کشکول پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی، روانشناسی، زناشویی، مد، دکوراسیون، اشپزی، پزشکی و ....
مراحل مانیکور ، فواید و معایب آن
دو شنبه 19 خرداد 1394 ساعت 8:11 | بازدید : 312 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

مراحل مانیکور

مانیکور به زبان ساده همان نظافت است

 

به عمل برداشتن گوشت اضافه دور ناخن دست مانیکور می گویند.مانیکور به زبان ساده همان نظافت است.

مانیکور: دستانی زیبا و ناخن هایی مرتب
با مانیکور گوشتهای اضافه دور ناخن به طور کامل گرفته شده، شیارها و زردیهای صدف ناخن توسط سوهان از بین می روند و توسط مواد مخصوص و پولیش براق می گردند، جالب اینجاست که بدانید شما با مانیکور به رشد، زیبایی و بزرگی صدف ناخن خود نیز کمک می کنید و در نهایت ناخن هایی تمیز و فوق العاده زیبا خواهید داشت حال تصمیم با شماست.

فواید انجام مانیکور
- داشتن ناخن زیبا و کشیده تر شدن ناخن های گرد و پایه کوتاه

- بهداشت ناخن
- زیباتر شدن لاک روی ناخن
-  راحتتر انجام دادن کاشت ناخن
- نفوذ هوا به زیر ناخن های کاشته شده

بهترین موقع برای مانیکور کردن

به عمل برداشتن گوشت اضافه دور ناخن دست مانیکور می گویند

 

مراحل مانیکور
1 - دستهای خودتان و دستان مشتری را با ضد عفونی کننده ها تمیز کنید.

2 - از استون ها استفاده نکنید برای ناخن ها  مضر هستند و یک لایه از روی ناخن را هم می برد. استون برای برداشتن ناخن مصنوعی بکار میرود.برای پاک کردن لاک از ناخن از لاک بر ها استفاده کنید.

3 - ناخن ها را با فایل ناخن (سوهان ناخن) به شکل مورد دلخواه مشتری سوهان زده و روی کوتیکل ها که گوشتهای اضافه دور ناخن میباشد را مواد از بین برنده کوتیکل بزنید. دست ها را داخل اب ولرم بگزارید تا خیس بخورند. اگر مواد شوینده و نرم کننده دست دارید کمی داخل اب بریزید. این کمک میکند تا دست نرم شده و راحت تر بتوان با انها کار کرد.

4 - با پوشر های ناخن که میتواند چوبی یا اهنی باشد گوشتهای اضافه ناخن را که حالا نرم شده اند را عقب بدهید.

5 - دست را دوباره داخل آب ولرم کنید. و داخل اب یک تکه از لیمو یا گریپفروت بیاندازید تا زیر ناخن را تمیز کند.

6 - مواد پیلینگ دست یا (روغن بادام یا زیتون) را دایره وار روی دست بمالید و با پنبه آن را تمیز کنید.

7 - دست را خشک کنید و ماسک دست(کرمهای تقویت ومرطوب کننده) را روی دست بمالید.


8 - حوله بخار گرم داده شده را دور دست بپیچید و بگزارید برای ۵ دقیقه بماند؛(یا میتوانید به جای حوله دستها را داخل کیسه فریزر نگهدارید برای ۵ دقیقه )

9 - با اسپانج یا حوله دست را تمیز کنید و می توانید ماسک را با ماساژ هم به خورد دست و پوست دهید.

10 - دست را تا ارنج با کرم ماساژ دست ماساژ دهید . شما میتوانید از کرم های زد چروک دست برای اینکار استفاده کنید.

11 - با باف های سه طرفه ناخن را باف بزنید. این کار مزایای زیادی برای ناخن دارد. مخصوصا اگر فرد گردش خونی خوبی نداشته باشد. با این کار شما ناخن و خون رسانهای دست را تحریک میکنید تا مواد غذایی بیشتری به این منطقه از دست بیاورد. باعث رشد بهتر و قوی تر شدن ناخن میشود. مواظب باشید بیشتر از انچه میخواهید و لازم هست باف نزنید که ممکن هست یک لایه از ناخن را بردارید و ناخن را نازک کنید. شما نیاز دارید ماهی یک دفعه فقط باف کنید.

12 - base coat که اولین لایه زده شده روی ناخن است را روی ناخن بزنید. این معمولا میتواند لاک های تقویت کننده باشد یا یک سری مواد سفت کننده ناخن باشد. این  لایه برای این استفاده میشود که اولا لاک به مدت بیشتری میماند دوما ناخن به مرور زمان رنگ نمیگیرد سوما سودی که از مواد زده شده میگیرید.

13 - از روغن های کوتیکل برای نرم کردن و درمان کردن گوشتهای اضافه ناخن استفاده کنید؛روغن کوتیکلهای دور انگشتان را با ارامی  ماساژ بدهید .

14 - لاک انتخابی را  روی ناخن یک تا دو لایه بزنید.

15 - از top coat که باز بیرنگ میباشد و جلا و شفافیت خاصی به ناخن میدهد استفاده کنید.

نکاتی را که قبل از انجام مانیکور باید رعایت کنید:
- هنگام مانیکور باید دقت کرد کوتیکول ناخن بیش از حد  برداشته نشود  که باعث آسیب  رسیدن به ناخن هامی ‌شود و این امر می ‌تواند به عفونت‌ های میکروبی و قارچی ناخن منجر شود.

- افرادی که به دیابت مبتلا هستند، قبل از انجام مانیکور باید با پزشک خود مشورت کنند.

- اگر روی  دستتان زخم بازی وجود دارد، منتظر بمانید تا جراحت بهبود یابد. بعد برای مانیکوراقدام کنید.


- بهترین موقع برای مانیکور کردن بعد از دوش گرفتن یا ظرف شستن می باشد. چون این فعالیت ها کثیفی را از زیر ناخن پاک کرده و پوست اطراف ناخن ها را نرم می نماید.

- پس از شستن دست ها از کرم و لوسیون استفاده کرده و روی ناخن ها را نیز بزنید. دست ها و ناخن ها پس از شستشو با صابون و پاک کننده های قوی تر زود خشک می شوند.

- سعی کنید ناخن ها را چرب و مرطوب نگه دارید. می توانید برای این کار از مرطوب کننده ها و نرم کننده هایی مانند وازلین و غیره استفاده نمایید. هر شب قبل از خواب نیز حتما این کار را انجام دهید.
منبع:

zibasho.com

 


موضوعات مرتبط: ارایش و زیبایی , سلامت پوست , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مراقبت های تابستانی از پوست کودکان را جدی بگیرید
دو شنبه 6 خرداد 1394 ساعت 6:56 | بازدید : 231 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

مراقبت های تابستانی از پوست کودکان

ضدآفتاب بچه ها باید دارای SPF۳۰ یا بالاتر (با توجه به منطقه زندگی تان) باشد

 

اولین نکته ای که باید هنگام خرید ضدآفتاب برای بچه ها به آن توجه داشته باشید، این است که محصول مناسب پوست کودکان برای آنها بخرید.

آیا می دانید آفتاب سوختگی در دوران کودکی، خطر ابتلا به بدترین نوع سرطان پوست یا همان ملانوما در بزرگسالی را ۲ برابر می کند؟ محققان آمریکایی به تمام والدین توصیه می کنند برای پیشگیری از ابتلا به سرطان پوست در کودکان، استفاده از کرم های ضدآفتاب برای آنها را پشت گوش نیندازند. استفاده از کرم ضدآفتاب در سنین کودکی، جلوی ابتلا به چین وچروک و خطرهای ناشی از آفتاب سوختگی در دوران بزرگسالی را هم می گیرد. اما برای این منظور باید شیوه استفاده از این ابزار محافظتی را نیز به کودک آموزش داد و روش های جلوگیری از آفتاب سوختگی را به او آموخت و گوشزد کرد. از آنجا که معمولا بچه ها در فصل های گرم تر سال، لباس های بازتری می پوشند و پوستشان با وسعت بیشتری در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار می گیرد، بهتر است تمام صورت (جز اطراف چشم ها)، پشت زانوها، گوش ها و گردن آنها را ضدآفتاب بزنید. ضدآفتاب بچه ها را باید حدود ۳۰ ۱۵ دقیقه پیش از خروج آنها از منزل بزنید و هر ۲ ساعت یکبار هم آن را تمدید کنید. اگر فرزندتان قصد شنا در استخرهای روباز را دارد، باید هر ۱.۵ ساعت، ضدآفتاب را تمدید و از ضدآفتاب های مقاوم در برابر آب استفاده کنید. به فرزندان بالای ۶ سال خود هم نحوه استفاده از ضدآفتاب را آموزش دهید تا بتوانند هنگام ورزش و بازی، خودشان ضدآفتاب را تمدید کنند. به بچه ها بگویید امکان آسیب دیدن پوست نازک و حساس آنها در برابر نور آفتاب، بیشتر از بزرگسالان است و باید برای حفاظت از پوست خود، استفاده مداوم از کرم ضدآفتاب را فراموش نکنند.

اولین نکته ای که باید هنگام خرید ضدآفتاب برای بچه ها به آن توجه داشته باشید، این است که محصول مناسب پوست کودکان برای آنها بخرید. بهتر است ضدآفتاب بچه ها، حاوی ترکیب هایی مانند زینک اکساید یا دی اکساید تیتانیوم باشد چون این ترکیب ها، کمترین تحریک پوستی را برای پوست حساس و لطیف بچه ها ایجاد می کنند و جذب پوست آنها هم نمی شوند. محققان آمریکایی به صراحت اعلام کرده اند در حال حاضر، این دو ترکیب، ایمن ترین ترکیب های موجود در ضدآفتاب های مختلف موجود در بازار برای بچه ها هستند. بهتر است بدانید که هر چند سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) استفاده از ترکیب هایی مانند اکسی بنزون و رتینیل را هم در کرم های ضدآفتاب تایید کرده است اما استفاده از چنین کرم هایی با این ترکیب ها می تواند برای پوست نازک بچه ها خطرناک باشد.

مراقبت های تابستانی از پوست کودکان

محصول مناسب پوست کودکان برای آنها بخرید

 

ضدآفتاب بچه ها باید دارای SPF۳۰ یا بالاتر (با توجه به منطقه زندگی تان) باشد
روی برچسب ضدآفتاب مخصوص کودکان نگاهی بیندازید تا عبارت «broad spectrum» را روی آن ببینید. معنای این عبارت آن است که این محصول، پوست فرزندتان را هم در برابر اشعه UVA و هم در برابر اشعه UVB محافظت می کند. اگر فرزندتان به آلرژی های تماسی مانند اگزما مبتلا باشد، استفاده از ضدآفتاب های رنگدانه دار به هیچ وجه برای او مناسب نخواهد بود. بهتر است از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر که شدیدترین ساعت تابش نور آفتاب است، از بازی بچه ها در فضای آزاد یا بیرون بردن آنها برای خرید و تفریح خودداری کنید.

لباس های پوشیده، بهترین ضدآفتاب فیزیکی برای بچه ها هستند. به جای لباس های باز و تنگ در تابستان، کلاه لبه دار، لباس های آستین دار، بلند اما کمی گشاد و با رنگ روشن به تن آنها کنید. به این ترتیب، هم بچه ها گرمشان نمی شود و هم پوستشان در اثر تابش مستقیم نور آفتاب به آن آسیب نمی بیند. استفاده از کرم های ضدآفتاب، در سنین کمتر از ۶ ماهگی ممنوع است. پس، نوزادان زیر ۶ ماه را به هیچ وجه در ساعت های اوج تابش نور خورشید از خانه بیرون نبرید.

یکی از اشتباه های رایج والدین در فصل تابستان، این است که بچه ها را با لباس های آستین کوتاه، شلوارهای کوتاه یا دامن های کوتاه و بدون جوراب به پارک بازی می برند. این کار باعث می شود پوست بچه ها بیشتر در معرض آفتاب و سوختگی ناشی از آن قرار بگیرد، هنگام بازی روی وسایل پارک دچار ساییدگی و سوزش ناشی از آن شود و هم احتمال خراشیدگی و بریدگی روی پوست در اثر زمین خوردن روی سنگریزه ها یا کف خیابان برای آنها به وجود بیاید. عفونی شدن زخم ها در اثر همین زمین خوردن های ساده می تواند بچه ها و شما را به دردسر بیندازد.

نگاه متخصص پوست

دکتراحسانی:پوست ها در ساحل در خطرند
هوا که گرم می شود، طرفداران رفتن به استخرهای روباز و دریا برای شنا یا آفتاب گرفتن بیشتر می شود اما در اثر قرار گرفتن در چنین محیط هایی پوست نازک، حساس و لطیف بچه ها در معرض آسیب قرار می گیرد. اولین آسیب، آفتاب سوختگی و افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست در آینده آنهاست. از این رو، حتما باید پوست بچه ها را قبل از بردنشان به ساحل یا استخرهای روباز، با ضدآفتاب های مناسب بپوشانید. نکته دیگر اینکه آبزیان ریز و زیادی در آب دریا زندگی می کنند. وقتی بچه ها با پای برهنه لب ساحل راه می روند، می خوابند یا شما هنگام بازی آنها را با ماسه های لب دریا می پوشانید، احتمال گزش پوست آنها به وجود می آید. گاهی آبزیان ریز، وارد پوست می شوند و ضایعات پوستی مختلف یا حتی تاول های پوستی ایجاد می کنند. استفاده از استخرهای بسته برای بچه ها هم می تواند خطر ابتلا به عفونت های قارچی، انگلی یا ویروسی در اثر قرار گرفتن در محیط های مشترکی که ایستایی آب وجود دارد، برای آنها به وجود بیاورد. تماس زیاد موی بچه ها با کلر موجود در آب استخرها هم می تواند باعث تغییر رنگ و کدر شدن رنگ موی آنها شود. به علاوه، تماس موی بچه ها با آب دریا هم می تواند باعث ورود آبزیان ریز به داخل موی بچه ها و آسیب دیدن پوست سر آنها شود. از این رو، توصیه می شود حتما در استخر و دریا کلاه شنا سر آنها بگذارید و بلافاصله پس از آب تنی هم سر و بدن آنها را در خانه و با آب تمیز و شامپوهای ملایم بشویید.

خطر صندل و کفش تابستانی برای کودکان
۲ نکته مهم درباره کفش تابستانی بچه ها وجود دارد؛ اول اینکه بچه ها به هیچ وجه نباید صندل بپوشند؛ مخصوصا هنگامی که قرار است به پارک بازی، خرید یا پیاده روی بروند و فعالیت فیزیکی زیادی داشته باشند. صندل ها، ۲ مشکل برای بچه ها ایجاد می کنند؛ به دلیل محافظت ضعیفی که از کف و مچ پا دارند، باعث چرخش ناگهانی مچ پا در اثر دویدن یا زمین خوردن ساده می شوند و امکان بروز دررفتگی یا آسیب دیدن تاندون و آشیل پا وجود دارد. دوم اینکه به دلیل باز بودن اطرافشان، امکان ورود خاک و سنگریزه به داخل این صندل ها وجود دارد و این مساله می تواند باعث آسیب پوست کف پای بچه ها شود. دومین نکته درباره کفش تابستانی بچه ها این است که به هیچ وجه نباید کفش آنها را بدون جوراب بپوشانید. بچه ها در طول بازی و فعالیت، بیش از اندازه عرق می کنند. معمولا جنس و رنگ بیشتر کفش های بچه گانه مصنوعی است. این ترکیب های مصنوعی در اثر تعریق پا، تماس بیشتر و عمیق تری با پوست برقرار می کنند و مشکلاتی مانند آلرژی های پوستی و عوارض ناشی از آن مثل قرمزی، التهاب و خارش به وجود می آورند. بد نیست بدانید تعریق بیش از حد پا در کفش می تواند محیط گرم، مرطوب و مناسبی برای رشد قارچ ها ایجاد و پوست حساس و نازک بچه ها را درگیر این قارچ های پوستی کند. به همین دلیل توصیه می شود کفش و صندل را حتما با جوراب نخی روشن بپوشند و جوراب های آنها را هم حتی در صورتی که بو نمی دهد و فقط عرق کرده، بعد از رسیدن به منزل بشویید.

منبع:سلامت


موضوعات مرتبط: ارایش و زیبایی , سلامت پوست , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


راز های داشتن پوست خوب و شفاف
سه شنبه 16 ارديبهشت 1394 ساعت 19:2 | بازدید : 303 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

 

پوست خوب, داشتن پوست خوب, پوست خوب و شفاف

 

داشتن پوست خوب بزرگترین سرمایه زیبایی است قسمتی از آن با ژن میاید و بقیه آن دست خودمان است که چطور از پوستمان محافظت کنیم با محافظت درست از پوست حداقل تا ده سال میتوان پیر شدن پوست را عقب انداخت و در زمان پیری هم میتوان زیبا بنظر آمد.

از همین امروز برای داشتن پوست خوب تلاش کنید و زیبایی و جوانی را برای خود به ارمغان بیاورید. برای داشتن پوست   خوب و شفاف مواردی هستند که در ادامه توضیح داده ایم.

 

 - به مقدار کافی بخوابید
پوست در شب، خود را ترمیم و نو می کند.بعد از یک خواب بد، زیر چشمان شما گود می افتد و پوستتان نیز به زردی می گراید.
برای همین پیشنهاد می شود، 7 تا 8 ساعت در شب بخوابید تا پوست عملیات جوانسازی خود را به طور مطلوبی انجام دهد.

- قبل از هر چیزی آنها یک بار در روز، پوست را پاک سازی می کنند.
اگر دارای پوست معمولی (به جز پوست چرب) تنها کافی است که وی یک بار شب با یک پاک کننده کرم دار و آب ولرم صورت خود را شستشو دهید.
به گفته رانلا هیرسچ متخصص پوست بوستون :"به پاک کننده زمانی را برای انجام فعالیت دهید. به جای آنکه صورت خود را سریع با آن مالش داده و آبکشی کنید، بگذارید چندین ثانیه روی پوست بماند تا هر گونه آرایش، آلودگی، چربی و غیره را از پوست جدا کند. صبح ها صورت خود را تنها با آب ولرم بشویید ولی اگر پوست چربی دارید از یک پاک کننده فومی در صبح و شب استفاده کنید."

-ماهی آزاد در برنامه غذایی ثابت و مهم  باشد
ماهی دارای مقادیر زیادی امگا3 است که به رطوبت رسانی پوست از داخل کمک می کند و التهاباتی که منجر به قرمزی پوست می شود را کاهش می دهد.

اسید چرب امگا-3 به کاهش التهاب در بدن و بازگرداندن رطوبت به پوست کمک می کند.
علاوه بر این، امگا-3 در ترمیم سلول ها و دفاع در برابر آسیب های سلولی کمک می کند...

 


موضوعات مرتبط: ارایش و زیبایی , سلامت پوست , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دلایل ایجاد کک ومک ودرمان آن
سه شنبه 26 فروردين 1394 ساعت 22:33 | بازدید : 312 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

 

کک ومک,دلایل ایجاد کک و مک,درمان کک و مک

هرگاه رنگدانه های پوست به جای پخش شدن در سراسر پوست در نقاطی از آن جمع گردد  کک و مک و لک صورت به وجود می آید.

 

کک مک گاهی ممکن است ناشی از ناراحتی های داخلی باشد اما به طور کلی با موی قرمز و حساسیت در برابر نور خورشید ارتباط دارد و بهترین راه پیشگیری آن محافظت پوست در برابر نور خورشید است.

کک و مک یکی از بیماری‌های پوستی است که در میان اروپایی‌ها شیوع بیشتری دارد.کک و مک ها معمولا روی پوست صورت، دست ها و اطراف شانه‌ها دیده می‌شوند. خانم‌ها و آقایان هر دو همیشه به دنبال راه هایی برای خلاصی از دست کک و مک هستند.اما بیشتر پزشکان درمان قطعی برای آن سراغ ندارند...


موضوعات مرتبط: ارایش و زیبایی , سلامت پوست , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چگونه پوست خود را با برگ آلوئه ورا مرطوب کنیم
دو شنبه 19 خرداد 1393 ساعت 20:16 | بازدید : 592 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

استفاده از گیاه آلوئه ورا روشی کاملاً طبیعی برای مرطوب کردن پوستتان است. این گیاه در بهبود بسیاری از بیماری‌های پوستی همچون خشکی پوست و آفتاب سوختگی موثر است.

برگ آلوئه ورا
استفاده از گیاه آلوئه ورا روشی کاملاً طبیعی برای مرطوب کردن پوستتان است. به گفته استیون دی. الریچ از مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، گیاه آلوئه ورا در بهبود بسیاری از بیماری‌های پوستی همچون خشکی پوست و آفتاب سوختگی موثر است. گیاه آلوئه ورا از 99 درصد آب و 1 درصد ژل تشکیل شده است. این ژل ترکیبی از گلیکوپروتئینها و پلی ساکاریدها است که خاصیت درمانی و مرطوب‌کنندگی دارند. شما می‌توانید براحتی پوست و موی خود را در خانه با برگ‌های آلوئه‌ورا مرطوب کنید. 

دستورالعمل
1. یک برگ تازه آلوئه ورا را از گیاه آن جدا کنید.


2 . برگ را از وسط و در طول آن برش داده و سپس آن را در یک کاسه قرار دهید. صبر کنید تا ژل از برگ خارج شده و در کاسه جمع شود، برای تسریع کار می توانید با انگشت یا یک قاشق ژل را از برگ خارج کنید.

3 . یک قاشق غذا خوری روغن زیتون به کاسه اضافه کرده و با ژل آلوئه ورا مخلوط کنید. روغن زیتون ژل را در خود حل می کند و به این ترتیب شما راحت تر می توانید آن را به پوست یا موی خود بزنید. اگر روغن زیتون ندارید برای کاهش غلظت ژل، چند قطره آب به آن اضافه کنید.

4 . ژل آلوئه ورا را به نقاط خشک پوست خود در آرنج، لب ها و یا سایر مناطق زده و سپس آن قسمت را ماساژ دهید. صبر کنید تا ژل جذب پوستتان شود؛ نیازی به شستن پوست ندارید. چنانچه می خواهید موی سر خود را با این ژل مرطوب کنید، ژل را با انگشتان خود به موهایتان زده و با یک شانه آن را به طور مساوی پخش کنید. پنج دقیقه صبر کنید و سپس موهایتان را بشوئید.
 
توصیه‌ها و هشدارها:
• قبل از استفاده از آلوئه ورا حتما با با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که پوستتان نسبت به آن واکنش های آلرژیک نداشته باشد. ممکن است آلوئه‌ورا در ترکیب با سایر مکمل ها یا داروهای گیاهی، عوارض جانبی زیانباری داشته باشد.

• از تماس آلوئه‌ورا با زخم‌های باز خودداری کنید.
منبع:wiki.5040.ir

 


موضوعات مرتبط: ارایش و زیبایی , سلامت پوست , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفحه قبل 1 صفحه بعد

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
تماس با ما

سلام دوستان عزیز می خواستم بهتون اطلاع بدم به لطف خدای مهربان پورتال کشکول توانست در مسابقات وبلاگ نویسی استانی رتبه ی اول را کسب کنه !!! شاد باشید و تندرست

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان پورتال جامع کشکول و آدرس kashkoul.tk لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 469
:: کل نظرات : 3

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :