجود آنتی اکسیدان‌های موجود در آن‌ها خاصیت ضد سرطان دارند و می‌توانند روغن حیوانی موجود در مواد گوشتی که در بدن باقی می‌ماند را از بین ببرد.

 

خواص شگفت انگيز ميوه ها

یک واحد سیب حدود 120 گرم، نصف یک گلابی بزرگ، دو عدد نارنگی کوچک، 3 عدد خرما، کیوی بزرگ 100 گرمی، 12 عدد گیلاس معادل 90 گرم و 17 دانه انگور معادل 90 گرم شامل یک واحد و یک سهم است که بدن برای تامین این ویتامین‌ها روزانه به این مقدار نیاز دارد.

 

دستگاه گوارش انسان توانایی هضم و جذب همه مواد غذایی را می‌تواند داشته باشد،  در برخی از موارد مواد مغزی مانند کلسیم، فسفر، روی و مس هنگام هضم و جذب مانع یکدیگر در بدن می‌شوند و اگر فردی کلسیم و منیزیم با هم دریافت کند باعث پوکی استخوان در فرد می‌شود؛ چرا که کلسیم اگر زیاد باشد مانع از جذب منیزیم در بدن می‌شود که در این شرایط پوکی استخوان به دلیل کمبود منیزیم در فرد است.

 

خواص میوه ها و سبزیجات,خواص میوه ها جهت درمان,خواص شگفت انگيز ميوه ها

میوه‌ ها دربردارنده انواع ویتامین، مواد معدنی هستند

 

بعضی از میوه‌ها به دلیل وجود فیبر غذایی در شیر و لبنیات نباید با هم مصرف شوند؛ چرا که به دلیل فیبر غذایی موجود در لبنیات، مانع از جذب مواد معدنی به بدن می‌شوند و ممکن است که جذب به خوبی صورت نگیرد.

 

خواص میوه هایی مانند سیب و گلابی به دلیل داشتن بافت سفت بهتر است که قبل و بعد از غذا مصرف شوند و میوه‌های دارای بافت‌های نرم مانند توت فرنگی، هلو و انگور اگر همراه غذا خورده شوند، مشکلی را برای فرد ایجاد نمی‌کنند. همچنین برای عدم جذب کلسترول بهتر است که میوه‌هایی که ویتامین ث دارند مانند پرتقال و لیمو در کنار غذا مصرف شود.

 

خواص میوه هایی مانند سیب و پرتقال شیرین برای بیماران دیابتی بسیار موثر است و میوه‌ها به دلیل قند طبیعی که دارند مانع از کاهش سریع قند خون در این بیماران می‌شوند. همچنین بهتر است که افراد چاق قبل از خوردن غذا میوه‌هایی که بافت سفت دارند مانند گلابی و سیب مصرف کنند چرا که این میوه‌ها دارای فیبر هستند و مصرف آن باعث می شود که این افراد خیلی زود احساس سیری کنند و میل‌شان به غذا کم شود.

 

خواص میوه ها و سبزیجات خام

بیمارانی که دارای اختلالات دستگاه گوارش هستند در مصرف میوه و سبزیجات باید دقت کنند. همچنین بیمارانی که دارای التهاب روده، زخم روده و زخم معده هستند نباید از میوه‌ها به صورت خام مصرف کنند، زیرا بیماری آنها بدتر می‌شود و باید میوه‌ها را به صورت کمپوت و پخته شده مصرف کنند.

منبع:tasnimnews.com


موضوعات مرتبط: سلامت و بهداشت , تغذیه سالم , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


لکه بینی قبل از قاعدگی نشانه چیست؟
دو شنبه 22 خرداد 1394 ساعت 20:34 | بازدید : 266 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

لکه بینی, لکه بینی قبل از قاعدگی, علت لکه بینی قبل از پریود شدن

معاینه پزشک بهترین راه برای تشخیص علت لکه بینی است

 

لکه بینی قبل از قاعدگی نشانه چیست؟
یک دوره قاعدگی به طور معمول هر 28 روز یک بار اتفاق می افتد و حدود 4 تا 7 روز طول می کشد. خونریزی از واژن، پس از پایان یک دوره قاعدگی یا پیش از آغاز دوره بعدی، لکه بینی نامیده می شود.

خونریزی غیر طبیعی رحم (لکه بینی) بین دوره های قاعدگی، دلایل مختلفی دارد. اگرچه ممکن است خونریزی بین قاعدگی (لکه بینی) در اثر تخمک گذاری یا استفاده از برخی روش های جلوگیری از بارداری اتفاق بیافتد، ولی لازم است که بیمار و پزشک به چند عامل دیگر نیز توجه کنند:
استرس
شروع و یا قطع مصرف قرص های ضد بارداری
استفاده از IUD (آی یو دی) برای پیشگیری از بارداری
انواع خاصی از داروها، مانند کورتیکواستروئید یا داروهای ضد افسردگی
عدم تعادل هورمونی

عفونت مثانه یا واژن


بارداری
بارداری خارج از رحم
سقط جنین

سرطان آندومتر( دیواره داخلی رحم)، سرطان رحم یا دهانه رحم

پولیپ رحم ( یک بافت بدون درد در داخل یا روی سطح رحم)
کیست تخمدان
اختلالات تیروئید

دیابت

 

آندومتریوز (بافتی مشابه پوشش داخلی رحم، در نقاط دیگر بدن ظاهر می شود) یا تغییرات دیگری در دیواره رحم
استفاده از داروهای رقیق کننده خون
سوزش واژن به دلیل خشکی
انجام آزمایش هایی مثل پاپ اسمیر

معاینه پزشک بهترین راه برای تشخیص علت لکه بینی است، بنابراین حتی با وجود خونریزی، حتما به پزشک مراجعه کنید و منتظر قطع آن نمانید. تشخیص سریع بیماری (لکه بینی اهمیت زیادی دارد، زیرا لکه بینی یکی از علائم سرطان است.

 

لکه بینی قبل از قاعدگی,لکه بینی, علت لکه بینی قبل از پریود شدن

اگر دچار لکه بینی می شوید، باید از مصرف آسپیرین خودداری کنید

 

 برای درمان لکه بینی بین قاعدگی چه باید کرد؟
حتی اگر لکه بینی مربوط به هیچ نوع بیماری نباشد، هیچ دلیلی برای تحمل کردن آن وجود ندارد. با کمک پزشک می توانید از خونریزی بین قاعدگی یا به عبارتی لکه بینی جلوگیری کنید. همچنین می توانید با استفاده از روش های زیر، خطر ایجاد لکه بینی را کاهش دهید.

 

1-  قرص های جلوگیری از بارداری را طبق تجویز پزشک مصرف کنید
مصرف نامنظم قرص های ضدبارداری یک علت شایع لکه بینی است. قطع مصرف قرص و شروع مجدد آن نیز باعث خونریزی می شود. برای جلوگیری از لکه بینی سعی کنید که قرص های خود را روزانه به طور منظم مصرف کنید.

 

2- مصرف آسپرین را کاهش دهید
اگر دچار لکه بینی می شوید، باید از مصرف آسپیرین خودداری کنید، زیرا این قرص باعث افزایش خونریزی و لکه بینی می شود. از آن جهت که آسپرین رقیق کننده خون است، مصرف آن شدت خونریزی بین قاعدگی (لکه بینی) را افزایش می دهد.

 

3- به طور منظم آزمایش پاپ اسمیر انجام دهید
با انجام این آزمایش می توان سرطان دهانه رحم را قبل از مشاهده علائم آن تشخیص داد.
سرطان دهانه رحم، در صورتی که در مراحل اولیه تشخیص داده شود، کاملا قابل درمان است.اگر سالانه یک آزمایش پاپ اسمیر انجام شود، امکان تشخیص هر نوع سلول غیر عادی در مراحل اولیه و قابل درمان سرطان، وجود دارد.

 

4- استرستان را کم کنید
هیجان و استرس نظم دوره های قاعدگی را به هم می ریزد و باعث ایجاد لکه بینی یا قاعدگی های نامنظم می شود. سعی کنید با انجام ورزش های تمدد اعصاب، استرس خود را کنترل کنید.

5-  از اضافه وزن و چاقی پیشگیری کنید
از آن جهت که چاقی مفرط یک عامل بسیار خطرناک برای سرطان رحم است، حفظ وزن مناسب بدن، خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می دهد.
بیماری لکه بینی در زنان یائسه بسیار رایج است، بنابراین اگر بعد از یائسگی متوجه هر نوع لکه بینی شدید، باید فورا به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.

 

6- روش پیشگیری از بارداری را تغییر دهید
لکه بینی در زنانی که از دستگاه های داخل رحمی (آی یو دی) استفاده می کنند، امری طبیعی است. این خونریزی معمولا بی ضرر است، اما با تغییر روش کنترل بارداری، می توان از لکه بینی جلوگیری کرد.

 

7-  تاریخ دوره های قاعدگی و لکه بینی تان را یادداشت کنید
تاریخ دوره های قاعدگی و هر نوع لکه بینی در طول دوره ها را یادداشت کنید. مدت زمان خونریزی و شدت آن، همچنین وجود ترشحات رحم همراه با خونریزی را نیز بنویسید. پزشک با استفاده از این گزارش ها می تواند علت خونریزی بین دوره ها (لکه بینی) را تشخیص دهد.
به عنوان آخرین نکته باید اشاره کرد که افراد باید شرایط و الگوهای مخصوص به بدن خود را بدانند. ممکن است لکه بینی برای شما امری عادی باشد، با این حال اگر تغییرات قابل توجهی در عادت ماهانه خود مشاهده کردید، حتما به پزشک مراجعه کنید.
منبع : ir-med.com



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نقاشی های سه‌بعدی خياباني زیبا و دیدنی
دو شنبه 21 خرداد 1394 ساعت 19:51 | بازدید : 228 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

نقاشی‌های زیبای سه‌بعدی, نقاشی سه بعدی

نقاشی های سه‌بعدی

 

نقاشی‌های زیبای سه‌بعدی, نقاشی سه بعدی

نقاشيهای سه‌بعدي خياباني

 

نقاشی‌های زیبای سه‌بعدی, نقاشی سه بعدی

نقاشی های جالب سه بعدی

 

نقاشی‌های زیبای سه‌بعدی, نقاشی سه بعدی

 عکس های دیدنی

 

نقاشی‌های زیبای سه‌بعدی, نقاشی سه بعدی

نقاشی های حیرت انگیز

 

نقاشی‌های زیبای سه‌بعدی, نقاشی سه بعدی

نقاشی های سه‌بعدی

 

عکس های دیدنی, نقاشی‌های زیبای سه‌بعدی

نقاشی‌های زیبای سه‌بعدی

 

نقاشيهای سه‌بعدي خياباني, نقاشی سه بعدی

نقاشی های سه‌بعدی

 

نقاشی‌های زیبای سه‌بعدی, نقاشی سه بعدی

نقاشی های سه‌بعدی

 

نقاشيهای سه‌بعدي خياباني, نقاشی های جالب سه بعدی

 نقاشيهای سه‌بعدي خياباني

 

نقاشی‌های زیبای سه‌بعدی, نقاشی سه بعدی

نقاشی های جالب سه بعدی

 

نقاشی‌های زیبای سه‌بعدی, نقاشی سه بعدی

نقاشی‌های زیبای سه‌بعدی

 

نقاشی های حیرت انگیز, نقاشی سه بعدی

نقاشی های حیرت انگیز

 

نقاشی سه بعدی روی کاغذ, نقاشی های حیرت انگیز

نقاشی های سه‌بعدی


موضوعات مرتبط: سرگرمی , خواندنیهای دیدنی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


داستان کوتاه جوجه عقاب اثر گابریل گارسیا مارکز
دو شنبه 20 خرداد 1394 ساعت 20:37 | بازدید : 343 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

داستان کوتاه,داستان پند آموز,عقاب

داستان کوتاه جوجه عقاب

 

کوه بلندی بود که لانه عقابی با چهار تخم، بر بلندای آن قرار داشت.


یک روز زلزله ای کوه را به لرزه در آورد و باعث شد که یکی از تخم ها از دامنه کوه به پایین بلغزد.

بر حسب اتفاق آن تخم به مزرعه ای رسید که پر از مرغ و خروس بود.


مرغ و خروس ها می دانستند که باید از این تخم مراقبت کنند و بالاخره هم مرغ پیری داوطلب شد تا روی آن بنشیند و آن را گرم نگهدارد تا جوجه به دنیا بیاید.


یک روز تخم شکست و جوجه عقاب از آن بیرون آمد.


جوجه عقاب مانند سایر جوجه ها پرورش یافت و طولی نکشید که جوجه عقاب باور کرد که چیزی جز یک جوجه خروس نیست. او زندگی و خانواده اش را دوست داشت اما چیزی از درون او فریاد می زد که تو بیش از این هستی. تا این که یک روز که داشت در مزرعه بازی می کرد متوجه چند عقاب شد که در آسمان اوج می گرفتند و پرواز می کردند. عقاب آهی کشید و گفت: ای کاش من هم می توانستم مانند آنها پرواز کنم.


مرغ و خروس ها شروع کردند به خندیدن و گفتند: تو خروسی و یک خروس هرگز نمی تواند بپرد.


اما عقاب همچنان به خانواده واقعی اش که در آسمان پرواز می کردند خیره شده بود و در آرزوی پرواز به سر می برد.


اما هر موقع که عقاب از رویایش سخن می گفت به او می گفتند که رویای تو به حقیقت نمی پیوندد و عقاب هم کم کم باور کرد.


بعد از مدتی او دیگر به پرواز فکر نکرد و مانند یک خروس به زندگی ادامه داد و بعد از سالها زندگی خروسی، از دنیا رفت.


تو همانی که می اندیشی، هرگاه به این اندیشیدی که تو یک عقابی به دنبال رویا هایت برو و به یاوه های مرغ و خروسهای اطرافت فکر نکن.

 

 منبع:tebyan.net


موضوعات مرتبط: سرگرمی , داستانهای خواندنی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کاریکاتور تابستان و گرمای هوا
دو شنبه 19 خرداد 1394 ساعت 21:53 | بازدید : 245 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

کاریکاتور گرمای هوا, مطالب طنز و خنده دار

کاریکاتور تابستان و گرمای هوا

 

کاریکاتور جدید, کاریکاتور مفهومی

کاریکاتور مفهومی، کاریکاتور گرما

 

کاریکاتور گرمای هوا, مطالب طنز و خنده دار

کاریکاتور تابستان ، کاریکاتور جدید

 

کاریکاتور گرمای هوا, مطالب طنز و خنده دار

کاریکاتور تابستان و گرمای هوا

 

کاریکاتور گرمای هوا, مطالب طنز و خنده دار

کاریکاتور تابستان،کاریکاتور و تصاویر طنز



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


داستان جالب:قدر همین شاه را باید دانست
دو شنبه 18 خرداد 1394 ساعت 21:53 | بازدید : 305 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

سایت سرگرمی,داستانهای جذاب

داستان جالب:قدر همین شاه را باید دانست

 

 پادشاهی از وزیر خود خشمگین شد به همین دلیل او را به زندان انداخت.مدتی بعد وضع اقتصاد کشور رو به وخامت گذاشت. بنابراین مردم از پادشاه خود ناراضی شدند و پادشاه هرکاری برای جلب رضایت آنها نمود،موفق نمی شد.لذا دستور داد وزیر را از زندان بیاورند.هنگامی که وزیر در محضر او حاضر شد گفت:مدتی است که مردم از من روی گردان شده اند،اگر توانستی رضایت آنها را جلب کنی من نیز از گناه تو می گذرم.وزیر گفت:...

من دستور شما را اجرا خواهم کرد،فقط از شما می خواهم تعدادی سرباز به من بدهید.شاه گفت:نبینم که از راه اعمال خشونت بر مردم وارد شوی.سرباز برای چه می خواهی؟ وزیر گفت:من هرگز هدف سرکوب کردن ندارم.شاه با شنیدن این حرف تعدادی سرباز به وزیرش داد.شب هنگام وزیر به  هر کدام از سربازان لباس مبدل دزدان را پوشاند و به  هر کدام دستور داد که به تمام خانه ها بروند  و  از هر خانه چیزی  بدزدند به طوری که آن چیز نه  زیاد بی ارزش باشد و نه زیاد با ارزش تا به مردم ضرر چندانی وارد نشود  و  هم چنین کاغذی به آنها داد و گفت در هر  مکانی که  دزدی می کنید این کاغذ را قرار دهید.

 

روی کاغذ چنین نوشته شده بود:هدف  ما  تصاحب قصر امپراطوری و حکومت بر مردم است.سربازان نیز مطابق دستور  وزیر عمل کردند.مردم نیز با خواندن آن کاغذ  دور هم جمع شدند.


نفر اول گفت: درست است که  در  زمان حکومت پادشاه وقت با وخامت اقتصادی روبه رو شدیم،اما هرگز پادشاه به دزدی اموال ما اقدام نمی کند..این دزدان اکنون که قدرتی ندارند توانسته اند  اموال ما را بدزدند،وای به روزی که به حاکمیت دست یابند.نفر دوم نیز گفت:درست است،قدر این شاه را باید دانست و از او حمایت نمود تا از شر  این دزدان مصون بمانیم.و همه حرف  های یکدیگر را تایید کردند و  بنابراین تصمیم گرفتند از شاه حمایت کنند.

منبع:dastanak.com


موضوعات مرتبط: سرگرمی , داستانهای خواندنی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ریشه ضرب المثل ناخوش خر خورده
دو شنبه 17 خرداد 1394 ساعت 20:46 | بازدید : 279 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

ضرب المثل خر خورده, ضرب المثل های قدیمی

داستان ضرب المثل ناخوش خر خورده

 

يك حكيمي بود كه پسرش از آب و گل درآمده بود و درسي خوانده بود و جناب حكيم‌باشي براي اينكه فوت و فن طبابت را به او ياد بدهد او را همراه خودش به عيادت مريض‌هايش مي‌برد. يك روز كه جناب حكيم‌باشي بالاي سر يكي از بيمارها رفت پسرش ديد حال مريض از طبابت بابا بدتر شده و تب او بالا رفته و بستگان مريض هم خيلي پريشان هستند اما بابا خودش را از تنگ و تا ننداخته و مشغول و رفتن به مريض است.

 

البته پسر حكيم كه جوان بود و بي‌تجربه حساب دستش نبود و نمي‌فهميد قضيه از چه قرار است و باباش چه خواهد كرد؟ اما حكيم‌باشي كاركشته كه بارها توي اين تنگناها گير كرده بود تكليف خودشو خوب مي‌دونست با طول و تفصيل و آب و تاب مريض را معاينه كرد و موقع معاينه كردن هم لفتش داد و بعد از معاينه اخم‌هاشو تو هم كرد و با اوقات تلخي و تغير گفت: «مگه من نگفتم مواظبش باشيد و نگذاريد ناپرهيزي كنه؟»

 

دور و بری های مريض كه منتظر چنين حرفي نبودند جا خوردند و هاج و واج به هم نگاه كردند و از ميان آنها يكيشون با من و من گفت: «نه خير ناپرهيزي نكرده، نگذاشتيم ناپرهيزي كنه» اما حكيم‌باشي با خاطرجمعي فراوان خيلي قرص و محكم جواب داد: «نه خير، حتماً ناپرهيزي كرده اگر ناپرهيزي نكرده بود با آن نسخه من تا حالا هم تبش بريده بود، هم حالش خوب شده بود»

 

توپ و تشر حكيم‌باشي كار خودش را كرد و يكي از كسان بيمار با لحني كه پشيماني و عذرخواهي ازش مي‌باريد گفت: «تقصير از ما شد كه روبه‌روي او خربزه پاره كرديم. او هم چشمش كه ديد دلش خواست، ديديم مريضه گناه داره، ما هم يك قاشق نازك بئش داديم».

 

پسر حكيم وقتي كه ديد همه با تعجب و تحسين به باباش نگاه مي‌كنند با غرور فراوان سراپاي پدرشو ورانداز كرد و باطناً خيلي خوشحال شد كه همچي پدري داره... اما از وقتي كه همراه پدرش به عيادت مريض مي‌رفت گرچه خيلي شگردها ازش ديده بود ولي اين يك چشمه را دفعه اول بود كه مي‌ديد.

 

وقتي بابا و بچه برگشتند خونه، پسر حكيم‌باشي با اصرار و سماجت از باباش خواست تا اين راز مگو را بهش بگه. حكيم‌باشي هم بادي به بروت انداخت و گفت: «بچه‌جون انقده كه ميگم هرو مي‌ريم عيادت مريض حواست را جمع كن براي همينه.

 

مگه نديدي وقتي كه داشتيم مي‌رفتيم تو خونه سطل زباله‌شون پر بود از پوست خربوزه و پوست انار، هر وقت نسخه دادي و حال مريض خوب نشد به دور و بر رختخوابش، به اين ور و آن ور اتاق و حياط نگاه كن. اگه يه دونه اناري يا يه تكه پوست خربوزه افتاده بود بدان كه از اون به مريض هم دادند. هوش به خرج بده و به هوش خودت بگو مريض نا پرهيزي كرده».

 

مدتي از اين مقدمه گذشت و يك روز حكيم ‌باشي زكام سخت شد و ده روزي توي خونه افتاد و حكيم ‌باشي به اين خيال كه پسرش هم فوت و فن كار را ياد بگيره هم مريض‌هاش به سراغ حكيم ديگري نروند او را سر مريض فرستاد و تو محكمه نشوند.

 

از قضا يك روز اومدند دنبالش و بردنش به عيادت يك مريض، او هم نسخه داد و اومد. پس فرداش كه دوباره به عيارت مريض رفت ناخوش حالش بدتر شده بود پسر هم تمام آن ادا اطوارهاي بابا را درآورد و آخر سر بادي به گلو انداخت و گفت: «نگفتم نگذاريد ناپرهيزي كنه؟» يكي از بستگان ناخوش جواب داد: «ابداً... اصلاً... ما دست از پا خطا نكرده‌ايم، شما هرچي گفته‌ايد ما همون‌ها رو موبه‌مو انجام داديم»

 

پسر حكيم‌باشي با اوقات تلخي و بد لعابي ناشيونه فرياد زد: «نه خيز ناپرهيزي كرده... حتماً ناپرهيزي كرده نه خير همينه كه ميگم». خوشمزه اينكه هرچه بستگان بيمار بيشتر انكار مي‌كردند پسر حكيم‌باشي اصرارش بيشتر مي‌شد و از حرفش برنمي‌گشت به‌طوري كه سماجت و پافشاري او دور و بري‌هاي مريض را عاجز و ذله كرده بود. عاقبت هم دنباله اصرارش به اينجا رسيد كه فرياد زد: «نخير ناپرهيزي كرده و خر خورده!... نخير ناپرهيزي كرده و خر خورده كه اينجوري حالش بد شده» همين كه پسر حكيم‌باشي گفت خر خورده كه اينجوري حالش بد شده طاقت جمعيت طاق شد و بي‌اختيار زدند زير خنده و آقازاده از خجالت غرق عرق شد و مثل گربه كتك خورده غيبش زد.

 

حكيم‌باشي وقتي فهميد آقازاده چه دسته گلي به آب داده دوبامبي زد توي سرش و پرسيد: «از كجا به فكر خر خوري مريض افتادي!؟» بيچاره خنگ بيهوش گفت: «وقتي از تو حياط رد شدم ديدم يه پالون خر كنج حياط گذاشته‌اند. خيال كردم خر خورده...!!»
منبع:farsibooks.ir


موضوعات مرتبط: سرگرمی , دنیای ضرب المثل , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جان سخت ترین گوشی های هوشمند(+تصاویر)
دو شنبه 16 خرداد 1394 ساعت 22:6 | بازدید : 233 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

گوشی های هوشمند, گوشی های هوشمند مقاوم, مقاوم ترین گوشی های هوشمند

صفحه‌نمایش گوشی کَت اس ۵۰ با انگشت‌ خیس هم تعامل نشان می‌دهد

 

جان سخت ترین گوشی های هوشمند
گوشی‌های هوشند همیشه در معرض آسیب‌ دیدگی هستند؛ این آسیب‌ها ممکن است نرم‌افزاری باشد و با نفوذ ویروس، اطلاعات حساسِ گوشی در معرض خطر قرار گیرد، از طرف دیگر صدمات فیزیکی از قبیل افتادن گوشی یا خیس شدن آن به راحتی می‌تواند به گوشی هوشمند شما آسیب‌های جدی وارد کند.

 

شرکت‌های دخیل در ساخت و توسعه‌ گوشی‌هایِ همراهِ هوشمند تمام تلاش خود را برای ثبات نرم‌افزاری گوشی و حفظ اطلاعات در مقابل ویروس‌ها و هکرها به کار می‌برند؛ اما رعایت نکات زیبایی شناختی باعث شده تا این گوشی‌ها همچنان در معرض آسیب‌های فیزیکی باشند.

از طرف دیگر شغل‌هایی هستند که گوشی‌های هوشمندِ نازک و نارنجیِ فعلی در حین کار دوامی ندارند، برای مثال گوشی افرادی که به کارهای ساختمانی مشغول هستند همیشه در معرض آسیب‌های فیزیکی است. برای محافظت گوشی‌ها قاب و صفحه‌های محافظی وجود دارد، اما باز هم اگر گوشی در حین بالا رفتن از پله‌ها از دست شما بیافتد امکان صدمه دیدن آن حتی با وجود قاب و صفحه‌های محافظ، بسیار است.


اینجاست که گوشی‌های هوشمندِ صنعتی پا به میدان می‌گذارند، این گوشی‌ها ممکن است از لحاظ زیبا شناختی حرف زیادی برای گفتن نداشته باشند اما در بحث مقاومت در مقابل صدمات فیزیکی، مردِ میدان هستند و با هر افتادن و خیس شدنی به این آسانی‌ها خم به ابرو نمی‌آورند.


امروز قصد داریم با هم نگاهی به روی دیگر سکه گوشی‌های هوشمند بیاندازیم، گوشی‌هایی که تاب تحمل سخت‌ترین آسیب‌های فیزیکی را دارند. ناگفته نماند ممکن است اسم تمام گوشی‌های همراه موجود در این فهرست به گوش شما آشنا نباشد اما بد نیست بدانیم که در کنار گوشی‌های هوشمند ناز پرورده‌ای که هر روز اخبار آنها را دنبال می‌کنیم، محصولات جان سختی‌ هم ساخته شده که به این راحتی‌ها در برابر آسیب‌های فیزیکی کمر خم نمی‌کنند.

 

گوشی Galaxy Xcover 3 سامسونگ

 

گوشی های هوشمند, بهترین گوشی های هوشمند مقاوم, مقاوم ترین گوشی های هوشمند

گوشی Galaxy Xcover 3 سامسونگ، در مقابل گرد و خاک،‌آب و ضربات مقاوم است

 

این گوشی اندرویدی که اسفندِ پارسال به بازار معرفی شد، در مقابل گرد و خاک،‌آب و ضربات مقاوم است. افسوس که از لحاظ سخت‌افزاری نمی‌توان زیاد روی این محصولِ جان‌سختِ سامسونگ حساب باز کرد. اما باز هم با توجه به قیمتی که دارد به خوبی از عهده انجام کارهای روزمره گوشی‌های همراه امروزی بر می‌آید. گلکسی ایکس کاور قیمتی معادل ۳۰۰ دلار دارد.


گوشی هوشمند CAT S50

 

گوشی های هوشمند, گوشی های هوشمند مقاوم, مقاوم ترین گوشی های هوشمند

صفحه‌نمایش گوشی کَت اس ۵۰ با انگشت‌ خیس هم تعامل نشان می‌دهد

 

 شماره دوم لیست ما را محصولی گردن کلفت از آن خود کرده است، استاندارد IP67 در ساخت این گوشی اعمال شده و استانداردهای ۸۱۰G که مختص محصولات نظامی است در این محصول در نظر گرفته شده است. صفحه‌نمایش گوشی کَت اس ۵۰ با انگشت‌ خیس هم تعامل نشان می‌دهد و فناوری بهبود کیفیت صدا باعث می‌شود، حین تماس‌های تلفنی، صدای اطراف فیلتر شود.


چیپست اسنپ‌دراگون ۴۰۰ SoC در کنار پشتیبانی از شبکه مخابراتی ۴G LTE و باتری ۲۶۳۰ میلی‌آمپر ساعتی به همراه دوربین ۸ مگاپیکسلی با صفحه‌نمایشی که از رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند، مشخصات فنی این گوشی مقاوم را تشکیل می‌دهد. شرکت سازنده قیمتی معدل ۴۵۹.۹۹ دلار را برای این محصول خود در نظر گرفته است.


گوشی هوشمند Sonim XP6

 

گوشی های هوشمند, قیمت گوشی های هوشمند مقاوم, مقاوم ترین گوشی های هوشمند

گوشی سونیم ایکس‌پی 6 از استاندارد IP69 پشتیبانی می کند

 

گوشی‌های هوشمند بسیار کمی در بازار یافت می‌شود که از استاندارد IP69 پشتیبانی کنند، سونیم ایکس‌پی ۶ یکی از آنها است. این استاندارد باعث شده تا این گوشی مقاومت خوبی در برابر آب و گرد و غبار از خود نشان دهد، وجود صفحه‌نمایش با پشتیبانی از چند نقطه لمسی به همراه صفحه کلید جداگانه تعامل با سونیم ایکس‌پی ۶ را به صورت لمسی و استفاده از کلید‌ها مسیر کرده است. باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیز وظیفه تامین انرژی این گوشی را به خوبی بر عهده گرفته است. سونیم ایکس‌پی ۶ قیمتی معادل ۵۴۴.۹۹ دلار دارد.

 

گوشی هوشمند Sonim XP7

 

گوشی های هوشمند, گوشی های هوشمند مقاوم, مقاوم ترین گوشی های هوشمند

گوشی هوشمند Sonim XP7


این محصول بر خلاف برادر کوچک خود، صفحه‌کلید ندارد و تعامل با آن تنها از طریق صفحه‌نمایش لمسی ۴ اینچی تعبیه شده در گوشی میسر است. استاندارد IP69 و استاندارد ۸۱۰G که برای محصولات نظامی به کار می‌رود،‌از مقاومت بسیار بالای این گوشی حکایت می‌کند.
باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در کنار اسپیکر با صدای بلند به همراه چیپست اسنپ‌دراگون ۴۰۰ SoC و پشتیبانی از شبکه مخابراتی LTE به همراه آنتن MIMO و دوربین ۸ مگاپیکسلی، مشخصات سخت‌افزاری این محصول ۵۷۹ دلاری را تشکیل می‌دهد.


گوشی هوشمد Kyocera DuraForce

 

قیمت گوشی های هوشمند, گوشی های هوشمند مقاوم, مقاوم ترین گوشی های هوشمند

گوشی هوشمد Kyocera DuraForce با  استاندارد IP68 و استاندارد ۸۱۰G  سازگار است

 

صفحه‌نمایش ۴.۵ اینچی با چیپست اسنپ‌دراگون ۴۰۰ SoC به همراه دوربین ۸ مگاپیکسلی در کنار باتری ۳۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی امکانات سخت‌افزاری این محصول جان‌سخت را تشکیل می‌دهد. این محصول با استاندارد IP68 و استاندارد ۸۱۰G که برای محصولات نظامی‌ به کار می‌رود سازگار است تا آسیب‌‌های فیزیکی را به راحتی تحمل کرده و خم به ابرو نیاورد. گوشی هوشمند کیوسرا دورافورس قیمتی معادل ۴۱۸.۹۹ دلار دارد.


گوشی هوشمند  Kyocera Brigadier

 

گوشی های هوشمند, گوشی های هوشمند مقاوم, مقاوم ترین گوشی های هوشمند

در صفحه‌نمایش گوشی Kyocera Brigadier ، شیشه‌ای از جنس یاقوت کبود به کار رفته است

 

صدمه دیدن صفحه‌نمایش گوشی یکی از نگرانی‌های اولیه کاربران است و در صفحه‌نمایش این محصول شیشه‌ای از جنس یاقوت کبود به کار رفته است. با این حساب بعید می‌رسد به این راحتی‌ها خش بردارد. ناگفته نماند که در حال حاضر تعداد بسیار کمی‌ از گوشی‌های موجود در بازار به شیشه‌های یاقوت کبود مجهز هستند. این گوشی هوشمند در مقابل افتادن از ارتفاع و خیس‌خوردگی نیز به راحتی تاب می‌آورد. دوربین ۸ مگاپیکسلی به همراه اسنپ‌دراگون ۴۰۰ SoC و باتری ۳۱۰۰ میلی‌آمپری در کنار صفحه‌نمایش ۴.۵ اینچی مشخصات اصلی این گوشی ۳۹۹ دلاری را تشکیل می‌دهد.

 

گوشی هوشمند Plum Gator Plus

 

گوشی های هوشمند, گوشی های هوشمند مقاوم, مقاوم ترین گوشی های هوشمند

عمر طولانی باتری و ضد آب بودن از نکات بارز گوشی هوشمند Plum Gator Plus است

 

این گوشی برای افرادی است که به دنبال محصولی سخت‌جان و ارزان می‌گردند. عمر طولانی باتری، ضد آب بودن و تحمل ضربه‌های فیزیکی از نکات بارز این گوشی است. شرکت سازنده، صفحه‌نمایشی ۳.۵ اینچی با پردازنده دو هسته‌ای که در فرکانس ۱.۳ گیگاهرتز کار می‌کند را به همراه دوربین ۵ مگاپیکسلی برای این محصول خود در نظر گرفته است. همان طور که ذکر شد، این گوشی قیمت چندانی ندارد و با ۱۳۳.۷۶ دلار به فروش می‌رسد.


گوشی هوشمند VeryKool Rock RX2

 

گوشی های هوشمند مقاوم,گوشی های هوشمند,مقاوم ترین گوشی های هوشمند

گوشی هوشمند VeryKool Rock RX2 در عمق ۵ متری زیر آب هم به راحتی کار می‌کند

 

این محصول اندرویدی تاب تحمل آب، گرد و خاک و ضربات را دارد. جالب است بدانید حتی در عمق ۵ متری زیر آب هم به راحتی کار می‌کند و صفحه‌نمایش آن به نوعی طراحی شده تا بتوان با دستکش با آن تعامل داشت. صفحه‌نمایش ۴.۳ اینچی با پردازنده چهار هسته‌ای که در فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز کار می‌کند به همراه دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و ۱۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی با باتری ۱۹۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مشخصات اصلی این گوشی ۳۹۴.۸۴ دلاری را تشکیل می‌دهد.

 

گوشی هوشمند Conquest S6

 

گوشی های هوشمند,مقاوم ترین گوشی های هوشمند,گوشی های هوشمند مقاوم

گوشی هوشمند Conquest S6

 

محصول بعدی این لیست را محصولی سخت‌جان با پشتیبانی از استاندارد IP68 از آن خود کرده است، این گوشی اندرویدی باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد و به پردازنده چهار هسته‌ای MT6732 مجهز است. داخل این گوشی ۲۹۰ گرمی، چیپست چهار هسته‌ای MT6732 که از معماری ۶۴ بیتی بهره می‌برد در کنار یک گیگابایت رم و هشت گیگابایت فضای ذخیره سازی جای گرفته است. این گوشی قیمتی معادل ۳۲۵ دلار دارد.

 

سامسونگ گلکسی اس ۶ اکتیو

 

گوشی های هوشمند مقاوم,گوشی های هوشمند,مقاوم ترین گوشی های هوشمند

گلکسی اس ۶ اکتیو می‌تواند در عمق ۱.۵ متری، ۳۰ دقیقه دوام بیاورد

 

این گوشی در کنار ظاهر زیبایی که دارد با توجه به پشتیبانی از استاندارد IP68 می‌توان آن‌را در لیست گوشی‌های جان‌سخت بازار قرار داد. گلکسی اس ۶ اکتیو می‌تواند در عمق ۱.۵ متری، ۳۰ دقیقه دوام بیاورد. استفاده از شیشه گوریلا گلس ۴ نیز باعث شده‌ است صفحه‌نمایشی داشته باشد که به این راحتی‌ها خش برنمی‌دارد. سامسونگ برای این محصول خود از لحاظ سخت‌افزاری چیزی کم‌ نگذاشته است. صفحه‌نمایشی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل به همراه دوربین ۱۶ مگاپیسکلی در قسمت عقب و دوربین ۵ مگاپیکسلی در قسمت جلو با ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی مشخصات اصلی سخت‌افزاری این محصول سامسونگ را تشکیل می‌دهد.

خب لیست ما به پایان رسید. نظر شما چیست آیا حاضرید برای اینکه گوشی هوشمند دلبندتان را همه جا همراه داشته باشید کمی زمختی و این ابعاد آن را تحمل کنید؟
منبع : farnet.ir



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جوک و لطیفه های با مزه برای کودکان
دو شنبه 15 خرداد 1394 ساعت 21:58 | بازدید : 277 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

 

جوک و لطیفه,جک برای کودکان

جوک و لطیفه های با مزه برای کودکان

 

در این مطلب مجموعه ای از جوک و لطیفه های با مزه برای کودکان گردآوی شده است

معلم

معلم: انواع دندان ها را اسم ببر.
شاگرد: نوک زبانم است؛ شما فقط اولی اش را بگویید.
معلّم: آسیا....
شاگرد: یادم افتاد؛ آسیا، آفریفا، اروپا و ...

 

KEYWORDS

 

 احمد: شنیدی که محمود را گرفتند؟
اصغر: نه، برای چی؟
احمد: آخه داشت می افتاد.

 

لطیفه برای کودکان،سرگرمی کودکان

 

فضول
 به یک فضول می گویند: اگر نصف دنیا را به تو بدهیم قول می دهی فضولی نکنی!!!!!
فضوله میگه : نصف دیگرش را به کی می دهید ؟

 

لطیفه برای کودکان،سرگرمی کودکان

 

 ازدواج
 بچه: پدر، معلم ما خواسته است درباره ازدواج چیزی بنویسیم نظر شما چیست؟
 پدر: معلم شما زن است یا مرد؟
 بچه: زن
 پدر: بهتر است از مادرت بپرسی چون اگر من نظرم را بگویم حتما صفر می گیری!!!!!

 

لطیفه برای کودکان،سرگرمی کودکان

 

 اهل کجایی
به یک نفر می گویند: شما اهل تهران هستید؟ می گوید: نه خیر، اهل مطالعه هستم.

 

لطیفه برای کودکان،سرگرمی کودکان

 
بهترین اتاق
هتل دار: امیدوارم دیشب خوب خوابیده باشید. همان طور که دیدید یکی از بهترین اتاق ها را در اختیار شما قرار دادم.

مسافر: در اینکه بهترین اتاق بود شکی نیست؛ چون تمام پشه ها هم این اتاق را انتخاب کرده بودند.

لطیفه برای کودکان،سرگرمی کودکان

 

دزدی
 قاضی: خجالت نمی کشی روز روشن دزدی می کنی؟
 دزد: قربان وقتی شب می رویم باز هم مردم گله می کنند آخه پس ما کی به کار و کاسبی مان برسیم.

 

لطیفه برای کودکان،سرگرمی کودکان

 

چشم پزشکی
پزشک: متأسفانه چشم شما دوربین شده است.
بیمار: آخ جان پس می توانم یک حلقه فیلم بیندازم توش و چند تا عکس بیندازم.
 

لطیفه برای کودکان،سرگرمی کودکان

منابع:
funclubkids.niniweblog.com

roshdno.persianblog.ir



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خجالتی ها مشکل روانی دارند؟
دو شنبه 14 خرداد 1394 ساعت 21:4 | بازدید : 260 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

خجالت و کمرویی

خجالت و کمرویی از جمله عواطف اجتماعی است که در رفتارهای اجتماعی برخی افراد بروز می کند

 

دکتر قنبری، روان پزشک: دلتان می خواهد وقتی وارد یک جمع می شوید چطور با شما رفتار شود؟ قطعا دوست دارید از شما استقبال  به حرف هایتان گوش داده شود، اما اگر از قضا احساس کنید در جمعی که به آن وارد شده اید معذب هستید و مدام می خواهید خودتان را از نگاه دیگران بدزدید و خدا خدا می کنید کسی با شما صحبت نکند، احتمالا جزو آدم های خجالتی هستید.

خجالت و کمرویی از جمله عواطف اجتماعی است که در رفتارهای اجتماعی برخی افراد بروز می کند. اینکه این حالت از کجا می آید، ذاتی است یا اکتسابی، چقدر از آن طبیعی است و چقدرش آزاردهنده است و راهکارهای مقابله با آن همگی از جمله سوال هایی است که در این گفت و گو به آنها پاسخ داده شده است.

خجالتی بودن چطور تعریف می شود؟
خجالت از جمله رفتارهایی است که می تواند افراد را از زندگی عادی روزمره باز دارد. اغلب افراد خجالتی آنقدر با موضوع خجالتشان درگیر هستند که تیپ شخصیتی به نام تیپ شخصیت اجتنابی به خود می گیرند. این افراد در جمع های ناآشنا سخت وارد می شوند و برای ایجاد دوستی های جدید دچار مشکل هستند و معمولا مشکل جراتمندی دارند.

یکی از مواردی که بیشتر این افراد با آن درگیر هستند در «نه» گفتن است. اگر کاری از آنها خواسته شود که نخواهند انجام دهند نمی توانند به بگویند و اغلب به خاطر خجالتشان مورد سوءاستفاده افراد دیگر قرار می گیرند. فرد خجالتی حتی زمانی که نظر مخالف دارد نمی تواند نظرش را بگوید چون نگران است که طرد شود.

برعکس افراد درونگرا، این افراد میل به دوستی دارند و خیلی علاقه دارند در جمع پذیرفته شوند. ولی از ترس طرد شدن شروع به دوستی نمی کنند چون احساس ترس و اضطراب دارند و فکر می کنند کفایت لازم را برای اینکه مورد قبول جمع واقع شوند، ندارند.

به طور کلی همه این علائم در اختلال شخصیت اجتنابی مشخص می شود. جالب است بدانید که شیوع این اختلال 10 تا 12 درصد است و در آقایان و خانم ها چندان تفاوتی ندارد. سن شیوع آن هم معمولا از نوجوانی است گرچه مزاج خجالتی بودن از بچگی در برخی افراد وجود دارد.

آیا افرادی که اضطراب اجتماعی دارند هم درجاتی از خجالتی بودن را نشان می دهند؟
اصطلاح دیگری به نام ترس اجتماعی هم وجود دارد که خصوصیاتی بسیار شبیه اختلال اجتنابی دارد. قطعا همه ما درجاتی از ترس اجتماعی را تجربه کنیم، مثلا وقتی قرار است سخنرانی داشته باشیم یا به صورت شفاهی درس جواب دهیم. این اضطراب دو نمونه دارد؛ یکی نمود ذهنی و شناختی است که در آن فرد مدام در ذهنش نگران قضاوت دیگران است و می ترسد نتواند از عهده اجرای نقشی که به او سپرده شده بربیاید.

یکی دیگر نمود جسمی است که با حالت برافروختگی صورت، لرزش صدا و دست، تپش قلب و تعریق خودش را نشان می دهد. گاهی اوقات این ترس اجتماعی به قدری زیاد است که در کارهای بسیار پایه فرد هم اخلال ایجاد می کند. مثلا اینکه حتی نمی تواند قیمت یک کالا را بپرسد یا در حضور دیگران غذا بخورد و... که این موضوع باعث می شود از جمع اجتناب کند.

این افراد ولع بودن با دیگران را دارند اما به دلیل ترسی که دارند نمی توانند پیشقدم شوند. گاهی اوقات هم این اضطراب درونی است و دیگران متوجه آن نمی شوند که به این حالت اضطراب اجتماعی گفته شود.

خجالتی بودن با نداشتن اعتماد به نفس چه ارتباط دارد؟
بدون شک این دو ارتباط زیادی با یکدیگر دارند. اعتماد به نفس نقش بسیار مهمی در شکل گیری زیربنای شخصیت اجتنابی دارد. اعتماد به نفس از کودکی شکل می گیرد و دو جزء دارد؛ یکی جزء ژنتیکی و یکی جزء یادگیری.

گاهی اوقات کودکان با خوی محتاط متولد می شوند که این جزء ژنتیکی محسوب می شود و به اصطلاح مزاج نامیده می شود که از کودکی در فرد وجود دارد. مثلا کودکی خجالتی است و مدام پشت مادرش قایم می شود و دیرآشناست، اما اینکه بچه ای مزاج به اصطلاح دیرآشنا دارد و دلیل کافی برای ایجاد اختلال اجتنابی نیست.

خیلی اوقات با تشویق و اعتماد به نفس دادن می توان به تجربه موقعیت های جدید در کودک کمک کرد. اگر در این سن کودک را تشویق کنیم باعث می شود مزاج شرم را اگر هم دارد با اعتماد به نفس زیاد کمرنگ کند.

راهکارهای درمانی برای افراد خجالتی

خجالتی بودن وقتی اختلال است که مانع پیشرفت و باعث نارضایتی فرد شود

 

چطور می توان خجالتی بودن را از درونگرا بودن تفکیک کرد؟
فرد درونگرا ممکن است خجالتی باشد اما این طور نیست که هر فرد درونگرایی خجالتی باشد. یعنی یک درصدی از افراد درونگرا خجالتی هستند و احساساتشان را کمتر بروز می دهند ولی در اغلب موارد افراد درونگرا اصلا خجالتی نیستند و اعتماد به نفس خوبی دارند. این افراد احساساتشان را کمتر بروز می دهند و این ویژگی شخصیتی آنهاست.

 

مرز تشخیص این دو کجاست؟
گرفتن شرح حال در تشخیص این دو نوع شخصیت بسیار کمک کننده است. فرد درونگرا در موقعیت های جدید به هیچ عنوان دچار اضطراب نمی شود. فرد درونگرا تنهایی را ترجیح می دهد و بروز احساسات ندارد و این به هیچ عنوان اختلال محسوب نمی شود ولی اختلال اجتناب که به دلیل خجالت زیاد بروز می کند همان طور که گفته شد نوعی اختلال است و باید درمان شود.

خجالتی بودن اختلال محسوب می شود؟
خجالتی بودن در صورتی اختلال است که هم مانع پیشرفت فرد شود و هم او را ناراضی کند. در غیر این صورت در جوامع شرقی و از جمله جامعه ما درجاتی از خجالتی بودن پسندیده محسوب می شود مثلا اینکه در جوامع غربی تماس چشمی مستقیم تشویق می شود در حالی که در جوامع شرقی این نوع نگاه گاهی بی ادبی محسوب می شود و با توجه به فرهنگ متفاوت است.

راهکارهای درمانی برای افرادی که خجالت مانع از فعالیت های روزانه شان شده چیست؟
برخی راهکارهای درمانی دارویی است. این افراد به علت شکست هایی که در اثر همین مشکل در آنها به وجود آمده ممکن است همزمان دچار افسردگی شوند یا اختلالات اضطرابی دیگر را تجربه کنند. بنابراین در این مواقع دارو به کمک فرد می آید ولی روان درمانی اهمیت بیشتری دارد.

از جمله کارهایی که انجام می شود آموزش جراتمندی است.

در این نوع آموزش به افراد یاد داده می شود تا بتوانند نه بگویند و این خیلی به تمرین نیاز دارد. مثلا به آنها گفته می شود به یک فروشگاه بروند و قیمت برخی اجناس را سوال کنند اما نخرند و از مغازه بیرون بیایند. ذکر این نکته مهم است که برخی اوقات همین ناتوانی در نه گفتن فشاری به فرد خجالتی می آورد که او را پرخاشگر می کند. چون احساساتش را بروز نمی دهد.

یکی دیگر از تمرین ها آموزش مهارت های اجتماعی است، اینکه چطور فرد وارد صحبت شود، چه موضوعاتی را مطرح کند که بتواند در  جمع روند صحبت را ادامه بدهد و گوش دادن فعال داشته باشد و تماس چشمی خوبی داشته باشد. حتی موقعیت حرکتی فرد در توجه اطرافیان به او اثر می گذارد مثلا اگر قوز کند و خمیده باشد و از بدنش درست استفاده نکند نشان می دهد اعتماد به نفس پایینی دارد و جمع به او اعتماد نمی کند و همه اینها مهارت هایی است که فرد خجالتی باید به دست بیاورد.

در روند درمان تکالیف از کم به زیاد است. با توجه به ترس اجتماعی ای که فرد دارد این تکلیف آنقدر انجام می شود تا اضطراب نسبت به آن موضوع کاملا برطرف شود. در مورد اضطراب اجتماعی هم وقتی فرد مثلا سخنرانی دارد و در مدرسه و سر  کلاس باید ارائه داشته باشد داروهایی به او تجویز می شود که اگر مصرف کند اضطرابش کنترل می شود و می تواند اجرای خیلی خوبی داشته باشد. دراصل دارودرمانی برای کاهش اضطراب است.

منبع:هفته نامه زندگی مثبت


موضوعات مرتبط: روانشناسی , مشاوره خانواده , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ضرب المثل های مشهور انگلیسی درمورد پول
دو شنبه 13 خرداد 1394 ساعت 21:23 | بازدید : 274 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

انواع ضرب المثل, ضرب المثل درباره پول

ضرب المثل های انگلیسی با معنی فارسی در مورد پول


A fool and his money are soon parted

افرادی که با بیدقتی پولشان را خرج می کنند و بالاخره فقیر می شوند.

 

A good name is better than riches
آبرو و نام نیک بهتراز ثروت است بقول سعدی: نام نیکو گر بماند زادمی  به کزو ماند سرای زرنگار

 

A good payer is master of another's purse
کسی  که درمورد بازپرداخت بدهی خود خوش قول و درستکار باشد می تواند هرموقع که لازم شد پول قرض بگیرد.

 

Early to bed and early to rise makes a man healthy,wealthy and wise
سحر خیزی باعث کامیابی است.

 

He who pays the piper calls the tune
کسی که به نوازنده پول می دهد تصمیم می گیرد که چه آهنگی بنوازد.(پول داشته باش رو سبیل شاه نقاره بزن )

 

Health is better than wealth
سلامتی بهترین ثروت است.

 

If you pay peanuts you get monkeys
کارفرمایی که به کارکنانش حقوق کمی بدهد کارکنان خوبی نخواهد داشت.

 

Money doesn't grow on trees
پول علف خرس نیست که راحت بشود آن را بدست آورد.

 

Money is a good servant but a bad master
پول بودنش برایت خدمت می کند اما اگر نباشد و قرضش بگیری آنوقت روزگارت سیاه میشود.

 

Money is the root of all evil
عشق به پول ریشه تمام بدی هاست.


Money isn't everything

چیزهای بسیار زیبایی نیز دراین دنیا وجود دارد همه اش پول نیست.

 

Money makes money
با سرمایه گذاری می شود از پول پول درآورد.

 

Neither a borrower nor a lender be
بهتر است نه قرض بدهی و نه قرض بگیری ( تا راحت باشی )

 

Pay beforehand was never well served
اگر برای خدمتی یا سرویسی اول پولش را بپردازی بعید بنظر می رسد کار خوبی برایت ارائه دهند.

 

Riches have wings
پول و ثروت مانند پرنده بال دارد و اگر دقیق نباشی فورا" می پرد.

 

The best thing in life are free
چیزهای با ارزشی در زندگی وجود دارند که رایگان هستند مانند عشق- دوست - صحت بدن

 

The rich knows not who is his friend
آدم پولدار که باشد دوستان واقعی خود را نخواهد شناخت ( مگسانند گرد شیرینی )

 

Where there is muck there is brass
پول از کارهای پست هم به دست می آید مثل جستجوی زباله ها برای مواد بازیافتنی.

 

You can't take it with you when you die
همه چیز دراین دنیا خواهد ماند خوش بحال آنانکه کم چیزی دارند که بگذارند و بروند.درست مثل مسافری که کوله بارش سبک است.

 

look after the pennies and the pounds will look after themselves
خرد خرد چیز خریدن ثروت آدم را بر باد می دهد باید از پول خردها مواظبت نمود وگرنه اسکناسهای درشت خودشان مواظب خودشان هستند.

 

منبع:nasserkhalilzad.blogfa.com


موضوعات مرتبط: سرگرمی , دنیای ضرب المثل , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طرز تهیه ناگت ماهی با سیب زمینی سرخ شده
دو شنبه 12 خرداد 1394 ساعت 22:5 | بازدید : 282 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

ناگت ماهی,نحوه درست کردن ناگت ماهی

با نحوه پخت ناگت ماهی در خانه آشنا شوید


مواد لازم ناگت ماهی :

سیب زمینی خلال شده یک عدد
 روغن زیتون 3 قاشق چایخوری
 کورن فلکس (برشتوک) 50 گرم
 تخم مرغ  1 عدد
فیله ماهی (بدون پوست و استخوان) 250 گرم
پاپریکای شیرین 1 قاشق چایخوری
آرد ذرت 2 قاشق چایخوری
نخود فرنگی و سس (مورد علاقه تان) برای سرو


طرز تهیه ناگت ماهی :
فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. یک سینی شیرینی پزی مخصوص فر برداشته و داخل آن را با روغن زیتون چرب کنید. حالا سیب زمینی های شیرین را روی ظرف پخش کرده و برای ۲۵ دقیقه داخل فر بگذارید.

در حالی که سیب زمینی ها دارند می پزند، ناگت ها را آماده کنید. برشتوک ها را روی یک کیسه پلاستیکی مخصوص ساندویچ گذاشته و با وردنه خوب خردشان کنید، بعد آن ها را داخل یک کاسه بریزید. تخم مرغ را در یک کاسه دیگر خوب هم بزنید.

فیله های ماهی را به اندازه ناگت بریده و چاشنی بزنید. پاپریکا را با آرد ذرت مخلوط کرده و روی ماهی ها الک کنید. خوب هم بزنید. بعد ناگت های آرد زده را در تخم مرغ فرو برده و بعد داخل برشتوک های آماده شده بزنید و کاری کنید که این برشتوک ها خوب و محکم به ماهی ها بچسبند.

حالا سیب زمینی ها را از فر بیرون آورده و آن ها را به کناره های ظرف هل بدهید و ناگت های آماده شده را در وسط ظرف بگذارید. ۸ دقیقه داخل فر گذاشته تا ناگت ها بپزند. به همراه نخود فرنگی و سس مورد علاقه تان سرو کنید.

 

منبع : novinzi.com



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


عکس های جالب و خنده دار از میوه ها
دو شنبه 11 خرداد 1394 ساعت 21:16 | بازدید : 228 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

عکس های خنده دار از میوه و سبزیجات, تصاویر طنز

عکس های خنده دار میوه ها

 

عکس های جالب و خنده دار از میوه ها, تصاویر طنز

عکس های خنده دار از میوه و سبزیجات

 

عکس های خنده دار از میوه و سبزیجات, تصاویر طنز

عکس های خنده دار میوه ها

 

عکس های خنده دار از میوه و سبزیجات, تصاویر طنز

عکس های جالب و خنده دار از میوه ها

 

عکس های خنده دار از میوه و سبزیجات, تصاویر طنز

 تصاویر هنری از میوه ها

 

عکس های خنده دار از میوه و سبزیجات,عکس های فانتزی میوه ها

تصاویر طنز

 

عکس های خنده دار از میوه و سبزیجات, تصاویر طنز

عکس های خنده دار میوه ها

 

عکس های خنده دار از میوه و سبزیجات, تصاویر طنز

عکس های جالب و خنده دار از میوه ها

 

میوه آرایی, عکس های فانتزی میوه ها

عکس خنده دار از میوه ها

 

عکس های خنده دار از میوه و سبزیجات, تصاویر طنز

کاریکاتور و تصاویر طنز



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


غیرفعال کردن Quick Access در ویندوز 10
دو شنبه 10 خرداد 1394 ساعت 19:23 | بازدید : 236 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

 ویندوز اکسپلورر, هارد‌دیسک

تنظیمات ویندوز اکسپلورر ویندوز 10

 
شاید بسیاری از کاربران اولین تغییر ویندوز 10 را در ویندوز اکسپلورر آن مشاهده کنند. برخلاف نسخه‌های قبلی ویندوز که با مراجعه به ویندوز اکسپلورر (دوبار کلیک روی آیکون My Computer یا Computer) فهرستی از درایوهای هارد‌دیسک برای کاربر به‌نمایش در می‌آمد، در این نسخه گزینه‌ای با عنوان Quick Access وجود دارد که فهرستی از پوشه‌ها و فایل‌‍‌هایی را که بتازگی استفاده کرده‌اید برای شما به‌نمایش در می‌آورد.

 

این قابلیت برای بسیاری از کاربران مفید است، زیرا قصد ندارند همیشه به درایوهای مختلف هارد‌دیسک مراجعه کنند و ترجیح می‌دهند در ابتدای فهرست ویندوز اکسپلورر، فایل‌هایی را که بتازگی به آنها دسترسی داشته‌اند، مشاهده کنند. اما در مقابل، بعضی از کاربران نیز همان درایوهای همیشگی را ترجیح می‌دهند و با قابلیت Quick Access در ویندوز جدید راحت نیستند. اگر شما هم جزو این کاربران هستید و می‌خواهید ویندوز اکسپلورر را همچون گذشته استفاده کنید، از روش زیر کمک بگیرید:

 

1 ـ ابتدا یک پنجره ویندوز اکسپلورر باز کنید (می‌توانید کلیدهای WIN+E را فشار دهید).

 

2 ـ از ریبون بالایی به تب View بروید و Options را کلیک کنید.

 

3 ـ در پنجره Folder Options به تب general رفته و همان ابتدا منوی مقابل گزینه pen File Explorer را کلیک کرده و گزینه This PC را انتخاب کنید.

 

 ویندوز اکسپلورر, هارد‌دیسک

 
4 ـ با کلیک روی OK تغییرات را ذخیره کرده و از اکسپلورر آشنای گذشته لذت ببرید.

منبع:jamejamonline.ir



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مدل تخت چرمی 2015
دو شنبه 9 خرداد 1394 ساعت 19:57 | بازدید : 368 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

همانطور که می دانید تخت خواب ها، شخصی ترین وسیله موجود در تاق خواب هستند تا جایی که می شود نام آنها را به قلعه خصوصی هر شخصی تغییر داد زیرا تخت خواب ها قادرند به ذهن و جسم ما آرامش بدهند. اما یک تخت خواب باید علاوه بر راحت بودن، زیبا و شیک نیز باشد تا ما را به خود جذب کند و جلوه ای باشکوه در دکوراسیون اتاق خواب بوجود آورد، بعلاوه تقریبا تمامی ما علاقه داریم مقداری از لوازم لوکس را در دکوراسیون خانه خود داشته باشیم هر چند به میزان کم. به همین دلیل تخت خواب های ساخته شده از چرم بهترین فرصت برای داشتن دکوراسیونی با فضای لوکس و شیک در اتاق خواب هستند و در کنار ایجاد فضای گرم، شخصیتی قوی و خاص به دکوراسیون اتاق خواب ما می دهند.

 

مدل تخت های 2015,جدیدترین مدل تخت

مدل تخت چرمی,شیک ترین مدل تخت

مدل سرویس خواب چرمی

 

جدیدترین مدل تخت, تخت های شیک 2015

شیک ترین مدل تخت,مدل تخت های 2015

جدیدترین مدل تخت های چرمی

 

مدل تخت های عروس,جدیدترین سرویس خواب های چرمی

مدل های سرویس خواب,جدیدترین مدل تخت های دونفره

مدل تخت چرمی

 

طراحی تخت های چرمی, مدل سرویس خواب چرمی

جدیدترین سرویس خواب های چرمی, مدل های سرویس خواب

شیک ترین مدل تخت

 

مدل تخت های 2015,جدیدترین مدل تخت

مدل تخت چرمی,شیک ترین مدل تخت

مدل سرویس خواب چرمی

 

جدیدترین مدل تخت, تخت های شیک 2015

شیک ترین مدل تخت,مدل تخت های 2015

جدیدترین مدل تخت های چرمی

 

مدل تخت های عروس,جدیدترین سرویس خواب های چرمی

مدل های سرویس خواب,جدیدترین مدل تخت های دونفره

مدل تخت چرمی

برچسب‌ها: مدل تخت چرمی 2015 ,


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ناگفته هایی از زندگی خصوصی سعید معروف (+تصاویر)
دو شنبه 8 خرداد 1394 ساعت 20:36 | بازدید : 296 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

سعید معروف, بیوگرافی سعید معروف, زندگینامه سعید معروف

سعید معروف متولد 28 مهر 1364 در ارومیه است

 

ناگفته هایی از زندگی سعید معروف (+تصاویر)
سعید معروف شخصیت خاصی دارد و در همان نگاه اول می‌شود حدس زد با بقیه متفاوت است. زیاد اهل جار و جنجال نیست اما اگر پایش بیفتد شهر را به هم می‌ریزد.میرسعید معروف دوستان زیادی ندارد اما ما موفق شدیم با یكی از دوستان نزدیكش صحبت كنیم و او از زندگی‌اش به ما نكته‌هایی گفت كه تا به حال كسی از آنها چیزی نمی‌دانست؛ پس اگر دوست دارید آقای خاص ورزش ایران را بشناسید، این مطلب را بخوانید.

 

سعید معروف عاشق بارسلونا و پلی‌استیشن است
سعید معروف، بیشتر فوتبال خارجی تماشا می‌كند و از طرفداران پروپاقرص تیم فوتبال بارسلوناست. چون به بازی‌های رایانه‌ای هم علاقه دارد، بخشی از اوقات فراغتش را هم با بازی با كنسول‌های مختلف می‌گذراند. معمولا فوتبال بازی می‌كند و با بارسلونا حریفان را درهم می‌كوبد! سعید معروف البته اهل كتاب هم هست و بخش زیادی از اوقات فراغتش را هم به كتاب خواندن اختصاص می‌دهد.

 

پدرش دوست داشت دكترای فیزیك هسته‌ای بگیرد
سعید معروف به دلیل شرایطی كه دارد برای ناهار و شام بیشتر سراغ رستوران می‌رود. البته خودش عاشق قورمه سبزی و ‌آش رشته‌ای است كه مادرش درست می‌كند. دایی‌های سعید كمك ویژه‌ای به والیبالیست شدن او كرده اند. درواقع دایی كوچكش که بازیكن فولاد ارومیه بود، باعث شد تا او بتواند در والیبال بهتر پیشرفت كند. سعید معروف در كل به دایی‌های خود ارادت ویژه‌ای دارد.

 

خودش می‌گوید، مادرش خیلی درباره والیبال و نحوه بازی‌اش با او بحث نمی‌كند اما اگر سرویس خراب كند، مادر او را سرزنش خواهد كرد. اما سعید با شنیدن صدای مادر پای تلفن حسابی شارژ می‌شود. اگرچه پدرش دوست داشته كه پسر دكترای فیزیك هسته‌ای بگیرد، اما از اینكه سعید اكنون بهترین بازیكنان دنیا شده، خیلی خوشحال است.

 

بیوگرافی سعید معروف,سعید معروف,زندگینامه سعید معروف

سعید معروف در سال ۱۳۸۰ وارد تیم ملی والیبال نوجوانان شد

 

سفر فیلیپین را هرگز فراموش نمی‌كند
بدترین خاطرات ورزشی سعید معروف مصدومیت شدید از ناحیه مچ پا در بازی‌های جوانان جهان و ۲۴ ساعت تب ۴۰ درجه در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا با تیم پیكان است. الگوی خاصی در ورزش ندارد ولی همواره علی دایی را به عنوان یك ورزشكار تحسین می‌كند. در بین سفر‌هایی كه به كشور‌های خارجی داشته است، سفر به فیلیپین را هیچ گاه فراموش نمی‌كند! چرا كه در آن سفر یک بیماری و حتی قایق‌سواری را نیز تجربه کرده است. سعید معروف تلاش می‌كند وارد هر كاری كه می‌شود بهترین باشد.

 

آرزوی سعید معروف، رفتن به خانه خداست
اوقات فراغت كمی دارد اما اگر وقت كند به استخر می‌رود و شنا می‌كند.سعید معروف خیلی اهل سینما رفتن نیست ولی برنامه‌های تلویزیونی و به‌طور ویژه برنامه‌های ورزشی را نگاه می‌كند. یكی از آرزوهایش زیارت خانه خدا است. دوپینگ سعید معروف در ورزش توكل به خداوند است؛ البته به بیان خودش تلاش می‌كند همواره قبل از مسابقه، اگر شده حتی چند ثانیه با مادرش صحبت كند تا انرژی بگیرد. به گفته خودش صدای مادرش به او آرامش و انرژی می‌دهد. یك خواهر مهربان و یك خواهر‌زاده كوچك هم دارد. خانواده‌دوست است و تلاش می‌كند بیشتر وقتش را با خانواده بگذراند.

 

سعید معروف اخلاق خیلی خاصی دارد. فوق‌العاده مغرور اما در مجموع با معرفت است. به موسیقی خیلی علاقه دارد و اگر بتواند می‌خواهد یك ساز ایرانی یاد بگیرد. فوتبال ایرانی را زیاد نگاه نمی‌كند اما فوتبال اروپایی‌ها را از دست نمی‌دهد و معتقد است تماشا كردن فوتبال جذاب‌تر از بقیه رشته‌های ورزشی است!

 

عکس های سعید معروف, بیوگرافی سعید معروف, زندگینامه سعید معروف

سعید معروف در سال ۱۳۸۴  رسما عضو تیم ملی والیبال بزرگسالان شد

 

سعید معروف به مارك ساعتش خیلی اهمیت می‌دهد
غذای بیرون از خانه زیاد می‌خورد. مشتری ثابت رستوران نزدیك خانه‌شان است. از تجملات بیزار است اما به ساعتش بسیار زیاد اهمیت می‌دهد و همواره می‌گوید مرد‌ها باید ساعت مچی شیك دستشان كنند. كفش‌های سعید معروف حتما باید اوریجینال باشند. در مجموع می‌توان گفت سعید معروف آدم مارك‌بازی است! دست فرمونش چندان خوب نیست! چند سال پیش یك تصادف بد داشت كه صدایش زیاد در نیامد و كسی از آن مطلع نشد.

 

وقتی معروف بسكتبالیست و هندبالیست بود
سعید معروف در رشته‌های زیادی سرك كشیده و در برخی از آنها مقام هم آورده است. نفر سوم دوی صحرانوردی آذربایجان، قهرمانی بسكتبال و سومی در هندبال مدارس حاصل فعالیت وی در سایر رشته‌هاست. در ارومیه مردم عاشق والیبال هستند و باشگاه‌های بسیاری در زمینه والیبال فعالیت می‌كنند.

 

مادر، حامی ورزش و پدر حامی تحصیل
كاپیتان درباره حمایت پدر و مادر از خود می‌گوید: «مادرم همیشه حامی من بوده و اجازه می‌داد همانطور كه دلم می‌خواهد تصمیم بگیرم، اما پدرم خیلی دلش می‌خواست من درس بخوانم. مخالف ورزش بود اما خب من از آنجا كه بچه حرف گوش‌كنی نیستم، والیبالیست شدم. من دیپلم ریاضی بودم و همیشه جزو شاگرد اول‌های مدرسه. پدرم دوست داشت من دكترای رشته فیزیك هسته‌ای بگیرم، اما نشد. از مدرسه نمی‌زدم اما وقتی پیش‌دانشگاهی بودم والیبال را جدی‌تر پیگیری ‌می‌كردم، به همین خاطر معمولا كلاس‌ها را تعطیل کرده و می‌رفتم تمرین. همین مساله باعث شد درسم افت كند. اما بی‌خیال آن نشدم و در دانشگاه رشته تربیت‌بدنی خواندم.»

 

سعید معروف, بیوگرافی سعید معروف, زندگینامه سعید معروف

 معروف الگوی خاصی در ورزش ندارد ولی همواره علی دایی را به عنوان یك ورزشكار تحسین می‌كند

 

سعید معروف به اجبار در پست پاسور ایستاد
سعید معروف در سال ۱۳۸۰ وارد تیم ملی نوجوانان و سال ۱۳۸۴ هم رسما عضو تیم ملی بزرگسالان شد. پس از دعوت نشدن علیرضا نادی توسط خولیو ولاسكو، سعید معروف كاپیتان تیم ملی والیبال ایران شد. معروف درباره اینكه چرا پست پاسوری را برای خود انتخاب كرده است، می‌گوید: «اوایل كه والیبال بازی می‌كردم، قدم كوتاه بود. به اجبار در پست پاسور می‌ایستادم تا اینكه كم‌كم پاسور شدم. البته والیبال و پاسور بودن جزئی از خانواده ماست و نمی‌دانم چه صیغه‌ای است كه همه این راه را رفته‌ایم.»


پاسور، ریسك‌پذیرتر از بقیه
ما همه می‌دانیم كه پاسوری، كاری سخت است؛ چراكه مغز تیم به حساب می‌آید. آرزوی هر مهاجمی در والیبال این است كه یك توپ شسته و رفته تحویل بگیرد و امتیاز تحویل دهد. چنین چیزی را سعید معروف می‌تواند برای مهاجمان مهیا كند؛ یك پاس بی‌نقص كه  چند ثانیه بعد تبدیل به یك امتیاز باارزش می‌شود. سعید درباره پستش می‌گوید: «پاسور قدرت ریسك بالاتری نسبت به بقیه بازیكنان در والیبال دارد و به‌اصطلاح ریسك‌پذیرتر از دیگر بازیكنان است. در والیبال در همه پست‌ها باید با هوش بالا كار كرد، ولی پاسور مقوله جدایی است.»


گاییچ، پایه‌گذار موفقیت‌های والیبال
نگاه‌ها به والیبال ایران در اولین دوره جام ملت‌های آسیا كه با گاییچ حضور داشتیم عوض شد، بااینكه تیم ایران پنجم شد اما همان جا مربیان كره و چین اعلام کردند ایران زنگ خطر را برای شرق آسیا به صدا در آورده است كه این قضیه در فیلیپین به اثبات رسید.
سعید معروف درباره حضور گاییچ می‌گوید: «فكر می‌كنم او پایه‌گذار موفقیت‌های ما بود. همه ما به نوعی مدیون او هستیم. البته مرحوم حسین معدنی راه گاییچ را نزدیك‌تر كرد. او در شروع كار گفته بود چهار سال دیگر ایران جزء تیم‌های برتر آسیا می شود اما معدنی چهار سال را به دو سال رساند. تیم ما سه بار با كره جنوبی بازی كرد و برد و دو بار آن، معدنی سرمربی تیم بود.»

 

ولاسكو باعث و بانی تغییر ذهنیت  بازیكنان
ایران توانست با حسین معدنی به نایب قهرمانی آسیا برسد و پس از آن هم با ولاسكو درخشش تیم در سطح جهان آغاز شد. خیلی‌ها موفقیت‌های والیبال را مدیون ولاسكو می‌دانند. معروف درباره خولیو ولاسكو می‌گوید: «نقش ولاسكو خیلی زیاد بود آن هم به‌خاطر اینكه تجربه حضور در لیگ جهانی را داشت و برنامه‌ریزی‌هایی كه برای تیم کرد بسیار خوب بود. سوای همه اینها ولاسكو باعث و بانی اصلی تغییر ذهنیت بازیكنان بود. او اختیار تام داشت و با تمام انرژی برای ایران كار كرد. كار كردن در روزهای اول با ولاسكو سخت بود اما خیلی زود او به شناخت لازم از همه ما رسید و از لحاظ روانشناسی بسیار خوب روی ایران كار كرد. »

 

سعید معروف,تصاویر سعید معروف, زندگینامه سعید معروف

سعید معروف می گوید، كواچ ارتباط خوبی با بازیكنان برقرار كرد و باعث بالا رفتن انگیزه ملی‌پوشان شد

 

ارتباط خوب كواچ باعث بالارفتن انگیزه بازیكنان شد
پس از رفتن ولاسكو باز هم موفقیت‌های ایران ادامه داشت و با آمدن كواچ حتی شرایط تیم بهتر هم شد. معروف در این باره می‌گوید: «كواچ ارتباط خوبی با بازیكنان- از نظر روانی و كاری-  برقرار كرد و این ارتباط باعث بالا رفتن انگیزه ملی‌پوشان شد.


از طرفی بازیكنان انگیزه زیادی داشتند تا ثابت كنند موفقیت‌های تیم ملی فقط محصول عملكرد ولاسكو نبوده و آنها هم زحمت كشیده‌اند. اینكه ما وابسته به یك نفر باشیم اصلا صورت خوشی ندارد و خوب نیست. شكی نیست كه ولاسكو زحمات زیادی در زمان حضورش برای والیبال ایران كشید ولی اگر با رفتن او به مشكل بر می‌خوردیم قطعا یك جای كارمان اشكال داشت. خوشبختانه بازیكنان ما آنقدر حرفه‌ای شده‌اند كه در اتحاد تیمی می‌توانند خود را با دانش مربی هماهنگ كنند. »

 

به جام‌های انفرادی فكر نمی‌كند
او درباره انتخابش به‌عنوان باارزش‌ترین بازیكن می‌گوید: «خوشبختانه حسنی كه تیم ما دارد این است كه كسی به كاپ فكر نمی‌كند و كار گروهی برای ما اهمیت دارد. به همین دلیل كسی به فكر این كاپ یا آن كاپ نیست. چون هرقدر به آن فكر كنی اثر منفی بیشتری می‌گذارد، در تیمی كه نتیجه می‌گیرد قطعا همه تلاش كرده‌اند. این دوره من كاپ گرفتم، دوره قبل شخص دیگری بود و در آینده هم كاپ به فرد دیگری خواهد رسید.»


پاسوری یك چیز ذاتی است
معروف درباره انتخابش به‌عنوان بهترین پاسور آسیا و ایران می‌گوید: «در ورزش‌های گروهی، روی افتخار شخصی نمی‌توان مانور داد اما چون این عنوان در آسیا حدود 15 سال دست كره، ژاپن و چین بود؛ اهمیت داشت. من خیلی خوشحالم كه این اتفاق افتاد و بهترین پاسور آسیا و جهان از تیم ایران انتخاب شد. همه چیز نتیجه تمرین و پشتكار است ولی پاسوری یك چیز ذاتی است. اگر استعداد نداشته باشی، هرقدر كار كنی و تمرین داشته باشی، جواب نمی‌دهد. یك چیزهایی هم با تجربه و كار كردن به دست می‌آید تا پاسور خوبی بشوی. باید اشاره كنم كه پاسور، قدرت ریسك بالاتری نسبت به بقیه بازیكنان در والیبال دارد.»

 

سعید معروف, بیوگرافی سعید معروف, زندگینامه سعید معروف

سعید معروف در سال 2013 بهترین پاسور بازی های قهرمانی والیبال آسیا شد

 

 افتخارات ملی سعید معروف
- مدال طلای قهرمانی والیبال آسیا ۲۰۱۳
- مدال نقره قهرمانی والیبال آسیا ۲۰۰۹
- مدال نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰
- مدال طلای جام كنفدراسیون والیبال آسیا ۲۰۱۰
-  مدال طلای جام كنفدراسیون والیبال آسیا ۲۰۰۸
- مدال نقره مسابقات قهرمانی جوانان آسیا ۲۰۰۳
- مدال برنز قهرمانی جوانان جهان ۲۰۰۳

 

افتخارات باشگاهی سعید معروف
-  قهرمانی باشگاه‌های آسیا ۲۰۱۴ با متین
- قهرمانی باشگاه‌های آسیا ۲۰۰۸
- قهرمانی لیگ برتر والیبال ایران ۱۳۹۲ با متین
- قهرمانی لیگ برتر والیبال ایران ۱۳۹۰ با كاله
- قهرمانی لیگ برتر والیبال ایران ۱۳۸۳ با صنام
- قهرمانی لیگ اروپا و نایب قهرمانی لیگ روسیه همراه با زنیت كازان روسیه

 

افتخارات فردی سعید معروف
- با ارزش‌ترین بازیكن قهرمانی والیبال آسیا ۲۰۱۳
- بهترین پاسور قهرمانی والیبال آسیا ۲۰۱۳
- حضور در لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۳
- بهترین پاسور مسابقات انتخابی المپیك ۲۰۱۲
- بهترین پاسور مسابقات والیبال كاپ آسیا ۲۰۱۰
- محبوب‌ترین بازیكن قهرمانی والیبال آسیا ۲۰۰۹
- بهترین پاسور مسابقات انتخابی المپیك

 

منبع :

با تلخیص از مجله زندگی ایده آل

bartarinha.ir


موضوعات مرتبط: ورزش , ورزشکاران , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


هنر شیشه درمه بافی
دو شنبه 7 خرداد 1394 ساعت 20:33 | بازدید : 403 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

صنایع دستی عشایر, صنایع دستی ایل قشقایی

آشنایی با هنر شیشه درمه بافی

 

شیشه درمه بافی ، بافتی تخت باف از نوع پود کشی و ترکیبی از دو رنگ تیره و روشن است. برخلاف گلیم که طرح و نقش آن با استفاده از پودهای رنگی است این شیوه بافت از نوع تارنما است و استفاده از هر رنگی به عنوان پود تاثیری در رنگ ظاهر دستبافته ندارد.


تولیدات بافته شده تمام پشمی با این شیوه در عشایر ایل قشقایی مانند خورجین، چنته، جاجیم، نوار(تنگ)، مفرش(خوابگاه)و … است. در چله کشی این دست بافته از تارهای دو رنگ تیره و روشن که دارای تاب زیاد هستند استفاده می شود و طریقه آن بدین صورت است که یک گلوله نخ چله ایی رنگ تیره و یک گلوله نخ چله ایی رنگ روشن انتخاب و دو سر نخ به یکدیگر گره زده می شود و گره بر روی تیرک افقی پایین دار قرار میگیرد.

 

گلوله نخ تیره از رو  و گلوله نخ روشن از زیر بر روی دار چله کشیده می شود. این دو گلوله نخ بر روی تیرک افقی بالایی دار به همدیگر قلاب می گردد به طوری که مجددا رنگ تیره از رو و رنگ روشن از زیر به تیرک افقی پایین می رسند.

 

صنایع دستی عشایر, شیشه درمه بافی

صنایع دستی عشایر ایل قشقایی

 

منبع:handi-craft.ir



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


هنر پول خرج کردن: کمتر خرج نکنید، هوشمندانه تر خرج کنید!
دو شنبه 6 خرداد 1394 ساعت 19:42 | بازدید : 210 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

پول خرج کردن

پس‌انداز کردن پول کار خیلی سختی است چون برای این کار باید دست از خیلی چیزها بکشید

 

همیشه درمورد کسب، پس‌انداز و سرمایه‌گذاری پول سعی می‌کنید از سیل توصیه‌های متخصصین امور مالی و اقتصادی کمک بگیرید. اما وقتی نوبت به خرج کردن پول می‌رسد به نظر خودتان عمل می‌کنید. الیزابت دان دانشمند رفتارشناسی دانشگاه بریتیش کلمبیا و مایکل نورتون از دانشکده بیزنس هاروارد در کتاب خود «علم خرج کردن هوشمندانه» این نیاز شما را برآورده کرده‌اند. آنها با تحقیقاتی که در این راستا انجام داده‌اند، توصیه‌هایی کاربردی برای نحوه پول خرج کردن ارائه می‌کنند که کمکمان می‌کند پولمان را در جهت شادی و آرامش بیشتر خرج کنیم.

- خرید کردن تقریباً به یک وسواس ملی تبدیل شده است. بزرگترین باور نادرست ما درمورد نحوه پول خرج کردن چیست؟
مایکل نورتون: همه می‌دانند که پس‌انداز کردن پول کار خیلی خیلی سختی است چون برای این کار باید دست از خیلی چیزها بکشید. خرج کردن پول کاری فوق‌العاده لذت‌بخش است. اینکه پولتان را برای چیزی خرج می‌کنید که متعلق به شما می‌شود حسی فوق‌العاده می‌دهد. مردم تصور می‌کنند که خریدن چیزهای مختلف شادترشان می‌کند.

الیزابت دان: اما چیزی که فراموش می‌کنیم این است که پول به تنهایی یک هدف نیست. باید وسیله‌ای باشد برای رساندن ما به هدف‌هایمان. باید طوری استفاده شود که خوشبختی و شادی عمومی ما را در زندگی ایجاد کند.

- شما در کتابتان ۵ اصل درمورد اینکه چطور هوشمندانه‌تر خرج کنیم که شادتر و خوشبخت‌تر شویم ارائه می‌کنید. یکی از توصیه‌هایتان «خریدن تجربه‌ها» است. می‌توانید بیشتر در این زمینه توضیح دهید؟
مایکل نورتون: تحقیقات نشان می‌دهد که در بیشتر موارد تجربیات خرید کردن، خریدن کالاهای مادی است. مثلاً یک تلویزیون فوق‌العاده ۲۰۰۰ دلاری می‌خرید. به محض اینکه آن را روی دیوارتان نصب می‌کنید، قدیمی می‌شود. تلویزیونی جدیدتر وارد بازار می‌شود که از تلویزیون شما بهتر است و آرزو می‌کنید که کاش آن تلویزیون را داشتید. اما در نظر بگیرید که پولتان را صرف خریدن تجربه کنید. همان ۲۰۰۰ دلار را صرف رفتن به مسافرت کنید. ممکن است بگویید که خوب خریدن تلویزیون بهتر است چون در نهایت برایتان مانده است اما به این فکر کنید که تا بحال چند بار به خاطره خریدن تلویزیونتان فکر کرده‌اید درحالیکه خاطرات آن مسافرت همیشه با شما می‌ماند. ارزش واقعی تجربه در همان لحظه هویدا نمی‌شود، بلکه بعداً به ارزش آن پی می‌برید. و همانطور که نتایج یک تحقیق نشان می‌دهند، خاطرات ما روز به روز در نظرمان زیباتر و بهتر می‌شوند. بنابراین وقتی تلویزیونی که خریده‌اید روز به روز کهنه‌تر و از مد افتاده‌تر می‌شود، خاطراتتان در ذهنتان بهتر و لذت‌بخش‌تر می‌شوند.

- چطور می‌توان رفتارهای فردی را در زمینه عادت‌های پول خرج کردن تغییر داد؟
مایکل نورتون: تحقیقات نشان می‌دهد که خریدهای مادی شاید شادی‌مان را کمتر نکنند، البته ممکن است اینکار را هم بکند، اما نکته اینجاست که فایده چندانی هم برایمان ندارند. به جای خریدن چیزهایی که فرهنگ و جامعه می‌گوید باید بخریم چون مهم هستند، مثل یک خانه بزرگتر، یک ماشین جدید و از این قبیل، ما سعی داریم به مردم بگوییم قبل از اینکه کیف‌پولشان را برای خریدن چیزی از جیب یا کیفشان دربیاورند، از خودشان سوال کنند، «آیا با خریدن این چیز بیشترین شادی را برای خودم می‌خرم؟» و اگر اینطور نیست، از آنها می‌خواهیم همان پول را به طریقی دیگر خرج کنند.

الیزابت دان: گاهی‌اوقات، وقتی کالایی را می‌بینید، همان لحظه شما را به هیجان می‌آورد اما وقتی کمی بین خودتان و آن کالا فاصله می‌اندازید، باعث می‌شود در دام خریدن آن نیفتید. وقتی یک کالای فوق‌العاده در مرکز خریدی می‌بینید، با خودتان فکر کنید، «خوب می‌تونم الان این رو بخرم اما می‌تونم هم صبر کنم. و اگر بعد از گذشت یک هفته باز هم آن را همینقدر خواستم، می خرمش.»

عادت‌های پول خرج کردن

بهترین کار این است که پول هر چیزی را همان لحظه پرداخت کنید

 

- شما در کتابتان به نکته‌ای اشاره می‌کنید که وقتی ما می‌خواهیم خریدی انجام دهیم، هیچوقت عامل ارزش زمان را مد نظر قرار نمی‌دهیم. چطور می‌توانیم در این زمینه هوشمندانه‌تر عمل کنیم؟
مایکل نورتون: تصور کنید که یک نفر یک خانه بزرگ می‌خرد. یک خانه بزرگ شاید چیزی فوق‌العاده به نظر برسد. مشکل اینجاست که خانه‌های خیلی بزرگ معمولاً در مرکز شهر نیستند و به همین دلیل با خریدن آن خانه مجبور می‌شوید که هزینه بنزین بیشتری هم برای رسیدن به محل‌کارتان صرف کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که ماندن در ترافیک و رفت‌وآمدهای شهری یکی از بدترین مخرب‌های شادی انسان‌هاست. آیا واقعاً می‌خواهید شادی و وقت خودتان را با خریدن آن خانه تلف کنید؟ وقتی یک تلویزیون می‌خرید چه؟ خودتان را متعهد می‌کنید که ساعت‌ها نشسته و وقتتان را صرف زل زدن به دیوار کنید!

الیزابت دان: عوض کردن روش صرف کردن زمانتان یکی از راه‌های رسیدن به خوشبختی است اما بیشتر وقت‌ها ما به پول بعنوان هدف نهایی‌مان نگاه می‌کنیم. اگر به جای این، وقتمان را هدف نهایی‌مان بدانیم، به طریقی متفاوت به اینگونه خریدها نگاه خواهیم کرد. آنوقت می‌توانیم در زمان خرید، یک قدم عقب برداشته و بگوییم، «اگر پس‌انداز کردن این ۱۰ یا ۲۰ دلار از نظر زمانی ارزش خرج کردن را دارد؟» وقتی زمان را مهمترین متغیر وابسته در نظر بگیرید، دیدگاهتان به زندگی به کلی تغییر خواهد کرد.

- یکی از روش‌هایی که برای خرج کردن هوشمندانه پیشنهاد می‌کنید این است که «الان پرداخت کنیم، بعداً مصرف کنیم». آیا باید کارت‌های اعتباری‌مان را دور بیندازیم؟
الیزابت دان: دنیای امروز امکان خرید در زمان حال و پرداخت در آینده را به راحتی امکان‌پذیر کرده است. اما تحقیقات نشان داده است که بدهی یکی از منفی‌ترین تاثیرات را بر شادی انسان‌ها می‌گذارد. مردم به طور روزانه و مداوم به بدهی‌هایشان فکر می‌کنند. وقتی در حال رانندگی هستید یا به پیاده‌روی رفته‌اید چه چیزی به ذهنتان خطور می‌کند؟ کوه بدهی‌هایتان. بهترین کاری که می‌توانید بکنید این است که پول هر چیزی که می‌خرید را همان لحظه پرداخت کنید.

مایکل نورتون: از طرف دیگر، اگر جلوتر از زمان مصرف برای چیزی پول بپردازید، دیگر نگرانی بدهی‌ها نخواهید بود و وقتی آن کالا یا تجربه را دریافت می‌کنید، احساس آزادی می‌کنید.

-  آیا الگویی برای «خرج کردن هوشمندانه» در دنیا وجود دارد؟
الیزابت دان: وارن بافت (Warren Buffett). آدم‌ها به او به عنوان الگویی برای پول درآوردن نگاه می‌کنند. البته الگوی پول درآوردن هم هست اما مهمتر از آن او می‌تواند نمونه برای نحوه خرج کردن پول هم باشد. پول او اندازه ندارد اما هیچوقت مقدار زیادی از پول خود را صرف خرید کالاهای مادی نمی‌کند، درعوض می‌بخشد و دیگران را هم تشویق به بخشیدن پولشان و صرف آن در کارهای انسان‌دوستانه می‌کند.

- برای آنهایی که به اندازه وارن بافت پول ندارند که بتوانند اصل شما برای «سرمایه‌گذاری روی دیگران» را اجرا کنند، چه توصیه‌ای دارید؟
الیزابت دان: تحقیقات نشان می‌دهد که کسانیکه درآمد کمتری دارند بیشتر در کارهای خیر کمک می‌کنند و بیشتر با بدبختی‌های دیگران همدردی کرده و مشکلاتشان را درک می‌کنند. ما در تحقیقمان متوجه شدیم که حتی آنهایی که برای شام شبشان مشکل داشتند، باز به افراد مستمندتر از خودشان کمک می‌کردند. کمک کردن به دیگران یکی از متداول‌ترین تجربیات احساس شادی و خوشبختی در انسان‌هاست. تحقیقات نشان می‌دهد که کمک کردن حتی به اندازه ۵ دلار به کسی که نیازمند است تاثیرات بسیار عالی برای فرد به همراه دارد. آنهایی که پول زیاد ندارند، می‌توانند به کمتر فکر کنند، مثل پولی که برای یک فنجان قهوه یا یک لیوان آبمیوه صرف می‌کنند، همان را به نیازمندان ببخشند.

- آیا وقتی به مراکز خرید می‌روید، سعی می‌کنید مردم را برای هوشمندانه‌تر خرید کردن راهنمایی کنید؟
الیزابت دان: اگر اینکار را بکنید، نگهبان‌های آنجا ما را با کتک بیرون می‌کنند! من خودم هنوز نیاز به راهنمایی دارم. با اینکه این کتاب را نوشته‌ام و سعی کرده‌ام بقیه را راهنمایی کنم باز وقتی کمپانی Apple، گوشی همراه جدید خودش را وارد بازار می‌کند، با خودم فکر می‌کنم، «واقعاً باید این را بخرم!»
منبع:مردمان


موضوعات مرتبط: روانشناسی , برای زندگی بهتر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کلیسای مریم مقدس با تاریخچه ای عجیب
دو شنبه 5 خرداد 1394 ساعت 20:18 | بازدید : 251 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

کلیسای مریم مقدس کجاست,تصاویر کلیسای مریم مقدس

 کلیسای مریم مقدس یکی از دیدنی ترین بناهای تاریخی ایران

 

کلیسای مریم مقدس که به آن کلیسای سور سور هم گفته می شود، یکی از دیدنی ترین بناهای تاریخی ایران است که برای دیدنش باید به آذربایجان غربی، شهرستان چالدران و روستای بارون بروید.

 

از قدیمی های روستا که بپرسید، می گویند نام کلیسای مریم مقدس در ابتدا «کلیسای زور زور» بوده که به خاطر آنکه در دوره ای تحت نظر هوانس یرز نقاش معروف به زورزورتسی، قرار داشته، به این نام معروف شده است.

کلیسای مریم مقدس کجاست,تصاویر کلیسای مریم مقدس

  نام کلیسای مریم مقدس  در ابتدا «کلیسای زور زور» بوده

 
کلیسای مریم مقدس  در کنار سد بارون در ۲۰ کیلومتری ماکو و ۱۲ کیلومتری شمال غرب قره کلیسا قرار دارد. بنای کلیسا به شکل صلیب است و گنبدی ۱۶ ضلعی با ۴ نورگیر دارد. به غیر از نورگیرهای ساق گنبد ۴ نورگیر در ۴ دیوار بنا شده است. تنها ورودی کلیسا از سمت غربی آن است.

این کلیسا آنقدر کوچک است که بیشتر به یک نمازخانه یا عبادتگاه شخصی شبیه‌است. تاریخ کلیسای سورسور وقتی مهم می شود که بدانیم قدمت آن به قرن 14 میلادی می رسد و در سال‌های ۱۳۱۵ تا ۱۳۲۴ میلادی توسط اسقف بسداچی زاکاریا ساخته شده است. به همین دلیل هم هست که کلیسای زورزور یا همان سور سور، در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. 

کلیسای مریم مقدس کجاست,تصاویر کلیسای مریم مقدس

کلیسای مریم مقدس آنقدر کوچک است که بیشتر به یک نمازخانه یا عبادتگاه شخصی شبیه‌است

 

کلیسای سورسور با سنگ‌های تراشیده شده در حجم‌های مختلف ساخته و تزئین شده است و نمای ساده ای دارد. اما پنجره‌ها و نورگیر‌ها که با ستون‌های کاذبی به قوسی جناغی منتهی می‌شوند، تزییناتی روی خود دارند. سنگ های این بنا به شیوه ای تراشیده شده اند که هر دو بلوک سنگ، در هم چفت می شوند.

درباره این کلیسا، یک نکته جالب دیگر هم وجود دارد. این کلیسا، از محل خود جا به جا شده است! این اتفاق در سال 1367 افتاد و دلیلش آن بود که در جریان احیای زمین های دشت ماکو احتمال تخریب ساختمان کلیسا وجود داشت. در آن زمان سازمان میراث فرهنگی با هماهنگی خلیفه‌گری ارمنیان آذربایجان کلیسا را به مکانی امن منتقل کرد. کار جا به جایی کلیسا 25 روز طول کشید و سنگ به سنگ این بنا درست به همان شکلی که از اول ساخته شده بود، منتقل شد. این بار اما 600 متر دورتر و روی یک برآمدگی صخره‌ای که در حدود ۱۱۰ متر مرتفع‌تر از محل اولیه کلیسا بود. پس از پایان عملیات جابه‌جایی هم لوح سنگی که تهیه شده بود بر دیوار کلیسا نصب شد.  

کلیسای مریم مقدس کجاست,تصاویر کلیسای مریم مقدس

قدمت کلیسای مریم مقدس به قرن 14 میلادی بر می گردد


منبع:tebyan.net



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


یک گوشی فوق‌العاده بنام «مشکی» / عکس
دو شنبه 4 خرداد 1394 ساعت 19:56 | بازدید : 252 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )
شرکت هندی XOLO گوشی جدیدی بنام مشکی/Black Xolo را با نمایشگر 5.5 اینچی به قیمت 200 دلار (حدود 650 هزار تومان) راهی بازار کرد.

 مشکی جزو گوشی‌های سطح متوسط محسوب می‌شود که نمایشگر 1080 در 1980 پیکسلی از نوع IPS دارد و با پردازنده اسنپ دراگون 615 (4 هسته‌ای 1.5 گیگاهرتز) و 2 گیگ رم (حافظه موقت)، 16 گیگ حافظه داخلی دارد.

اخبار,اخبار تکنولوژی,یک گوشی فوق‌العاده بنام «مشکی»

باطری این گوشی 3200 میلی‌آمپری تعریف‌شده و دو دوربین 13 و 2 مگاپیکسلی با اندروید 5.0 در خود جای‌داده است. 

اخبار,اخبار تکنولوژی,یک گوشی فوق‌العاده بنام «مشکی»

دو سیم کارته بودن، شبکه نسل چهارم LTE، گرافیک آدرنوی 405 در کنار محافظ گوریلا گلس 3، میکرو یو اس بی نسخه 2 در ابعاد 155 در 76 در 7.3 میلی‌متر برای آن در نظر گرفته‌شده است. 

اخبار,اخبار تکنولوژی,یک گوشی فوق‌العاده بنام «مشکی»


شرکت Xolo در سال 2012 در ایالت اوترپرداش هند تاسیس شد و با نام Lava در سطح بین المللی فعالیت می کند.

 

اخبار تکنولوژی - خبرآنلاین



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


یک کیبورد استثنایی برای مشکل‌پسندان حرفه‌ای / عکس
دو شنبه 3 خرداد 1394 ساعت 21:24 | بازدید : 225 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

 

«جسی وینسنت» کیبوردی بنام Model 01 به شکل پروانه ساخته تا حرفه‌ای‌ها را راضی کند.

 این کیبورد 300 دلاری که آوریل 2016 با حروف انگلیسی می‌آید، باهدف عرضه خدمات برای حرفه‌ای‌ها در شب ساخته‌شده است و طراحی آن طوری است که کلیدهای استاندارد به دو طرف بال پروانه مانند تقسیم‌شده و دسترسی به کلیدها در حالات مختلف تعریف‌شده توسط کاربر، آسان شده است.

 
فشار به 64 کلید (لی آوت QWERTY) به‌راحتی با اهرم تعریف‌شده زیر آن‌ها فراهم می‌شود و هداست انگشت‌ها به سمت راست به‌راحتی صورت می‌گیرد.

همچنین با نصب آل ای دی زیر کلیدها کاربر را قادر می‌سازد تا رنگ کلیدها را به‌دلخواه انتخاب کند. 

اخبار,اخبار تکنولوژی,یک کیبورد استثنایی برای مشکل‌پسندان حرفه‌ای

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,یک کیبورد استثنایی برای مشکل‌پسندان حرفه‌ای

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,یک کیبورد استثنایی برای مشکل‌پسندان حرفه‌ای

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,یک کیبورد استثنایی برای مشکل‌پسندان حرفه‌ای

 

 اخبار,اخبار تکنولوژی,یک کیبورد استثنایی برای مشکل‌پسندان حرفه‌ای

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,یک کیبورد استثنایی برای مشکل‌پسندان حرفه‌ای

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,یک کیبورد استثنایی برای مشکل‌پسندان حرفه‌ای

 

اخبار تکنولوژی - خبرآنلاین



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آداب سخن گفتن در قرآن !
دو شنبه 2 خرداد 1394 ساعت 19:46 | بازدید : 291 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

روش سخن گفتن در قرآن,آداب صحبت کردن

سخن گفتن نبايد با داد و فرياد همراه باشد

 

زبان با آن كه حجم كوچكی نسبت به سایر اعضای بدن دارد، اما كارایی بسیار زیادی دارد و به همین علت هم گناهان زیادی را برای این عضو بر شمرده‌اند.

خداوند متعال نعمت‌های زیادی را به بندگان ارزانی داشته كه هر كدام از آنها شكر مخصوص به خود دارند؛ چرا كه علاوه بر شكر زبانی هر نعمتی سزاوار شكر عملی است كه عبارت‌ است از استفاده كردن هر نعمت در جایی كه خداوند فرموده است.

یكی از نعمت‌هایی كه خداوند در قرآن كریم به آن اشاره فرموده، نعمت زبان است: «أَ لَمْ نَجْعَلْ لَهُ عَینَینِ. وَ لِسانًا وَ شَفَتَینِ» (بلد / 8 ـ 9)؛ آیا دو چشمش نداده‌ایم؟ و زبانی و دو لب .

زبان با آن كه حجم كوچكی نسبت به سایر اعضای بدن دارد، اما كارایی بسیار زیادی دارد و به همین علت هم می‌بینیم گناهان زیادی را برای این عضو بر شمرده‌اند.

 

روش سخن گفتن در قرآن چگونه تبيين شده است؟

 

 قرآن کريم درباره كيفيت سخن گفتن به برخي از محورهاي چگونگي سخن گفتن اشاره فرموده است، از جمله:


الف) سخن گفتن بايد با نرمي باشد،«فَقُولا لَهُ قَوْلًا لَيِّناً لَعَلَّهُ يَتَذَكَّرُ أَوْ يَخْشى‏ ؛[1] ولي به نرمي با او (فرعون) سخن بگوييد؛ شايد متذكر شود، يا (از خدا) بترسد!».


ب) سخن گفتن نبايد با داد و فرياد همراه باشد، نه در همه جا بلكه در نوع محاورات عرفي و در شرايط عمومي و الا در مقابل حاكم «لا يُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلاَّ مَنْ ظُلِم‏ ؛[2] زيرا خداوند متعال مي‌فرمايد: «َ وَ اغْضُضْ مِنْ صَوْتِكَ إِنَّ أَنْكَرَ الْأَصْواتِ لَصَوْتُ الْحَمِير ،...؛[3] از صداي خود بكاه (و هرگز فرياد مزن) كه زشت‌ترين صداها صداي درازگوشان است»،[4]


ج) سخن گفتن در غير جاي خودش نبايد همراه با ناله و نفرين و يا اف گفتن و ... باشد زيرا در قرآن كريم از اين گونه تكلم كردن و سخن گفتن نهي شده است.[5] مثلاً دربارة سخن گفتن با پدر و مادر مي‌فرمايد:«... وَ قُلْ لَهُما قَوْلًا كَرِيما؛[6] و گفتار سنجيده و بزرگوارانه به آن‌ها (پدر و مادر) بگو و... »

 

* در سخن گفتن مواظب باشید؛ چرا كه تمام سخنانتان نوشته می‌شود
«وَ إِنَّ عَلَیكُمْ لَحافِظینَ. كِراماً كاتِبین» (انفطار10ـ 11)؛ و قطعاً بر شما نگهبانانى [گماشته شده‏] اند. [فرشتگان‏] بزرگوارى كه نویسندگان [اعمال شما] هستند.

 روش سخن گفتن در قرآن,آداب صحبت کردن

با مردم به زبانِ‏ خوش سخن بگویید

 

 * محكم و مستدل حرف بزنید
«یا ایهَا الَّذینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللهَ وَ قُولُوا قَوْلاً سَدیدًا» (احزاب/70) ؛ اى كسانى كه ایمان آورده ‏اید، از خدا پروا كنید و سخنى درست و استوار گویید.

 

 با پدر و مادر بزرگوارانه سخن بگویید
«... وَ قُلْ لَهُما قَوْلاً كَریمًا» (اسراء/23)؛ به آنها(والدین) «اوف» مگو و به آنان پرخاش مكن و با آنها سخنى شایسته بگوى.

 

با مردم به نیكی سخن بگویید
«... وَ قُولُوا لِلنّاسِ حُسْنًا ... .» (بقره/83)؛ ... و با مردم [به زبانِ‏] خوش سخن بگویید ...
 

* محتواي سخن از امراض و بيماري‌هاي اخلاقي پاک باشد

در سخن گفتن بايد سعي شود كه محتواي سخن از امراض و بيماري‌هاي اخلاقي كه غالباً زبان انسان به آن‌ها آلوده مي‌شود، مبرّا و پاك باشد. برخي بيماريهاي زبان عبارتند از: الف) كذب[7] ب) غيبت[8] ج) تمسخر ديگران و آن‌ها را  با القاب زشت صداكردن.[9] و...

 

 بايد از سخن گفتن در جايي كه زمينة انگيزه‌هاي فاسد و امراض گوناگون مي‌شود خودداري كرد.

* انسان بايد سخنانش مزّين به صفات پسنديده و خوب باشد

از جمله: الف) صادقانه باشد: «....ِ وَ الصَّادِقِينَ وَ الصَّادِقاتِ ......لَهُمْ مَغْفِرَةً وَ أَجْراً عَظِيماً[10]
مردان راستگو و زنان راستگو و ... خداوند براي همه آن‌ها مغفرت و پاداش عظيمي فراهم ساخته است».

 منابع:

andisheqom.com

tebyan.net

=========================

پي نوشت ها:
[1]. طه/ 44.
[2]. نساء/ 148.
[3]. لقمان/ 19.
[4].  ر.ك: مكارم شيرازي، ناصر و همكاران، تفسير نمونه، تهران، دارالكتب الاسلاميه، چاپ چهارم، ج 17،ص 59.
[5] . لقمان/ 19؛ نساء/ 8،9،148..
[6] . اسراء/23.
[7]. حج/30.
[8]. حجرات/ 12.
[9]. حجرات/ 11.
[10]. احزاب/ 35.


موضوعات مرتبط: مذهبی , متفرقه دینی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با عسل و خواص دارویی آن
دو شنبه 1 خرداد 1394 ساعت 20:28 | بازدید : 331 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

آشنایی با انواع عسل,خواص دارویی عسل

مهمترین خاصیت عسل ، ضد میکروب بودن آن است

 

از گذشته تا کنون از عسل در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده شده است. مهمترین خاصیت عسل ، ضد میکروب بودن آن است. در حالی که عسل یک ماده کاملاً خوراکی است و بایستی محیط خوبی برای پرورش میکروب ها باشد ، ولیکن میکروب ها در معرض عسل نابود شده و اجساد آنها نیز به مرور از بین می رود. زیرا عسل حاوی آنتی بیوتیک و آنزیم دیاستاز است . در گذشته از این خاصیت عسل  برای از بین بردن پینه های دست و پا سود می جستند.

بررسی مقالات سال های 1984 تا 2001 نشان می دهد حداقل 25 تحقیق راجع به اثرات ضد زخم عسل انجام شده که نتایج آنها مثبت بوده است. عسل به عنوان التیام دهنده زخم و نگهدارنده پوست مورد تأیید قرار گرفته است. همچنین 40 مورد دیگر نشان داده ، عسل دارای اثرات ضد خونریزی با موفقیت 88 درصد بوده که این عمل به همراه اثرات ضد میکروب نیز بوده است.

خاصیت ضد میکروبی در عسل با PH حدود 2/3 تا 5 به هیدروژن پراکسید(H2O2) مرتبط بوده که از تغییرات آنزیمی گلوکز به گلوکونیک اسید حاصل می شود. به هرحال اثرضد میکروبی عسل پس از گرم شدن یا در معرض آفتاب قرار گرفتن کاهش می یابد.

عسل های تولیدشده از جنگل و کوه های اروپایی مرکزی بیشتر از درختان کاج(PINUSSPP) و عسل های حاصل از MANUKA در نیوزلند از گیاه LEPTESPERMUM SCOPARIUM دارای خاصیت بسیار قوی ضد میکروبی است و بر روی برخی میکروب ها از جمله استافیوکوک اورئوس و اپیدرمیس و استرپتوکوکوس پیوژنز و آنتروباکتریاسه اثرات خوبی دارد. عسلی که در نیوزیلند و استرالیا از گیاه مذکور حاصل می شود در جهان منحصر به فرد بوده و به آن عسل UNIQUE MANUKA FACTOR)) می گویند.

سم شناسی : عسل ماده ای کاملاً خوراکی است ، ولی در موارد استثنایی ممکن است به اسپورعامل بوتولیسم آلوده باشد که ایجاد سم کرده و مسمومیت زاست ، به همین دلیل مصرف آن برای کودکان زیر یک سال ممنوع است. همچنین بعضی افراد ممکن است نسبت به دانه های گرده موجود در عسل حساسیت داشته باشند.

 

خواص عسل :
عسل حاوی آنتی اکسیدان است، از این رو مصرف آن برای سلامت قلب و عروق مفید است. عسل به سلامت پوست کمک می کند و ضد پیری است.

در قدیم هر دارویی را با عسل  مخلوط می کردند، زیرا خاصیت بهبود بخشی داروها را چند برابر می کرده و امروزه هم از عسل در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می کنند.

از عسل در فرآورده های ضد سرفه  بطور مستقیم و غیرمستقیم استفاده می شود . مزه مزه و غرغره شربت عسل برای برطرف کردن زخم های دهان و ورم گلو بسیار سودمند است. عسل ضد آسم است.

عسل با اینکه بسیار شیرین است، برای دندان ها  و لثه مضر نیست، بلکه لثه ها را سالم می سازد و دندان ها را سفید می کند.

دستگاه گوارش را پاک می سازد و ضد اسهال است. در تحقیقات ثابت شده اثر بسیار مفیدی برعفونت های معده با هلیکو باکتر پیلوری دارد. از این رو ضد زخم معده  و دستگاه گوارش است.

عسل در درمان آب مروارید ( کاتاراکت ) مفید است.

عسل بادشکن است و برای معالجه قولنج روده تجویز می شود و در مسمومیت های غذایی، دستگاه گوارش را پاک می سازد.

دوست کبد و پادزهر است، پس در بیماری های کبدی مصرف آن مفید است .سکنجبینی که با عسل تهیه می شود، صفرابری اعلاست.

سنگ های کلیه  و مثانه را از بین می برد. برای این منظور عسل را با کندر باید مصرف کرد.

عسل خواب آور است و به مبتلایان به بیماری کم خوابی  توصیه می شود که قبل از خواب چند قاشق مرباخوری عسل میل کنند.

برای رفع کم اشتهایی  مفید است و کلاً جریان خون را در بدن بهبود می بخشد. از این رو به رشد عضلات کمک می کند، پس برای بچه های کم اشتها  و افراد ورزشکار  بسیار مفید است.

عسل گرفتگی مویرگ ها را باز می کند و برای عروق بسیار مفید است. پس سالمندان  اگر هر روز شربت عسل و لیموی  تازه بنوشند، عمر طولانی تری خواهند داشت.

حتی موم عسل نیز خواص زیادی دارد و ماسک آن برای صورت، چین و چروک و فرورفتگی های پوست را می پوشاند و پوست را لطیف می کند.

 

خواص عسل,آشنایی با خواص عسل

عسل لثه ها را سالم می سازد و دندان ها را سفید می کند

 

درمان بیماری های متفاوت با عسل:
* چاقی مفرط، فشارخون بالا، چربی بالا: صبح به صبح یک لیوان آب داغ با یک قاشق مرباخوری عسل و ۵ تا ۱۰ قطره سرکه سیب بنوشید.

* برای درمان زخم های دهان: مخلوطی از یک قاشق مرباخوری عسل و کمی زردچوبه به زخم دهان یا زخم های روی زبان بمالید این مخلوط باعث ترشح بزاق دهان می شود تا سم را بکشد.

برای سرعت بخشیدن به روند بهبود باید این مایه را از دهان بیرون ریخت. برای زخم معده، روزی ۲ بار محلول یک لیوان شیر ولرم را با یک قاشق مرباخوری عسل بنوشید.

* برای زخم های موضعی: با گاز استریل حاوی عسل روی زخم را بپوشانید و شب آن را بردارید.

* سرماخوردگی: مخلوط نصف قاشق مرباخوری دارچین و یک قاشق مرباخوری عسل را روزی ۲ یا ۳ بار مصرف کنید.

* سینوزیت: روزی ۲ یا ۳ بار مخلوطی از یک قاشق مرباخوری آب زنجبیل تازه و یک قاشق مرباخوری عسل مصرف کنید.

* حالت تهوع، استفراغ، سوء هاضمه: یک قسمت آب لیمو را با یک قسمت عسل مخلوط کنید و روزی ۲ بار کمی از آن را بنوشید.

* اضطراب: یک لیوان آب پرتقال، یک قاشق مرباخوری عسل و کمی پودر جوز هندی را روزی ۲ بار میل کنید.

* کاهش میل به سیگار: قبل از سیگار کشیدن تکه های کوچک آناناس را همراه با نصف قاشق مرباخوری عسل بجوید.

* معده درد: مخلوطی از یک چهارم قاشق مرباخوری پودر برگ بو، یک چهارم قاشق مرباخوری دانه کرفس و یک قاشق مرباخوری عسل را قبل از ناهار و شام میل کنید.

* گردش خون ضعیف: مخلوطی از یک قاشق مرباخوری دارچین و یک قاشق مرباخوری عسل را در یک لیوان آب گرم دم کنید و بنوشید.

* سکسکه: مخلوطی از یک قاشق مرباخوری عسل و یک قاشق مرباخوری روغن کرچک را هر ۱۰ دقیقه میل کنید تا سکسکه شما بند بیاید.

ممکن است بعضی از زنبورها به گل خرزهره و چند گل سمی دیگر عادت کنند و محصول سمی تهیه نمایند که البته این کار به ندرت اتفاق می افتد.

به هر حال از مصرف این ماده بسیار مفید غافل نشوید و از فواید زیاد آن سود بجویید.

 

نحوه نگهداری عسل, بهترین روش نگهداری از عسل

اگر عسل را با کندر مصرف کنید سنگ های کلیه و مثانه را از بین می برد

 

پس عسل‌های موجود در بازار را می‌توان به 3 نوع اصلی تقسیم کرد:
عسل طبیعی: عسلی که زنبور با مکیدن شهد گل‌ها تولید می‌کند.
عسل غیرطبیعی: عسلی که زنبور با مکیدن شربت آب شکر یا شیره   میوه تولید کرده باشد.
عسل تقلبی: عسلی که یک فرد متقلب از شیره قند، شیره ذرت یا با بعضی میوه‌ها بدون دخالت دادن زنبورها درست کرده باشد.

 

نحوه نگهداری و تشخیص عسل سالم :
استفاده از ظرف فلزی ممنوع: عسل محصول فسادناپذیری است که خاصیت باکتری‌کشی دارد؛ پس فاسد نمی‌شود.

نگهداری عسل حتی برای کوتاه مدت در دمای بالای 32 درجه سانتی‌گراد، رنگ، طعم و خاصیت آنزیم‌ها‌ی آن را تغییر می‌دهد.

در ترکیب عسل مقدار زیادی اسید وجود دارد. برای همین اگر عسل‌تان را در ظروف فلزی نگه دارید، هم ظرفتان خرده می‌شود و هم رنگ، بو و طعم آن تغییر می‌کند، پس حتما عسل را در ظروف‌ شیشه‌ای یا پلاستیکی نگه دارید.

رطوبت، دشمن عسل است. عسل را در جای مرطوب نگه ندارید، در ضمن قاشق خیس را در ظرف عسل فرو نبرید چون باعث رقیق و نامرغوب شدن آن می‌شود.

عسل در دمای بالای 25 درجه سانتی‌گراد یا زیر 5 درجه سانتی‌گراد «شکرک»‌ می‌زند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شکرک‌زدن عسل به قسمت عسل تقلبی مراجعه کنید.
وجود ذرات خارجی مثل گرد و غبار، ذرات موم و... در عسل باعث تسریع عمل شکرک زدن آن می‌شود.

اگر عسل تان شکرک زد، نگران نباشید. شما می‌توانید به راحتی و با قراردادن شیشه عسل درون یک ظرف آب‌‌جوش آن را حرارت دهید و به حالت اولش برگردانید.

 اما اگر یک ماه بعد دیدید که دوباره همان عسل شکرک زده ـ به خاطر متبلور شدن دانه‌‌های شکر ـ به راحتی نمی‌توانید با انجام کار دفعه قبل آن را به حالت مایع درآورید.

عسل‌های پاستوریزه که در حرارت بالا جوشیده و به صورت صنعتی بسته‌بندی می‌شوند، اصلا شکرک نمی‌زنند و رسوب هم نمی‌کنند.

در عوض به علت حرارت زیاد، بسیاری از خواص آن کم می‌شود؛ یعنی درصدی از اسیدهای آمینه، دیاستاز مثبت و بعضی ویتامین‌های عسل از بین می‌رود.

عسل از سالم‌ترین خوراکی‌هاست، به شرطی که از اول سالم به عمل آمده باشد چون در بعضی مناطق زنبورها از گل گیاهان سمی شهد می‌مکند یا از شهد گیاهانی که سمپاشی شده‌اند، استفاده می‌کنند که نتیجه آن تولید عسل نامرغوب یا حتی سمی است.

حواستان باشد عسلی که بوییدن آن شما را به عطسه بیندازد، خوردنش مستی و سکر بیاورد یا چشیدنش گلو را بسوزاند، عسل نامرغوبی است که باید از خوردنش پرهیز کرد.

منابع : tebyan.net
hamshahrionline.ir
hidoctor.ir



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


20حدیث از ائمه اطهار درباره خواص مواد غذایی
دو شنبه 31 خرداد 1394 ساعت 7:50 | بازدید : 310 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

حدیث،حدیث درباره خواص مواد غذایی،خواص مواد غذایی

امام علی (ع) فرمودند: سيب بخوريد، چرا كه معده را پاك مى‏ كند

 

20حدیث از ائمه اطهار درباره خواص مواد غذایی

 

حدیث 1- امام على عليه السلام :
الْعَسَلُ شِفَاءٌ مِنْ كُلِّ دَاءٍ وَ لَا دَاءَ فِيهِ يُقِلُّ الْبَلْغَمَ وَ يَجْلُو الْقَلْب
عسل شفاى هر بيمارى اى است و هيچ بيمارى در آن نيست، بلغم را كم و قلب را جلا مى دهد.
مكارم الأخلاق ص 166

حدیث,خواص مواد غذایی

حدیث 2- امام صادق عليه السلام :
لَوْ يَعْلَمُ النَّاسُ مَا فِي التُّفَّاحِ مَا دَاوَوْا مَرْضَاهُمْ إِلَّا بِهِ أَلَا وَ إِنَّهُ أَسْرَعُ شَيْ‏ءٍ مَنْفَعَةً لِلْفُؤَادِ خَاصَّةً وَ إِنَّهُ نَضُوحُه‏
اگر مردم مى دانستند چه خواصى در سيب وجود دارد، بيماران خود را تنها با آن درمان مى كردند. سيب از هر چيزى سريع تر به قلب فايده مى بخشد به ويژه آن كه خوشبو كننده مى باشد.
طب الأئمه ص 135

 حدیث,خواص مواد غذایی

 حدیث 3-  امام على عليه السلام :
أَكْلُ السَّفَرْجَلِ قُوَّةٌ لِلْقَلْبِ الضَّعِيفِ وَ هُوَ يُطَيِّبُ الْمَعِدَةَ وَ يُذَكِّي الْفُؤَادَ وَ يُشَجِّعُ الْجَبَانَ وَ يُحَسِّنُ الْوَلَد
خوردن به،قوه ای برای قلب ضعیف ، معده را پاك، ترسو را شجاع و فرزند را زيبا مى ‏كند.
 تحف العقول ص 101

حدیث,خواص مواد غذایی

حدیث 4-  رسول اكرم صلى الله عليه و آله :
يا عَلىُّ عَلَيكَ بِالعَدَسِ فَإِنَّهُ مُبارَكٌ مُقَدَّسٌ وَ هُوَ يُرِقُّ القَلبَ و َيُكثِرُ الدَّمعَةَ و َإِنَّهُ بارَكَ عَلَيهِ سَبعونَ نَبيّا؛
اى على تو را سفارش مى كنم به خوردن عدس، زيرا مبارك و پاك است، قلب را رقيق و اشك را زياد مى كند و هفتاد پيامبر پيوسته از آن استفاده مى كردند.
وسايل الشيعه ج25، ص129، ح31414

 حدیث,خواص مواد غذایی

حدیث 5-  امام على عليه السلام :
كُلُوا التَّمْرَ فَإِنَّ فِيهِ شِفَاءً مِنَ الْأَدْوَاء.
خرما بخوريد كه شفاى دردهاست
مكارم الاخلاق ص 168

 حدیث,خواص مواد غذایی

 حدیث 6- امام رضا عليه السلام :
اَلتّينُ يَذهَبُ بِالبَخرِ و َيَشُدُّ العَظمَ و َيُنبِتُ الشَّعرَ و َيَذهَبُ بِالدّاءِ وَ لايُحتاجُ مَعَهُ إِلى دَواءٍ؛
انجير بوى بد دهان را برطرف، استخوانها را محكم، رويش مو را زياد، بيمارى را برطرف مى كند و با وجود آن احتياجى به دارو نيست.
وسائل الشيعه ج25، ص170، ح31554

 حدیث,خواص مواد غذایی

 حدیث 7- امام صادق عليه ‏السلام :
 مَنْ اَكَلَ سَفَرجَلَةً عَلَى الرِّيقِ طابَ ماؤُهُ وَ حَسُنَ وَلَدُهُ ؛
هر كس ناشتا يك بِهْ بخورد ، نطفه ‏اش پاكيزه مى‏ شود و فرزندش نيكو مى‏ گردد .
كافى(ط-الاسلامیه) ج 6، ص 357، ح 3

حدیث,خواص مواد غذایی

حدیث 8-  رسول اكرم صلى الله عليه و آله :
كُلُوا الثّومَ و َتَداوَوا بِهِ فَإِنَّ فيهِ شِفاءً مِن سَبعينَ داءً؛
سير بخورید و با آن مداوا كنيد، كه هفتاد بيمارى را شفا مى دهد.
مكارم الاخلاق ص 182

حدیث,خواص مواد غذایی

 حدیث 9- رسول اكرم صلى الله عليه و آله :
نِعْمَ الطَّعَامُ الزَّيْتُ يُطَيِّبُ النَّكْهَةَ وَ يَذْهَبُ بِالْبَلْغَمِ وَ يُصَفِّي اللَّوْنَ وَ يَشُدُّ الْعَصَبَ وَ يَذْهَبُ بِالْوَصَبِ وَ يُطْفِئُ الْغَضَب
زيتون غذاى خوبى است، دهان را خوشبو مى كند، بلغم را از بين مى برد، چهره را باز، اعصاب را محكم مى كند و مرض را مى برد و خشم را خاموش مى كند.
 مكارم الاخلاق ص 190

 حدیث,خواص مواد غذایی

 حدیث (10) رسول اكرم صلى الله عليه و آله :
عَلَيْكُمْ بِالزَّبِيبِ فَإِنَّهُ يَكْشِفُ الْمِرَّةَ وَ يَذْهَبُ بِالْبَلْغَمِ وَ يَشُدُّ الْعَصَبَ وَ يَذْهَبُ بِالْإِعْيَاءِ وَ يُحَسِّنُ الْخُلُقَ وَ يُطَيِّبُ النَّفَسَ وَ يَذْهَبُ بِالْغَم‏
شما را سفارش مى كنم به خوردن مويز، زيرا صفرا را برطرف مى كند، بلغم را از بين مى برد، اعصاب را قوى، خستگى را دور،اخلاق را خوب مى كند، به روح آرامش مى بخشد و غم را مى برد.
خصال ص 344

حدیث,خواص مواد غذایی

 حدیث 11- امام صادق عليه السلام :
(سَمِعتُ أَبا عَبدِاللّه  عليه السلام يَقولُ فِى الغُبَيرا:) ِ إِنَّ لَحْمَهُ يُنْبِتُ اللَّحْمَ وَ عَظْمَهُ يُنْبِتُ الْعَظْمَ وَ جِلْدَهُ يُنْبِتُ الْجِلْدَ وَ مَعَ ذَلِكَ فَإِنَّهُ يُسَخِّنُ الْكُلْيَتَيْنِ وَ يَدْبُغُ الْمَعِدَةَ وَ هُوَ أَمَانٌ مِنَ الْبَوَاسِيرِ وَ التَّقْطِيرِ وَ يُقَوِّي السَّاقَيْنِ وَ يَقْمَعُ عِرْقَ الْجُذَام‏
از امام صادق عليه السلام درباره سنجد شنيدم كه مى فرمودند: گوشت سنجد براى گوشت، هسته آن براى استخوان و پوست آن براى پوست مفيد است و در عين حال كليه ها را گرم، معده را ضدعفونى كرده و بازدارنده از بواسير و تسلسل بول است. ساق پا را تقويت و جذام را از بدن ريشه كن مى كند.
كافى(ط- الاسلامیه) ج 6، ص 361، ح 1 - مكارم الاخلاق ص 176
 

حدیث,خواص مواد غذایی

حدیث 12- پيامبر صلى ‏الله ‏عليه ‏و ‏آله :
أَطْعِمُوا الْمَرْأَةَ فِي شَهْرِهَا الَّتِي تَلِدُ فِيهِ التَّمْرَ فَإِنَّ وَلَدَهَا يَكُونُ حَلِيماً نَقِيّا
به زن باردار در ماهي که در آن وضع حمل مي‌کند، خرما بخورانيد که فرزند او بردبار و پرهيزکار خواهد
مكارم الأخلاق ص 169

 حدیث,خواص مواد غذایی

حدیث 13- پيامبر صلى‏ الله ‏عليه ‏و ‏آله :
ما مِن اِمْرَاَةٍ حامِلَةٍ اَكَلَتِ الْبِطِّيخَ اِلاّ يَكونُ مَولودُها حَسَنَ الْوَجْهِ وَ الْخُلُقِ ؛
هيچ زن باردارى نيست كه خربزه بخورد ، مگر اين كه فرزندش زيبا و خوش اخلاق مى ‏گردد .
طب النبي ص 29

حدیث,خواص مواد غذایی

حدیث 14- امام على عليه ‏السلام :
كُلُوا التُّفّاحَ فَاِنَّهُ يَدْبَغُ المَعِدَةَ؛
سيب بخوريد، چرا كه معده را پاك مى‏ كند.
كافى(ط-الاسلامیه) ج 6، ص 357، ح 11

 حدیث,خواص مواد غذایی

 حدیث 15- امام صادق عليه‏ السلام :
شَكَا نَبِيٌّ مِنَ الْأَنْبِيَاءِ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ الْغَمَّ فَأَمَرَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِأَكْلِ الْعِنَبِ.
پيامبرى از پيامبران به درگاه خداوند عزوجل از غم و اندوه شكايت نمود. خداوند عزوجل او را به خوردن انگور، امر فرمود.
كافى(ط-الاسلامیه) ج 6، ص 351، ح 42

حدیث,خواص مواد غذایی

حدیث 16- امام صادق عليه ‏السلام :
كُلُوا الرُّمَّانَ بِشَحْمِهِ فَإِنَّهُ يَدْبُغُ الْمَعِدَةَ وَ يَزِيدُ فِي الذِّهْن‏
انار را با پيه‏ اش بخوريد، چرا كه معده را پاك مى‏ كند و مايه رشد ذهن مى ‏شود.
كافى(ط-الاسلامیه) ج 6، ص 354، ح 12

 حدیث,خواص مواد غذایی

 حدیث 17- امام صادق عليه ‏السلام :
اَكْلُ الباقِلّى يُمَخِّخُ السّاقَينِ وَ يَزيدُ فِى الدِّماغِ وَ يُوَلِّدُ الدَّمَ الطَّرىَّ؛
خوردن باقلا، مايه تقويت مغز استخوان‏هاى ساق پا مى‏ شود، توان مغز را افزون مى‏ سازد و خون تازه توليد مى ‏كند.
 كافى(ط-الاسلامیه) ج 6، ص 344، ح 1

 

حدیث,خواص مواد غذایی

حدیث 18- پيامبر صلى ‏الله‏ عليه ‏و ‏آله :
عَلَيْكُمْ بِالدُّبّاءِ فَاِنَّهُ يُذَكِّى الْعَقْلَ وَ يَزيدُ فِى الدِّماغِ؛
كدو بخوريد، چرا كه عقل را تيز و (كارآيى) مغز را زياد مى ‏كند.
بحارالأنوار(ط-بیروت) ج 63، ص 229

حدیث,خواص مواد غذایی

حدیث 19- امام صادق عليه ‏السلام :
اَلْبَصَلُ يَذْهَبُ بِالنَّصَبِ وَ يَشُدُّ الْعَصَبَ وَ يَزيدُ فِى الْخُطى وَ يَزيدُ فِى الْماءِ وَ يَذْهَبُ بِالحُمَّى؛
 پياز، خستگى را مى‏ برد، اعصاب را قوى مى‏ كند، قدم‏ها را چاپك و نيروى جنسى را زياد مى ‏كند و تب را مى ‏برد.
كافى(ط-الاسلامیه) ج 6، ص 374، ح 2

 حدیث,خواص مواد غذایی

 حدیث 20- امام صادق عليه ‏السلام :
أَطْعِمُوا الْمَبْطُونَ خُبْزَ الْأَرُزِّ فَمَا دَخَلَ جَوْفَ الْمَبْطُونِ شَيْ‏ءٌ أَنْفَعُ مِنْهُ أَمَا إِنَّهُ يَدْبُغُ الْمَعِدَةَ وَ يَسُلُّ الدَّاءَ سَلًّا
 به كسى كه دل درد (اسهال)، دارد نان برنجى بدهيد، چرا كه براى دل درد چيزى مفيدتر از آن نيست. بدانيد كه آن، معده را پاك و درد را كاملاً آرام مى ‏كند.
كافى(ط-الاسلامیه) ج 6، ص 305، ح 2

منبع : aviny.com



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آیا می توان در دوران بارداری رانندگی کرد؟
دو شنبه 30 خرداد 1394 ساعت 6:43 | بازدید : 332 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

خطر رانندگی در بارداری, علائم بارداری

خانم هایی که در دوره بارداری پشت فرمان می نشینند، باید بیشتر احتیاط کنند

 

علائم بارداری مانند حالت تهوع، خستگی و بیخوابی، احتمال بروز تصادفات رانندگی را در این دوره افزایش می دهد. با وجود اینکه اکثر خانم های باردار از رانندگی اجتناب می کنند، اما در عین حال منعی برای این کار نیست، به شرط آنکه تمام نکات ایمنی برای حفظ سلامتی مادر و جنین در نظر گرفته شود. کافیست به برخی قوانین ساده توجه کنید. در این مطلب توصیه هایی برای رانندگی ایمن در دوره ی بارداری داریم. لطفا با ما همراه باشید.

از هر پنج خانم باردار، یک خانم خود را به خطر می اندازد
نتایج پژوهشی که در سال 2001 چاپ رسیده است، نشان می دهد که تصادفات رانندگی علت اصلی مرگ جنین در شکم مادر است.

نتایج پژوهش دیگری که در سال 2014 در کانادا انجام شده نیز نشان می دهد که از هر پنج زن باردار، یک زن در معرض تصادفات رانندگی قرار دارد.

محققان معتقدند که خانم ها در دوره بارداری به میزان 42 درصد بیشتر در معرض تصادفات رانندگی قرار می گیرند.

 خطر بروز تصادفات رانندگی در سه ماهه دوم بیشتر است
خانم هایی که در دوره بارداری پشت فرمان می نشینند، باید بیشتر احتیاط کنند. به عقیده متخصصان خطر بروز تصادف در سه ماهه دوم بارداری بیشتر است، به خاطر اینکه خانم باردار در این دوره احساس ناراحتی زیادی ندارد و فعالیت هایی مانند رانندگی و غیره را کنار نمی گذارند.

در شروع دوران بارداری علائمی مانند حالت تهوع، خستگی و بیخوابی مانع از رانندگی می شود، اما در سه ماهه دوم خانم ها راحت تر هستند. بنابراین بیشتر پشت فرمان می نشینند و بیشتر در معرض آسیب قرار می گیرند.


این خانم ها نباید رانندگی کنند
اگر در دوره ی بارداری دچار مشکلاتی از قبیل فشار خون بالا، احتمال زایمان زودرس، دیابت کنترل نشده، کم خونی جدی و یا بارداری پرخطر هستید، نباید پشت فرمان بنشینید.


بهتر است شرایط تان را کنترل کنید و از رانندگی بپرهیزید.

 قبل از قرار گرفتن پشت فرمان باید ...
قبل از رانندگی، از بلند کردن اشیای سنگین مانند کیف یا چمدان و قرار دادن آنها در صندوق عقب خودرو بپرهیزید.

همیشه در ماشین، پرونده ی پزشکی مربوط به بارداری تان و یا یک گزارش مختصر از وضعیت بارداری تان داشته باشید.

دفترچه بیمه، آخرین سونوگرافی و نتایج آخرین آزمایشات و غیره همراهتان باشد.

برای راحتی خودتان بهتر است یک کوسن راحت پشت کمرتان روی صندلی ماشین قرار دهید تا از بروز کمردردهای احتمالی پیشگیری کند و در وضعیت راحت تری رانندگی کنید.

 ایربگ برای جنین خطرناک نیست
برخی از خانم ها تصور می کنند که ایربگ ماشین برای جنین داخل شکم خطرساز است، بنابراین آن را غیرفعال می کنند.

توجه داشته باشید که ایربگ، شما و جنین تان را از حوادث ناگوار تصادفات رانندگی حفظ می کند.

این کیسه ی هوا در خودرو تعبیه شده است تا از سر و بازوهای شما در برابر ضربه های احتمالی محافظت کند.

 کمربند ایمنی مناسب لازم است
اگر کمربند ایمنی به درستی بسته نشود، احتمال دارد که برای خانم های باردار خطرساز شود. لازم است کمربند را طوری تنظیم کرده و ببندید که روی شکم تان فشار نیاورد.

برای این کار، باید قسمت مورب آن دورتر از گردن و روی شانه و بین قفسه سینه بیافتد.

قسمت پایین کمربند را به گونه ای تنظیم کنید که زیر شکم تان قرار بگیرد و فشار به روی شکم وارد نکند. 

رانندگی در بارداری,مضرات رانندگی در بارداری

خانم هایی که بارداری پرخطر دارند، نباید پشت فرمان بنشینید

 
در حین رانندگی ...
قبل از اینکه پای تان را روی گاز فشار دهید، حواستان باشد که فاصله ی بدن تان تا فرمان 25 سانتی متر باشد.

صندلی را تا حد امکان عقب ببرید و به گونه ای تنظیم کنید تا پاهایتان روی پدال ها فیکس شوند.

توصیه می کنیم از رانندگی در مسافت های طولانی بپرهیزید، اما اگر مجبور به این کار شدید، حتما هر یک تا دو ساعت یکبار توقف کرده و چند قدم راه بروید تا از مشکل «ادم» و «ترومبوز» در امان باشید.

حواستان باشد که به میزان کافی آب بنوشید و به طور مرتب موادغذایی کم شیرین مصرف کنید.

شما نیاز به انرژی دارید و میوه های خشک، غلات و میوه های تازه بهترین انتخاب هستند.
 
اگر تصادف کردید چه کنید؟
اگر خدای نکرده تصادف کردید، فرقی نمی کند که جدی یا جزئی باشد، حتما به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید تا بررسی های لازم را برای تایید سلامت جنین انجام دهد.

پزشک باید احتمال بروز خونریزی، ضربه به سر و یا هر نوع شکستگی را بررسی کند.

پزشک متخصص، تنها کسی است که می تواند متوجه شود جنین، رحم یا جفت دچار مشکل شده است یا خیر.

 رانندگی بعد از زایمان
رانندگی کردن با فاصله زمانی کم بعد از زایمان توصیه نمی شود.

برای قرار گرفتن پشت فرمان، حداقل باید سه هفته باید از زایمان بگذرد. اگر زایمان سزارین داشته اید، باید شش هفته صبر کنید. در هر حال برای رانندگی کردن عجله نکنید.

همیشه با سرعت مطمئنه برانید و تمام قوانین راهنمایی رانندگی را رعایت کنید.

به آقایان عزیز نیز توصیه می شود در حین رانندگی هوای ماشین هایی که راننده خانم دارند را بیشتر داشته باشند، چون احتمال دارد این خانم، باردار باشد.


منبع:tebyan.net


موضوعات مرتبط: زناشویی , بارداری و زایمان , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آموزش بافت سبد حصیری
دو شنبه 29 خرداد 1394 ساعت 8:46 | بازدید : 371 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

با آموزش بافت سبد حصیری با کاربردهای فراوان در خانه آشنا شوید.

مدل سبد لباس حصیری, درست کردن سبدهای حصیری

با نحوه درست کردن و بافت سبد حصیری به صورت تصویری آشنا شوید

 

آموزش بافت سبد حصیری, آموزش تصویری بافت سبد حصیری

ورقه هایی از چوب را آماده کنید

 

درست کردن سبدهای حصیری, آموزش تصویری سبدهای حصیری

7 تا لایه از چوب ها را با چسب کاغذی روی سطحی به صورت عمودی ثابت نگه دارید

 

آموزش تصویری بافت سبد حصیری,مدل سبد لباس حصیری

با ورقه های دیگر به صورت افقی و شطرنجی عبود دهید

 

آموزش تصویری سبدهای حصیری, نحوه بافت سبد حصیری

این کار را مانند شکل بالا ادامه دهید

 

بافت سبد حصیری,طرز بافت سبد حصیری

کف سبد آماده شد

 

مدل سبد لباس حصیری, درست کردن سبدهای حصیری

انعطاف پذیری این ورقه ها به این صورت است

 

آموزش بافت سبد حصیری, آموزش تصویری بافت سبد حصیری

با قرار دادن خط کش ورقه ها را خم کنید خط کش برای باز نشدن کار است

 

درست کردن سبدهای حصیری, آموزش تصویری سبدهای حصیری

شطرنجی قرار دادن ورقه ها را ادامه می دهیم ولی با این تفاوت که یک طرف ورقه ها کمتر باشد

 

آموزش تصویری بافت سبد حصیری,مدل سبد لباس حصیری

 

آموزش تصویری سبدهای حصیری, نحوه بافت سبد حصیری

این کار را چند ردیف ادامه می دهیم

 

بافت سبد حصیری,طرز بافت سبد حصیری

دوباره دیواره کار را با خط کش خم می کنیم تا راحت انعطاف پذیر باشند

 

درست کردن سبدهای حصیری, آموزش تصویری سبدهای حصیری

ورقه ها را این بار مانند تصویر خم می کنیم تا دیواره دیگر درست شود

 

آموزش تصویری بافت سبد حصیری,مدل سبد لباس حصیری

و مانند تصویر ، هر چهار طرف کار را به صورت های قبل درست می کنیم

 

آموزش تصویری سبدهای حصیری, نحوه بافت سبد حصیری

انتهای کار را مانند تصویر از لا به لای هم عبور می دهیم تا کار محکم شود

 

بافت سبد حصیری,طرز بافت سبد حصیری

سبد آماده شد

 

مدل سبد لباس حصیری, درست کردن سبدهای حصیری

لبه های کار را یک ورقه، از داخل قرار می دهیم و اضافه ها را به صورت شطرنجی به داخل خم می کنیم

 

آموزش بافت سبد حصیری, آموزش تصویری بافت سبد حصیری

با گیره ای انتها و ابتدای ورقه را نگه می داریم تا کار به پایان برسد

 

درست کردن سبدهای حصیری, آموزش تصویری سبدهای حصیری

سبد حصیری شما آماده است

 

آموزش تصویری بافت سبد حصیری,مدل سبد لباس حصیری

این سبد های حصیری زیبا کاربردهای زیادی دارند

 

منبع : galleryphotos.ir



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اضافه کردن قابلیت انتخاب در Windows Explorer
دو شنبه 28 خرداد 1394 ساعت 8:47 | بازدید : 239 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

 

ترفندهای ویندوز, چک باکس ویندوز اکسپلورر

فعال کردن چک باکس در ویندوز اکسپلورر

 

شاید شما هم با این مشکل روبه رو شده اید که برای انتخاب چند فایل در ویندوز اکسپلورر وقتی کلید ctrl را نگه داشته اید اشتباها درگی کرده اید و تعداد زیادی کپی ساخته اید و نتوانسته اید انتخابی درست داشته باشید!

 

خوشبختانه کاربران ویندوز ویستا به بعد یعنی ویندوز 7 و 8 و 8.1 و قطعا ویندوز آینده یعنی ویندوز 10 میتوانند به راحتی چک باکس ویندوز اکسپلورر را فعال کنند و با زدن تیک کنار فایل ها انتخابشان را انجام دهند.

 

فعال‌سازی چک‌باکس درWindows Explorer, چک باکس ویندوز اکسپلورر

انتخاب چند فایل در ویندوز اکسپلورر

 

مراحل انجام کار در ویندوز 7 و ویستا به ترتیب زیر است:
۱- به کمک کلیدهای ترکیبی Windows + E پنجره ویندوز اکسپلورر را باز کنید.
۲- در منوی Organize بر روی گزینه Folder and search options کلیک کنید.
۳- در ادامه وارد تب View شوید.
۴- گزینه Use check boxes to select items را فعال کنید.
۵- در پایان بر روی گزینه Apply و سپس Ok کلیک کنید.

 

مراحل انجام کار در ویندوز 8 و 8.1 به ترتیب زیر است:
۱- به کمک کلیدهای ترکیبی Windows + E پنجره ویندوز اکسپلورر را باز کنید.
۲- در ادامه وارد تب View شوید.
۳- گزینه Item Check Boxes را فعال کنید.

 

ترفندهای ویندوز, چک باکس ویندوز اکسپلورر

 

چک باکس ها فعال شدند از این پس کافیست برای انتخاب تیک بزنید و عملیات را انجام دهید.

منبع:ariamoons.com



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جلوگیری از غرق شدن شناگران با دستبند هوشمند
دو شنبه 27 خرداد 1394 ساعت 10:13 | بازدید : 241 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

دستبند هوشمند,غرق شدن,جلوگیری از غرق شدن با دستبند هوشمند

این دسنبند هوشمند در مواقع خطر از غرق شدن شناگران جلوگیری می‌کند

 

جلوگیری از غرق شدن شناگران با دستبند هوشمند
محققان شرکت Kingii پس از مطالعه بر روی بهترین روش نجات جان شناگران، اولین نسل دستبند‌های مجهز به بالشتک ‌هوا برای شناور نگه‌داشتن افراد حادثه دیده را به بازار عرضه کردند. با توجه به اینکه هرساله تعداد زیادی از انسان‌ها در دریاها جان خود را از دست می‌دهند، تولید ابزارهای کمکی برای حفظ جان انسان‌ها بسیار ضروری است.


این دستبند سبک وزن به یک کیسه هوا و کارتریج تولید کننده گاز دی‌اکسیدکربن مجهز است که در هنگام خطر، کیسه‌هوا در کمتر از یک ثانیه از گاز دی‌اکسیدکربن پر شده و به حفظ شناگر در سطح آب کمک می‌کند.


تام آگاپادیس، بنیانگذار شرکت Kingii در مورد این دستبند اظهارکرد: متاسفانه مردم از جلیقه‌های نجات به علت عدم راحتی در استفاده، استقبال نمی‌کنند. وی در ادامه افزود: هنگامی که یکی از دوستانم را به علت غرق شدن در آب از دست دادم، تصمیم گرفتم که دستبند هوشمند نجات‌گر را اختراع کنم. اکنون به تمام کسانی که از جلیقه نجات راضی نیستند پیشنهاد می‌کنم که از این دستبند هوشمند استفاده کنند. چرا که این دستبند با قیمت بسیار مناسب و راحتی در هنگام شنا و موج‌سواری در مواقع خطر از غرق شدن شناگران جلوگیری می‌کند.
منبع : isna.ir



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


داروهای طبیعی و درمان های خانگی برای کودکان
دو شنبه 26 خرداد 1394 ساعت 9:28 | بازدید : 265 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

گیاهان دارویی,خواص داروهای گیاهی

برای درمان بعضی از بیماری ها داروهای گیاهی بهتر از داروهای شیمیایی است

 

 برخی از داروها و درمان های خانگی برای کودکان وجود دارد که شاید از آنها بی خبر باشید. بسیاری از والدین امروزی ترجیح می دهند تا حد امکان از داروهای شیمیایی برای کودک خود استفاده نکنند. آنها به استفاده از داروهای طبیعی و گیاهی بیشتر تمایل نشان می دهند. این ایده بسیار هم خوب است و حتی گاهی تاثیر بهتر و سریع تری نیز دارد.

بدون شک بسیاری از والدین می دانند از چه جوشانده یا خوراکی های طبیعی برای درمان مثلا دل درد یا نفخ کودک استفاده کنند. اما ما هم چند درمان دیگر را برایتان نام برده ایم که شاید تاکنون نمی دانسته اید.


1.مشکل: کولیک (باد شکم که موجب درد می شود)
درمان طبیعی: بابونه
روش درمان: دکتر کیتی کمپر می گوید، بابونه باعث باز شدن گرفتگی روده و آرامش اعصاب می شود. در واقع، بسیاری از محققان معتقد هستند مواد شیمیایی فعال در بابونه بدون هیچ گونه عوارض جانبی، اثر آرامبخش قوی روی مغز و اعصاب دارد. برای درمان کولیک کودک، چای بابونه را دم کنید و اجازه دهید 5 دقیقه بماند. داخل استکان بریزید و در دمای اتاق بگذارید خنک شود. سپس حدود 28 تا 56 گرم از آن را داخل شیشه کودک بریزید.

بابونه, خواص بابونه

 بابونه باعث باز شدن گرفتگی روده و آرامش اعصاب می شود

 
مدرکی بر اثبات سودمندی بابونه: گیاه بابونه قرن هاست که به عنوان درمان طبیعی برای کولیک استفاده می شود. در نتیجه یک تحقیق ایتالیایی، کودکانی که از سینه مادر تغذیه می کنند وقتی به آنها چای بابونه داده می شود، تا 85 درصد زمان گریه آنها کاهش پیدا می کند.

نکته: خیلی به ندرت پیش می آید کودک شش ماهه یا بزرگ تر به بابونه یا رگ‌وید (گیاهی شبیه بابونه) حساسیت نشان بدهد. اما ممکن است پس از نوشیدن چای بابونه خارش پیدا کند. اگر کودک دچار خارش شد دیگر به او چای بابونه ندهید.

 
2. مشکل: رفلاکس (پس زدن خوراک از معده به مری)
درمان طبیعی: آدامس
روش درمان: جویدن آدامس باعث تحریک ترشح بزاق دهان می شود. این مساله باعث خنثی شدن اسید معده و آسان شدن روند هضم غذا می شود. آدامس جویدن به پایین رفتن و بلعیدن غذا کمک شایانی می کند و احتمال بازگشت غذا به مری (بروز رفلاکس) را کاهش می دهد. این مساله میان کودکان بسیار رایج است و احتمال می رود که بسیاری از کودکان از ترش کردن یا سوزش معده رنج می برند. کودکانی که وزن بیش از حد دارند بیشتر از دیگر کودکان در خطر این مشکل قرار دارند. 

داروی گیاهی برا درمان رفلاکس,رفلاکس چیست

 جویدن آدامس باعث تحریک ترشح بزاق دهان می شود


مدرکی بر اثبات سودمندی آدامس: یک محقق انگلیسی کشف کرده است، جویدن آدامس های بدون شکر پس از غذا باعث کاهش اسید در مری و کاهش احتمال رفلاکس می شود. البته باید توجه داشته باشید که فقط کودکان بالای 4 سال می توانند آدامس بجوند و زیر این سن ممنوع است.

نکته: جویدن آدامس های بدون شکر برای دندان ها نیز خوب است. آدامس باعث ترشح بزاق در دهان و شسته شدن غذاهای باقی مانده میان دندان ها می شود و از جرم گرفتن دندان جلوگیری می کند.

 

3 . مشکل: قند خون بالا
درمان طبیعی: دارچین
روش درمان: دارچین حاوی عناصری است که مستقیما روی سلول های بدن تاثیر می گذارند و باعث کاهش قند خون می شود. البته خیلی وقت نیست محققان تاثیر دارچین را کشف کرده اند و هنوز دقیقا مشخص نیست چگونه این کار را انجام می دهد.

داروی گیاهی برا درمان قند خون بالا,بالا بودن قند خون

دارچین حاوی عناصری است که  باعث کاهش قند خون می شود

 
مدرکی بر اثبات سودمندی دارچین : تحقیق و آزمایش روی بزرگسالان تاثیر دارچین برای کاهش قند خون را تایید کرده است. این ادویه را می توان به غذا یا نوشیدنی اضافه کرد و از اثرات مفید آن بهره گرفت. در این آزمایش، افراد دیابتی نوع دو نیز حضور داشته اند که با مصرف 2.5 قاشق چایخوری پودر دارچین به صورت روزانه به طور چشمگیری قند خونشان کاهش پیدا کرده است.

نکته: برای بهره بردن از اثر مثبت دارچین لازم نیست دارچین زیادی به غذای کودک اضافه کنید. در عوض همزمان با مصرف دارچین، شکر غذای او را کم کنید. به طور مثال، اگر برای صبحانه به کودک کورن فلکس می دهید پودر دارچین روی آن بریزید.


4. مشکل: آفتاب سوختگی
درمان طبیعی: آلوئه ورا
روش درمان: عناصر داخل آلوئه ورا با تولید خون اکسیژنه تازه در رگ های کوچک و غذارسانی به پوست، سرعت بازسانی پوست را افزایش می دهند. به همین دلیل، این گیاه باعث می شود تا جای سوختگی خیلی سریع درمان و ترمیم شود. آلوئه ورا همچنین خاصیت مرطوب کنندگی نیز دارد. همه زخم های پوستی نیز برای درمان سریع تر به رطوبت نیاز دارند.

 داروی گیاهی برا درمان  آفتاب سوختگی, آفتاب سوختگی در کودکان

 گیاه آلوئه ورا باعث می شود تا جای سوختگی خیلی سریع درمان و ترمیم شود

 
مدرکی بر اثبات سودمندی آلوئه ورا  : در تحقیقاتی که در واشنگتن صورت گرفته، ثابت شده است آلوئه ورا موجب تسریع ترمیم پوست هایی می شود که دچار سوختگی های درجه یک و دو هستند و در عرض 9 روز، آثار سوختگی را به طور کامل از میان می برد.

نکته: عصاره های آلوئه ورا که در داروخانه ها فروخته می شوند خاصیت بیشتری دارند (مرطوب کننده ها اصولا چگالی کمتری از این ماده در خود دارند). وقتی بچه دارید خوب است یک گلدان آلوئه ورا در خانه داشته باشید و هنگام بروز سوختگی یک برگ آن را بکنید و شیره داخلش را خارج کنید.


5. مشکل: آلرژی تنفسی
درمان طبیعی: سیب
روش درمان: کورستین، فلاونوید موجود در سیب از بروز حساسیت و آلرژی جلوگیری می کند. سیب باعث می شود تا مسایلی همچون آبریزش چشم، سرفه، عطسه یا افزایش  بزاق دهان تا حد زیادی کاهش پیدا کند. با اضافه کردن خوراکی هایی که کورستین زیادی در خود دارند به غذای روزانه کودک می توانید از بروز حساسیت های فصلی در او جلوگیری کنید. 

خاصیت سیب,درمان آلرژی با سیب

کورستین، فلاونوید موجود در سیب از بروز حساسیت و آلرژی جلوگیری می کند


مدرکی بر اثبات سودمندی سیب: تحقیقات ثابت کرده اند، کورستین بسیار موثرتر از قرص های ضد حساسیت است.

نکته: کورستین در مکمل های غذایی کودکان نیز موجود است. در مواد دیگر همچون تمشک و پیاز نیز این ماده یافت می شود.

 

6. مشکل: حالت تهوع و ناراحتی معده
درمان طبیعی: زنجبیل
روش درمان: زنجبیل حاوی موا ضد اسپاسم و گرفتگی است و کمک می کند تا انقباض ماهیچه های شکمی که باعث حالت تهوع می شوند، از بین بروند. زنجبیل بهترین درمان برای معده درد و مشکلات گوارشی است.

خاصیت زنجبیل,خواص گیاه زنجبیل

زنجبیل حاوی موا ضد اسپاسم و گرفتگی است


مدرکی بر اثبات سودمندی زنجبیل: در تحقیقی که روی بزرگسالانی که در نتیجه حرکت ماشین دچار تهوع می شوند، صورت گرفته، مشخص شده است افرادی که پیش از حرکت یک کپسول 1000 میلی گرمی از زنجبیل خورده اند بسیار کمتر از افراد دیگر دچار تهوع می شوند. این ماده برای کودکان نیز تاثیر مشابه دارد.

نکته: لیموناد زنجبیلی فقط کمی زنجبیل واقعی در خود دارد بنابراین بهتر است از چای زنجبیلی برای کودک استفاده کنید. نیم ساعت پیش از سوار ماشین شدن، یک استکان از این چای را به کودک بدهید. برای قابل خوردن بودن این چای بهتر است آن را با عسل شیرین کنید.


7. مشکل: سرفه
درمان طبیعی: عسل
روش درمان : عسل باعث تسکین و آرامش غشای گلو و کم شدن درد بلعیدن می شود. عسل همچنین حاوی آنتی اکسیدان های ضد بیماری و ضد میکروب نیز هست.  

خاصیت عسل,درمان سرفه با سیب

 عسل باعث تسکین و آرامش غشای گلو و کم شدن درد بلعیدن می شود


مدرکی بر اثبات سودمندی عسل: در نتیجه تحقیقات دانشگاه ایالت Penn که روی بیش از یکصد کودک دو ساله و بزرگ تر انجام شد، ثابت کرده است، خوردن یک قاشق غذاخوری عسل 30 دقیقه پیش از خواب باعث کم شدن سرفه می شود و بسیار بهتر از شربت های ضد سرفه پاسخ داده است.

نکته: هرگز به کودکان زیر یک سال عسل ندهید زیرا سیستم ایمنی بدن آنها هنوز تکمیل نشده است و نمی تواند با برخی باکتری ها که در بدن کودک یافت می شود، مبارزه کند.

 

منبع:bartarinha.ir



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دنیای میکروسکوپی قطرات اشک (+تصاویر)
دو شنبه 25 خرداد 1394 ساعت 7:19 | بازدید : 249 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

اشک, ساختار اشک,تصاویر میکروسکوپی اشک

دو قطره اشک با ساختار شیمیایی کاملاً مشابه می‌توانند ظاهری متفاوت داشته باشند

 

دنیای میکروسکوپی قطرات اشک (+تصاویر)

همگی ریزش اشک، همان قطرات شفاف نمکینی که هنگام شادی، غم یا حتی یک خرد کردن معمولی پیاز از چشمان‌مان سرازیر می‌شود را تجربه کرده‌ایم. بارها شوریش را چشیده‌ و گرمی جاری شدنش را روی گونه‌های‌مان حس کردیم. اما آیا با دنیای میکروسکوپی آنها هم آشنا هستیم؟ عکاسی ماجراجو، این دنیا را دست مایه کار خود قرار داده است.
یک عکاس هلندی به نام Maurice Mikkers که مدرکی نیز در زمینه‌ی علوم آزمایشگاهی دارد، اخیراً به بررسی اشک و انواع مختلف آن پرداخته و نشان می‌دهد که احساسات و اتفاقات مختلف چطور در اشک‌های ما نمود می‌یابند.

 

انواع مختلف اشک از لحاظ ساختار و میزان چسبندگی یکسان نبوده و هر یک حاوی مخلوطی از مواد بیولوژیک از جمله چربی‌ها، آنزیم‌ها و پادتن‌هایی هستند که در آب و نمک شناورند. اما رابطه‌ی این ترکیبات با آن‌چه در جهان واقع رخ می‌دهد چیست؟ برای پاسخ دادن به این سئوال و مشخص کردن تفاوت‌های ساختاری میان اشک‌هایی که در اثر خرد کردن پیاز، خوردن فلفل تند، ایستادن در برابر پنکه و یا به دلیل غم یا شادی جاری می‌شوند، این اشک‌ها را زیر میکروسکوپ قرار داده است.


این قطره‌های اشک پس از گذشت مدتی شروع می‌کنند به تشکیل کریستال و تثبیت شدن و تصاویر ثبت شده از آن‌ها نشان می‌دهد که ساختار این قطرات اشک تا حد زیادی به شرایطی که موجب جاری شدنشان شده وابسته است و به همین دلیل .

 

اشک, ساختار انواع اشک,تصاویر میکروسکوپی اشک

تصویر اشک، پس از چند دقیقه خیره شدن به پنکه

 

اشک, ساختار اشک,تصاویر میکروسکوپی اشک

تصویر اشک، پس از چند دقیقه خیره شدن به پنکه

 

اشک, ساختار اشک,تصاویر میکروسکوپی اشک

تصویر اشک ، پس از خوردن فلفل تند

 

اشک,تصاویر میکروسکوپی اشک,ساختار اشک

تصویر اشک ، پس از خوردن فلفل تند

 

اشک, ساختار اشک,تصاویر میکروسکوپی اشک

تصویر اشک پس از خرد کردن پیاز، زدن فلفل به چشم، وارد کردن آب به بینی و خوردن فلفل تند

 

اشک, ساختار اشک,تصاویر میکروسکوپی اشک

تصویر اشک پس از خرد کردن پیاز و خوردن فلفل تند

 

اشک, ساختار اشک,تصاویر میکروسکوپی اشک

تصویر اشک پس از خرد کردن پیاز و خوردن فلفل تند

 

اشک, چگونگی تشکیل اشک,تصاویر میکروسکوپی اشک

تصویر اشک پس از خرد کردن پیاز

 

اشک, ساختار اشک,تصاویر میکروسکوپی اشک

تصویر اشک پس از خرد کردن پیاز

 

اشک, ساختار اشک,تصاویر میکروسکوپی اشک

تصویر اشک پس از خرد کردن پیاز

 

چگونگی تشکیل اشک, ساختار اشک,تصاویر میکروسکوپی اشک

تصویر اشک پس از قرار دادن مقدار زیادی روغن منتول روی پلک

 

اشک, ساختار اشک,تصاویر میکروسکوپی اشک

اشک جاری شده در اثر واکنش احساسی

 

اشک, ساختار اشک,تصاویر میکروسکوپی اشک

اشک جاری شده در اثر واکنش احساسی

 

اشک,چگونگی تشکیل اشک,تصاویر میکروسکوپی اشک

اشک جاری شده در اثر واکنش احساسی

 

منبع : aftabnews.ir



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


رمز و راز یک خانواده خوشبخت
دو شنبه 24 خرداد 1394 ساعت 7:23 | بازدید : 240 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

راز یک خانواده خوشبخت

راز خوشبختی داشتن برنامه مشخص و هدفمند در خانواده است

 

آیا شما به دنبال قوانین سه دقیقه‌ای و سایر راهنمایی‌های آسان و کلیدی برای خوشبختی می‌گردید و وقت ندارید سال‌های زیادی به دنبال این اکسیر شادمانی صرف کنید؟می‌توانید اینجا عصاره خوشبختی را از رازهای کوچکی که طی زمان آزموده شده است و بر مبنای تحقیقات علمی به دست آمده، فرابگیرید.

خانواده‌های شاد برای حرف زدن با یکدیگر، مشارکت در کارهای خانه، فعالیت اقتصادی و آرامش روش‌های خاص خودشان را دارند.

در کنارهم نه مقابل هم
دانشمندان در یافته‌اند که در کنار هم نشستن حس مشارکت بهتری می‌دهد تا این‌که در مقابل هم بنشینید. خصوصا زمانی که بخواهید تصمیم‌گیری کنید. بنابراین وقتی قرار است هم‌فکری کنید کنار هم قرار بگیرید نه مقابل هم.
می بینید که این «عزیز بشین به کنارم» معروف هم حکمتی داشته است.

چراغ خاموش!
«نور کمتر آرامش بیشتر» گویا این یک قائده است که در ناخودآگاه بشر حک شده و می‌توان با کم کردن نور‌ آرامش‌بخشی یک مکالمه را افزایش داد و استرس را کاست.

بد نیست این بار که می‌خواهید از قبض‌های جدید و قیمت‌های جدید با همسرتان صحبت کنید، چند تا از لامپ‌های خانه را خاموش کنید با این کار با یک تیر دو نشان زده‌اید.

نسل آگاه
تحقیقات نشان می‌دهد بچه‌هایی که بیشتر در مورد موفقیت‌ها و شکست والدین خود می‌دانند، راحت تر می‌توانند استرس خود را کنترل کنند و انعطاف‌پذیرتر هستند.

بنابراین اگر می‌خواهید فرزندانتان کنترل استرس را یاد بگیرند به جای پنهان کردن همه چیز به آنان بیاموزید که وقتی مشکلی وجود دارد خانواده چطور از پس آن برمی‌آید. به آنها بیاموزید موفقیت حاصل زحمت همه اعضای خانواده است و شادی حاصل از آن به همه تعلق دارد.

تکیه بر بالش خوشبختی
این بالش‌ها واقعا احساس خوشبختی را افزایش می‌دهد. تحقیقات دانشگاه ییل و هاروارد نشان می‌دهد مردم وقتی روی سطح نرمی نشسته‌اند انعطاف‌پذیر و مصالحه‌جوتر از زمانی هستند که بر سطوح سفت و سخت نشسته‌اند.

پس بهتر است همین حالا اتاق کنفرانس خانواده را تغییر دهید و از جایی استفاده کنید که مبل‌های راحتی‌تان در آن قرار دارد.

زیر سایه بزرگ‌ترها
خوشبختی زیر سایه بزرگ‌ترهاست. این یک افسانه قدیمی نیست، کار آن از تعارف هم گذشته است. مطالعه مروری 66 پژوهش انجام شده نشان می‌دهد مادرانی که کودکان خود را به مادربزرگ‌ها می‌سپارند استرس کمتری دارند و فرزندان آنها نسبت به سایر کودکان خود را راحت‌تر با شرایط وفق می‌دهند.

نیمه پر، نیمه خالی
هنگام شام و ناهار اگر اعضای خانواده دور هم باشند چه باید بکنند؟ یک خانواده خوشبخت نام خدا را بر زبان جاری می‌سازد و بدون کلامی تمام محتویات بشقابش را تا ته می‌خورد و خدا را شکر می‌کند یا این فرصت را برای گفت‌وگو غنیمت می‌داند؟

بله خانواده‌های خوشبخت سر میز غذا با هم گفت‌وگو می‌کنند و از نیمه‌های پر و خالی لیوان زندگی خود سخن می‌گویند و گزارش‌های خوب و بد طول روز را با هم به اشتراک می‌گذارند و مرور می‌کنند. این واقعیت از یافته‌های حاصل از پژوهش‌های بسیاری استنباط شده است. تحقیقات نشان می‌دهد کودکانی که شاهد فراز و نشیب‌های زندگی والدین و طرح آن در خانواده هستند، همدلی و همراهی با خانواده و اطرافیان را بیش از دیگر کودکان می‌آموزند.

تربیت یک سرباز بالقوه
وقتی نیازهای خانواده را به نیازهای خود ترجیح می‌دهید، یک فرهنگ در خانواده پدید می‌آورید: «خدمت به دیگران و از خود گذشتگی». هرچالش در خانواده فرصتی است برای آموزش این‌که در کنار هم باشیم یا در مقابل هم و به خاطر آن چطور از خود گذشتگی کنیم.

یک برنامه سفت و سخت
کارها در یک خانواده خوشبخت همیشه هم سهل و ممتنع پیش نمی‌رود. راز خوشبختی این است که برنامه منسجم و مشخص و هدفمندی در خانواده اجرا شود. سه صفحه آماده کنید و روی هریک از آنها بنویسید: کارهایی برای انجام دادن، اوضاع در حال پیشرفت و کارهای انجام شده.

به عنوان یک عضو خانواده سعی کنید از ستون اول به ستون آخر در حرکت باشید. مطمئن باشیداین کار شما را آنقدر موفق می‌کند که هیچ سمینار موفقیتی تاکنون این اثر را نداشته است.

انعطاف‌پذیر بودن
تحقیقات نشان می‌دهد انعطاف پذیری رمز خوشبختی است. چه با افرادی که در طول روز و طی زندگی سرو کار دارید چه در مورد تکنیک‌هایی که برای نظم و انضباط، سرگرمی یا روابط عاطفی با خانواده به کار می‌برید.هرچقدر با مسائل بیشتر درگیر شوید فرسوده تر می‌شوید در حالی که انسان‌های خوشبخت مثل آب از لابه‌لای سنگ‌ها نیز راه خود را پیدا می‌کنند.

ورزش و خوشبختی
همیشه یک پای قضیه تن سالم است و تن سالم با ورزش به دست می‌آید.
جیم تامپسون، بنیانگذار موسسه مثبت‌اندیشی معتقد است والدین مهم‌ترین مسئولیت را در قبال بچه‌هایی که برای اولین بار با ورزش و مسابقات آشنا می‌شوند دارند. این روانشناس توصیه می‌کند: بعد از بازی از اشتباهات احتمالی فرزندتان جلوگیری کنید و به او بگویید: ضربه‌ای که خورده‌ای مهم نیست من فکر نمی‌کنم تو از آن اشخاصی باشی که براحتی وا می‌دهند.

رمز و راز یک خانواده خوشبخت

انعطاف پذیری رمز خوشبختی است

 

مجمع عمومی خانواده
خانواده نیز یک نهاد اجتماعی است و دلیلی ندارد ملزومات آن را لغو کنید. یکی از این ملزومات مجمع عمومی یا دور همی منظم خانواده برای حل و فصل مشکلات جاری و مشورت در مورد موضوعات آتی است.

در این جلسات می‌توانی رفتارمتعالی را به خانواده بیاموزید. اگر خانواده جای امنی برای طرح موضوعات نباشد، هیچ برنامه‌ریزی در خانواده بخوبی اجرا نمی‌شود.

در چانه‌زنی‌ها آینه رقیب باشید
مطالعات نشان داده است کسانی که در جایگاه بالا تری نسبت به شرکای خود می‌نشینند، پاهایشان را روی هم می‌اندازند و انگشتانشان را پشت گردنشان حلقه می‌کنند،احساس برتری نسبت به دیگران دارند،در حالی که کسانی که در موقعیت پایین تری می‌نشینند، موقعیت دفاعی، افت انرژی و رنجش پیدا می‌کنند.

اگر می‌خواهید در چنین وضعیتی قرار نگیرید سعی کنید در چانه زنی‌ها و بحث‌ها مثل آینه طرف مقابل باشید و موقعیت خود را همسان او نگه دارید. این کار به موفقیت شما در چانه‌زنی‌ها کمک می‌کند و در نهایت موفق‌تر و خوشحال‌تر خواهید بود.

چشم از هم برنگردانید
قطع ارتباط چشمی یکی از مهم‌ترین عوامل آغاز درگیری در خانواده است.محققان ایندیانا سال‌ها برای پایش حرکات صورت چون در هم کشیدن ابرو، جمع کردن بینی و به هم فشردن لب‌ها طی مشاجرات زناشویی وقت صرف کردند. آنها زوج‌های بررسی را 4 سال بعد نیز دوباره ‌ بررسی کردند و دریافتند از میان تمام حرکات چهره، چشم غره و برگرداندن نگاه بیشترین تاثیر را در دامن زدن به تنش‌های خانوادگی داشته است. پس اگر می‌خواهید خانواده‌ای خوشبخت داشته باشید مراقب چشم‌هایتان باشید و از چشم‌غره رفتن و چشم برگرداندن از همسرتان خود داری کنید وگرنه هرچه دیدید حقیقتا از چشم خودتان دیده‌اید!

دایره تعامل
قبلا گفتیم برای همفکری و حس نزدیکی با همسرتان در کنارش بنشینید نه مقابلش اما اکنون می‌خواهیم بگوییم که دانشمندان دریافته‌اند دایره‌ای نشستن در خانواده می‌تواند ارتباطات و تعامل خانواده را بیشتر کند. همانطور که در کنار هم نشستن همدلی را بیشتر می‌کند.

تو گفتن را بس کنید
تو گفتن را بس کنید و به جای آن ما بگویید. مثلا به جای این‌که بگویید تو باید ارتباطات را بهتر کنی بگویید: «ما باید ارتباطاتمان را بهتر کنیم.» جیمز پنه بکر روانشناس معتقد است اینطوری هردو زن و شوهر در یک تیم قرار می‌گیرید و مجبور نیستید در جبه‌های مقابل بجنگید.

وقت بی‌حوصلگی
دو روانشناس محقق شیکاگو دریافته‌اند که بین ساعت 6 و 8 پراسترس‌ترین زمان در شبانه‌روز است. والدین روز پراسترس کاری خود را پشت سر گذاشته‌اند، بچه‌ها خسته‌اند و اعضای خانواده همه در خانه جمع شده‌اند.

این زمان اصلا وقت مناسبی برای گله‌گذاری نیست. پس لطفا این ساعت‌ها را حتی‌المقدور به کارهایی بپردازید که برایتان تمدد اعصاب به همراه می‌آورد نه تنش بیشتر.

استدلال سه دقیقه‌ای
جان گاتمن از دانشگاه واشنگتن طی تحقیقاتی دریافته است مهم‌ترین نکات هر استدلالی می‌تواند طی سه دقیقه اول بحث بخوبی دریافت شود و بعد از آن مردم اغلب حرف‌هایشان را با صدای بلندتری تکرار می‌کنند.

پس شما هم از این پس سعی کنید تمام پیام و مباحثه خود را به بهترین نحوی در سه دقیقه خلاصه کنید زیرا بیش از این دیگران را خسته خواهید کرد.
منبع:سلامت نیوز


موضوعات مرتبط: روانشناسی , برای زندگی بهتر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دوست داشتن یعنی...
دو شنبه 23 خرداد 1394 ساعت 7:31 | بازدید : 219 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

دوست داشتن, نشانه های عاشقی

دوست داشتن یعنی

 

نشانه های عاشقی

عکسهای عاشقانه

 

دوست داشتن,عکس های عاشقانه

نشانه های عاشقی

 

دوست داشتن, خواندنیهای دیدنی

عشق و محبت

 

خواندنیهای دیدنی , نشانه های عاشقی

عکسهای جالب و قشنگ

 

دوست داشتن یعنی, نشانه های عاشقی

عکس های عاشقانه

 

دوست داشتن, نشانه های عاشقی

دوست داشتن یعنی

 

دوست داشتن, جملات عاشقی

 نشانه های عاشقی

 

دوست داشتن, مطالب خواندنی

 دوست داشتن

 

دوست داشتن, نشانه های عاشقی

خواندنیهای دیدنی

 

مطالب عاشقانه, دوست داشتن

دوست داشتن یعنی

برچسب‌ها: دوست داشتن یعنی , , , ,

موضوعات مرتبط: سرگرمی , خواندنیهای دیدنی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
تماس با ما

سلام دوستان عزیز می خواستم بهتون اطلاع بدم به لطف خدای مهربان پورتال کشکول توانست در مسابقات وبلاگ نویسی استانی رتبه ی اول را کسب کنه !!! شاد باشید و تندرست

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان پورتال جامع کشکول و آدرس kashkoul.tk لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 469
:: کل نظرات : 3

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 127
:: باردید دیروز : 45
:: بازدید هفته : 275
:: بازدید ماه : 1925
:: بازدید سال : 6369
:: بازدید کلی : 106465