کشکول پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی، روانشناسی، زناشویی، مد، دکوراسیون، اشپزی، پزشکی و ....
سردرد، اولین علامت تومور مغزی
دو شنبه 12 خرداد 1394 ساعت 7:24 | بازدید : 177 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

درمان تومور مغزی, شیمی درمانی

استفراغ و اختلال در دید از علائم تومور مغزی می باشد.

 

مغز انسان در یک محفظه استخوانی به نام جمجمه قرار دارد. وقتی توده یا توموری در آن شکل می گیرد از هر سو به بافت اطراف مغز فشار می آورد و علائمی ایجاد می کند. تومورهای مغزی، به خصوص تومورهای بدخیم، لجام گسیخته اند و با سرعت تکثیر می شوند و به همین دلیل، درمان به موقع در این بیماری ضرورت دارد برای اینکه از پیشرفت آن جلوگیری به عمل آید.

 

اولین علامت تومور مغزی سردرد است؛ البته سردردی که با مصرف مسکن ها تسکین نمی یابد. هر توموری الگوی سردرد خاصی دارد. بیشتر بیماران مبتلا به تومور مغزی در طول روز شکایت زیادی از سردرد ندارند. سردرد ناشی از تومور، معمولا شبانه است که صبح ها و هنگام برخاستن از خواب به بیشترین میزان خود می رسد. بعضی از بیماران هم سردرد حمله ای یا ضربانی دارند. علائم فقط به سردرد محدود نمی شود. بیماران ممکن است دچار استفراغ و اختلال در دید هم باشند. اگر فشار داخل مغزی بالا برود تورم عصب ته چشم نیز دیده می شود. تومورها علائم اختصاصی هم دارند.

 

این علائم با توجه به محل قرارگیری تومور است؛ مثلا اگر تومور در ناحیه پل مخچه قرار داشته باشد؛ بیمار اشکال شنوایی پیدا می کند. اگر در مخچه ایجاد شده باشد باعث اختلال در تعادل و در صورتی که در نیمکره مغزی باشد، باعث بی حسی در یک طرف بدن می شود. تشنج نیز در بعضی از بیماران دیده می شود. تومورهای مغزی که در مخچه ایجاد می شوند با حجم کمتر عارضه بیشتری ایجاد می کنند و بیمار هم به علت علائم ناشی از تومور خیلی زودتر به پزشک مراجعه می کند ولی تومورهایی که در ناحیه مخ ایجاد می شوند، معمولا حجیم ترند و وقتی عارضه ایجاد می کنند که فشار داخل مغز بالا می رود. البته بعضی از تومورها هیچ علامتی ندارند و اتفاقی و در یک تصویربرداری کشف می شوند.

 

سی تی اسکن, درمان تومور مغزی

برای تشخیص نوع تومور حتما باید نمونه برداری انجام شود.

 

راهکار تشخیص تومور عمدتا استفاده از سی تی اسکن و ام آر آی است. بعد از اینکه محل تومور کاملا مشخص شد جراح تصمیم می گیرد که آیا می توان تومور را خارج کرد و اگر امکان جراحی وجود دارد، چگونه تومور خارج شود که کمترین عارضه را برای بیمار داشته باشد. بعضی از تومورها در مناطق داخلی مغز تشکیل می شوند و امکان دسترسی به آنها وجود ندارد. این تومورها قابل برداشتن نیستند و فقط می توان با شیمی درمانی یا رادیوتراپی، بیماری را کنترل کرد. بعضی دیگر نیز در مکان حساسی قرار دارند و باید خیلی با احتیاط برداشته شوند چون احتمال آسیب به نسج مغز و عوارض بعد از عمل وجود دارد.

 

البته جراحی هم عارضه دارد. شایع ترین عارضه بعد از جراحی، سردرد و تشنج است که سردرد با داروهای استروئیدی و تشنج هم با داروهای ضدتشنج کنترل می شود. احتمال خونریزی در محل عمل هم وجود دارد. گاهی بافت مغزی، هنگام خروج تومور آسیب می بیند. عارضه ایجاد شده در بیمار ممکن است به شکل کجی صورت، اختلال در بینایی، اختلال در بلع، افتادگی پلک و اشکال در حرکت و تعادل و... باشد.

 

وقتی وجود تومور در مغز تایید شد، قدم بعدی درجه بندی تومور است، تومورها معمولا به 4 درجه تقسیم می شوند. درجه 1 و 2 اغلب خوش خیم اند و درجه 3 و 4 معمولا بدخیم. پیشرفت تومور می تواند آن را از نوع خوش خیم در مرحله 1 و 2 به مرحله بدخیم 3 و 4 تبدیل کند. البته قرار گرفتن تومور در مرحله 1 یا 2 به این معنا نیست که هیچ خطری متوجه بیمار نیست و با درمان برطرف می شود چون مواردی وجود دارند که درمان را با مشکل روبرو می کند. مثلا گاهی تومور خوش خیم و درجه 1 است اما در محلی مثل ساقه مغز قرار دارد که مشکلات ثانویه ایجاد می کند.

 

ساقه مغز محل کنترل فعالیت های حیاتی بدن مثل تنفس و ضربان قلب و کنترل فشار خون است. بعضی از تومورها هم از ابتدا خوش خیم اند ولی رشد سریعی دارند. اگر چنین توموری در بطن مغز قرار گرفته باشد، می تواند محل خروجی آب تولید شده در بطن را ببندد و باعث افزایش فشار داخل مغز و مرگ بیمار شود. در مواردی هم تومور در محلی قرار دارد که عملا نمی توان کاری برای بیمار انجام داد و خارج کردن تومور مساوی است با عوارض یا ناتوانی های شدید.

 

تومورهای بدخیم هم از نامشان پیداست که مشکل ساز هستند ولی گاهی ممکن است در جای مناسبی قرار گرفته باشند و جراح نیز به راحتی به آن دسترسی داشته باشد. با این حال از آنجا که سرعت زیادی در دست اندازی آنها وجود دارد و با جریان لنف به نقطه دیگری از مغز یا بدن می روند، ممکن است از جای دیگری سر درآورند. با توجه به سی تی اسکن و ام آر آی نمی توان به دقت نوع تومور را تعیین کرد. به همین دلیل برای تشخیص نوع تومور حتما باید نمونه برداری انجام شود.

 

درمان تومور مغزی, شیمی درمانی

اولین علامت تومور مغزی سردردی است که با مسکن تسکین نیابد.

 

شیوع تومورهای مغزی در جامعه حدود یک در 10هزار نفر جمعیت است. این تومورها به دو دسته کلی اولیه و ثانویه تقسیم می شوند. در ادامه، با این دسته بندی و سایر دسته بندی های این بیماری آشنا خواهید شد.

برخی از تومورهای مغزی اولیه اند و برخی دیگر، ثانویه. تومورهای اولیه از بافت مغز به وجود می آیند و معمولا ریشه ژنتیکی دارند. تومورهای ثانویه منشاء مغزی ندارند و در اثر دست اندازی سلول های سرطانی پستان، ریه، کبد یا اعضای دیگر بدن به مغز ایجاد می شوند. حدود 50درصد از تومورهای مغزی، نوع ثانویه هستند. تومورهایی که در اثر دست اندازی ایجاد شده اند، معمولا بدخیم هستند و باید جراحی، شیمی درمانی یا رادیوتراپی شوند.

تومورها در 2 ناحیه از مغز تشکیل می شوند؛ بیرون مغز و داخل مغز. تومورهای داخل یا خارج مغز ممکن است خوش خیم یا بدخیم باشند ولی آنهایی که داخل مغز تشکیل می شوند، بیشتر تمایل به بدخیمی دارند؛ مثل گلیوما. تومورهای خارج مغزی مثل مننژیوما و نورینوما تومورهای نسبتا خوش خیمی هستند و احتمال عود کمتری هم دارند.

بعضی از تومورها مثل مننژیوما و گلیوما تک گیر هستند یعنی ارتباط به ارث ندارند و اگر در خانواده یک نفر به این نوع از تومور مبتلا بود، خطری بستگان بیمار را تهدید نمی کند اما تومورهایی مثل نوروفیبروماتوزیس زیربنای ژنتیکی دارند چون اختلالی در کروموزوم 5 وجود دارد و این اختلالات کروموزومی قابل انتقال در خانواده هستند. خوشبختانه این موارد چندان شایع نیستند ولی با ابتلای یک نفر در خانواده، بستگان بیمار هم به بررسی نیاز خواهندداشت.

 

تومورهایی که در غده هیپوفیز تشکیل می شوند، فعالیت ترشحی دارند؛ مثلا ممکن است باعث ترشح هورمون رشد شوند و بیماری ای به نام آکرومگالی ایجاد کنند که در آن استخوان های صورت، دست ها و پاها رشد می کند. بیماری دیگر که می توان در همین زمینه مطرح کرد، کوشینگ نام دارد. در این بیماری نیز به دلیل وجود تومور در هیپوفیز، هورمون کورتیزول ترشح می شود و بیمار صورت گرد یا قرص ماهی و پشت کوهانی پیدا می کند.
منبع:tabnak.ir



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چگونه به کودکانی که شب ادراری دارند کمک کنبم؟
دو شنبه 4 خرداد 1394 ساعت 10:16 | بازدید : 178 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

درمان شب ادراری کودک,پیشگیری از شب ادراری کودک

شب ادراری یک مشکل رفتاری قابل کنترل توسط خود کودک نیست


در دوره ای از کودکی ، یکی از مسائلی که باعث اذیت شدن والدین می شود. شب ادراری فرزندشان است. بسیاری از خانواده ها برای درمان این مسئله به پزشک می روند. شب ادراری نه فقط برای خانواده بلکه برای خود کودک نیز آزار دهنده است.

اگر فرزند شما هم دچار شب ادراری است حتماً می دانید که این مشکل می تواند بسیاری از والدین را خسته و کلافه کند. البته این تنها والدین نیستند که از این مشکل رنج می برند؛ بلکه خود کودک هم ممکن است به عنوان تلخترین تجربه زندگی اش از آن یاد کند.مشکل شب ادراری  حتی از هیولای زیر تخت و پشت پرده اتاق خواب هم بیشتر کودک شما را آزار می دهد. به طوریکه او جرات نمی کند حتی یک شب در جای دیگری غیر از منزل بخوابد تا رازش آشکار نشود. البته یادتان باشد اگر فرزند شما یکی دوبار اتفاقی جایش را خیس کند، نباید به او برچسب ابتلا به شب ادراری را بزنید. متخصصان معتقدند دست کم ۲ بار در هفته و به مدت ۳ هفته باید این اتفاق برای کودک بیفتد تا اینکه تشخیص شب ادراری برای او قطعی شود. اگر چه هنوز علت قطعی شب ادراری کودکان مشخص نشده، لازم است بدانید گاهی ابتلا به برخی بیماریهای جسمی می تواند باعث شب ادراری شود. بنابر این لازم است در مورد این مشکل حتماً با پزشک فرزندتان مشورت کنید.

 

علل شب ادراری کودک

 وارد شدن به شرایط جدید مانند تولد فرزند دیگر، طلاق و... می تواند حجم زیادی از استرس را برای تمام اعضای خانواده و به خصوص برای کودکان در سنین پایین، به وجود آورد. ورود به چنین شرایطی برای بچه ای که شب ها جایش را خیس می کند می تواند سخت تر هم باشد. ممکن است علائمی را که تحت کنترل درآمده بوده اند را دوباره وخیم کند و تعداد شب های خشک را به حداقل برساند.

باورهای غلطی در مورد شب ادارای بین مردم وجود دارد از جمله اینکه کودک تنبل است و اگر کمی تلاش کند می تواند بر این مشکل غلبه کند.دیگر اینکه استرس می تواند باعث شروع این مشکل در کودکان شود که تاکنون شب ادراری نداشته اند، اما هیچ کدام از این باورها درست نیست.

شب ادراری یک مشکل رفتاری قابل کنترل توسط خود کودک نیست. چنین مشکلی ریشه ارثی و ژنتیکی دارد. شب ادراری در مورد بیشتر کودکان، یک مشکل ساده جسمانی است؛ عضلات مثانه شان ضعیف یا کوچک است و قادر به کنترل آن حجم از ادرار که بدنشان تولید کرده، نیست.

اگرچه استرس ممکن است به طور غیرمستقیم بر این مشکل تاثیر بگذارد ولی اغلب متخصصان بر این باورند که استرس نمی تواند دلیل آغاز این ماجرا باشد چون هیچ ارتباط جدی و قابل توجهی بین اضطراب و شب ادراری وجود ندارد فقط اینکه بعضی رفتارها، زمانی که کودک تحت فشار و استرس قرار دارد، شب ادراری را تشدید می کند. این رفتارها عبارتند از:

* خوردن غذاهای شور
* تخلیه نکردن کامل مثانه قبل از خواب
* نوشیدن مایعات در زمان نزدیک به خواب

بچه ها هم مانند بسیاری از بزرگسالان، ممکن است وقتی استرس دارند به خوردن پناه بیاورند و خوراکی هایی مثل اسنک های شورمزه، چیپس و... را ترجیح دهند. خوردن این همه نمک نیاز بدن به مایعات را بیشتر می کند و این نوشیدن های بیش از حد معمول برای بچه هایی که مثانه کوچک دارند دردسرساز می شود. همچنین استرس ممکن است باعث شب ادراری شود چرا که شب ادراری اغلب در کسانی که خواب عمیقی دارند اتفاق می افتد. حال اگر اتفاقی در مدرسه، خانه و... کودک را مضطرب کند و باعث بی خوابی او شود، نتیجه یک بی خوابی طولانی، فرورفتن به خوابی به مراتب عمیق تر از حالت عادی است. پیامد این خواب بسیار عمیق هم شب ادراری است. قطع به یقین برای میلیون ها میلیون کودک بالای 6 سال که دچار مشکل شب ادراری هستند، این کابوس باعث بروز استرس خواهدشد.

 

استرسی که کنترل کردنش برای کودک می تواند دشوار باشد؛ ممکن است کودک احساس کند از خیلی فعالیت ها عقب افتاده است، شاید توسط بقیه همسالانش مورد تمسخر قرار گیرد یا عزت نفسش را به کلی از دست بدهد. خوشبختانه کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای کمک به فرزندتان (هم از جنبه جسمانی و هم از نظر احساسی) انجام دهید.

اول اینکه اگر کودکتان با استفاده از روش هایی برای مدتی توانسته جایش را خشک نگه دارد، سعی کنید همان روش ها را به کار گیرید؛ دستگاه هشداردهنده شب ادراری، تغییرات رفتاری، بیدارکردن او در شب برای رفتن به دستشویی، یا ترکیب از تمام این کارها.

درمان شب ادراری کودک,پیشگیری از شب ادراری کودک

 اگر کودکتان شب ادراری دارد او را تشویق کنید که نیمه شب به دستشویی برود

 
متخصصان و اورولوژیست ها برای کمک به کودکانی که این مشکل را دارند، این ترفندها را به والدین پیشنهاد می کنند:

 

همیشه پشتیبان کودکتان باشید. به آنها اطمینان دهید که این اتفاق تقصیر آنها نیست. هرگز به خاطر رختخواب خیسش او را تنبیه یا حتی سرزنش نکنید. بگذارید بداند شب ادراری یک مشکل موروثی در خانواده تان بوده و مثلا عمویش هم در کودکی این مشکل را داشته است.

کودک را تشویق کنید که نیمه شب به دستشویی برود و یک چراغ خواب هم برایش فراهم کنید تا این کار برایش آسان تر شود. کودک را برای انجام تفریحات گروهی با همسالانش؛ مثل رفتن به اردو و شب خوابیدن در آنجا، تشویق کنید. به کودک جایزه بدهید؛ نه به این دلیل که توانسته جایش را خشک نگه دارد بلکه به دلیل پیروی از برنامه ای که برای غلبه بر مشکل شب ادراری اش چیده اید.

وقتی جایش را خیس کرده، به او به این دلیل که به هرحال تلاشش را کرده تا خشک بماند آفرین بگویید و همچنین ترغیبش کنید تا برای تمیزکردن تختش به شما کمک کند. البته این مورد آخر بعضی از والدین را دچار تردید می کند که آیا این کار باعث خجالت زده شدن فرزندشان و افزودن استرس به آنها نمی شود؟ کاملا برعکس! تقسیم وظایف در این مورد به کودک این احساس را می دهد که خودش برای کنترل مشکلش تلاش می کند. این کار حتی نوعی حس غرور به او می دهد چون خود را ر مدیریت بخشی از این مشکل توانمند می بیند.

شب ادراری اختلالی نیست که یک شبه درمان شود بلکه یک روند نسبتا طولانی است. ممکن است کودک برای مدتی هرشب جایش را خشک نگه دارد و باز ناگهان 5 شب در هفته جایش را خیس کند، گاهی فقط 4 شب و... درواقع این امری متغیر است. اگرچه شاید پس از قطع این مشکل برای طولانی مدت، دیگر دوباره بازگشت نکند ولی به هر حال باید مراقب رژیم غذایی و الگوی رفتاری بود تا زمانی که کودک به اندازه کافی بزرگ شود.

 

منبع:هفته نامه زندگی مثبت



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بیرون کردن نیکوتین از بدن با 8 ماده غذایی
دو شنبه 3 خرداد 1394 ساعت 7:53 | بازدید : 174 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

نیکوتین, ترک سیگار, بیرون کردن نیکوتین از بدن

نیکوتین میزان ویتامین C، E و A را در بدنتان کم می‌کند

 

بیرون کردن نیکوتین از بدن با 8 ماده غذایی
سیگار کشیدن یکی از بدترین عادت‌ها است که خیلی‌ها گرفتار آن هستند. همه ما از این واقعیت آگاهیم اما همه نمی‌توانند موفق به ترک سیگار شوند. نیکوتین فشارخون را به سرعت بالا برده و به ریه‌ آسیب جدی می‌زند. علاوه بر این، حتی اگر سیگار را ترک کنید، نیکوتین تا چند سال همچنان به بدنتان آسیب می‌زند اما با دنبال کردن یک سبک زندگی و برنامه‌غذایی سالم می‌توانید نیکوتین را از بدنتان بیرون کنید.

 

نیکوتین میزان ویتامین C، E و A را در بدنتان کم می‌کند. این ویتامین‌ها از ریه‌های شما محافظت می‌کنند، به همین دلیل بعد از ترک سیگار، باید تا می‌توانید از این ویتامین‌ها در برنامه‌غذایی‌تان استفاده کنید.

 

با استفاده از مواد غذایی زیر می توانید نیکوتین را به کلی از بدنتان بیرون کنید:

- خارج کردن نیکوتین از بدن با مصرف کیوی:

کیوی به شما کمک می‌کند نیکوتین را از بدنتان بیرون کنید. این میوه فوق‌العاده سرشار از ویتامین A، C و E  است و همانطور که احتمالاً متوجه شده‌اید نیکوتین این ویتامین‌ها را در بدن پایین می‌آورد.

 

- خارج کردن نیکوتین از بدن با مصرف پرتقال:

آب‌پرتقال سرشار از ویتامین C است. مصرف منظم پرتقال به شما کمک می‌کند متابولیسمتان را بالا برده و استرس روزانه‌تان را هم از بین می‌برد و و بقایای نیکوتین در بدن را کاهش دهید.

 

- خارج کردن نیکوتین از بدن با نوشیدن آب :

سیگار کشیدن بر آبرسانی بدن شما تاثیر می‌گذارد. محققان دریافته‌اند که آب می‌تواند به ترک سیگار کمک کرده و بقایای نیکوتین در بدن را از بین ببرد.

 

- خارج کردن نیکوتین از بدن با مصرف انار:

این میوه قرمز و خوشمزه گردش خون را در بدن تقویت کرده و تولید گلوبول‌های قرمز خون را بالا می‌برد. خوردن انار راهی عالی برای کاهش نیاز به سیگار است.

 

نیکوتین,بیرون کردن نیکوتین از بدن,ترک سیگار

نیکوتین فشارخون را به سرعت بالا برده و به ریه‌ آسیب جدی می‌زند

 

 - خارج کردن نیکوتین از بدن با مصرف آب‌هویج: 

اگر سیگاری هستید باید این واقعیت را بدانید: هر بار که سیگاری روشن می‌کنید، نیکوتین آن تا سه روز در بدن شما می‌ماند. نیکوتین حتی بر ساختار پوست شما هم اثر می‌گذارد. آب هویج برای پوست شما فوق‌العاده است. سرشار از ویتامین A، C، K و B است. تحقیقات نشان داده است که این ویتامین‌ها می‌تواند به از بین بردن نیکوتین در بدن کمک کند.

 

- خارج کردن نیکوتین از بدن با مصرف توت‌ها:

توت‌ها، ازجمله توت‌فرنگی، از بین بردن نیکوتین و سایر سموم را در بدن بالا می‌برند.

 

- خارج کردن نیکوتین از بدن با مصرف بروکلی:

این سبزیجات حاوی میزان بالایی ویتامین C و B5 است. تحقیقات نشان داده است که سیگار کشیدن ویتامین C را در بدن پایین می‌آورد. مصرف منظم کلم بروکلی به شما کمک می‌کند نیکوتین را از بدنتان بیرون کنید. بروکلی همچنین به شما کمک می‌کند به طریقی بسیار سالم وزن کم کنید و برای زنان باردار هم فواید بسیار زیادی به همراه دارد.


- خارج کردن نیکوتین از بدن با مصرف سبزیجات:

سبزیجات با برگ‌های سبز از جمله اسفناج، بخاطر محتوای بالای ویتامین و اسیدفولیک، به از بین رفتن نیکوتین در بدن کمک می‌کنند. اگر باردار هستید و نگران نیکوتین باقیمانده در بدنتان هستید، بیشتر اسفناج بخورید.
منبع : mardoman.net



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


روشهای ساده برای ضد آلرژی کردن محیط خانه
سه شنبه 8 ارديبهشت 1394 ساعت 19:40 | بازدید : 157 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

آلرژی,درمان آلرژی, پیشگیری از آلرژی

آلرژی، واکنش افراطی سیستم ایمنی بدن نسبت به عوامل مختلف است‎

 

روشهای ساده برای ضد آلرژی کردن محیط خانه
محققان آمریکایی می گویند مبارزه با قارچ های حمام، استفاده نکردن از خوشبوکننده های هوا در داخل خانه، استفاده از ملحفه های ضد کنه و تعمیر لوله های آبی که چکه می کند از جمله راهکارهای ساده برای ضد آلرژی کردن خانه است.

 

بررسی ها نشان می دهد بیش از 20 درصد مردم در سراسر جهان به نوعی از بیماری آلرژی مبتلا هستند و این میزان به دلایل مختلف پیوسته در حال افزایش است. جی پورتنوی مدیر بخش آلرژی، آسم و ایمونولوژی بیمارستان اطفال مرسی در کانزاس سیتی واقع در آمریکا می گوید: تغییر شرایط جوی هوا و افزایش سطوح دی اکسید کربن، محیطی ایجاد کرده است که برای رشد مواد آلرژی زا مانند کپک مناسب تر است. وی می افزاید: همچنین این روزها در خانه های پاکیزه تری زندگی می کنیم بنابراین سیستم ایمنی بدن ما زمانی که با مواد نا آشنا مانند گردوغبار، کنه یا غیره روبرو می شود، به تکاپو می افتد.

این محققان روشهای ساده اشاره کردند که می تواند محیط داخل خانه را به شرح ذیل ضد آلرژی کند:


• از بین بردن قارچ های حمام
از بین بردن قارچ های حمام یک روش موثر برای ضد حساسیت کردن خانه است؛ برای این منظور می توان در حمام یک فن تهویه هوا نصب کرد و آن را در جریان هر بار حمام کردن و دوش گرفتن به راه انداخت؛ کار کردن فن در هنگام استحمام موجب می شود رطوبت محیط که بسیار مورد علاقه قارچ ها است، کاهش یابد. همچنین حداقل می توان در طول دوش گرفتن یا حمام کردن لای در و یا پنجره حمام باز نگاه داشت تا رطوبت محیط کاهش یابد. از سوی دیگر قارچ ها در گوشه و کنارهای مرطوب رشد می کنند بنابراین هفته ای یک بار باید اطراف سینک ظرفشویی، وان و توالت را پاک کرد.

 

آلرژی,پیشگیری از آلرژی,درمان آلرژی

برای پیشگیری از ابتلا به آلرژی از نگهداری حیوانات خانگی داخل منزل خودداری کنید

 

ممانعت از ورد حیوانات خانگی به داخل خانه
از دیگر روشها برای پیشگیری از ابتلا به آلرژی ممانعت از ورود حیوانات خانگی به داخل منزل است. یک مطالعه که در سال 2011 انجام شد نشان داد ، افرادی که اجازه نمی دادند گربه هایشان وارد خانه شود، احتمال ابتلا به آلرژی گربه در آنها بسیار کمتر بود.

 

استفاده از ملحفه های ضد کنه
استفاده از ملحفه های ضد کنه بر روی تشک و بالش راهکاری دیگر برای ضد حساسیت کردن خانه است. این ملحفه ها از نفوذ حشرات به رختخواب جلوگیری می کنند. همچنین باید به یاد داشت که ملحفه های خود را هفته یک بار با آب داغ (با دمای 130 درجه) شست و بعد آن را در خشک کن با درجه حرارت بالا خشک کرد...

 

 


موضوعات مرتبط: سلامت و بهداشت , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با گیاهانی که به لاغری کمک می کنند
پنج شنبه 3 ارديبهشت 1394 ساعت 20:38 | بازدید : 210 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

 

گیاهان لاغری,داروهای گیاهی برای لاغری,

یکی از گیاهان موثر برای لاغری شوید است.

 

مصرف آب کرفس، ماست کم چرب و آب کیوی نیز به لاغری کمک می کند.

حسینی، متخصص طب سنتی، راههای لاغری را با استفاده از گیاهان و طب سنتی مطرح کرد و گفت: یکی از گیاهان موثر رای لاغری شوید است چون این گیاه به عنوان چربی سوز عمل می‌کند و سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. وی ادامه داد: مصرف فلفل قرمز در وعده های غذایی نیز یکی دیگر از راههای لاغری است چون یکی از طبیعی‌ترین گیاهان لاغری است.

این متخصص طب سنتی مصرف گیاه گزنه را نیز موثر در لاغری دانست و گفت: مصرف این گیاه به صورت دم‌کرده و چای به لاغری کمک می کند. همچنین مصرف نعناع و دارچین نیز به کاهش اشتها و پیشگیری از تجمع چربی ها کمک می کند...

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


درمان بیماری های پوستی با منشا روانی
پنج شنبه 2 ارديبهشت 1394 ساعت 20:34 | بازدید : 202 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

 

بیماری های پوستی با منشا روانی,ارتباط شرایط روحی و روانی با پوست

در بیماران پوستی شخص بیمار تصور واهی از ابتلا به انگل را دارد

 

بین ۲۰ تا ۴۰ درصد بیماران پوستی که به دنبال درمان هستند، دارای نوعی اختلال روانی هستند.

ارتباط شرایط روحی و روانی با پوست
پیشرفت های علمی، راه را برای درک و درمان شرایط موجود در سطح پوست فراهم آورده است. پوست یکی از مسیرهای اصلی است که ما توسط آن دنیا را درک می کنیم و در حقیقت توسط دنیا درک می شویم. زمانی که این تصورات، غلط از آب در می آیند بیمار دچار استرس وسیعی می شود مانند توهم ابتلا به انواع انگل، زمانی که خود پوست تحت تاثیر شرایط اولیه ناراحتی پوست قرار می گیرد، معمولا عوارض روانی به دنبال خواهدداشت که به شدت، عزت نفس، اعتماد به نفس و کیفیت کلی زندگی را تحت تاثیر قرار می هد. سیستم عصبی مرکزی (CNS) می تواند بر روی سلامتی سایر سیستم های بدنی مانند پوست تاثیر بگذارد...



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


لطفا ضربدری ننشینید!
پنج شنبه 29 فروردين 1394 ساعت 10:12 | بازدید : 215 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

طرز صحیح نشستن ,خطرات ضربدری نشستن

شاید تعجب کنید که انداختن پا روی پا به صورت ضربدری چه ربطی به فشار خون دارد!

هنگام نشستن، یکی از شیوه‌های ظاهرا شیک و زیبا، انداختن پاها روی هم به صورت ضربدری است. خیلی‌ها هم در این حالت احساس راحتی می‌کنند و هر چند دقیقه پایی را که رو قرار می‌گیرد، عوض می‌کنند. از نقطه نظر روانی البته، برخی با حالتی تقریبا جمع شده، وقتی در موضع تدافعی قرار می‌گیرند، این کار را به صورت غیر ارادی انجام می‌دهند. اما جالب است بدانید که این شیوه نشستن، اصلا شیوه خوبی نیست و آثار زیان‌‌آوری روی سلامتی دارد...



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تصورات غلط درباره ایدز را بخوانید
سه شنبه 6 آذر 1393 ساعت 17:29 | بازدید : 314 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

ایدز,بیماری ایدز,راههای انتقال بیماری ایدز

تصورات غلط درباره ایدز را بخوانید
هر بیماری و پدیده جدیدی با شایعاتی در بین مردم همراه می باشد که می تواند فرسنگها از واقعیت فاصله داشته باشد و حتی اگر همه نیز آن را تایید کنند معنی آن این نیست که این مسئله درست است.


چند نمونه از تصورات غلطی که زمانی بخش زیادی از مردم به آن معتقد بودند عبارتند از:
تصور غلط: اگر آب روی گربه بریزید زگیل می زنید!
تصور غلط: اگر ترشی و ماست را با هم بخورید پیسی می گیرید!
تصور غلط: کراک برای ترک اعتیاد است!
تصور غلط: شیشه می تواند تست مورفین را منفی کرده و آدم معتاد را ترک دهد!

 

اچ آی وی و ایدز نیز از این مشکل جدا نیست، تعدادی از تصورات و شایعات غلطی که درباره اچ آی وی و ایدز وجود دارد در زیر ذکر شده و واقعیت های علمی موجود درباره آن نیز ذکر می شود.
- ایدز می تواند از راه تماس های معمولی و روزمره منتقل شود. (غلط)
- در مورد راه های انتقال ایدز باید گفت که تماسهای معمولی و روزمره باعث انتقال اچ آی وی نمی شود. (درست)
 - نزدیکی جنسی با یک دختر باکره بیماری ایدز را درمان می‌کند. (غلط)
- اچ آی وی تنها می تواند مردان همجنسگرا و مصرف کنندگان مواد مخدر را آلوده کند. (غلط)


- تمام کسانی که رفتارهای پر خطر داشته باشند در معرض ابتلا به ویروس هستند، البته همجنس گرایان و مصرف کنندگان تزریقی مواد از گروه در معرض خطر بیشتر هستند. (درست)

 

- هر نوع نزدیکی مقعدی بین دو مرد همجنس باز غیرآلوده می تواند منجر به ابتلا به اچ آی وی شود. (غلط)

- در انتقال ویروس ایدز حتما باید یکی از افراد اچ آی وی مثبت باشد و اگر نه ویروسی وجود ندارد که انتقال پیدا کند. (درست)

 

- بحث های باز و آزاد درباره اچ آی وی در مدارس منجر به افزایش میزان همجنس‌گرایی و ایدز می‌شود. (غلط)
- چنانچه دانش و اطلاعات به صورت صحیح و در زمان مناسب به جوانان و نوجوانان ارائه شود در کاهش رفتارهای پر خطر آنها نقش بسیار مهمی خواهد داشت. (درست)


- رابطه جنسی تا هنگامی که شریک جنسی قوی و سلامت به نظر می رسد، بی خطر است. (غلط)
- این تصور اشتباه، بسیار خطرناک است. هیچ راهی وجود ندارد که با نگاه کردن به شخصی آلوده بودن یا نبودن او را تشخیص داد. شخص آلوده به ویروس اچ آی وی معمولاً قبل از اینکه مشکلات سلامتی در او پدیدار شوند، سالها با این ویروس زندگی می کند. در این دوره، ویروس می تواند به شریک جنسی او منتقل شود. (درست)

- رمالان و عطاران می توانند داروی گیاهی را تهیه کنند که در صورت مصرف شدن قبل از روابط جنسی قادر به جلوگیری از انتقال ویروس می باشد. (غلط)
- هیچ گیاه، سحر، انرژی یا معجونی وجود ندارد که بتواند از مبتلا شدن کسی به اچ آی وی جلوگیری کند. این گونه عقیده ها ممکن است زندگی شما را به خطر اندازد. (درست)


- ایدز نفرین خداست و فرد مبتلا نفرین شده است. (غلط)
- ایدز بوسیله اچ آی وی به وجود می آید و نفرین هیچ نقشی در انتقال آن ندارد. اینگونه عقاید، مردم را از محافظت از خودشان و یا شریک جنسی شان و از زندگی سالم در کنار افراد مبتلا، باز می دارند. (درست)


- یک بار تماس جنسی بدون کاندوم خطری ندارد. (غلط)
- با این که احتمال سرایت در یک رابطه جنسی خیلی کم است اما صفر نیست!! مردان و زنانی وجود دارند که با یک بار آمیزش جنسی محافظت نشده دچار اچ آی وی شده ‌اند. (درست)


- مقاربت جنسی دهانی خطری ندارد. (غلط)
- آمیزش دهانی (مکیدن یا لیسیدن آلت تناسلی طرف مقابل چه زن چه مرد) به دلیل وجود ویروس در ترشحات جنسی و امکان زخم های بسیار کوچک در مخاط دهان و لثه ممکن است باعث سرایت اچ آی وی شود. (درست)


- تماس جنسی با تن فروشان جوان خطر کمتری دارد. (غلط)
- تن ‌فروشان جوان تر و زیباتر اگر مشتریان بیشتری داشته باشند به احتمال بیشتری مبتلا به بیماری های مقاربتی و ایدز هستند. (درست)
منبع : aids.ir



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کودک از چه سنی می تواند آموزش شنا ببیند؟
سه شنبه 30 آبان 1393 ساعت 20:15 | بازدید : 313 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

شنا کردن کودک,آموزش شنا به کودکان

فکر می کنید ماهی کوچولو شما به شنا کردن علاقه دارد؟ اگر نشانه هایی که در این مقاله به آن اشاره کرده ایم را در کودک مشاهده می کنید، به معنای این است که آمادگی شرکت در کلاس های آموزش شنا را دارد و بهتر است با دقت کافی و با توجه به نکات ذیل کلاس شنای مناسب را برای کودک انتخاب کنید.

اگر کودک مثل ماهی با آب بازی می کند، وقت آن رسیده که او را در یک کلاس شنا ثبت نام کنید. طبق نظر انجمن متخصصین اطفال امریکا، آموزش و یادگیری شنا برای کودکان نوپا و یا حتی بزرگتر اجباری نیست، به همین دلیل نباید کودک را مجبور به شرکت در کلاس شنا کنید. اما اگر به نظر می رسد فرزند دلبند شما دوست دارد در فضایی بزرگتر از وان یا تشت حمام آب بازی کند، دلیلی وجود ندارد که آموزش شنا را به تعویق بیندازید. در واقع، برخی شواهد حاکی از آن است که احتمال غرق شدن کودکان بالای یک سال در صورتی که آموزش رسمی شنا ببینند بسیار کم است و این واقعیت دلیل بسیار محکمی برای ثبت نام هر چه سریعتر کودک در کلاس های شنا است.
 
چطور می توانید بفهمید که زمان مناسب فرا رسیده است؟
اگر کودک قادر است دستورالعمل ها را دنبال و از آنها پیروی کند، هماهنگی حرکتی مناسبی دارد و می تواند همزمان دست و پا بزند و از نظر هیجانی آمادگی کافی دارد ( از آب نمی ترسد )، تقریبا همه نشانه های آمادگی یادگیری شنا را دارد. در اینصورت بهتر است کودک را در کلاس های آمادگی شنا ثبت نام کنید تا حرکات و مهارت های پایه شنا مانند غوطه ور شدن و پا دوچرخه را یاد بگیرد. برای شروع به دنبال کلاس هایی باشید که تعداد کمی (کمتر از 6 کودک)  در آن شرکت می کنند. دقت کنید حتما کودک را در کلاس هایی ثبت نام کنید که مورد تایید هستند و از نظر ایمنی و بهداشتی کنترل شده اند.

شنا کردن کودک,آموزش شنا به کودکان

چند توصیه در مورد کلاس های آموزش شنا :
کودکان 6 ماه تا 3 سال : به دنبال کلاس هایی باشید که مادر/ پدر و کودک همراه هم در آنها شرکت می کنند و توسط مربی متخصص اداره می شود. مربیان در این کلاس ها مواردی مانند ورود و خروج آب، حباب درست کردن، پا زدن رو به جلو و غوطه ور شدن به پشت را آموزش می دهند. علاوه بر این، مربیان وظیفه دارند اصول امنیت در آب را هم به والدین آموزش دهند.

کودکان 3 تا 4 سال : می توانید از کلاس هایی استفاده کنید که در آنها کودک می تواند همراه یا بدون پدر/ مادر شرکت کند. بهتر است به دنبال کلاس هایی باشید که علاوه بر آموزش دست و پا زدن، بر آموزش رفتارهای ایمن در استخر هم تمرکز و تاکید داشته باشد.

کودکان 4 تا 5 سال : در صورتی که این کودکان با آب آشنا شده اند و به آن عادت کرده اند، کلاس های 30 دقیقه ای به مدت 8 تا 10 هفته توصیه می شود تا کودک مهارت های پایه را کسب کند تا در نهایت موفق به انجام حرکات همزمان و هماهنگ دست و پا شود.

مهمترین مسئله درباره کلاس های آموزش شنا : هرگز فکر نکنید که کودک بدون حضور شما در این کلاس ها از امنیت کافی برخوردار است و احتمال غرق شدن وجود ندارد. هیچ کدام از مربیان و یا حتی غریق نجات ها نمی توانند مانند والدین کودک را در آب تحت نظر بگیرند.

 زمانی که کودک نزدیک استخر یا داخل آن است، والدین باید همیشه با فاصله ای به اندازه یک بازو کنار او حضور داشته باشند. بهتر است از وسایل کمکی شنا مانند تیوپ یا قمقمه های شناور هم استفاده شود. به یاد داشته باشید حتی در صورت استفاده از این ابزارها، لازم است همیشه داخل آب در کنار کودک حضور داشته باشید چون برای جلوگیری از غرق شدن، نمی توانید روی این وسایل حساب کنید.

منبع:ninisite.com


موضوعات مرتبط: سلامت و بهداشت , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


حقه شگفت‌انگیز برای خلاص شدن از خروپف!
سه شنبه 11 مهر 1393 ساعت 19:12 | بازدید : 301 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

خروپف کردن,علت خروپف کردن

تحقیقی جدید نشان داده که جوراب پوشیدن از خرناس کشیدن جلوگیری می‌کند، اما برای فرار از خرخرهای شبانه راه‌های دیگری هم وجود دارد، مانند استفاده از توپ تنیس و تمرین آواز.


از هر چهار نفر انسان روی زمین یک نفر در خواب خرناس می‌کشد، اما نکته جالب‌تر این‌که شیوع این مشکل در مردان دو برابر زنان است، موضوعی همزمان برای زنان خوشایند و هم ناخوشایند است.

به‌همین دلیل تعجبی ندارد که روش‌های جدید حل مشکل خروپف ارائه می‌شوند با پوشش خبری گسترده‌ای روبرو شوند؛ حال هرقدر که این روش‌ها غیرمحتمل باشند.

به تازگی پژوهشگران دانشگاه تورنتو راه‌حل جدیدی برای این مشکل دیرپا ارائه کرده‌اند و به همین بهانه، تلگراف به مرور این ایده و ۴ ایده شگفت‌انگیز دیگر (که پیش از این مطرح شده بودند) پرداخته که می‌توانند رویای هر فرد خروپف کننده‌ای باشند.

۱- جوراب واریس
به استناد پژوهشی که مقاله آن در هفته گذشته منتشر شد، پوشیدن جوراب‌های واریس برای جلوگیری از لخته شدن خون می‌تواند از خروپف کردن جلوگیری کند. در طول روز، مایعی در قسمت‌های پایینی پا انباشته می‌شود که شب‌هنگام به سوی گردن می‌رود و مشکل را بدتر می‌کند. جوراب‌های واریس مقدار انباشتگی این مایع را کاهش می‌دهند و پژوهش اخیر نشان داده مردانی که در طول روز جوراب واریس می‌پوشند، احتمالاً کمتر در شب خروپف می‌کنند.

۲- توپ‌های تنیس
افرادی که به پشت می‌خوابند احتمالاً بیشتر خروپف می‌کنند، چراکه زبان و بافت‌های نرم بیشتر درخطر افتادن و بستن راه‌های هوایی هستند.

برای جلوگیری از این وضع، برخی پزشکان پیشنهاد می‌دهند که وصل کردن توپ تنیس به پشت تی‌شرتی که موقع خواب می‌پوشید، موجب احساس ناراحتی هنگام خوابیدن به پشت می‌شود و شما را وادار می‌کند که به پهلو بخوابید. سرانجام به خوابیدن به پهلو عادت خواهید کرد و دیگر نیازی به توپ تنیس نخواهد بود.

۳- آواز خواندن
درس‌های آوازی وجود دارد که هدف از آن بهبود زندگی خروپف کننده‌ها است و ماهیچه‌ها را در مکان معمول لرزش ناشی از خروپف کردن مانند کام نرم، زبان، مجرای هوایی و ... تنظیم می‌کند.

شواهدی وجود دارد که تمرین‌های مداوم آواز خواندن ممکن است به افرادی که خروپف می‌کنند کمک کند اما برای تأیید قطعی آن نیاز به پژوهش‌های بیشتری است.

 

خروپف کردن,علت خروپف کردن


۴- نوار چسب!
اگر خروپف کردن اغلب زمانی اتفاق بیفتد که کام نرم دهان، ورودی راه‌های هوایی را بندد و آن نیز زمانی اتفاق بیفتد که دهان باز مانده باشد، یک راه‌حل این است که دهان را بسته نگه دارید. انواع و اقسام نوارهای بالا کشنده وجود دارند که مانع از افتادن کام دهان در هنگام خواب می‌شوند، اما برخی پیشنهاد دیگر و ارزان‌تری دارند: به جای این‌که کلی پول خرج این چیزها کنید، با صرف هزینه‌ای اندک، به شیوه خانگی مشکل را حل کنید.

۵- بالش جدید
به رغم آن‌که برخی متخصصان خوابیدن بدون بالش را توصیه می‌کنند، اما تمیز نگه‌داشتن بالش‌هایی که استفاده می‌کنید هم برای رهایی از خروپف مؤثر است. مواد آلرژی‌زا و ریزجانداران موجود در بالش‌ها می‌تواند دلیل خروپف شما باشد، از همین رو پیشنهاد می‌شود که هر شش ماه، بالش‌های خود را عوض کنید.

منبع : aftabir.com

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چگونه بر تعریق زیاد فائق شویم؟
سه شنبه 16 شهريور 1393 ساعت 22:25 | بازدید : 354 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

راه های جلوگیری از عرق کردن , عرق کردن

ساختار بدن انسان طوری است که برای تنظیم دمای بدن دارای سیستمی به نام تعریق است.

 

تعریق توسط غددی به نام غدد ترشح‌کننده عرق اتفاق می‌افتد، این غدد همیشه فعالیت می‌کنند ولی در مواقعی که گرمای بدن بیش از اندازه بالا می‌رود، فعالیت خود را چندین برابر می‌کنند تا دمای بدن را به حال تعادل درآورند.

 

اما بعضی از افراد از تعریق بیش از حد به ستوه آمده‌اند چراکه مشکلاتی را برایشان به‌وجود آورده است. در این مطلب به راه‌های درمانی برای این افراد اشاره خواهد شد.

شکایت از تعریق زیاد زیر بغل
تعریق زیر بغل بسیار شایع است و تعداد زیادی از مردم دچار تعریق بیش از حد زیر بغل هستند. سیستم عصب‌رسان غدد عرق در این افراد بیش از حد فعالیت می‌کند. سن شروع افزایش فعالیت غدد عرقی معمولا از هجده تا پنجاه و چهار سالگی است.

 

عرق زیاد معمولا باعث آزار بیمار و حتی اطرافیان او می‌شود. آنچه فعالیت غدد را کنترل می‌کند عصب سمپاتیک است.

 

در این افراد عصب سمپاتیک بیش از حد فعال است، گاهی نیز آسیب به این عصب مثلا در بیماران نخاعی، مبتلایان به پرکاری تیروئید و دیابت، باعث پرکاری عصب سمپاتیک و تعریق زیاد می‌شود. تعریق زیاد باید علامت‌هایی داشته باشد مثلا دوطرفه باشد، حداقل یکبار در هفته تکرار شود، در زندگی روزمره اثر منفی بگذارد، در هنگام خواب متوقف شود و قبل از بیست و پنج سالگی شروع شود.

درمان تعریق
درمان موضعی: می‌توان با درمان موضعی آلومینیوم کلراید شروع کرد. این پمادها باید به صورت شبانه‌روزی استفاده شوند. دارو در ابتدا با غلظت پایین استفاده می‌شود و اگر تعریق با این غلظت بهبود نیافت دوز آن بیشتر می‌شود.

تزریق بوتاکس: تزریق زیر پوستی بوتاکس نیز درمان خوبی است. بوتاکس دارویی است که برای پرکردن چین و چروک پوست از آن استفاده می‌شود، اما تزریق بوتاکس کاربرد خوبی برای درمان تعریق زیاد دارد. معمولا این درمان دوامی دو ساله دارد ولی باید هر شش ماه تا یک سال تکرار شود. بوتاکس برای زیر بغل استفاده می‌شود، ولی می‌توان برای دست و پا نیز از آن استفاده کرد. تزریق بوتاکس معمولا در دست و پا دردناک است و نیاز به بی‌حسی قبل از انجام دارد. بوتاکس با بلوکه کردن موقتی اعصاب محرک غدد عرق، تعریق را مهار می‌کند.

آراف فرکشنال: روش جدید دیگری نیز وجود دارد به نام آراف فرکشنال. این روش ماندگاری بیشتری نسبت به بوتاکس دارد و در بعضی از بیماران نیز بهبودی دائمی دیده می‌شود. تعداد جلسات درمانی در آراف فراکشنال سه تا شش جلسه است.

جراحی: گاهی هم می‌توان مقداری از غدد عرق را با جراحی برداشت. این روش آخرین خط درمانی است چون عوارضی دارد که برای بیماران مشکلات دیگری را به‌وجود می‌آورد. یکی از مشکلات عمده، خشکی بیش از حد دست و پاست که بیمار را مجبور می‌کند تا مدام از کرم‌های مرطوب کننده استفاده کند.

یونئوفورز: روشی هم به نام یونئوفورز وجود دارد که در آن با ایجاد حرکت یونی توسط جریان الکتریسیته در آب، دو اتم هیدروژن و اکسیژن تجزیه شده و اتم هیدروژن که بار مثبت دارد روی مجاری غدد عرق که به طور طبیعی بار منفی دارد جمع می‌شود. این مکانیسم درمانی باعث کاهش ترشح عرق از غدد عرقی می‌شود.

چگونگی انجام یونئوفورز: در این روش دو ظرف نسبتا گود را از آب معمولی پر می‌کنند و بیمار باید تمام وسایل فلزی خود مانند انگشتر، ساعت، دستبند و... را خارج کند و دست و پاها را داخل آب قرار دهد. وقتی درمان برای زیر بغل انجام می‌شود از دو صفحه فلزی استفاده می‌شود که اسفنجی روی آن قرار گرفته و به آب آغشته شده است. بعد از این کارها جریان الکتریسیته برقرار می‌شود.

 

در این هنگام باید از بیمار پرسیده شود که آیا احساسی مانند گزگز دارد یا نه؟ اگر جواب مثبت بود جریان در همان درجه به مدت 10 تا 30 دقیقه نگه داشته می‌شود، اما درمان باید ادامه یابد و بیمار تقریبا 8 تا 10 جلسه دیگر برای این کار مراجعه کند. مراجعات باید یک روز درمیان باشد. ولی بعد از 8 تا 10 جلسه درمان‌های نگه‌دارنده شروع می‌شود که معمولا هفتگی یا ماهانه هستند. در هر بار مراجعه بعدی مقدار جریان و غوطه‌وری عضو افزایش می‌یابد.

احتمال عود بیماری با قطع کردن درمان وجود دارد ولی اغلب بیماران آن‌قدر از این روش درمانی راضی هستند که معمولا خودشان به طور داوطلبانه برمی‌گردند.

 

منبع : jamejamonline.ir

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چرا قلب سیگاری ها می گیرد؟
سه شنبه 7 مرداد 1393 ساعت 16:6 | بازدید : 343 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

 

سیگار کشیدن,عوارض سیگار کشیدن ,بیماری های قلبی

چرا قلب سیگاری ها می گیرد؟
سیگار کشیدن یک عامل خطر مهم برای ایجاد بیماری‌های قلبی و عروقی‌ است. در حقیقت در زندگی امروز ضرر مصرف دخانیات به اندازه فشار خون بالا و چربی خون بالا بوده و به همان اندازه تهدیدکننده سلامتی‌ست. از دیدگاه بهداشت عموم نیز به علت شیوع بیشتر مصرف دخانیات، سیگار عامل خطر مهم تری محسوب می شود.

 

سیگار کشیدن می تواند به طرق مختلف سبب بیماری های قلبی شود. عضله قلب تنها زمانی سالم باقی می ماند که جریان خون کافی توسط شریان های کرونر به آن برسد. در طی سال های زندگی به منزله بخشی از فرایندهای طبیعی پیری، دیواره عروق به تدریج تنگ می شود. در سیگاری ها این فرایند بسیار سریع تر از افراد طبیعی پیشروی می کند و این افراد در سنین پایین تر دچار تصلب شرایین و آترواسکلروز می شوند.


هنگام سیگار کشیدن ضربان قلب 10 تا 20 ضربه در دقیقه و فشار خون پنج تا 10 میلی متر جیوه افزایش می یابد که علت آن منقبض شدن عروق خونی است. افزایش ضربان قلب و فشار خون سبب بالا رفتن کار قلب می شود. دود سیگار همچنین دارای مونوکسید کربن بوده که در خون جایگزین اکسیژن می شود و کمبود اکسیژن در قلب و سایر ارگان ها را به دنبال دارد. این اثرات در دراز مدت ضایعات شدیدی در قلب و سیستم عروقی به جا می گذارند به طوری که از هر چهار مرگی که بر اثر تنگی عروق کرونر رخ می دهد، یک مورد به علت مصرف دخانیات است.


ایجاد لخته در عروق کرونر علت شایع مرگ در مردان و زنان بین 35 تا 64 سال است. استعمال دخانیات ایجاد لخته در خون را زیاد می کند. در افراد سیگاری عبور خون از عروقی که به دلیل مصرف سیگار تنگ شده اند منجر به ایجاد لخته در عروق از جمله عروق کرونر می شود. زمانی که لخته تشکیل شود دردهایی در ناحیه قلب به وجود می آید که به آن آنژین قلبی گفته می شود. سکته قلبی نیز زمانی رخ می دهد که انسداد عروق کامل شود.

 

احتمال بروز سکته های مغزی و حملات قلبی در افراد سیگاری دو تا سه برابر بیشتر از غیرسیگاری هاست. خطرات حمله قلبی در زنان سیگاری بالای 40 سال که قرص های ضد بارداری نیز مصرف می کنند، بالاتر است. خطر حمله قلبی طی یکسال بعد از ترک سیگار نصف شده و بعد از پنج سال برابر با افراد غیرسیگاری خواهد شد.

 

سیگار کشیدن,عوارض سیگار کشیدن ,بیماری های قلبی

 

دلایل انسداد شریان های قلبی چیست؟
بنابر اعلام مرکز بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، علاوه بر مصرف دخانیات زندگی ماشینی و بی تحرکی، تغذیه نامناسب، چاقی، استرس های زیاد در زندگی و محل کار، وراثت، افزایش سن و همچنین آلودگی هوا از دیگر عوامل ایجاد بیماری های قلبی هستند که در سال های اخیر افزایش یافته است.


مصرف دخانیات با هیچ روشی سالم نیست و به هر مقدار و از هر نوعی به بدن انسان آسیب می رساند. سیگارهای کم نیکوتین، سبک یا نیمه سبک به هیچ وجه میزان خطر ابتلا به بیماری های قلبی - عروقی و دیگر بیماری های مرتبط را کاهش نمی دهند. ترویج این تفکر بین افراد جامعه شگرد تبلیغاتی صنایع دخانی برای موجه جلوه دادن مصرف دخانیات و نیز واردات انواع سیگار است. مصرف رژیم های غذایی کم چرب از دو طریق کاهش چربی خون و کاهش تمایل به مصرف سیگار به سلامت قلب کمک می کنند، ورزش مداوم مانند پیاده روی، شنا و دوچرخه سواری نیز یکی از عوامل موثر در افزایش سلامت قلب است.
منبع : isna.ir



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


گیاهی برای بهبود میگرن
سه شنبه 23 تير 1393 ساعت 19:22 | بازدید : 340 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

 

میگرن,درمان میگرن,داروهای گیاهی میگرن

گیاه زنجبیل از سال ها قبل و در طب سنتی دارای کاربردهای درمانی متعدد است.

مطالعات انجام شده توسط محققان دانمارکی نشان داد که گیاه زنجبیل در کنترل و بهبود سردردهای میگرنی نقش بسزایی ایفا می کند. این محققان پی بردند که اثر زنجبیل در پیشگیری و کنترل میگرن معادل داروهای مسکن شیمیایی می باشد.

گیاه زنجبیل از سال ها قبل و در طب سنتی دارای کاربردهای درمانی متعدد از جمله رفع تهوع بوده است. مطالعه اخیر نشان داد که زنجبیل به کنترل واکنش های التهابی و درد کمک کرده و سردردهای میگرنی را بهبود می بخشد.

متخصصان توصیه می کنند با شروع علایم میگرن، در حدود یک سوم قاشق مرباخوری پودر زنجبیل (معادل ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلی گرم) را در آب گرم ریخته و بنوشید. همچنین می توان از زنجبیل تازه در رژیم غذایی روزانه استفاده نمود. مصرف این گیاه تعداد دفعات و شدت حملات میگرن را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می دهد.

 

منبع:seemorgh.com



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


۱۵درمان خانگی برای آفتاب سوختگی
دو شنبه 20 آبان 1393 ساعت 21:37 | بازدید : 319 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

راه های درمان آفتاب سوختگی , درمان خانگی آفتاب سوختگی

دوباره آفتاب سوخته شده اید؟ از آن محصولات شیمیایی که برای درمان آفتاب سوختگی طراحی شده‌اند اما در اصل به پوستتان آسیب می رسانند هم خسته اید؟ پس حالا باید کمی درباره ی راه‌های درمانی خانگی آفتاب سوختگی بدانید. در ادامه می‌توانید تعدادی از بهترین راه‌های طبیعی برای بهبود آفتاب سوختگی را بخوانید و از هر موادی که در دسترستان بود استفاده نمایید.

۱. ماست
کمی ماست خیلی سرد را به طور مساوی بر روی ناحیه ای که آفتاب سوخته شده است بمالید، ۵ تا ۸ دقیقه صبر کنید، سپس پوستتان را با آب بشویید.


۲. خیار
خیاری را برش بزنید و به محل آسیب دیده بمالید. حالا صبر کنید تا پوستتان خشک شود، سپس با آب سرد پوستتان را بشویید.


۳. گوجه‌فرنگی
گوجه‌فرنگی را برش زده یا رنده کنید، سپس به ناحیه ی سوخته بمالید. دقت کنید تا دانه‌های درون گوجه به طور مساوی بر روی پوستتان پخش شده باشد. صبر کنید تا خشک شود، سپس پوستتان را بشویید.


۴. پاپایا
پاپایا را به قطعاتی برش دهید و سپس آن‌ها را در یخچال بگذارید تا خنک شوند. حواستان باشد که برش های پاپایا یخ نزند. حالا آن‌ها را به ناحیه آفتاب سوخته بمالید و پس از خشک شدن بشویید. پاپایا نه تنها باعث ترمیم آفتاب سوختگی می‌شود، بلکه برای پیشگیری یا بهبود آکنه نیز مفید است.


۵. آرد نخود
آرد نخود را با یک قاشق چای خوری زردچوبه و خامه مخلوط کنید تا خمیر غلیظی بدست بیاید. حالا این خمیر را به طور مساوی بر روی پوستتان بمالید، پس از اینکه خشک شد آنرا با آب سرد بشویید.


۶. عسل
عسل را با آبلیمو به تناسب ۲۰:۸۰ مخلوط نمایید، سپس به محل آفتاب سوخته بمالید. زمانیکه کاملا خشک شد، آنرا بشویید.


۷. کره کاکائو
کره ی کاکائو را مستقیما بر روی ناحیه ی آسیب دیده در مقادیر کوچک بمالید.

 

راه های درمان آفتاب سوختگی , درمان خانگی آفتاب سوختگی

 
۸. آلوئه ورا
ژل آلوئه ورا را به محل آفتاب سوخته شده بمالید، اجازه دهید خشک شود سپس آنرا بشویید. آلوئه ورا نه تنها باعث بهبود سوختگی پوستتان می‌شود، بلکه احساس سوزش و خارش جای سوختگی را نیز تسکین می‌دهد.


۹. سفیده تخم مرغ
سفیده تخم مرغ را به پوستتان بمالید و پس از خشک شدن آبکشی کنید.


۱۰. خردل
خردل را به پوستتان بمالید و پس از خشک شدن آبکشی کنید.


۱۱. توت فرنگی
تعدادی توت فرنگی را له کنید و پوره ی بدست آمده را بر روی ناحیه ی آفتاب سوخته بمالید. زمانی که خشک شد، آنرا با آب سرد بشویید.


۱۲. بلغور جو دوسر
بلغور جو دوسر را با سفیده ی تخم مرغ خام میکس کنید و خمیر بدست آمده را به ناحیه ی آسیب دیده بمالید. زمانیکه خشک شد، پوستتان را بشویید.


۱۳. شیر
حوله ای را در شیر فرو ببرید و آنرا به پوستتان بمالید.


۱۴. سرکه
حوله ی کوچکی را با سرکه خیس کنید و به پوستتان بمالید تا سریعا سوزش پوستتان تسکین پیدا کند.


۱۵. شیر و عسل
عسل و شیر را با تناسب ۵۰:۵۰ مخلوط نمایید و آنرا به ناحیه ی آفتاب سوخته ی پوستتان بمالید.

 

منبع : sorkhabsefidab.com

 


موضوعات مرتبط: سلامت و بهداشت , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


روش های ترک اعتیاد به مواد مخدر(تریاک,هروئین و شیشه)
چهار شنبه 21 خرداد 1393 ساعت 10:48 | بازدید : 677 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

معتاد قبل از اينكه يك مجرم باشد يك بيمار است

 

روشهای ترک اعتیاد به مواد مخدر

علیرغم اینکه اعتیاد یکی از پیچیده ترین بیماریها می باشد چنانچه فرد تمایل واقعی به درمان و ترک اعتیاد داشته باشد و با روش ترک اعتیاد درست به پیش رود قطعا درمان می گردد اما اگر فرد هنوز به تشخیص درستی نرسیده باشد، به عمق مشکلات و عوارض ناشی از اعتیاد خود واقف نگردیده ، تمایل واقعی جهت درمان نداشته و حتی به ادامه روند اعتیاد خود بیشتر تمایل داشته باشد متاسفانه هرگونه اقدام درمانی بی نتیجه خواهد بود ...

 

ترک اعتیاد, روشهای ترک اعتیاد معتاد یک بیمار است نه یک مجرم

 

متاسفانه باور غالب اجتماعي اين است كه شخص معتاد موجودي است، كثيف، دزد ،نفرت انگيز و مجموعه اي از رذائل و خصوصيت  هاي منفي كه در يك انسان مي تواند وجود داشته باشد، در معتاد متجلي است. بر پايه اين ديدگاه بايد از فرد معتاد حذر كرد و با نفرت و انزجار او را از جامعه دور كرده و يا نابودش ساخت. رفتار اجتماعي با معتادين توام با نفي و طرد ، نفرت و انزجار و خلاصه به شكل بر خورد با مجرم خطرناكي است كه عدم اش به از وجود.

 

اگر چه عوارض ثانويه اعتياد در بين گروهي از معتادين كه به دليل فقر و تنگدستي امكان تامين هزينه زندگي خود را ندارند ،سبب مي شود كه براي خرج اعتياد خود دست به هر كاري بزنند ، نسبت به سر و وضع و بهداشت فردي بي تفاوت شوند و در يك كلام مشمول تمام صفاتي كه جامعه به معتادان نسبت مي دهد باشند اما اين عموميت ندارند و اكثريت معتادان را شامل نمي شود.

 

معتاد قبل از اينكه يك مجرم باشد يك بيمار است و اين رفتارهاي غلط اجتماعي و عملكرد نا درست ديگران است كه به جاي تلاش براي رفع درد و مرضش ، او را به وادي خلاف سوق مي دهد. خوشبختانه مدتی است كه در قوانين تجديد نظر شده و به عنوان مجرميت معتاد به شرطي كه اقدامات درماني را شروع كرده باشد ، حذف گرديده اما باورهاي اجتماعي فرقي نكرده و در زمينه آموزش اجتماعي و بخصوص خانواده ها تلاش چنداني صورت نگرفته است.

 

ترک اعتیاد, روشهای ترک اعتیادبرای ترک اعتیاد روش مناسبی انتخاب کنید

 

كساني كه فكر مي كنند روش ترک اعتیاد با بستن و زنداني كردن معتاد ( روش سقوط آزاد يا بهتر بگويم روش يابوئي – زور درماني – شلاق درماني - طناب درماني ! ) پس از گذشت سه روز اعتياد بر طرف مي شود ، بدانند كه چنين نخواهد شد و اين فرد هر زماني كه آزاد شود و امكان دسترسي به مواد مخدر پيدا كند،در مصرف آن درنگ نخواهد كرد چون اختيارش دست خودش نيست. چنين روش هائي در مورد يك معتاد يا درواقع يك بيمار ، نوعي جنايت ناشي از عدم درك و آگاهي نسبت به اعتياد است كه متاسفانه با ساختن يكسري فيلم ها و القائات نادرست ، در ذهن مردم و جامعه رسوخ كرده است.

 

ترک اعتیاد, روشهای ترک اعتیادروشهای ترک اعتیاد

 

سه روش متداول ترک اعتياد وجود دارد :

1- روش ترک اعتياد با قطع سريع مصرف مواد مخدر بدون استفاده از دارو

2- روش ترک اعتياد با قطع سريع مصرف مخدر و استفاده از دارو

3- روش ترک اعتياد سنتي با كاهش تدريجي مصرف مواد مخدر .

-روش اول ترک اعتیاد

در این روش ترک اعتیاد، بيمار به يك باره مصرف مواد مخدر را قطع مي كند بدون آنكه دارو يا تركيبي را جايگزين مصرف مواد بكند. به اين روش ترک اعتیاد؛ سقوط آزاد ؛ يا ترک يابوئي گفته مي شود. از اين جهت این روش ترک اعتیاد را ترک يابوئي مي گويند كه در واقع تحمل عوارض و درد هاي ناشي از قطع سريع مواد به حدي است كه قدرت و توان حيواني چون يابو را طلب مي كند اما بهتر است كه به جاي اين اصطلاح نامانوس ، از واژه ترک سقوط آزاد استفاده شود.


در این روش ترک اعتیاد به علت قطع مصرف مواد ، مرحله عكس العمل هاي آشكار كه 1 تا 2 هفته طول مي كشد بسيار سخت و طاقت فرسا خواهد بود اما نشدني نيست و كساني هستند كه اين عوارض را تحمل مي كنند. بزرگترين عيب اين روش اينست كه يك شوك مخرب جسمي و روحي به بيمار وارد مي گردد.


سيستم هاي توليد مواد شبه افيوني در بدن ، حدود ده ماه زمان نياز دارند تا باز سازي شوند لذا پس از گذراندن سختي هاي دو هفته اول ، مشكلات بي خوابي ، افسردگي ، كم حوصلگي، گريه كردن ، كند ذهني فراموشي تنبلي، عدم ميل به زندگي و غيره در بيماران وجود داشته و طي اين مدت شخص قادر به كار كردن نيست و يا راندمان كاري مساعدي ندارد. حتي تجويز مي كنند كه در اين در اين دوره ده ماهه شخص را بيشتر تنها بگذارندو تختخوابش را جدا كنند. در اين مدت به علت عدم تعادل جسمي و رواني ، بيمار نبايد تصميمات سرنوشت ساز بگيرد.


شوك مخربي كه در اين روش ترک اعتیاد به بيمار وارد مي شود ، سبب مي گردد كه بعضي از قسمت هاي توليد كننده مواد شبه افيوني بدن چه بسا تا آخر عمر هيچ وقت فعال نشود. اين مطلب به تائيد پروفسور آرتور گايتون رسيده و در عمل  بين كساني كه با روش سقوط آزاد ترک كرده اند درصد كمي به مرحله تعادل پايدار مي رسند و اكثراً دچار عدم تعادل در دراز مدت هستند و يا به تيك هاي عصبي دچار مي شوند.

 

-روش دوم ترک اعتیاد
این روش ترک اعتیاد “ شبه سقوط آزاد “ است. بدين ترتيب كه پس از قطع فوري مصرف مواد مخدر و در طول يك هفته اول ، براي كاهش عوارض و دردهاي بيمار از دارو استفاده مي شود.اين همان روش رايج بين المللي منجمله در ايران و همچنين اگهي هاي ترک اعتياد است. به دليل ناديده گرفتن زمان بازسازي سيستم هاي توليد مواد شبه افيوني در بدن اين روش فرق چنداني با روش سقوط آزاد و عوارض حاصل از آن ندارد. مثال علمي آن اينست كه در روش روش سقوط آزاد شخص از بالاي ساختمان ده طبقه به پائين مي پرد ولي در شبه سقوط آزاد كمي تخفيف داده و ازيكي دو طبقه پائين تر سقوط مي كند.

برای درمان و ترک اعتیاد به شیشه داروی خاصی وجود ندارد

 

-روش سوم ترک اعتیاد

 

سومین روش ترک اعتیاد ، كاهش تدريجي مصرف مواد است كه به آن “ ترک سنتي “ گفته مي شود و از زمان هاي قديم تاكنون مرسوم بوده است. در ترک سنتي ، هر روز مقداري از مصرف مواد مخدر كم مي شود تا بتدريج به صفر برسد. مثلاً مقداري ترياك يا شيره را در ظرف آبي حل كرده و سپس به جاي مصرف مواد ، روزانه چند پيمانه مشخص از اين شربت مي خورند و به جاي مقدار خورده شده آب مي ريزند تا شربت رقيق تر شود.

 


اگر مقدار مواد مخدر در شربت اوليه طوري انتخاب شود كه ظرف حدود 15 روز مصرف مواد مخدر به صفر برسد در واقع مشابه ترک سقوط آزاد خواهد بود ولي اگر با حجم و مقدار بيشتر شربت عمل كنند به طوري كه بيش از 40 روز طول بكشد در اين صورت نتيجه بهتري عايد شده و عوارض كمتري به جاي مي گذارد. عده  بسياري ازبيماران معتاد ، از روش ترک سنتي و كاهش تدريجي مصرف مواد استفاده كرده و نتيجه گرفته اند.

 

 

 

 

 

ترک اعتیاد, روشهای ترک اعتیاداز روش ترک سنتي براي ترک اعتياد به هروئين نيز مي توان استفاده كرد

 

 

 

از روش ترک اعتیاد به صورت سنتي براي هروئين نيز مي توان استفاده كرد مشروط بر آن كه بيمار به مدت 24 الي 48 ساعت از مواد مخدر استفاده نكرده و عوارض خماري آنرا تحمل كند و بعد به جاي مصرف هروئين ، از ترياك يا آب شيره استفاده كرده و به تدريج ميزان مصرف را كاهش داده و به صفر برساند. سنگين ترين عمل و مصرف بالاي هروئين ، پس از 48 ساعت از قطع مصرف مواد با  ترياك يا شيره قابل جبران است و البته 3 تا 4 روز طول مي كشد تا بدن بيمار با تغيير نوع مواد خود را تطبيق دهد و معمولاً‌ پس از يك هفته ، اوضاع عادي مي گردد.

 


هر يك از روش هاي ترک سه گانه داراي محاسن و معايبي است. به عنوان مثال روش ترک سقوط آزاد براي كساني كه در ابتداي راه اعتياد هستند و به طور تفريحي و تفنني از مواد مخدر استفاده مي كنند و هنوز سيستم توليد كننده مواد شبه افيوني بدن آنان از كار نيفتاده است خوب جواب مي دهد و چه بسا بهترين روش باشد ، اما همين روش ترک اعتیاد براي آن دسته بيماران معتاد حرفه اي كه ساليان متمادي به مصرف مواد مخدر با دوز بالا مشغول هستند نه تنها موثر نيست بلكه اغلب عوارض شديد و غير قابل جبراني به جاي خواهد گذاشت . بعلاوه براي بيماراني كه به كار دائم اشتغال دارند ، استفاده از روش سقوط آزاد ميسر نيست چون تا ده ماه نمي توانند كار مثبتي انجام دهند.

 

 

 

يا در روش ترک اعتیاد شبه سقوط آزاد ، اگر چه مصرف دارو سبب كاهش عوارض عكس العمل هاي آشكار در بيمار خواهد شد ليكن همين تركيبات داروئي بعضاً خطرناك تر از خود مواد مخدر مي باشند و دسته اي از آنها بسيار اعتياد آور هستند. مثال واضح آن هروئين است. اين ماده مخدر به عنوان دارو براي درمان  اعتياد اختراع و توليد شد اما در عمل خود به اعتياد خطرناك تری بدل گرديد و يا انواع و اقسام قرص هاي آرام بخش و مسكن وهمچنين قرص هاي روان گردان و توهم زا كه خود سرانه مصرف مي گردد ، باعث رواج اعتياد به قرص در بين بيماران و بخصوص جوانان شده است.

 


آنچه در قسمت روش هاي شناخته شده ترک اعتياد گفته شد ، تنها راه هاي منحصر به فرد ترک اعتیاد نيست و امروزه شاهد ابتكارات فراوان ديگري هستيم ، يكي از اين ابتكارات اينست كه بيمار را سه روز بيهوش كرده و در طي اين مدت به اصطلاح سم زدائي مي كنند و مي گويند ديگر مشكلات جسمي معتاد تمام شده يا آنكه شنيده مي شود در كشور هاي ديگر با جراحي مغز و دستكاري در آن درصدد علاج اعتياد هستند ! خلاصه معتاد بيچاره موش آزمايشگاهي كساني شده است كه داعيه ترک اعتیاد او را دارند.حتي اگر اين روش های ترک اعتياد منجر به نابودي يا نقص دائمي در وي شود . واقعاً كه جاي تاسف است.

روش پيشنهادي  براي ترک اعتياد روش طولاني مدت است و با حداقل ضايعات جسمي و رواني ، بيمار معتاد را به سمت ترک دائمي اعتياد هدايت مي كند به طوري كه در انتها ي پله ها ،خود بيمار عجله در دوره ترک دارد و نوعي زدگي نسبت به مواد مخدر پيدا مي كند.

 

 

 

روش ترک اعتیاد به شیشه

 

متخصصان درمانگر اعتیاد می‌گویند برای درمان کسی که به مواد محرک شیشه اعتیاد پیدا می‌کند، داروی خاصی در دنیا وجود ندارد و داروهایی که تجویز می‌شود تنها به کاهش علایم ناراحت‌کننده بیمار کمک می‌کند.درمان اعتیاد به شیشه همچون سایر مواد مخدر مشکل‌ترین درمان هاست. نکته اساسی این است که برای درمان اعتیاد به مواد مخدری که مرفین دارند مثل تریاک، کراک وهرویین، داروهایی مثل "متادون" و"بوپره‌نورفین" را تجویز می‌شود امابرای درمان اعتیاد به شیشه داروی خاصی وجود ندارد. دارویی که خاص درمان اعتیاد به شیشه باشد در ایران و حتی خارج از کشور وجود ندارد، بلکه داروهایی که برای ترک اعتیاد به شیشه استفاده می‌شود داروهای کمکی از جمله ضداضطراب‌ها و ضدافسردگی هاست که این داروها در کاهش علایم بیمار موثر هستند.

 


برای درمان عوارض اعتیاد به شیشه براساس مدت و نوع و روش مصرف ممکن است که فرد نیاز به درمان دارویی به شکل بستری شدن یا سرپایی داشته باشد. بعد از درمان اختلالات روان پزشکی بیمار باید به وسیله روان پزشک خبره مورد بررسی و درمان قرار گیرد و به دنبال آن یا همزمان آموزش خانواده، آموزش مهارت‌های بهبود اولیه و پیشگیری از بازگشت و رفتار درمانی برنامه ریزی شود.

 

 

 

 

 

ترک اعتیاد, روشهای ترک اعتیادبوپرنورفین (قرص ترک اعتیاد ) چیست ؟

 

 

 

بوپرنورفین یک داروی مسکن مخدر شبیه مورفین، کدئین و هروئین است. این دارو عمدتا برای درمان اعتیاد به مواد مخدر استفاده می شود، البته مصارف درمانی دیگری نیز دارد.

 

استفاده نامناسب از بوپرنورفین می تواند منجر به بروز عوارض جدی و حتی مرگ شود. در صورت استفاده از سایر مواد مخدر، عوارض جانبی بوپرنورفین شدت بیشتری می یابند. از شکستن قرص و حل نمودن آن در هر مایعی به منظور تزریق در رگ خودداری کنید. این عمل می تواند باعث مرگ بشود. این دارو را دقیقا باید طبق دستور پزشک مصرف کرد.

 

 

 

 

 

ترک اعتیاد, روشهای ترک اعتیادترک اعتیاد به مواد مخدر با چه علائم جسمی و روانی همراه است؟

 

 

 

بدنبال قطع مصرف مواد مخدر در فردی که اعتیاد به این مواد دارد علائم متعددی بروز می کند که اصطلاحا به آن سندرم محرومیت (Withdrawal Syndrome) گفته می شود. این سندرم شامل:
درد عضلانی- استخوانی ، بیخوابی، بیقراری، عطسه، آبریزش بینی، خمیازه، اسهال، تهوع و استفراغ، بی اشتهایی، ضعف وبیحالی، پرش اندامها، احساس سرما و گرما، لرز، تعریق، تپش قلب، اشک ریزش، درد شکم، هذیان، پرخاشگری، وسوسه به مصرف مواد…. می باشد. شدت علائم فوق در افراد مختلف متفاوت بوده و تحمل آنها بدون اقدامات درمانی صحیح بسیار دشوار می باشد این علائم  مدتی بعد از ترک اعتیاد برطرف میشود.

 

 

 

 

 

ترک اعتیاد, روشهای ترک اعتیادآیا ترک اعتیاد می تواند سلامتی فرد را به مخاطره اندازد؟

 

 

 

 درمان وابستگی جسمی به مواد مخدر که اصطلاحا سم زدائی نامیده شده و در جامعه به ترک اعتیاد معروف است در مواردیکه بیمارتحت ارزیابی صحیح پزشکی و آزمایشات لازم انجام نگرفته و یا استانداردهای مراقبتهای پزشکی و پرستاری رعایت نشود می تواند با خطرات جدی همراه باشد، در غیر اینصورت سم زدائی سلامتی فرد را مورد تهدید قرار نمی دهد. سم زدائی از نظر علمی عبارتست از بکار بردن روشهایی که به بیمار کمک نماید تا دوره ترک را با حداقل علائم و بطور کنترل شده و بی خطر پشت سر گذارد.
منبع :

 

congress60.org

 

drvalipour.ir

 

parastaranearshad.blogfa.com

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نوشیدنی هایی که چربی های شکم تان را آب می کند
سه شنبه 20 خرداد 1393 ساعت 20:28 | بازدید : 623 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

در این مقاله، چند نوشیدنی سالم و گوارا را به شما پیشنهاد می کنیم که علاوه بر لذت نوشیدن آنها،سلامت و زیبایی اندام شما نیز حفظ خواهد شد و خبر خوش اینکه، حتی موجب کاهش وزن و خوش فرم شدن شکم نیز می شوند.

 

نوشیدنی های سرد وگوارا، خاطراتی به یاد ماندنی را از فصل زیبای تابستان در فکر اشخاص بر جای می گذارند.اما در عین حال،تشویش و دل نگرانی از چاقی بعد از نوشیدن هم همواره در پی آن خواهد بود.

 

دیگر نگرانی را از خود دور کنید و با خاطری آسوده، به استقبال تابستان رنگارنگ و زیبا بروید!
در این مقاله، چند نوشیدنی سالم و گوارا را به شما پیشنهاد می کنیم که علاوه بر لذت نوشیدن آنها،سلامت و زیبایی اندام شما نیز حفظ خواهد شد و خبر خوش اینکه، حتی موجب کاهش وزن و خوش فرم شدن شکم نیز می شوند.

آب طعم دار
همانطور که بارها تاکید کردیم، هیدراته نگه داشتن بدن در طی روز اهمیت بسیار زیادی در سلامت و زیبایی بدن خواهد داشت و زمانیکه سعی دارید تا حد امکان سموم را از بدن دور سازید، بهتر است توجه خاصی به این موضوع داشته باشید.

 

نوشیدن آب کافی، به حفظ تعادل مایعات در بدن کمک زیادی کرده و مانع از کم آبی و همچنین احتباس آب در بدن خواهد شد.
در ضمن، نوشیدن آب به میزان کافی در طول روز، باعث احساس سیری بیشتر و جلوگیری از پرخوری و ریزه خواری ها می شود.

 

اما اگر نوشیدن آب ساده، شما را خسته می کند، می توانید با سبزی های تازه، مرکبات، تکه های خیار و سایر طعم دهنده های طبیعی، آن را طعم دار و دلپذیر تر سازید.

آب هندوانه
مادامیکه شربت ها، به طور طبیعی و بدون افزودن شکر تهیه و مصرف شوند، بدون هیچ گونه نگرانی از افزایش وزن، می توان از نوشیدن آنها لذت برده و بدن را همواره هیدراته نگه داشت و آب هندوانه، یکی از برترین گزینه هاست!

 

هندوانه، این میوه خوش طعم و کم کالری، نه تنها به دلیل محتوای آب فراوان، فوق العاده مفید و باارزش بوده و بدن را کاملا هیدراته نگه می دارد، بلکه سرشار از مواد مغذی مثل لیکوپن برای مبارزه با سرطان و اسید آمینه ای عالی مثل آرژنین می باشد.

 

در یک مطالعه جدید، پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که آرژنین قادر است چربی بدن را کاهش داده و موجب افزایش توده عضلانی بدن شود.

چای نعناعی سرد
این نوشیدنی باطراوت در روزهای گرم سال، فوق العاده است.
چای نعناعی سرد، شکمی صاف و زیبا را به شما هدیه می دهد.
جالب است بدانید نوشیدن این چای، موجب هضم سریعتر چربی های موجود در غذاهایی مثل برگرها و استیک شده، نفخ را برطرف کرده و به این ترتیب ،اندام شما را زیبا و متناسب می سازد.

نوشیدنی آناناس
با تهیه نوشیدنی یخ در بهشت آناناس، شکمی صاف و زیبا داشته باشید.
آناناس، به طور طبیعی، دارای آنزیمی به نام بروملین است که موجب شکسته شدن پروتئین ها، سهولت هضم و رفع نفخ می شود.

نوشیدنی شکلات تلخ
جالب است بدانید این نوشیدنی موجب زیبایی اندام و خوش فرم شدن شکم خواهد شد.
این نوشیدنی پرطرفدار، با سرکوب کردن اشتهای کاذب و کاهش میل شدید به خوردن حجم زیاد مواد غذایی، موجب تناسب اندام و فرم گرفتن شکم خواهد شد.
مصرف این نوشیدنی در وعده مهم صبحانه، یکی از بهترین گزینه ها برای این منظور خواهد بود.
اینکار، تا ساعتها، شما را سیر نگه داشته و مانع از ریزه خواری در طی روز می شود.

چای سبز
مطالعات نشان می دهند که چای سبز، علاوه بر کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی، حاوی ترکیبات و انتی اکسیدان هایی است که می تواند با از بین بردن چربی های شکم، آنرا زیبا وخوش فرم سازد.

مصرف این نوشیدنی قبل از تمرینات ورزشی،موجب چربی سوزی بیشتر طی تمرینات هوازی خواهد شد.
منبع:aftabir.com



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بیماری مزمن کلیه و درمان آن
سه شنبه 20 خرداد 1393 ساعت 19:45 | بازدید : 720 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

بیماری مزمن کلیوی (CKD ) همچنین نارسایی مزمن کلیوی نیز نامیده می شود و این بیماری سبب تخریب کلیه ها می شود. این بیماری پیشرونده و برگشت ناپذیر است. کلیه های شما یک بخش اساسی از بدن شما هستند. آنها وظایف مانند ( کمک به حفظ تعادل مواد معدنی و الکترولیت هایی مانند ( کلسیم، سدیم و پتاسیم )، تولید سلول های قرمز خون، حفظ تعادل اسید و باز خون، دفع مواد زائد محلول در آب از بدن ) را به عهده دارند.

 

درمان برای بیماری مزمن کلیه معمولا با کنترل علت زمینه ای، برای کند کردن روند پیشرفت آسیب کلیوی، تمرکز دارد. بیماری مزمن کلیه می تواند به مرحله نهایی نارسایی کلیه، پیشرفت کرده که بدون فیلتر مصنوعی ( دیالیز ) یا پیوند کلیه این بیماری کشنده است.

 

چه عواملی باعث بیماری مزمن کلیه می شود؟
شایع ترین علل بیماری مزمن کلیوی، فشار خون بالا و دیابت هستند.
هر کلیه حاوی حدود یک میلیون واحد فیلتر بسیار ریز عملکردی بنام نفرون می باشد. هر بیماری که سبب زخم و اسکار این واحد فیلتر شود موجب بیماری کلیه می شود. دیابت و فشار خون بالا می تواند هر دو به نفرون آسیب برساند.

 

فشار خون بالا می تواند به رگ های خونی کلیه ها، قلب و مغز صدمه بزند. به طور کلی، بیماری های رگ های خونی برای کلیه ها خطرناک است. کلیه ها حاوی تعداد زیادی عروق خونی هستند.

 

بیماری های خود ایمنی مانند لوپوس می تواند به رگ های خونی آسیب برساند و می تواند آنتی بادی بر علیه بافت کلیه ایجاد کند.

 

علل مختلف دیگر بیماری مزمن کلیوی مانند بیماری کلیه پلی کیستیک یک علت ارثی از بیماری مزمن کلیوی است. گلومرولونفریت می تواند با لوپوس ایجاد شود. همچنین این بیماری می تواند بعد از یک عفونت استرپتوکوکی ایجاد شود.


عوامل خطر برای بیماری مزمن کلیه
خطر بیماری مزمن کلیوی در سن بالای 65 سال افزایش می یابد این با احتمال بیشتر در آمریکایی های آفریقایی تبار، سرخپوستان آمریکایی و آمریکایی های آسیایی تبار رخ می دهد. سایر عوامل خطرساز برای بیماری مزمن کلیه عبارتند از مصرف سیگار، چاقی، کلسترول بالا، دیابت نوع 1 و 2، بیماری های خود ایمنی، بیماری کلیه انسدادی ( از جمله انسداد مثانه ناشی از هیپرپلازی خوش خیم پروستات )، تصلب شریان، سیروز و نارسایی کبد، تنگ شدن عروق تامین کننده کلیه، سرطان کلیه، سرطان مثانه، سنگ کلیه، عفونت کلیه، لوپوس، اسکلرودرما، واسکولیت، ریفلاکس مثانه به حالب ( برگشت جریان ادرار جریان به کلیه )
شناخت نشانه های بیماری مزمن کلیه

بیماری های مزمن کلیوی ( CKD ) تا حدود90 درصد از کلیه نابود نشود هیچ علامتی ندارد هنگامی که کلیه به شدت آسیب دید نشانه های بیماری مزمن کلیه مانند ( تورم اطراف چشم ( ادم اطراف حدقه )، تورم پاها ( ادم پدال )، خستگی، تنگی نفس، تهوع، استفراغ ( به خصوص در صبح و بعد از خوردن غذا )، بوی ادرار شبیه بوی تنفس، درد استخوان، پوست غیر طبیعی تیره یا روشن، شبنم اورمیک، خواب آلودگی، بی حسی در دست و پا، سندرم پای بی قرار، ناخن و موهای شکننده، خارش، از دست دادن وزن، از دست دادن توده عضلانی، کشش عضلات و گرفتگی، بروز کبودی و خونریزی، خون در مدفوع، سکسکه، تشنگی بیش از حد، سطح پایین تمایل جنسی، ناتوانی جنسی، بیخوابی، آپنه خواب ) پیدا می شود.

تشخیص بیماری مزمن کلیه
تشخیص بیماری مزمن کلیوی با یک تاریخچه پزشکی آغاز می شود. تاریخچه خانوادگی از نارسایی کلیه می تواند سوء ظن شما را بالا ببرد. بنابراین می توانید سابقه فشار خون بالا یا دیابت را در نظر داشته باشید با این حال، آزمایش های دیگری برای تایید تشخیص بیماری مزمن کلیوی مورد نیاز است.

 

شمارش کامل خون - شمارش کامل خون ( CBC ) می تواند کم خونی را نشان می دهد. کلیه ها تولید اریتروپویتین می کنند این هورمونی است که باعث تحریک مغز استخوان به تولید سلول های قرمز خون می شود هنگامی که کلیه به شدت آسیب دیده باشد توانایی تولید اریتروپویتین کاهش می یابد. این سبب کاهش در سلول های قرمز خون می شود و کم خونی نامیده می شود.

 

الکترولیت ها -  CKDمی تواند روی سطح الکترولیت شما تاثیر بگذارد پتاسیم ممکن است بالا باشد و سطح بی کربنات ممکن است کم شود. ممکن است سبب افزایش اسید خون شود.

 

نیتروژن اوره خون ( BUN ) - زمانی که کلیه ها شروع به تخریب می کند BUN بالا می رود به طور معمول کلیه ها، محصولات تجزیه پروتئین را از خون پاک می کنند لذا پس از آسیب کلیه، محصولات جانبی ساخت اوره که یک محصول جانبی از تجزیه پروتئین است بالا می رود اوره چیزی است که ادرار بوی آن را می دهد.

 

کراتینین - در کاهش عملکرد کلیه، کراتینین افزایش می یابد. این پروتئین نیز به توده عضلانی مرتبط است

 

هورمون پاراتیروئید ( PTH ) - کلیه و غدد پاراتیروئید در تنظیم کلسیم و فسفر تداخل می کنند. تغییرات در عملکرد کلیه روی آزاد شدن PTH تاثیر می گذارد و در سراسر بدن روی میزان کلسیم تاثیر می گذارد

 

هنگامی که کلیه پیشرفت کند و به مرحله ( ESRD ) برسد هیپرفسفاتمی ایجاد می شود و سنتز ویتامین D دچار اختلال می شود با گذشت زمان، این باعث می شود کلسیم از استخوان آزاد شده و استخوان ضعیف شود.

 

جریان کلیه و اسکن - این بررسی های تصویربرداری عملکرد کلیه را نشام می دهد

 

سونوگرافی کلیه - این آزمایش اندازه گیری غیر تهاجمی کلیه ها و پروستات است و اگر مانعی وجود داشته باشد نشان می دهد.

 

تست های اضافی برای CKD عبارتند از:
بیوپسی کلیه
تست تراکم استخوان
سی تی اسکن شکم ( CT )
تصویربرداری با رزونانس مغناطیسی شکم ( MRI )

 


درمان بیماری مزمن کلیه
بسته به علت زمینه ای، بعضی از انواع بیماری های کلیوی می تواند درمان شود. هر چند اغلب بیمارهای مزمن کلیه، درمان ندارد. به طور کلی، درمان شامل اقدامات برای کمک به کنترل علائم و نشانه ها، کاهش عوارض و پیشرفت آهسته این بیماری است. بیماریهای مزمن کلیه، مزمن و برگشت ناپذیر است و لذا درمان برای بهبود بیماری زمینه ای تمرکز دارد. درمان می تواند سبب پیشگیری و درمان عوارض ناشی از CKD مانند ( اضافه بار حجم، نارسایی احتقانی قلب، کم خونی، استخوان های شکننده، از دست دادن وزن و عدم تعادل الکترولیتی ) شود.

 

داروهای فشار خون بالا - افراد مبتلا شدن به بیماری های کلیوی ممکن است فشار خون بالای آنها بدتر شود پزشک ممکن است داروهایی برای کاهش فشار خون توصیه کند که معمولا آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین ( ACE ) مهار کننده یا مسدود کننده های گیرنده آنژیوتانسین II  که برای حفظ عملکرد کلیه است. داروهای فشار خون بالا در ابتدا می تواند عملکرد کلیه را کاهش و سطح الکترولیت را تغییر دهند بنابراین شما ممکن است نیاز به آزمایش خون مکرر برای نظارت بر وضعیت خود داشته باشید پزشک ممکن است به احتمال زیاد یک قرص آب ( دیورتیک ) و یک رژیم غذایی کم نمک را نیز توصیه کند.

 

داروها برای پایین آوردن سطح کلسترول - پزشک شما ممکن است داروهایی موسوم به استاتین را برای پایین آوردن کلسترول توصیه کند افراد مبتلا به بیماری مزمن کلیوی اغلب مبتلا به سطوح بالای کلسترول بد که می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهد.

 

داروهایی برای درمان کم خونی - در برخی شرایط، دکتر شما ممکن است مکمل هورمون اریتروپویتین ( uh-rith-roe-POI-uh-tin ) را توصیه کند گاهی اوقات آهن به آن اضافه می شود مکمل اریتروپویتین به تولید سلول های قرمز خون کمک می کند و ممکن است خستگی و ضعف در ارتباط با کم خونی را کاهش دهد.

 

داروها برای تسکین تورم - افراد مبتلا به بیماری مزمن کلیه ممکن است مایعات را در بدن احتباس کنند و این می تواند سبب تورم در پاها و همچنین به فشار خون بالا منجر شود داروهای دیورتیک ها می تواند به حفظ تعادل مایعات در بدن شما کمک کند.

 

داروها برای محافظت از استخوان - دکتر شما ممکن است مکمل کلسیم و ویتامین D را برای جلوگیری از استخوان های ضعیف و کاهش خطر شکستگی تجویز کند همچنین شما می توانید برای محافظت عروق خونی از آسیب های رسوب کلسیم ( آهکی شدت ) از  داروهایی که از میزان فسفات در خون شما بکاهد استفاده کنید برای داشتن یک رژیم غذایی با پروتئین پایین و سالم، برای به حداقل رساندن مواد زائد در خون، لازم است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید

 

کنترل مشکلات زمینه ای، مانند فشار خون بالا و دیابت می تواند میزان آسیب کلیوی را کاهش دهد.
هنگامی که عملکرد کلیه به 10 درصد یا کمتر کاهش یابد نشانه های بیماری ظاهر شده و در این مرحله، ممکن است شما نیاز به دیالیز یا پیوند کلیه پیدا کنید.

 

زمانی که کلیه ها به کلی از کار افتاد و خاموش شد بیماری مرحله انتهایی کلیه نامیده می شود.

 

درمان مرحله نهایی کلیه CKD / ESRD عبارتند از
ترک سیگار
وعده های غذایی کم چرب
محدودیت نمک برای کنترل فشار خون و جلوگیری از اضافه حجم بار
رژیم غذایی با پروتئین محدود و کالری کافی برای حفظ وزن
رژیم غذایی با پتاسیم محدود شده
انجام ورزش کافی
تصفیه خون از طریق دیالیز
پیوند کلیه
محدودیت مایعات برای جلوگیری از اضافه حجم بار
محدودیت کربوهیدرات برای بیماران مبتلا به دیابت
کنترل دیابت
کنترل فشار خون
آهن و مکمل ویتامین برای مدیریت کم خونی
تزریق اریتروپویتین برای تحریک تولید سلول های قرمز خون
مکمل های کلسیم و ویتامین D
استفاده از داروهای باند کننده فسفات
نرم کننده های مدفوع برای یبوست
آنتی هیستامین ها برای خارش


افراد مبتلا به CKD / ESRD که ممکن است بیشتر مستعد ابتلا به عفونت باشند توصیه می شود که از واکسن های ( پنوموکوکی، هپاتیت B و A، انفلوانزا، H1N1 ( آنفولانزای خوکی ) استفاده کنند.


پیشگیری از بیماری مزمن کلیه
همیشه نمی توان از CKD جلوگیری کرد با این حال، شرایط مانند کنترل فشار خون بالا و دیابت کمک کننده است.
دستورالعمل های مربوط به داروها را دنبال کنید. مصرف بیش از حد بسیاری از داروهای از بین برنده درد، مانند داروهای ضد درد بدون نسخه، نظیر آسپیرین، ایبوپروفن ( Advil، موترین IB و غیره) و استامینوفن ( تیلنول ، غیره) می تواند به آسیب کلیه منجر شود و اگر شما بیماری کلیه دارید به طور کلی باید از خوردن آنها اجتناب شود از پزشک خود در مورد خطر داروها بپرسید.

 

حفظ وزن سالم - اگر شما در یک وزن سالم هستید توسط فعالیت فیزیکی در بیشتر روزهای هفته، آن وزن را حفظ کنید اگر شما نیاز به از دست دادن وزن دارید با پزشک خود در مورد استراتژی برای کاهش وزن و داشتن وزن سالم صحبت کنید. که اغلب شامل افزایش فعالیت بدنی روزانه و کاهش کالری می باشد.

 

سیگار نکشید - اگر شما یک فرد سیگاری هستید، با دکتر خود در مورد استراتژی برای ترک سیگار صحبت کنید.
منبع:foodregime.com



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
تماس با ما

سلام دوستان عزیز می خواستم بهتون اطلاع بدم به لطف خدای مهربان پورتال کشکول توانست در مسابقات وبلاگ نویسی استانی رتبه ی اول را کسب کنه !!! شاد باشید و تندرست

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان پورتال جامع کشکول و آدرس kashkoul.tk لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 469
:: کل نظرات : 3

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 10
:: باردید دیروز : 45
:: بازدید هفته : 158
:: بازدید ماه : 1808
:: بازدید سال : 6252
:: بازدید کلی : 106348