کشکول پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی، روانشناسی، زناشویی، مد، دکوراسیون، اشپزی، پزشکی و ....
روستای زیبای بقمچ
دو شنبه 31 خرداد 1394 ساعت 21:37 | بازدید : 609 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

روستای بقمچ (boghmech) مرکز دهستان بقمچ از توابع شهرستان چناران استان خراسان رضوی است.

 

روستای بقمچ در فاصله ۳۶کیلومتری شمال شهرستان چناران قرار گرفته و فضایی سبز با خانه های کاه گلی دارد.


دهستان بقمچ در فاصله ۳۶کیلومتری شهرستان چناران می‌باشد. از شمال به محدوده شهرستان درگز، از شرق به شهرستان مشهد، از غرب به دهستان رادکان و از جنوب به شهرستان چناران محدود است.روستای بقمچ  با ۲۰۵ کیلومتر مربع مساحت ۵٫۲ درصد از وسعت شهرستان چناران را دربر می‌گیرد.


محصول اصلی روستای بقمچ تنباکوست که اما بیشتر مردم از تولید محصولات باغی و دامداری ارتزاق می کنند. محصولات عمده باغداری در این روستا گردو، سیب و گیلاس است. روستای بقمچ یک رودخانه دائمی دارد که از به هم پیوستن سه رودخانه کوچکتر ایجاد شده و در پایین دست رودی خروشان را تشکیل می دهند. نام  روستای بقمچ مخفف باغ میش بوده که عمدتا به خاطر شغل مردمان این روستا بر آن نهاده شده بود.

تصایر باغ میشی,عکس های باغ میشی

روستای بقمچ مرکز دهستان بقمچ از توابع شهرستان چناران استان خراسان رضوی است

گردشگری,تور گردشگری

دهستان بقمچ در فاصله ۳۶کیلومتری شهرستان چناران قرار دارد

دهستان بقمچ,تصایر باغ میشی

روستای بقمچ  با ۲۰۵ کیلومتر مربع مساحت ۵٫۲ درصد از وسعت شهرستان چناران را دربر می‌گیرد

 باغ میشی,روستای بقمچ

روستای بقمچ یک رودخانه دائمی دارد که از به هم پیوستن سه رودخانه کوچکتر ایجاد شده

باغ میشی,روستای بقمچ

 نام  روستای بقمچ مخفف باغ میش بوده که عمدتا به خاطر شغل مردم این روستا گذاشته شده

تصایر باغ میشی,عکس های باغ میشی

محصولات عمده باغداری در روستای بقمچ گردو، سیب و گیلاس است

 باغ میشی,روستای بقمچ

 

منابع:
hamgardi.com
 mehrnews.com

tebyan.net



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


11 کاخ زیبا و معروف در جهان (+تصاویر)
دو شنبه 30 خرداد 1394 ساعت 21:25 | بازدید : 588 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

 

11 کاخ زیبا و معروف در جهان (+تصاویر)

اقامتگاه رسمی مکانی است که در آن رئیس دولت یا دیگر چهره های ارشد رسما اقامت دارند. اغلب اقامتگاه ها بخش مهمی از تاریخ یک کشور هستند ؛ کاخ یا قلعه ها توسط پادشاهان قرن ها مورد استفاده قرار می گرفت. از آنجایی که این ساختمان ها هنوز مورد استفاده هستند ، دسترسی به آن ها محدود می باشد ، اما حتی  اگر شما بتوانید تنها قسمت بیرونی را ببینید باز هم ارزش دیدن را دارند. در زیر لیستی از معروف ترین اقامت گاه های رسمی وجود دارد.

 

1- لافورتالزا (La Fortaleza)

 

قلعه لافورتالزا, قلعه, قلعه های تاریخی جهان

قلعه لافورتالزا

 

 قلعه لافورتالزا محل اقامت رسمی فعلی فرماندار پورتوریکو (Puerto Rico) است. این قدیمی ترین عمارت اجرایی در دنیای امروز است. این قلعه بین سال های 1533 و 1540 برای دفاع از بندر سان خوآن یا سان جوآن (San Juan) (پایتخت و بزرگ ترین شهرستان پورتوریکو) ساخته شد که اولین سری از ساختارهای نظامی برای حفاظت از شهر بود.

 

2- کاخ سلطنتی آمستردام (Koninklijk Paleis Amsterdam)

 

کاخ, قلعه, قلعه های تاریخی جهان

کاخ سلطنتی آمستردام

 

  کاخ سلطنتی یکی از 4 کاخ در هلند است که در اختیار ملکه بئاتریکس می باشد. این کاخ از سمت غرب میدان دام در مرکز آمستردام واقع شده است. این کاخ به عنوان سالن شهر در قرن 17 در دوران طلایی هلند ساخته شد و بعد از خانه سلطنتی هلند ، کاخ سلطنتی پادشاه لویی ناپلئون شد.


3- کاخ  درُتنینگهُلم (Drottninghom Palace)

 

کاخ, قلعه, قلعه های تاریخی جهان

کاخ درُتنینگهُلم

 

کاخ درُتنینگهُلم در اصل در قرن 16 ساخته شد و محل اقامت خصوصی و رسمی خانواده سلطنتی سوئد می باشد. باغ ها و پارک اطراف کاخ را احاطه کرده اند و ساختمان هایش به یکی از جاذبه ها برای گردشگران تبدیل شده است که هرساله از کاخ بازدید می کنند. همچنین این کاخ دارای سالن اپرا و تئاتر می باشد که هنوز هم استفاده می شود.


4- کاخ امپراتوری هُفبورگ (Hofburg Imperial Palace)

 

کاخ,کاخ امپراتوری توکیو, قلعه های تاریخی جهان

کاخ امپراتوری هُفبورگ

 

کاخ امپراتوری هُفبورگ واقع در وین به عنوان محل اقامت رسمی رئیس جمهور اتریش در نظر گرفته می شود ، اینجا محل  اقامت زمستانی اصلی هابسبورگ (Habsburg) بود ، در حالی که کاخ شونبرون محل اقامت آن ها در فصل تابستان بود. از 1438 تا 1583 و از 1612 تا 1806 اینجا مقر پادشاهان و امپراتوران مقدس روم بود و پس از آن تا سال 1918 مقر امپراتوری اتریش بود.


5- کاخ امپراتوری توکیو (Tokyo Imperial Palace)

 

کاخ,قلعه های تاریخی جهان, قلعه

کاخ امپراتوری توکیو

 

کاخ امپراتوری توکیو مانند پارکی بزرگ می باشد که محل اقامت اصلی امپراتوران ژاپن است. در اوج رفاه ژاپن در دهه 1980 ، ارزش زمین های کاخ از تمام املاک و مستغلات در ایالت کالیفرنیا کمی بیشتر بود. باغ ها و ساختمان های داخلی کاخ به جز در تاریخ 2 ژانویه و 23 دسامبر هنگامی که خانواده های سلطنتی در جمعیت ظاهر می شوند ، به روی عموم مردم بسته است.

 

6- کاخ سلطنتی مادرید (Palacio Real)

 

کاخ,قلعه های تاریخی جهان, قلعه

کاخ سلطنتی مادرید

 

کاخ سلطنتی مادرید * محل اقامت رسمی پادشاه اسپانیا می باشد اگرچه پادشاه جان کارلوس در کاخ سلطنتی کوچکتر در حومه مادرید اقامت دارند. ریشه های این کاخ به قرن 10 بازمی گردد که در طی آن مورها (Moors) ، قلعه ای دفاعی را در این محل ساختند. کاخ سلطنتی بین سال های 1738 و 1755 ساخته شد و پادشاه کارلوس سوم در سال 1764 در این کاخ اقامت کردند.

 

7- کاخ باکینگهام (Buckingham Palace) 

 

کاخ, قلعه, قلعه های تاریخی جهان

کاخ باکینگهام در لندن

 

کاخ باکینگهام در لندن محل اقامت اصلی ملکه الیزابت دوم است با این وجود متعلق به دولت بریتانیا است و جز اموال شخصی پادشاه نیست. جلوی کاخ باکینگهام برای تغییر نگهبانان استفاده می شود که جز مهم ترین مراسم و جاذبه های گردشگری هستند. بین ماه های مه و جولای نگهبان ها هر روز صبح ساعت 11.30 دقیقه تغییر می کنند. بقیه سال ، نگهبان ها به صورت یک روز در میان تغییر می کنند. 

 

8- قصر سویل (Alcazar of  Seville)

 

کاخ,قصر سویل, قلعه های تاریخی جهان

قصر سویل

 

قصر سویل یکی از بهترین نمونه های باقی مانده از معماری اسلامی در اسپانیا است. در اصل در قرن 10 ساخته شد و در طول قرن بعدی توسط حاکم سلسله آلمُهادس گسترش یافت. پس از اشغال دوباره ، پادشاهان پی در پی به قصر سویل اضافه کردند. سطوح بالای قصر هنوز هم توسط خانواده سلطنتی به عنوان محل اقامت رسمی استفاده می شود.


9- کاخ بزرگ (Grand Palace)

 

کاخ, قلعه, قلعه های تاریخی جهان

کاخ بزرگ

 

ساخت و ساز کاخ بزرگ در سال 1782 زمانی آغاز شد که پایتخت سیام از تُنبوری به بانکوک منتقل شد. این کاخ به عنوان محل اقامت پادشاه تایلند تا مرگ مرموز پادشاه آناندا ماهیدل در سال 1946 در نظر گرفته می شد. برادرش که بعد از او به پادشاهی رسید به کاخ چیترالادا نقل مکان کرد. با این حال کاخ بزرگ هنوز هم محل اقامت رسمی می باشد و اغلب برای مراسم رسمی استفاده می شود.

 

10- کاخ سفید (White House)

 

کاخ, کاخ سفید, قلعه های تاریخی جهان

کاخ سفید

 

 کاخ سفید در واشنگتن محل اقامت رسمی و دفتر رئیس جمهور ایالت متحده می باشد. این کاخ بین سال های 1792 و 1800 ساخته شد و برای اولین بار توسط رئیس جمهور جان آدامز مورد استفاده قرار گرفت. پس از حملات 11 سپتامبر بازدید از کاخ سفید دشوارتر شد و امروزه برای تورهای 10 نفره یا کمی بیشتر در دسترس می باشد و در خواستشان باید از طریق عضو کنگره یا سفیر آمریکا شش ماه در نوبت باشد.


11- کاخ کرملین مسکو (Moscow Kremlin)

 

کاخ,قلعه های تاریخی جهان, قلعه

کاخ کرملین

 

کاخ کرملین ، مسکو یک مجتمع بزرگ غنی شده شامل 4 قصر ، 4 کلیسا و دیوار کرملین با برج های آن می باشد. کرملین به عنوان محل اقامت رسمی رئیس جمهور روسیه در نظر گرفته می شود. اگرچه دو سوم از قلمرو کرملین به روی گردشگران بسته می باشد، یک سوم باقی مانده به اندازه کافی شامل گنجینه هایی می باشد که زمان گشت و گذار را پر کند.
منبع : iranmatlab.ir



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


معبد داش کَسن بنای صخره‌ای بی نظیر
دو شنبه 29 خرداد 1394 ساعت 22:24 | بازدید : 619 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

معبد داش کسن سلطانیه, تصاویر معبد داش کسن

معبد داش کسن بنایی صخره ای در زنجان ب

 

معبد داش کسن بنایی صخره‌ای است که در حاشیه روستای ویر در حدود ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر تاریخی سلطانیه (زنجان) واقع شده است.

معبد سنگی داش کسن در ایران بی نظیر است. معبدی است با طرح اژدها که وقتی گردشگران آن را می بینند تصور می کنند با معبدی چینی روبرو هستند (چین ایران)؛ اما این اثر تاریخی یادگاری از دوره ایلخانیان است.

 

بنای داش کسن به دو نقش برجسته اژدها و چند محراب اسلامی در دو سمت آن و به قرینه یکدیگر مزین است. نمونه‌های مشابه نقش‌های اژدهای آن در جای دیگری از ایران دیده نمی‌شود. طبق نظر برخی باستان شناسان، قدمت این معبد به قبل از اسلام می‌رسد که در زمان ایلخانان نقوشی از جمله اژدها بر آن افزوده شده‌است.

بنای تاریخی معبد داش کَسن,معبد داش کَسن در زنجان  معبد سنگی داش کسن بنای تاریخی از دوره ایلخانیان


شکل گیری معبد داش کسن  پس از مرگ ارغونشاه، با پشتکار الجای خاتون، خواهر سلطان محمد خدابنده آغاز شد، ولی به پایان نرسید.

داش کسن از نظر نقشه و نقوش تزیینی یکی از باارزش ترین نمونه‌های معماری صخره‌ای در تاریخ معماری ایران به شمار می‌رود. در این معبد نقوشی از هنر چینی به کار رفته‌است. نقش های اژدها به طول ۵ متر و عرض ۱٫۵ متر بزرگ ترین نقوش تزیینی این معبد است. دیگر نقوش تزینی معبد داش کسن، طاقچه‌های فاخری است که در ضلع شرقی و غربی معبد در کنار نقوش اژدها کنده شده‌اند. این طاقچه‌ها مُقَرنَس های زیبایی دارد. همچنین نقوش اسلیمی که ماهرانه تراشیده شده‌اند با طرح‌های متنوع در آن دیده می‌شود. در ساخت این معبد تقارن طولی در نظر بوده و این تقارن در کلیه بخش های معبد به چشم می‌خورد.

معبد داش کَسن,معبد داش کَسن سلطانیه

معبد داش کسن یکی از باارزش ترین نمونه‌های معماری صخره‌ای در تاریخ معماری ایران به شمار می‌رود

 

معبد تاریخی داش کسن از سمت شمال به دشت سلطانیه و بنای تاریخی آرامگاه سلطان محمد خدابنده اشراف دارد. این معبد در کنار شهر قدیم سلطانیه با گنبد رفیع آن، آرامگاه چلبی اوغلو و آرامگاه ملاحسن کاشی، در مجموع محور فرهنگی تاریخی سلطانیه را تشکیل می‌دهد.

راه رسیدن به معبد داش کسن در سال ۱۳۸۹ زیرسازی شده و تا خود معبد راهی خاکی اما صاف و ماشین رو است. در طی مسیر تابلوها نشان دهنده راه هستند و نیز امکانات رفاهی برای گذراندن شب نیز کم و بیش فراهم شده است. در کنار معبد یک کانکس کوچک و نمازخانه نیز وجود دارد که نگهبان معبد در آن زندگی می‌کند.

معبد داش کسن  در میان گردشگران به «معبد اژدها» هم مشهور است.

بنای تاریخی معبد داش کَسن,معبد داش کَسن در زنجان  معبد تاریخی داش کسن از سمت شمال به بنای تاریخی آرامگاه سلطان محمد خدابنده اشراف دارد

 
در حال حاضر آثار زیادی از شکل نخست معبد داش کسن باقی نمانده و تنها سنگ‌های بزرگ و پراکنده در گوشه کنار معبد دیده می‌شود. محدوده معبد اژدها مستطیلی و به ابعاد تقریبی ۱۰۰ متر در ۵۰ متر است که یک قسمت از آن به واسطه حفاری در تپه ایجاد شده‌است. معبد در دامنه تپه‌ای قرار داشته و مشرف به دشت های وسیع و زیبایی است.

مجموعه تاریخی داش کسن مرکب از ایوان‌ها، نقوش برجسته و محوطه‌های باستانی است که در جهات مختلف به ویژه نقش حجاری شده اژدها، منحصر به فرد و قابل توجه‌ است. آثار به جای مانده در محل این احتمال را قوت می‌بخشد که ایلخان مغول "ارغون" پیش از گرایش به دین اسلام، اقدام به ساخت این معبد نموده‌است. تاثیر متقابل ایران و چین در این مکان مشهود است و تلفیق طرح‌های اسلیمی و نقش اژدها این موضوع را متذکر می‌شود.

   داش کَسن,معبد داش کَسن در سلطانیه

 مجموعه تاریخی داش کسن مرکب از ایوان‌ها، نقوش برجسته و محوطه‌های باستانی است

     معبد داش کَسن,بنای تاریخی معبد داش کَسن

 معبد داش کشن در میان گردشگران به معبد اژدها مشهور است

    معبد داش کَسن,بنای تاریخی معبد داش کَسن

معبد داش کسن به دو نقش برجسته اژدها و چند محراب اسلامی در دو سمت آن مزین است

       تصاویر معبد تاریخی داش کسن,عکس معبد داش کسن زنجان

 

منابع:

wikipedia.org

farsnews.com



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صخره های دیدنی دره چاه‌کوه
دو شنبه 28 خرداد 1394 ساعت 20:26 | بازدید : 568 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

دره چاهکوه در بخش شهاب از توابع شهرستان قشم و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است.

دره چاهکوه در ۱۰۰ کیلومتری شهر قشم و در کنار روستای چاهوی شرقی قرار دارد. یکی از جاهای مهم گردشکری جزیره قشم است.

 دره چاهکوه,تنگه چاهکوه,تنگه چاهکوه قشم

دره چاهکوه در ۱۰۰ کیلومتری شهر قشم است

 

تنگه چاهکوه با احجام و تندیس‌های بی نظیر و پوشیده از صدها حفره و کاسه و طاقچه بر بدنه عمومی آن با جوی‌های سنگی و چاههای آب که از یورش باد، بارش بارانهای تند و تابش آفتاب داغ پدید آمده‌است.

دره چاهکوه از نقاط دیدنی استان هرمزگان, دره چاهکوه در جزیره قشم, جاهای دیدنی جزیره قشم تنگه چاهکوه یکی از جاهای مهم گردشکری جزیره قشم است

 

 


دلیل نام گذاری چاهکوه،وجود جاده های است که در ابتدای دره چاهکوه حفر شده است ، چند چاه کم عمق و کانال هایی برای هدایت آب، از سوی اهالی روستای چاهو حفر شده و زیبایی این تنگه را دو چندان می کند.


از آنجا که با توجه به گرم وخشک بودن منطقه، آب شیرین ذخیره شده ارزش بالایی دارد،این چاهها محل ذخیره آب باران است.

KEYWORDS

دره چاهکوه از نقاط دیدنی استان هرمزگان است

 

 این کانال ها و چاه ها، قدمتی باستانی دارند و از زمان های دور برای تامین آب شیرین اهالی این بخش از جزیره مورد استفاده قرار داشته است.


دره چاهکوه از چهارسو، چهارتنگه دارد که در جاهایی دیواره ها به هم می رسند و فاصله 2 دیواره از هم شاید به حدود نیم متر برسد.

جاذبه های گردشگری جزیره قشم, تصاویر دره چاه‌کوه, عکس های دره چاه‌کوه

جنس سنگ های دره چاهکوه، از سنگ های رسوبی است

 

به نظر می رسد دره چاهکوه و دره های مشابه اطراف آن مربوط به شکستگی های طاقدیس بزرگی باشند که بر ایجاد گنبد نمکی نمکدان هم نقش داشته است.

جنس سنگ های دره چاهکوه، از سنگ های رسوبی موسوم به سنگ های آهکی و مربوط به رشته کوه زاگرس می شوند که جزو یکی از 3 گروه سنگ های موجود در طبیعت (رسوبی، آذرین و دگرگونی) قرار می گیرد.  


در دیواره های دره چاهکو، فرسایش آبی و انحلال، شیارهای عمیق و طویل و انواع حفره های عدسی، قاشقی و کروی شکل را حفر کرده اند. وجود شیارها و خطوط فرسایش موازی و همچنین حفره و طاقچه بر بدنه دره چاهکوه و نیز وجود جوی های سنگی در کف دره، موجب شده تا تنگه چاهکو به اعجاب تبدیل شود.

دره چاهکوه,تنگه چاهکوه,تنگه چاهکوه قشمدیواره های دره چاهکوه زیبا نقش بسته هر بیننده ای را تحت تأثیر قرار می دهد

 

طرح ها و اشکالی که روی دیواره های دره چاهکوه زیبا نقش بسته هر بیننده ای را تحت تأثیر قرار می دهد. اشکالی که خیال انگیز و رویاگونه اند و مانند آثار هنری ارزشمندی شده اند که به دست هنرمند توانایی به وجود آمده اند.

سنگ های دره چاهکوه دارای آهک یا بی کربنات کلسیم است و این حفره ها در طول چند میلیون سال بزرگ تر شده و تبدیل به دالان های جالبی شده اند. در این میان، جاری شدن آب در زمان بارندگی، زیبایی این دره را دوچندان می کند.  

دره چاهکوه از نقاط دیدنی استان هرمزگان، دره چاهکوه در جزیره قشم, جاهای دیدنی جزیره قشم

سنگ های دره چاهکوه دارای آهک یا بی کربنات کلسیم است

 

 منابع:

isna.ir
irandeserts.com



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کلیسای مریم مقدس با تاریخچه ای عجیب
دو شنبه 5 خرداد 1394 ساعت 20:18 | بازدید : 256 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

کلیسای مریم مقدس کجاست,تصاویر کلیسای مریم مقدس

 کلیسای مریم مقدس یکی از دیدنی ترین بناهای تاریخی ایران

 

کلیسای مریم مقدس که به آن کلیسای سور سور هم گفته می شود، یکی از دیدنی ترین بناهای تاریخی ایران است که برای دیدنش باید به آذربایجان غربی، شهرستان چالدران و روستای بارون بروید.

 

از قدیمی های روستا که بپرسید، می گویند نام کلیسای مریم مقدس در ابتدا «کلیسای زور زور» بوده که به خاطر آنکه در دوره ای تحت نظر هوانس یرز نقاش معروف به زورزورتسی، قرار داشته، به این نام معروف شده است.

کلیسای مریم مقدس کجاست,تصاویر کلیسای مریم مقدس

  نام کلیسای مریم مقدس  در ابتدا «کلیسای زور زور» بوده

 
کلیسای مریم مقدس  در کنار سد بارون در ۲۰ کیلومتری ماکو و ۱۲ کیلومتری شمال غرب قره کلیسا قرار دارد. بنای کلیسا به شکل صلیب است و گنبدی ۱۶ ضلعی با ۴ نورگیر دارد. به غیر از نورگیرهای ساق گنبد ۴ نورگیر در ۴ دیوار بنا شده است. تنها ورودی کلیسا از سمت غربی آن است.

این کلیسا آنقدر کوچک است که بیشتر به یک نمازخانه یا عبادتگاه شخصی شبیه‌است. تاریخ کلیسای سورسور وقتی مهم می شود که بدانیم قدمت آن به قرن 14 میلادی می رسد و در سال‌های ۱۳۱۵ تا ۱۳۲۴ میلادی توسط اسقف بسداچی زاکاریا ساخته شده است. به همین دلیل هم هست که کلیسای زورزور یا همان سور سور، در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. 

کلیسای مریم مقدس کجاست,تصاویر کلیسای مریم مقدس

کلیسای مریم مقدس آنقدر کوچک است که بیشتر به یک نمازخانه یا عبادتگاه شخصی شبیه‌است

 

کلیسای سورسور با سنگ‌های تراشیده شده در حجم‌های مختلف ساخته و تزئین شده است و نمای ساده ای دارد. اما پنجره‌ها و نورگیر‌ها که با ستون‌های کاذبی به قوسی جناغی منتهی می‌شوند، تزییناتی روی خود دارند. سنگ های این بنا به شیوه ای تراشیده شده اند که هر دو بلوک سنگ، در هم چفت می شوند.

درباره این کلیسا، یک نکته جالب دیگر هم وجود دارد. این کلیسا، از محل خود جا به جا شده است! این اتفاق در سال 1367 افتاد و دلیلش آن بود که در جریان احیای زمین های دشت ماکو احتمال تخریب ساختمان کلیسا وجود داشت. در آن زمان سازمان میراث فرهنگی با هماهنگی خلیفه‌گری ارمنیان آذربایجان کلیسا را به مکانی امن منتقل کرد. کار جا به جایی کلیسا 25 روز طول کشید و سنگ به سنگ این بنا درست به همان شکلی که از اول ساخته شده بود، منتقل شد. این بار اما 600 متر دورتر و روی یک برآمدگی صخره‌ای که در حدود ۱۱۰ متر مرتفع‌تر از محل اولیه کلیسا بود. پس از پایان عملیات جابه‌جایی هم لوح سنگی که تهیه شده بود بر دیوار کلیسا نصب شد.  

کلیسای مریم مقدس کجاست,تصاویر کلیسای مریم مقدس

قدمت کلیسای مریم مقدس به قرن 14 میلادی بر می گردد


منبع:tebyan.net



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سفر به جزایر کمتر شناخته شده در جهان
دو شنبه 20 خرداد 1394 ساعت 7:26 | بازدید : 175 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

جزایر از مقاصد گردشگری ویژه برای گذراندن تعطیلاتی به یاد ماندنی محسوب می شوند. این بهشت‌های کوچک با جاذبه‌های طبیعی خود هر ساله توجه افراد بسیاری را به سوی خود جلب می کنند. اما اگر دوست دارید تا تعطیلات خود را در جزایری با ازدحام کمتر سپری کنید

 

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا چند جزیره کمتر شناخته شده جهان را معرفی کنیم.
 

جزیره Pulau Ubin
مکان و اندازه: جنوب دریای چین. چهار مایل مربع

جزیره Pulau Ubin تصویری از زندگی روستایی مالایی در سال‌های 1960 را ترسیم می کند. خانه‌های کاهگلی بر فراز تپه‌هایی پوشیده از درخت و معادن گرانیت رها شده از ویژگی‌های بارز آن هستند. ماهیگیران در "کلونگ"ها، خانه‌های چوبی قدیمی ماهیگیری که روی آب قرار دارند، زندگی می کنند.   

 

جزایر کمتر شناخته شده جهان,جزایر شناخته نشده جهان  جزیره Pulau Ubin در جنوب دریای چین

 

جزیره Koh Yao Yai

مکان و اندازه: خلیج پانگ انگا در دریای آندمان. تقریبا 38 مایل مربع

جزیره Koh Yao Ya  یکی از 44 جزیره بین "پوکت" و "کرابی" و بزرگترین آنها بوده، اما توسعه یافته‌ترینشان محسوب نمی شود. مردم محلی بیشتر درآمد خود را از طریق ماهیگیری، کشت برنج و کار در مزارع درخت لاستیک تامین می کنند. در این جزیره می توانید کاوش مکانی ناشناخته را به معنای واقعی تجربه کنید.  

  جزایر کمتر شناخته شده جهان,جزایر شناخته نشده جهانجزیره Koh Yao Yai خلیج پانگ انگا در دریای آندمان

 

جزیره Kosrae
سفر به جزایر کمتر شناخته شده در جهان

مکان و اندازه: جنوب اقیانوس آرام در میکرونزی. 42 مایل مربع

جزیره "کاسرا" با آب‌هایی نیلگون و کوهستان‌هایی پوشیده از درخت و سبز رنگ بین هاوایی و گوام قرار گرفته است. این جزیره در شمال خط استوا قرار گرفته و از جنگل‌های ابری، مانگروها، آبشارها و سواحلی از شن‌های نرم سود می برد.     

   جزایر کمتر شناخته شده جهان,جزایر شناخته نشده جهان  جزیره Kosrae جنوب اقیانوس آرام در میکرونزی

 

  جزیره Ile de Re
مکان و اندازه: اقیانوس اطلس. 33 مایل مربع

جزیره Ile de Re در امتداد ساحل غربی فرانسه قرار داشته و با پلی به طول 2 مایل به منطقه تفریحی "لا روشل" متصل شده است. تاکستان‌ها، جنگل ها، تپه‌های شنی و باتلاق‌های نمک بخشی از ذخایر طبیعی این جزیره هستند که تحت حفاظت قرار دارند.      

   جزایر کمتر شناخته شده جهان,جزایر شناخته نشده جهان  جزیره Ile de Re در امتداد ساحل غربی فرانسه


جزیره Salt Spring
مکان و اندازه: شمال اقیانوس آرام. 70.5 مایل مربع

جزیره "سالت اسپرینگ" مکانی پیشرفته و تصویری از زندگی منطقه "ساحل غربی" آمریکا محسوب می شود. ساکنان آن هنرمندان و مسیقیدانان، میلیونرهای بازنشسته، کشاورزان ارگانیک و ... بوده که جامعه‌ای غنی در کنار زیبایی‌های طبیعی را شکل داده‌اند.

   جزایر کمتر شناخته شده جهان,جزایر شناخته نشده جهانجزیره Salt Spring شمال اقیانوس آرام

 

جزیره Madeline
مکان و اندازه: دریاچه سوپریور. 42 مایل مربع

جزیره "مادلین" بخشی از مجمع الجزایر "آپوستل" ویسکانسین بوده و بسیاری از جاذبه‌های واحه‌های گرمسیری مانند سواحل شنی، امکان قایق سواری، غارهای دریایی و ... را در اختیار دارد. در فصل تابستان جمعیت این جزیره به واسطه حضور گردشگران افزایش قابل توجهی می یابد و در فصل زمستان نیز می توانید از سورتمه سواری و بازدید از غارهای یخی لذت ببرید. 

 

جزایر کمتر شناخته شده جهان,جزایر شناخته نشده جهان  جزیره Madeline در دریاچه سوپریور

 

جزیره Staniel Cay
مکان و اندازه: کارائیب شرقی. کمتر از 2 مایل مربع
این گوهر پنهان در 250 مایلی ساحل فلوریدا و در آب‌های فیروزه‌ای مشهور باهاما قرار دارد. هزینه هر شب اقامت در کلبه‌های این جزیره که روی آب اقیانوس قرار دارند برابر با 165 دلار است. 

 

جزایر کمتر شناخته شده جهان,جزایر شناخته نشده جهان  جزیره Staniel Cay در کارائیب شرقی

 

جزیره Tangier
مکان و اندازه: ساحل اقیانوس اطلس آمریکا. سه مایل مربع 

این جزیره کوچک در 12 مایلی شمال ویرجینیا قرار دارد و یکی از معدود دهکده‌های ماهیگیری باقی مانده در خلیج "چساپیک" محسوب می شود. مردم ساکن این جزیره، انگلیسی را با لهجه‌ای غلیظ صحبت می کنند. سنت شکار خرچنگ نیز که قدمت آن در این خلیج به یک قرن پیش باز می گردد همچنان ادامه دارد. 

 

جزایر کمتر شناخته شده جهان,جزایر شناخته نشده جهانجزیره Tangier در ساحل اقیانوس اطلس آمریکا

 

جزیره Fernando De Noronha
مکان و اندازه: اقیانوس اطلس غربی. هفت مایل مربع

این مکان در 220 مایلی ساحل برزیل قرار گرفته و قله‌های کوه‌هایی غرق شده در آب به همراه شن‌های سفید ساحل چشم اندازهای زیبایی را ایجاد کرده‌اند. 

جزایر کمتر شناخته شده جهان,جزایر شناخته نشده جهانجزیره Fernando De Noronha در اقیانوس اطلس غربی

 

جزیره Mull
مکان و اندازه: اقیانوس اطلس شرقی. 338 مایل مربع

افزون بر صخره‌های ساحلی استوار، مسیرهای کوهستانی ناهموار، حیات وحش بکر و چشم اندازهایی فراموش نشدنی، جزیره مول یکی از بهترین مناطق اسکاتلند برای مشاهده نهنگ‌ها (آوریل تا سپتامبر) و عقاب‌های دم سفید، بزرگترین پرنده شکاری بریتانیا، محسوب می شود.

    جزایر کمتر شناخته شده جهان,جزایر شناخته نشده جهان  جزیره Mull اقیانوس اطلس شرقی

 

 منبع:118safar.com



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خوش‌ نقش‌ونگارترین مساجد جهان
دو شنبه 5 خرداد 1394 ساعت 7:44 | بازدید : 166 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

فرهنگ اسلامی زیباترین شاهکارهایش را با ساخت مساجد به جهان معماری هدیه داده است. در واقع معماری، آفرینش است و مسجد، خانه آفریننده.

 خوش‌ نقش‌ونگارترین مساجد جهان نه‌تنها میعادگاه مسلمانان با پروردگارشان هستند، بلکه تصویری از تبلور ذوق، هنر و چیره‌دستی معمارهایی را نمایان می‌کنند که عمری را برای به یادگار گذاشتن اثری بی‌بدیل در این راه صرف کرده‌اند. در این گزارش، نمونه‌هایی از باشکوه‌ترین ثمره عمر این هنرمندان را معرفی می‌کنیم.

البته مسجدالحرام و مسجدالنبی در صدر این فهرست قرار دارند، اما به‌دلیل آشنا بودن بیشتر مخاطبان با این دو نماد پررنگ جهان اسلام، از توضیح درباره این دو بنای عظیم مذهبی و تاریخی صرف‌ نظر کرده‌ایم.

مسجدجامع اصفهان - ایران
این بنای بی‌نظیر که زیبایی‌اش چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند، حاصل بازسازی‌های مکرر در قرن‌های متمادی است‌، از قرن هفتم گرفته قرن بیستم! بنابر شواهد تاریخی، مسجدجامع اصفهان روی ویرانه‌های مسجد قدیمی‌تری ساخته شده که اعراب ساکن قریه طهران در اصفهان، قرن دوم هجری قمری در یهودیه بنا کرده بودند. مسجد اولی بر خرابه‌های بنایی مربوط به اواخر دوره ساسانی برپا شده بود. 

خوش‌ نقش‌ونگارترین مساجد جهان

مسجدجامع اصفهان

 

مسجدجامع اصفهان را شاهکاری در هنر معماری ایران می‌دانند. سبک معماری این مسجد شیوه «رازی» است. مسجدجامع اصفهان نمونه بارزی از هنر بیزانس و کلاسیک در قالب یک بنای سنتی و اسلامی به‌شمار می‌آید.

مسجد «حسن ثانی» - کازابلانکا مراکش
مسجد «حسن ثانی» یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی مراکش است. این مکان در چند حوزه رکوددار است‌؛ بزرگ‌ترین مسجد آفریقا به‌شمار می‌آید و بلندترین مناره‌های جهان (210 متر) را دارد. این بنای اسلامی که با کمک‌های مردمی ساخته شده، در سال 1993 افتتاح شد.

خوش‌ نقش‌ونگارترین مساجد جهان

 مسجد حسن ثانی کازابلانکا در مراکش

 

این مسجد به مناسبت شصتمین سال تولد «حسن دوم» پادشاه مراکش بنا شد. مسجد مرمرین «حسن ثانی» در ساحل اقیانوس اطلس واقع است و کف بخشی از آن شیشه‌ای است. دیوارهای مسجد «حسن ثانی» از بتون و مرمر است و محوطه داخل آن ستون‌های مرمری دارد و گنبد آن با چوب، حکاکی‌ شده است. دیوارهای داخلی آن نیز گچ‌بری‌های بسیار زیبا دارد. این مسجد از جاذبه‌های اصلی گردشگری مراکش است و بیشتر جنبه نمادین دارد.

مسجد «نصیرالملک» - شیراز ایران
صبح زود که فرشته خورشید، انوار طلایی رنگش را به مناظر نفس‌گیر مسجد «نصیرالملک» می‌تاباند‌، باید به دیدن این شاهکار تاریخی و مذهبی بروید. مسجد «نصیرالملک» شیراز که از بناهای سنتی این شهر است، در محله گودعربان و خیابان لطفعلی‌خان زند و در نزدیکی مسجد شاه‌چراغ واقع است. این بنا در سال 1888 میلادی ساخته شد. شیشه‌های الوان و پنجره‌های ارسی این بنا، نور خورشید را به داخل راه می‌دهند و مناظری پدید می‌آورند که به جرأت می‌توان گفت همتایی در جهان ندارد. 

خوش‌ نقش‌ونگارترین مساجد جهان

  مسجد نصیرالملک شیراز

 

مسجد «نصیرالملک» از نظر کاشی‌کاری و مقرنس‌کاری از زیباترین مساجد ایران محسوب می‌شود. این مسجد صحن وسیعی در سمت شمال دارد. در ورودی نیز دارای طاق‌نمایی بزرگ است٬ که سقف آن با کاشی‌های رنگارنگ مزین شده است. «نصیرالملک» دو شبستان شرقی و غربی دارد؛ شبستان غربی که پوشش آجری دارد و بیشتر روی آن کار شده و زیباتر است٬ طاق این شبستان روی ستون‌ها سنگی و با طرح مارپیچ روی آن در دو ردیف شش‌‏تایی و به تعداد ۱۲ عدد به نیت ۱۲ امام قرار گرفته است.

مسجد «سلیمیه» - ادیرنه ترکیه
مسجد «سلیمیه» نمونه عالی از معماری اسلامی و یکی از جاذبه‌های گردشگری ترکیه است. این بنا در قرن شانزدهم ساخته شد و یکی از مساجد معروف دوره عثمانی به مساحت ۲۲ هزار و ۲۰۲ مترمربع است. طراحی ساده‌، المان‌های اسلامی و سبک معماری کم‌نظیرش موجب شده پس از قرن‌ها هنوز مورد ستایش بینندگان قرار گیرد.  

خوش‌ نقش‌ونگارترین مساجد جهان

مسجد سلیمیه ادیرنه در ترکیه

 

 بخشی از کاشی‌های این مسجد در زمان جنگ‌های عثمانی با روسیه در سال‌های ۱۸۸۷-۱۸۸۸ از طرف «میخائیل اسکوبلف» ژنرال روس به مسکو منتقل شد. نام مسجد «سلیمیه» در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. «سنان» معمار رسمی دربار پادشاه‌های عثمانی، ساخت این بنا را برعهده داشت و «سلیمیه» را مهم‌ترین کار معماری خود نامید.    

خوش‌ نقش‌ونگارترین مساجد جهان

 مسجد سلیمیه ادیرنه در ترکیه

 
مسجد بزرگ «شیخ زاید» - ابوظبی امارات
مسجد «شیخ زاید» همان‌طور که از نامش پیداست، به دستور حاکم ابوظبی و بنیان‌گذار امارات متحده عربی بنا شد و از نمونه‌های معماری جدید اسلامی است. «شیخ زاید» در سال 2004 درگذشت و در بخش شمالی این مسجد دفن شد. فاکتورهای سنتی و مدرن در طراحی و معماری این مسجد درهم آمیخته‌اند. 

خوش‌ نقش‌ونگارترین مساجد جهان

 مسجد بزرگ شیخ زاید ابوظبی در امارات

 
 مصالح ساخت این بنا از مکان‌های مختلف از جمله کشورهای غیراسلامی تهیه شده است. هزینه ساخت این بنا، دو میلیارد و ۱۶۷ میلیون درهم امارتی بوده‌ است. مسجد «شیخ زاید» روی تپه‌ای به ‌ارتفاع ۹ متر از سطح زمین ساخته شده ‌است. طبق بررسی‌های صورت‌گرفته از سوی سازمان کنفرانس اسلامی، قبه اصلی این مسجد، بزرگ‌ترین قبه در جهان است که ارتفاعی 83 متری دارد و قطر داخلی آن 32.8 متر است. 

خوش‌ نقش‌ونگارترین مساجد جهان

 مسجد بزرگ شیخ زاید ابوظبی در امارات


مسجد «ملک فیصل» - اسلام‌آباد پاکستان
«ملک فیصل» بزرگ‌ترین مسجد در جنوب‌ شرق و جنوب آسیا و همچنین چهارمین مسجد بزرگ جهان است. پیش از ساخته شدن مسجد «حسن ثانی» مراکش‌، توسعه مسجدالحرام و مسجد نبوی در مدینه‌، «فیصل» عنوان بزرگ‌ترین مسجد جهان را داشت. یکی از نکات جالب توجه درباره مسجد «فیصل»، بدون گنبد بودن آن است.  

خوش‌ نقش‌ونگارترین مساجد جهان

مسجد ملک فیصل در اسلام‌آباد پاکستان

 
 این مسجد چهار مناره چادرشکل دارد و گنجایش آن حدود 75 هزار نفر است. ساخت این مسجد حدود ۴۰ میلیون دلار آمریکا هزینه داشته است و از مهم‌ترین دستاوردهای اسلامی به‌شمار می‌رود.

مسجد «کریستالی» - ترنگانو مالزی
مسجد «کریستالی» یکی از زیباترین مساجد جهان است که همه قسمت‌های آن از شیشه ساخته شده است. این مسجد مجهز به فناوری روز از جمله اینترنت است که به زائران امکان می‌دهد با روش‌های نوین به قرائت قرآن کریم بپردازند. بخش اعظم محلی که مسجد «کریستالی» در آن واقع شده را آب فرا گرفته است. بازتاب نور و تصویر مسجد در آب در شب، منظره‌ای فوق‌العاده‌ای به‌وجود می‌آورد و همین باعث معروف شدن این مسجد در میان گردشگران شده است.    

خوش‌ نقش‌ونگارترین مساجد جهان

مسجد کریستالی ترنگانو در مالزی

 

این بنا دومین مسجد بزرگ در جنوب‌ شرق آسیاست که بیش از ۱۵ هزار نمازگزار می‌توانند در آن عبادت کنند. مسجد «کریستالی» مالزی بر پایه‌های فولادین و به دستور «میزان زین‌العابدین» که در سال ۲۰۰۶ پادشاه ایالت ترنگانو بود، بنا شد.

مسجد «ایاصوفیه» - استانبول ترکیه
«ایاصوفیه» معروف‌ترین مسجد ترکیه است که در شهر استانبول واقع شده و سالانه حدود سه‌میلیون گردشگر را جذب می‌کند. «ایاصوفیه» در اصل، کلیسای مسیحیت شرق بود که در دوره امپراطوری بیزانس در سال ۵۳۲ میلادی به دستور «کنستانتین اول» ساخته شد و سپس در قرن ششم توسط «جاستنیانوس» مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت. این کلیسا نخست، کلیسای بزرگ نام گرفت. پس از فتح استانبول، «سلطان محمد دوم» دستور داد کلیسای ایاصوفیه را به مسجد تبدیل کنند.     

خوش‌ نقش‌ونگارترین مساجد جهان

 مسجد ایاصوفیه استانبول در ترکیه


بعدها آیاتی از قرآن به خط «مصطفی چلبی» در دیوارها و سقف ایاصوفیه نگاشته شد. علاوه بر این، لوحه‌هایی دور تا دور سقف «ایاصوفیه» نصب شد که در آن نام‌های الله، محمد، ابوبکر، عمر، عثمان، علی، حسن و حسین نوشته شده بود. پس از اعلام حکومت جمهوری در ترکیه و به قدرت رسیدن «آتاترک» ایاصوفیه به موزه تبدیل شد و تا امروز به همین شکل باقی ‌مانده ‌است.

این مسجد که از سبک خاص معماری برخوردار است، در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسیده است. جالب است بدانید که معماری بی‌نظیر این بنا را هم معمار «سنان» انجام داده است.

مسجد «سلطان» - سنگاپور
مسجد «سلطان» یکی از مهم‌ترین مساجد سنگاپور است و تقریبا از زمان ساخت در منطقه عرب و مسلمان‌نشین‌، تغییری نکرده است. طراحی باشکوه این مسجد در کنار گنبدی که از جنس طلا دارد، آن را به یکی از مهم‌ترین نمادهای تاریخی، مذهبی و هنری سنگاپور بدل کرده و هنر و معماری جالب توجه به کار رفته در ساخت دیوارها، بر محبوبیت آن افزوده‌ است. 

خوش‌ نقش‌ونگارترین مساجد جهان

مسجد سلطان در سنگاپور

 
این بنا بین سال‌های 1824 تا 1826 در نزدیکی کاخ «سلطان حسین‌شاه» ساخته شد. مسجد «سلطان» با سالن‌های بزرگ و زیبای برگزاری نماز و مراسم مذهبی از محبوبیت خاصی در نزد مسلمانان برخوردار است. در طول ماه مبارک رمضان، مراسم افطاری و نماز جماعت باشکوه هرچه تمام‌تر در این مکان برگزار می‌شود. مسجد «سلطان» در سال 1975 در فهرست آثار تاریخی سنگاپور قرار گرفت.

مسجد «پادشاهی» - لاهور پاکستان
دستور ساخت مسجد «پادشاهی» یا «عالمگیری» بین سال 1671 توسط «اورنگزیب عالمگیر» ششمین امپراطور مغول صادر و در سال 1673 کامل شد. «پادشاهی» پنجمین مسجد بزرگ جهان لقب دارد و به‌عنوان یکی از آثار تاریخی ماندگار در شبه‌قاره هند شناخته می‌شود. با زیبایی و شکوه بی‌نظیری که این بنا دارد‌، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری پاکستان شناخته می‌شود.   

خوش‌ نقش‌ونگارترین مساجد جهان

مسجد پادشاهی لاهور  در پاکستان

 

در داخل و خارج این بنا منبت‌کاری‌ها و گچ‌بری‌های زیبایی قرار دارد و دیوارهای آن با سنگ مرمر قرمزی که از معادن سنگ جیپور هند آورده شده، ساخته شده است. در بخش اصلی آن 55 هزار نمازگزار می‌توانند عبادت کنند و صحن‌های آن به اندازه 95 هزار نفر گنجایش دارد. این مسجد بین سال‌های 1673 تا 1986 عنوان بزرگ‌ترین مسجد جهان را در دست داشت.

منبع:isna.ir



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


رستوران هایی با چشم اندازی خیره کننده+عکس
چهار شنبه 28 ارديبهشت 1394 ساعت 19:28 | بازدید : 287 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

مطلوبیت خوراک ارایه شده، چیدمان مناسب و پاکی و تمیزی می‌تواند در کیفیت رستوران و شهرت آن نقش به سزایی داشته باشد .

 1. رستوران ژول ورن  پاریس 

بهترین زستوران های دنیا,زیباترین رستوران های دنیا,جالبترین رستوران های دنیا

  رستوران ژول ورن  پاریس

 

رستوران رستوران ژول ورن  پاریس یکی از زیباترین رستوران های دنیا

رستوران ژول ورن  پاریس

 

 این رستوران در برج ایفل واقع شده و چشم انداز باشکوهی بر فراز شهر نور (پاریس) دارد. در اینجا رزرواسیون با سرعت بالایی انجام می پذیرد اما خوشبختانه شما می توانید از 3 ماه قبل میز خود را رزرو کنید.

2. رستوران بان ریم پا ، پوکت ، تایلند

 رستوران بان ریم پا ، پوکت ، تایلند یکی از زیباترین رستوران های دنیا

  رستوران بان ریم پا ، پوکت ، تایلند

 

این رستوران روباز که در بالای یک صخره واقع شده شما را با چشم اندازی از بهشت روبرو می کند! در این رستوران قطعا غذای سلطنتی تایلندی را امتحان خواهید کرد که تنها یکبار در کاخ بزرگ تایلند سرو شده است...



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


رومانی، یکی از بهترین مقاصد گردشگری
چهار شنبه 28 ارديبهشت 1394 ساعت 7:15 | بازدید : 276 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

 

رومانی (به رومانیایی România) کشوری است در جنوب شرقی اروپا. پایتخت آن بخارست است. رومانی از غرب با مجارستان و صربستان، از شمال شرقی و شرق با مولداوی و اوکراین و از جنوب با بلغارستان همسایه است.

کشور رومانی علاوه بر فرهنگ بسیار غنی، مناظر و چشم‌اندازهای فوق‌العاده زیبایی دارد که آن را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری تبدیل کرده است. با دیدن تصاویر شگفت‌انگیز این کشور، بدون شک تحریک می شوید که حتما سفری به آن داشته باشید.

 

جاذبه های دیدنی رومانی,مکانهای تفریحی رومانی

چشم‌اندازهای فوق‌العاده ی  کشور رومانی

 

رومانی (به رومانیایی România) کشوری است در جنوب شرقی اروپا. پایتخت آن بخارست است.

رومانی با داشتن مساحت ۲۳۸٬۴۰۰ کیلومتر مربع نهمین کشور اتحادیه اروپا از نظر مساحت است و همچنین با داشتن ۱۹ میلیون جمعیت هفتمین کشور اتحادیه اروپا از نظر جمعیت است.

زبان رسمی این کشور زبان رومانیایی و واحد پول آن لئو رومانی است. اکثریت مردم رومانی مسیحی هستند که حدود ۸۷ درصد از شاخه ارتدکس تعلق دارند.

 

رومانی از غرب با مجارستان و صربستان، از شمال شرقی و شرق با مولداوی و اوکراین و از جنوب با بلغارستان همسایه است.

زبان رسمی این کشور زبان رومانیایی و واحد پول آن لئو رومانی است. اکثریت مردم رومانی مسیحی هستند که حدود ۸۷ درصد از شاخه ارتدکس تعلق دارند.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


هیجان‌انگیزترین سفرهای تابستانی+عکس
چهار شنبه 23 ارديبهشت 1394 ساعت 20:6 | بازدید : 224 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

سفر های تابستانی در نقاط مختلف این کره خاکی رنگ و بوی متفاوتی دارد؛‌ گردشگرانی بار سفر می‌بندند و به دیدار خورشید بی‌غروب می‌روند، مسافرانی با قطاری قرمز رنگ به ارتفاعات چندهزار متری آلپ می‌روند و عده‌ای دیگر در جشنواره قایق‌رانی بدون آب هیجان را به معنای واقعی تجربه می‌کنند... این‌ها بخشی از پیشنهاداتی است که به علاقه‌مندان سفرهای خارجی و ماجراجویان ارائه می‌شود.

 

«خورشید نیمه‌شب» / نروژ
هرسال از اواخر ماه می تا اواسط جولای خورشید مجمع‌الجزایر «لوفوتن» نروژ در تمام ساعات شبانه‌روز در آسمان می‌درخشد و پدیده‌ای بی‌نظیر خلق می‌کند خورشید نیمه شب یکی از هیجان‌انگیزترین سفرهای تابستانی است. این جزایر افسانه‌ای در شمال نروژ که به دریای قطب شمال نزدیک است، هر سال میزبان گردشگرانی است که به دنبال مناظر بی‌بدیل فضای باز نور خورشید و دریای آرام هستند.  

 

هیجان‌انگیزترین سفرهای تابستانی,سفرهای تابستانی,بهترین مکانها برای سفر تابستانی

خورشید نیمه شب نروژ

 

اینجا مکانی است که آسمان طلایی‌اش با آب‌های لرزان درآمیخته و زیر نور خورشید نیمه‌شب جلوه‌ای بی‌همتا دارد که می توان گفت یکی از بهترین مکانها برای سفر تابستانی است . «لوفوتن» شامل هفت جزیره اصلی می‌شود و نزدیک‌ترین فرودگاه به آن در اسلو واقع است که دو ساعت و نیم تا آنجا فاصله دارد.

اگرچه این مجمع‌الجزایر در یکی از شمالی‌ترین مناطق کره زمین قرار گرفته، اما به علت هم‌جواری با اقیانوس قطب شمال و بهره‌مندی از جریان «گلف استریم»، دارای آب و هوای معتدلی نسبت به عرض جغرافیای خود است. در «لوفوتن» می‌توانید در سفر های تابستانی خورشید را برای همه ساعات روز در آسمان داشته باشید و در شب‌های سرد زمستانی از انوار زیبا و درخشان شفق‌های قطبی لذت ببرید.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تصاویری از مکانهای عجیب و دیدنی روی کره زمین
چهار شنبه 20 ارديبهشت 1394 ساعت 18:32 | بازدید : 219 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

تصاویری از مکانهای عجیب و دیدنی روی کره زمین
شاید با دیدن عکس هایی که در ادامه مشاهده می کنید به نظر برسد که این مکان های شگفت انگیز در روی کره زمین نبوده و جزء سیاره های دیگر منظومه شمسی هستند، اما در واقع اینها جاذبه های دیدنی و گردشگری هستند که بر روی همین کره خاکی قرار گرفته اند.

 

 چشمه آب گرم، نوادا، ایالات متحده آمریکا

مکانهای عجیب و دیدنی, گردشگری, دیدنی های جهان

چشمه آب گرم، نوادا/ دیدنی های جهان

 

 کوه باورنکردنی Tianzi، چین

دیدنی های جهان, عجایب طبیعت, عجایب گردشگری

کوه باورنکردنی Tianzi / مکانهای دیدنی چین

 

 پاموککاله، ترکیه

 عجایب گردشگری,دیدنیهای جهان,مکانهای دیدنی

 پاموککاله / مکانهای گردشگری ترکیه

بقیه عکس ها در ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: گردشگری , عجایب گردشگری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تصاویری از جاذبه‌های شگفت‌انگیز ایسلند!
چهار شنبه 18 ارديبهشت 1394 ساعت 9:10 | بازدید : 165 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

جمهوري ايسلند شمالي­‌ترين کشور اروپا و کشوري است جزيره‌اي در شمال اقيانوس اطلس. پايتخت و بزرگ‌ترين شهر آن ريکياويک و جمعيت اين کشور ۳۲۰ هزار نفر است.

واحد پول اين کشور کروناي ايسلند نام دارد و زبان رسمي آن زبان ايسلندي است. ۹۳٫۳۶ درصد مردم آن را ايسلندي‌ها تشکيل مي‌دهند که از تبار ژرمن هستند و مابقي عمدتاً از مهاجران ديگر کشورهاي اروپايي هستند. حدود ۸۸ درصد از مردم اين کشور مسيحي و بيشترشان پيرو آيين پروتستان هستند. 

دیدنی های ایسلند,تصاویر ایسلند

طبیعت زیبای ایسلند

 

کشور ايسلند در تاريخ ۱ دسامبر ۱۹۱۸ از دانمارک مستقل شده‌است.


ايسلند که تا قرن بيستم از فقيرترين کشورهاي جهان بود در سال‌هاي پس از جنگ جهاني دوم با صنعتي کردن ماهيگيري خود و دريافت کمک از طرح مارشال به رفاه دست يافت و توانست در دههٔ ۱۹۹۰ تبديل به يکي از مرفه‌ترين کشورهاي جهان شود و حتي در سال از لحاظ شاخص توسعه انساني در سال ۲۰۰۵ رتبهٔ اول را در ميان کشورهاي جهان به‌دست آورد.

ايسلند داراي بازاري آزاد است و ميزان ماليات در اين کشور نسبت به ديگر اعضاي سازمان همکاري اقتصادي و توسعه نسبتاً پايين است.


در سال ۲۰۰۸ نظام بانک‌داري کشور با دشواري عظيمي روبه‌رو شد و اين امر به ناآرامي سياسي انجاميد و آثار اين بحران هنوز به طور کامل رفع نشده‌است. با اين وجود بنا به اعلام سازمان ملل، ايسلند در سال ۲۰۱۱ چهاردهمين کشور توسعه‌يافته در جهان بود.

مساحت ايسلند ۱۰۳٬۰۰۰ کيلومتر مربع است و کناره‌هاي حاشيه‌اي جزيره در جنوب غرب جزيره ايسلند، دوسوم جمعيت اين کشور را در خود جاي داده‌است. زمين اين کشور از نظر آتشفشاني و زمين‌شناختي فعال است و در آن آبفشان‌هاي بسيار يافت مي‌شود و انرژي زمين‌گرمايي نيز در بسياري از نقاط آن در دسترس است. 

 

تصاویر ایسلند

 ايسلند  تا قرن بيستم از فقيرترين کشورهاي جهان بود

 

منطقه ايسلند که کمي پايين‌تر از مدار قطبي واقع شده آب‌وهواي سرد و قطبي دارد ولي حضور جبهه‌هايي از هواي معتدل از سرماي شديد اين جزيره کاسته است. منطقه داخلي جزيره بيشتر از فلاتي تشکيل شده که با ماسه‌زارها، کوه‌ها و يخچال‌ها پوشيده شده‌است. شمار زيادي از رودخانه‌هايي که از اين يخچال‌ها سرچشمه مي‌گيرند نيز با گذر از زمين‌هاي پست‌تر به سوي دريا سرازير مي‌شوند...


موضوعات مرتبط: گردشگری , عجایب گردشگری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با باغ زیبای هارون در کشمیر + تصاویر
سه شنبه 11 ارديبهشت 1394 ساعت 20:4 | بازدید : 220 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

 در اسلام‌آباد، «باغ هارون» در منطقه‌ای از شهر «سرینگر» در کشمیر واقع شده و باغی زیبا برای تفریح محسوب می‌شود.

 

با اینکه اهمیت اصلی باغ هارون به علت مناظر طبیعی آن است، چشمه‌های مصنوعی، طراحی زمین چمن برای تفریح مردم بر زیبایی آن افزوده است.


یک کانال پر آب که از دریاچه پشت باغ تغذیه می‌شود از وسط آن عبور می‌کند که درختان و گل‌ها آن را احاطه کرده‌اند.

 

بسیاری از کوه‌های اطراف باغ هارون حتی در ماه اوت پوشیده از برف است که این موضوع نیز یکی از خصوصیات جالب باغ هارون می‌باشد.


باغ هارون محل مناسبی برای پیاده‌روی در دامان طبیعت می‌باشد.

تصاویر باغ هارون در کشمیر

عکس باغ هارون کشمیر,آشنایی با باغ هارون

«باغ هارون» جلوه‌ای زیبا از طبیعت کشمیر

  تصاویر باغ هارون,

بقیه ی عکس ها در ادامه ی مطلب

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تصاویری از درختان جالب و غیرعادی در آمریکا
سه شنبه 8 ارديبهشت 1394 ساعت 10:38 | بازدید : 317 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

تصاویری از درختان جالب و غیرعادی در آمریکا
همه ما درخت هایی با شکل های خمیده دیده ایم. ولی در آمریکا درختانی دیده میشوند که دارای خمیدگی غیر عادی هستند. البته خمیدگی ها طبیعی نیستند و برای همین فقط در آمریکا شاهد آن هستید.

در زمانهای قدیم برخی از اهالی آمریکا از درختان برای علامتگذاری مکان های مهم استفاده میکردند. آنها درخت ها را در طول سالیان دراز به اشکال مختلف خم میکردند. این علامتگذاری ها معمولا در نقاطی که منابع آب و غذا بود انجام میشد تا براحتی توسط افراد تازه وارد قابل شناسایی باشد.

 

درختان غیر عادی, درختان خمیده, عجایب طبیعت

درختانی عجیب که دادای خمیدگی غیر عادی هستند‎

درختان غیر عادی,عجایب طبیعت, درختان خمیده

درختان جالب و غیرعادی در آمریکا

بقیه ی عکس ها در ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: گردشگری , عجایب گردشگری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تصاویر زیباترین قلعه های دنیا
سه شنبه 5 ارديبهشت 1394 ساعت 17:24 | بازدید : 340 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

احتمالا با شنیدن نام زیباترین قلعه های دنیا به یاد داستانهای هری پاتر می افتید. قلعه های قدیمی و شکوهمندی در نقاط مختلف دنیا موجود هستند که هرکدامشان داستانهای جالبی در دل خود دارند.

در ادامه با تعدادی از این قلعه های زیبا و دیدنی آشنا می شویم:

 

تصاویر زیباترین قلعه های دنیا

 

 

 زیباترین قلعه های دنیا,قلعه های دنیا,قلعه نُی شوان شتاین در آلمان

قلعه نُی شوان شتاین در آلمان یکی از زیبا ترین قلعه های دنیا است

 

 

قلعه "بووریر" در فرانسه,تصاویر زیباترین قلعه های دنیا, قلعه های دنیا 

یکی از زیبا ترین قلعه های دنیا قلعه بووریر در قرانسه است

 

بقیه ی عکس ها در ادامه ی مطلب

 

 


موضوعات مرتبط: گردشگری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


قلعه تنهایی در عربستان (+تصاویر)
پنج شنبه 29 فروردين 1394 ساعت 20:18 | بازدید : 331 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

قلعه تنهایی,قصر آل فرید,قلعه تنهایی در عربستانقلعه تنهایی در عربستان (عکس)
در یک چشم انداز صحرایی و خشک در  شمال عربستان سعودی، آرامگاه باستانی نیمه ساخته شده از سنگ در دشت خشک خودنمایی می کند این قصر زیبا به نام قصر آل فرید شناخته شده است. دیگر نام رایج این قلعه در بین مردم عربستان "قلعه تنهایی" است.

ساختار این بنا در قرن اول میلادی و به صورت ناتمام ساخته شده است که در دوران حکومت Nabateans ثبت شده است.

قصر آل فرید یکی از 131 مقبره تاریخی ساخته شده در منطقه عربستان صعودی در دوران اسلامی است که تصاویر آن را در ادامه مشاهده می کنید...


موضوعات مرتبط: گردشگری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خطرناک ترین گذرگاه های دنیا +عکس
سه شنبه 27 فروردين 1394 ساعت 23:17 | بازدید : 382 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

 

خطرناک ترین گذرگاه های دنیا ، خطرناک ترین گذرگاه ها ، گذرگاه کوچک شاه

 

تخته هایی باریک با سوراخ ها و پوسیدگی های بسیار که با کابل های زنگ زده سرپا نگه داشته شده و تا چشم کار می کند ادامه پیدا کرده است. این تنها گذرگاه هایی هستند که گاهی بر روی رودخانه ای خروشان و گاهی بر روی پرتگاهی عمیق قرار دارند و با هر حرکت باد از این سو به آن سو می روند.

 با گذاشتن اولین قدم در خطرناک ترین گذرگاه ها می توان صدای ضربان قلب خود را شنید. کمتر کسی جرأت عبور از این گذرگاه ها را دارد به غیر از آن دسته ماجراجویانی که به دنبال خطر هستند. آنها قدم در راهی می گذارند که ممکن است هیچ بازگشتی نداشته باشد...



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشیانه‌ پرستو، قلعه‌ ای برفراز صخره‌ ها
سه شنبه 8 اسفند 1393 ساعت 21:8 | بازدید : 321 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

 آشیانه‌ی پرستو، قلعه‌ای باشکوه که برفراز صخره‌ها ساخته شده است.
 
اوکراین کشوری است که این روزها اوضاع آشفته‌ای دارد. احتمالاً شما نیز اخبار مرتبط با مسائل داخلی آن را از خبرگزاری‌های مختلف شنیده‌اید. اما صرفنظر از اوضاع و احوال آشفته‌ی این روزها، این کشور مناظر و بناهای باشکوهی دارد که برای گردشگران جالب توجه و سرگرم کننده است. یکی از این بناها، قلعه‌ای است تزئینی که برفراز صخره‌ای رو به دریای سیاه، ساخته شده است.

 اوکراین در شمار کشورهای اروپای شرقی جای می‌گیرد. این کشور چشم اندازهای زیبایی دارد که بازدید از آنها جالب توجه و به یادماندنی است. یکی از این چشم اندازها، تونل عشق است که بارها پیش از این و در قالب موضوعات مختلف، تصاویری تماشایی از آن را برای شما ارائه کردیم. البته ترس را نیز در نیروگاه اتمی منهدم شده‌ی چرنوبیل به تصویر کشیدیم.

آشیانه‌ پرستو,گردشگری,تور گردشگری

  آشیانه‌ پرستو,گردشگری,تور گردشگری

 این بار اما به سراغ سازه‌های معروف و معماری جالب توجه این کشور آمده‌ایم و از این میان، قلعه‌ای موسوم به آشیانه‌ی پرستو (Swallow Nest) واقع در شبه جزیره‌ی کریمه را برای شما برگزیدیم که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

این قلعه‌ی مسحور کننده در شهر کوچک دارای چشمه‌های آب گرم به نام "Gaspra" و بر فراز صخره‌ای به شکلی متعادل و متوازن قرار گرفته است. این شهر در شبه جزیره‌ی کِریمه و بین دو شهر "Yalta" و "Alupka" واقع شده است، ناحیه‌ای خودمختار که روسیه ادعای تملک آن را دارد.

آشیانه‌ پرستو,گردشگری,تور گردشگری

 قلعه ای در شبه جزیره کریمه
این سازه در سال 1912 روی صخره‌ای به ارتفاع 40 متر و به سبک نئو گوتیک ساخته شده است. طراحی و اجرای این قلعه توسط معمار روسی "لئونید شروود" (Leonid Sherwood) و به سفارش نجیب‌زاده‌ی آلمانی ساکن کناره‌های دریای بالتیک، بارون فُن اشتینگل (Baron Von Steingel) انجام شد. او این قلعه را به عنوان اقامتگاه تابستانی خود ساخت، هر چند که امروزه این بنا بیشتر به عنوان نشان و نمادی از نواحی جنوبی کِریمه شناخته شده است.

آشیانه‌ پرستو,گردشگری,تور گردشگری

 آشیانه‌ پرستو,گردشگری,تور گردشگری

 سبک نئوگوتیک به کار رفته در ساخت این قلعه، آن را به مراتب باشکوه‌تر ساخته و می‌توان گفت که به آن جلوه‌ای سلطنتی بخشیده است. خوشبختانه حتی در جریان درگیری‌های اخیر در این منطقه، خسارات و آسیبی به آن وارد نشده و به شکلی معجزه‌آسا نجات یافته است.

آشیانه‌ پرستو,گردشگری,تور گردشگری

 کِریمه در شمار مقاصد گردشگری با شکوه و پرطرفدار این منطقه  محسوب شده و نسبتاً معروف است. بازدید از این قلعه در عین حال چشم اندازی تماشایی از دریای سیاه را نیز به گردشگران هدیه می‌کند. به علاوه از نقطه نظر تاریخی این منطقه و همینطور این قلعه، در جای خود حائز اهمیت بوده و با ارزش است.

آشیانه‌ پرستو,گردشگری,تور گردشگری

 آشیانه‌ پرستو,گردشگری,تور گردشگری

  در مورد تاریخچه‌ی ساخت این سازه نیز باید گفت که مدت‌ها قبل سازه‌ای چوبی در این بخش و برفراز صخره ساخته شده بود که به نام "قلعه‌ی عشق" خوانده می‌شد. بعدها پزشک تزار (A.K.Tubin)، به جای آن خانه‌ای روستایی در این منطقه احداث کرد. سرانجام بارون و میلیونر آلمانی که در کار استخراج نفت در باکو به ثروتی قابل توجه دست یافته بود، قلعه‌ی فعلی را در همین نقطه بنا کرد. هر چند تنها چند سال بعد او این قلعه را به شخص دیگری فروخت که آن را به عنوان رستوران مورد استفاده قرار داد.

آشیانه‌ پرستو,گردشگری,تور گردشگری

  آشیانه‌ پرستو,گردشگری,تور گردشگری

به دنبال انقلاب روسیه، این قلعه دیگر تنها به عنوان جاذبه‌ای توریستی مورد توجه قرار داشت. این آشیانه‌ی سنگی همچنین  با خوش شانسی از یک زلزله‌ی شدید که بین 6 تا 7 ریشتر قدرت داشت نیز جان سالم به در برد. در این حادثه  تنها بخش‌هایی کوچکی از صخره و تزئینات خارجی آن دچار آسیب دیدگی شد و به درون دریا سقوط کرد.

آشیانه‌ پرستو,گردشگری,تور گردشگری

 آشیانه‌ پرستو,گردشگری,تور گردشگری

  در تمام طول سال امکان بازدید از این قلعه مهیا است، هر چند سفر در فصل تابستان حال و هوای دیگری دارد.

آشیانه‌ پرستو,گردشگری,تور گردشگری

 و این هم گوشه‌ای دیگر از مناظر و معماری باشکوه این کشور:

پارک "Korsun Shevchenkovskiy" 

آشیانه‌ پرستو,گردشگری,تور گردشگری

 کلیسای جامع سانتا سوفیا 

آشیانه‌ پرستو,گردشگری,تور گردشگری

مجسمه‌ی مام میهن در کیف

آشیانه‌ پرستو,گردشگری,تور گردشگری 

 امیدواریم از این سفر و همراهی با ما لذت برده باشید.

منبع:zoomit.ir


موضوعات مرتبط: گردشگری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جاذبه های گردشگری زنجان
سه شنبه 17 بهمن 1393 ساعت 19:20 | بازدید : 293 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

شهر زنجان در شمال غرب ایران یکی از شهرهای دیدنی ایران است. این استان با آثار طبیعی همچون غار کتله خور و آثار تاریخی چون گنبد سلطانیه یکی از مناطق دیدنی ایران است.  


از رودهای مهم استان قزل اوزن است که رودی جوشان وخروشان است و از کوه های کردستان سرچشمه گرفته وپس از توقفی در پشت سد منجیل نهایتا وارد دریای خزر می‌گردد. از دیگر رودخانه‌ها زنجانرود، ابهررود، سجاس رود و خرا رود را می‌توان نام برد. همچنین چشمه‌های آب معدنی استان عبارت‌اند از چشمه آبگرم وننق، چشمه آبگرم ابدال، چشمه آبگرم گرماب و چشمه آبگرم حلب انگوران. 

زنجان،جاهای دیدنی زنجان

جاهای دیدنی زنجان

 

قدمت آن متعلق به اواخر هزاره دوم قبل از میلاد است. مرکز این استان کهنسال در قبل از اسلام زنگان یا زندیگان و به معنای منسوب به کتاب زند نام داشته‌است که پس از استیلای اعراب بنا به ضرورت تلفظ معرب به زنجان تغییر یافته‌است. زنجان از قدیم به سبب قرار گرفتن در حاشیه جاده ابریشم و راه تجاری مسیر هند و چین به اروپا دارای اهمیت خاصی بوده‌است. استان بر اساس آخرین تقسیمات کشوری در سال ۱۳۷۶ دارای هفت شهرستان به نامهای زنجان-ابهر-خرمدره-خدابنده-ایجرود-طارم و ماهنشان است.


بنای عظیم گنبد سلطانیه که بعد از کلیسای جامع فلورانس و ایاصوفیه در استانبول عظیم‌ترین گنبد تاریخی جهان بشمار می‌آید، از جاهای دیدنی زنجان است. همچنین معبد داش کسن باقی مانده از زمان سلسله ساسانیان نیز از آثار تاریخی این استان است.

 

جاهای دیدنی زنجان،زنجان

جاذبه های گردشگری زنجان

 مکان های دیدنی زنجان،جاهای دیدنی زنجان

جاهای دیدنی زنجان

 جاهای دیدنی زنجان،آثار تاریخی زنجان

آثار تاریخی زنجان

 گنبد سلتانیه،جاهای دیدنی زنجان

جاذبه های گردشگری زنجان

 جاهای دیدنی زنجان،آثار دستی

صنایع دستی زنجان

 صنایع دستی،جاهای دیدنی زنجان

صنایع دستی زنجان

جاهای دیدنی زنجان،آثار تاریخی زنجان 

زنجان

 گنبد سلتانیه،جاهای دیدنی زنجان

آثار تاریخی زنجان

جاهای دیدنی زنجان،غار کتله

غار کتله یکی از جاهای دیدنی زنجان

منبع:

chn.ir
tishineh.com


موضوعات مرتبط: گردشگری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


راهنمای سفر به آنتالیا
دو شنبه 24 فروردين 1394 ساعت 21:40 | بازدید : 325 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

شهر آنتالیا ترکیه شهری ست که برای همه میهمان هایش یک سوغات و تفریحی دارد بستگی دارد که شما کدام را انتخاب کنید.

آنتالیا شهری برای همه ، نگینی بر فراز مدیترانه
آنتالیا ترکیه شهری ست که مسافرش را خسته نمی کند و حوصله هیچ کسی در این شهر سر نمی رود چه آدمی که اهل سیاحت وگشت وگذار باشد چه آدمی که اهل خرید و پرسه زدن در مراکز خرید، چه خوش خوراکی که از این رستوران به آن رستوران می روند و چه کسانی که اهل ساحل گرم و نرمند و عاشق ورزش های آبی، آنتالیا شهر برای همه میهمان هایش یک سوغات و تفریحی دارد بستگی دارد که شما کدام را انتخاب کنید.

در چه فصلی سفر به آنتالیا مناسب است؟ 

سفر به آنتالیا ، آنتالیا ، جاهای دیدنی آنتالیا

آنتالیا آب و هوای مدیترانه ای دارد و معمولا هوای آن به کمتر از 10درجه نمی رسد

 

 آنتالیا آب و هوای مدیترانه ای دارد و معمولا هوای آن به کمتر از 10درجه نمی رسد البته فصل آب تنی و دریا رفتن آن معمولا از اواخر اردیبهشت شروع می شود و تا اواخر پائیز ادامه دارد ارزان ترین فصل هتل های آن هم از زمستان تا اواسط بهار است که معمولا قیمت هتل ها تا هفتاد درصد پیدا می کند.

دیدنی های برتر آنتالیا:

سفر به آنتالیا ، آنتالیا ، مکانهای تفریحی آنتالیا

مکان های تفریحی ، گردشگری، و دیدنی آنتالیا

 

- منطقه کاله ایچی Kaleici
- دروازه شهر Kalekaplsl
-منطقه باستانی آسپندوس Aspendos
-رودخانه و آبشار ماناوگات Manavgat Selalesi
-ترمسوس Termessos
-دروازه هادریانوس Hadrianus Gate-Uckapilar
-قلعه پاموگ وهایراپولیس Hierapolis
-منطقه تاریخی پرگه Perge Antalya Muzesi
-موزه آنتالیا Duden Selalesi
- آبشار دودن Doden Full

سواحل برتر آنتالیا: 

جاذبه های گردشگری آنتالیا ، آنتالیا ، سواحل الیموس

سواحل الیموس یکی از سواحل جذاب و دیدنی آنتالیا

 

- ساحل کونیالتی Konyaalti
- ساحل لارا Lara Plaji
- ساحل کلئوپاترا Kleopatra
- ساحل اولیموس Olympus Plaji
- ساحل کمر Kemer
- ساحل سورگون Sorgun
- ساحل فاسلیس Faselis
- ساحل پاتارا Patara Plaji

مراکز خرید آنتالیا: 

سفر به آنتالیا ، جاذبه های گردشگری آنتالیا ، بازار آنتالیا

بازار آنتالیا یکی از مراکز خرید در شهر آنتالیا

 

- مرکز خرید تراسیتی terraCity
- بازار آنتالیا Bazaar
- مرکز خرید دیپو Deepo Outlet Center
- مرکز خرید مارک Mark Antalya
- مرکز خرید آکا پارک  Akkappark Shopping Mall
- مرکز خرید شی مال SheMall
- مرکز خرید میگروس Migros

مراکز تفریح آنتالیا:

آنتالیا ، جاذبه های گردشگری آنتالیا ، آکواریوم آنتالیا

آکواریم آنتالیا یکی از زیبا ترین مکان های گردشگری و تفریحی آنتالیا

 

 - پارک کارلی اوغلو Karaalioglu
- تله کابین هیپ نونیکس Hip-Notics Cable Ski
- آکواریم آنتالیا Antalya Aquarium
- مینی سیتی آنتالیا Mini City Antalya
- پارک آبی آنتالیا Antalya AquaPark
- ورزش های آبی لارا

 

منبع:kooleposhty.ir


موضوعات مرتبط: گردشگری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


این شهرها تا یک قرن دیگر نابود خواهند شد
یک شنبه 26 بهمن 1393 ساعت 21:37 | بازدید : 420 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

 همه این شهرها تا 100 سال آینده به دلایل گوناگونی نابود خواهند شد. بعضی هایشان غرق می شوند، تعدادی دیگر متروک و برخی دیگر از این شهرها را زلزله با خاک یکسان خواهد کرد اما با وجود این همه خطرات مرگبار هنوز هم افراد زیادی در این شهرها زندگی می کنند.

تهدید تپه های شنی

 وقتی تپه های شنی در زمین های حاصلخیز به وجود می آیند، مطمئنا خطر بزرگی این زمین ها را تهدید می کند. شهر تیمبوکتو در جنوب آفریقا در معرض چنین خطر بزرگی قرار دارد.

این شهر هزار ساله، یکی از جاذبه های گردشگری در مالی به شمار می رود. سواحل زیبا، صخره های زمردی و بناهای تاریخی تیمبوکتو بسیار مشهور است. امروزه بخش هایی از این شهر به زیر خاک رفته و مقامات در تلاشند تا دوباره این نقطه از جهان را آباد کنند.

شهری که دارد غرق می شود

 

   بانکوک، پایتخت تایلند در معرض خطر نابودی قرار دارد، این شهر در حال غرق شدن است زیرا سطح دریا نسبت به شهر در حال بالا آمدن است. این مسئله باعث شده که پایه های ساختمان های شهر در حال تبدیل شدن به گل و لای باشد.

بالا آمدن سطح آب دریا، مشکل اساسی این شهر به شمار می رود و گفته می شود تا 100 سال آینده، خیابان های این شهر تبدیل به کانال آب می شود. اگرچه دانشمندان بارها و بارها در این باره هشدار داده اند اما مقامات دولتی هیچ اقدامی انجام نمی دهند.

شهر ارواح

 

این روزها جمعیت شهر دیترویت روز به روز در حال کاهش است و اگر این روند ادامه داشته باشد، تا سال 2100 این شهر تبدیل به یک متروکه می شود. علت اصلی مهاجرت از این شهر، مشکلات اقتصادی بیان شده است. صنایع خودروسازی این شهر ورشکست شده و به همین دلیل کارگران از این شهر مهاجرت می کنند.

سال 1950، دیترویت یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت داشت اما امروز این تعداد به 701 هزار نفر رسیده است.

سال 2013 شهرداری دیترویت دچار ورشکستگی شد که تا آن زمان در طول تاریخ آمریکا سابقه نداشت. نرخ بیکاری در این شهر 33.1 درصد است و یک سوم مردم شهر زیر خط فقر زندگی می کنند.

قسمت هایی از شهر دیترویت اکنون تبدیل به محل های متروکه و بخش های دیگر تبدیل به جنگل شده است.

شهر دیترویت بالاترین آمار جرم و جنایت را در آمریکا دارد و سال 2012 از هر 100 هزار نفر، 53 نفر مرتکب قتل می شدند، یعنی 10 برابر بیشتر از آمار چهار سال اخیر نیویورک.

سال 2010 شهردار این شهر بخش هایی از شهر را با بولدوزر ویران کرد تا همه مردم شهر در یک منطقه خاص ساکن شوند، این تنها راهی بود که برای خدمت رسانی به شهروندان امکانپذیر بود.

ویرانی، هر 100 سال یک بار

 

 «ناپل» یکی از زیباترین مناطق ایتالیاست. جمعیت حومه ناپل 960 هزار نفر است و منطقه شهری آن تقریبا سه و نیم میلیون نفر جمعیت دارد. این جمعیت، ناپل را به یکی از پر رفت و آمدترین شهرهای مدیترانه ای تبدیل کرده است. یونسکو، ناپل را میراث جهانی معرفی کرده است اما متاسفانه با 100 سال آینده، این شهر نابود خواهد شد.

ناپل در دوران رنسانس یک مرکز فرهنگی مشهور به شمار می رفت و امروزه گردشگران بسیاری برای دیدن مکان های باستانی، کاخ کاسرتا و ویرانه های پمپئی به آنجا سفر می کنند.

به گفته دانشمندان، هر 100 سال یک بار آتشفشان وزوو در خلیج ناپل، فوران می کند. آخرین بار در سال 1944 این ویرانی رخ داد و گفته می شود تا 100 سال آینده باز هم آتشفشان وزوو فعال شود، برای همین این منطقه روی خط قرمز قرار دارد اما تاکنون هیچ یک از ساکنان آن تصمیم به نقل مکان نگرفته اند.

در خطر زلزله

 

 اکثر مردم از خطر زلزله ای که همیشه سانفرانسیسکو را تهدید می کند، مطلع هستند اما خیلی هایشان این خطر را جدی نمی گیرند. به گفته محققان دانشگاه کالیفرنیا، تا سال 2086 به احتمال 75 درصد زلزله ای با شدت هفت ریشتر یا شاید بیشتر در این شهر اتفاق می افتد و همه شهر را با خاک یکسان می کند اما آیا پس از وقوع این زلزله بازماندگان قادر خواهند بود آن را از نو بسازند؟

جمعیت سانفرانسیسکو به 900 هزار نفر می رسد و با توجه به آمارها در حال کاهش یافتن است زیرا بسیاری از ساکنان این شهر از آینده شومی که در انتظارشان است وحشت دارند.

شهر عروس ها
روزگاری شهر «ایوانوو» در روسیه، مرکز نساجی این کشور به شمار می رفت تا جایی که زن ها از سراسر روسیه برای کار در کارخانه های این شهر به آنجا نقل مکان می کردند و برای همین این شهر به «شهر عروس ها» مشهور شد. مهاجرت زن ها باعث شد تا تعادل مرد و زن در شهر به هم بخورد.

وقتی اتحاد جماهیر شوروی سابق از هم پاشید 60 درصد جمعیت این شهر می بایست با محصولاتی که خودشان پرورش می دادند شکم شان را سیر می کردند و در حقیقت مردم می بایست برای زنده ماندن خودکفا می شدند.

در این زمان، افزایش رقابت در صنعت نساجی، باعث نابودی بسیاری از این مراکز نساجی در این شهر شد و بعد از آن بود که فقر و کم شدن نرخ تولد، افزایش جنایت، اعتیاد، الکلیسم، مرگ و میر بالا و اقتصاد ضعیف باعث شد تا نسل جوان به سرعت شهر را ترک کنند و در جاهای دیگری ساکن شوند.

شهری روی دریاچه خشکیده 

در مکزیکوسیتی یکی از قدیمی ترین امپراتوری های باستان بنا شده بود و اکنون 20 نفر در این شهر پر رفت و آمد زندگی می کنند.

این شهر در قسمت بالایی پایتخت آزتک ها یعنی «تنوجچنیتلان» بنیان گذاشته شده است، در همین منطقه بود که سال 1519، کرت ها به امپراتوری آزتک ها حمله کردند.

کرت ها پس از شکست آزتک ها، به سنت قدیم اسپانیایی ها، میدانی را در مرکز شهر بنا کردند که در اطراف آن، ساختمان های مهمی قرار داشت. با این وجود، امروزه شهر در حال غرق شدن است چرا که بستر این شهر، دریاچه خشک شده ای است و همین مسئله باعث می شود تا بنیان شهر سست باشد.

به گفته مقامات دولتی، مکزیکوسیتی در سال چند سانتیمتر به زیر آب می رود و تا 60 سال آینده نزدیک به 10 متر نشست خواهد کرد.

شهری که به زیر آب می رود  

 یکی از رمانتیک ترین شهرهای جهان ونیز است که از سال های بسیار دور تاکنون در حال رفتن به زیر آب است. محققان می گویند تا 100سال آینده، سرعت زیر آب رفتن ونیز بیشتر خواهد شد و این در حالی است که خاک این شهر در حد 24 سانتیمتر در حال نشست کردن است.

آب های زیرزمینی و دریا به شدت ونیز را تحت تاثیر قرار داده اند، به عنوان مثال 100 سال پیش، در میدان سنت مارک ونیز سالانه 9 بار سیل می آمد اما اکنوندفعات جاری شدن سیل در این منطقه به 100 بار در سال رسیده است.

هر چند مسئولانشهر درتلاشندتا هر طور شده ونیز را نجات دهند اما هنوز نتیجه این کار معلومنیست. از 30 سال گذشته تاکنون، دولت ایتالیا همواره تلاش می کند تا ونیز را هر طور شده حفظ کند و به همین دلیل تاکنون میلیون ها یورو برای ساخت سیستم های دفاعی در برابر سیلاب ها هزینه شده است.

البته دراین بین کلاهبرداری های کلانی صورت گرفته است به طوری که در ماه ژوئن سال گذشته، شهردار ونیز به همراه چند نفر دیگر از مقامات بلندپایه به خاطر فساد مالی در این پروژه دستگیر شدند.

به نظر متخصصان برای حفاظت از ونیز باید میزان سطح خاک این شهر را افزایش داد تا از آثار هنری و باستانی آن محافظت شود.

یک متر زیر آب 

شهر «بانجول» در گامبیا، شهری کم جمعیت در غرب آفریقاست که در 100 سال آینده به دلیل بالا رفتن آب اقیانوس ها و فرسایش، نابود خواهد شد.

شهر بانجول به دلیل تغییرات آب و هوایی، در معرض خطر یک متر زیر آب رفتن قرار دارد که اگر این اتفاق بیفتد، همه مکان های مسکونی آن دچار فرسایش می شوند و بیش از نیمی از جنگل های کشور و مزارع برنج نابودخواهد شد. به گفته متخصصان، کاهش تولید برنج، فاجعه بزرگی به وجود خواهد آورد که پیامدهایی همچون قحطی، سیل و توفان به همراه خواهد داشت و در مجموع به شدت اقتصاد این شهر را در هم می شکند. برای همین مقامات مسئول در تلاشند سدهای دفاعی ساحل را ارتقا دهند تا شاید این شهر نجات یابد.

منبع:مجله همشهری سرنخ

 

 

 


موضوعات مرتبط: گردشگری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


قصر نُوی‌شوان‌شتَین آلمان (+تصاویر)
سه شنبه 20 خرداد 1393 ساعت 19:35 | بازدید : 617 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

قصر نُوی‌شوان‌شتَین آلمان (+تصاویر)
قصر نُوی‌شوان‌شتَین نام قصری است متعلق به قرن نوزدهم میلادی در جنوب استان باواریا در جنوب کشور آلمان. قصر نُوی‌شوان‌شتَین توسط پادشاه وقت باوریا  به نام لادویگ دوم ساخته شد. این قصر به عنوان یک پناهگاه شخصی برای پادشاه منزوی در نظر گرفته شده بود ، اما بلافاصله پس از مرگ وی، در سال 1886  به یک مکان بازدید عمومی تبدیل شد. از آن زمان تا کنون بیش از 60 میلیون نفر از این کاخ عظیم بازدید کرده اند.

این کاخ مظهر سبک و مدل  معماری شناخته شده "قلعه رمانتیسم" و همچنین شور و شوق زیاد لادویگ دوم  برای اپراهای ریچارد واگنر – خواننده سبک اپرا در زمان وی می باشد. قصر نُوی‌شوان‌شتَین هم اکنون یکی از محبوب‌ترین نقاط توریستی در کشور آلمان است و همواره جزو زیبا ترین قصرهای دنیا محسوب می شود.

 

تصاویر قصر نُوی‌شوان‌شتَین آلمان

 

 منبع: parsacity.com

 

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خانقاه و مجموعه بقعه شیخ صفی‌الدین در اردبیل
دو شنبه 19 خرداد 1393 ساعت 20:3 | بازدید : 745 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

خانقاه و مجموعه بقعه شیخ صفی الدین در اردبیل، اینمجموعه از اوایل قرن شانزدهم تا اواخر قرن هجدهم به طول انجامید و محلی برای سلوک معنوی به رسم صوفیان بود.

خانقاه و مجموعه بقعه شیخ صفی الدین در اردبیل
ساخت این  مجموعه از اوایل قرن شانزدهم تا اواخر قرن هجدهم به طول انجامید و محلی برای سلوک معنوی به رسم صوفیان بود. در ساخت مجموعه،  برای استفاده بهینه از فضای موجود و ایجاد کاربری‌های متنوع (از جمله کتابخانه، مسجد، مدرسه، بقعه، آب انبار، بیمارستان، آشپزخانه، نانوایی و تعدادی دفتر کار) از فرم‌های معماری سنتی ایران استفاده شده است. مسیر دسترسی به بقعه شیخ از هفت بخش، به نشانه هفت وادی عرفان تصوف تشکیل شده که با هشت دروازه، به نشانه هشت نگرش تصوف از هم جدا شده‌اند. نما و فضای داخلی بقعه و تزئینات فراوان آن به خوبی باقی مانده‌اند و مجموعه چشمگیری از دست سازهای قدیمی را می‌توان دید. بقعه شیخ صفی‌الدین مجموعه‌ای نادر از اجزای معماری اسلامی در قرون وسطی می‌باشد.

شرح تاریخی
صوفی‌گری ( تصوف از صوف به معنی "پشمینه"  به زبان عربی و یا صفا یه معنی "پاکدامنی" برگرفته شده است) عموماُ به عنوان جنبه عرفانی و درونی اسلام و نه یک فرقه جداگانه، در نظر گرفته می‌شود. تصوف در قرن‌های نهم و دهم میلادی به عنوان جنبشی معنوی گسترش پیدا کرد و به عقیده برخی، عاملی مهم در گسترش اسلام و ایجاد یک فرهنگ جامع اسلامی در آفریقا و آسیا بود. این آیین در طول قرن‌های سیزدهم تا شانزدهم در سراسر جهان اسلام به عنوان یک فرهنگ قدرتمند دینی و فکری با آموزه‌های به خصوص خود (که توسط اساتید تصوف بر مبنای طریقت و احکام مختلف بنیان نهاده شده‌اند) رونق یافت و جلوه‌های ملموس هنری زیادی را به ویژه در آسیای مرکزی بر جای گذاشت.
    

 اردبیل و حمله مغول‌ها
در زمان فتح ایران به وسیله مسلمانان، اردبیل بزرگترین شهر در شمال غربی ایران بود. بعد از حمله مغول‌ها این شهر ویران شد و به مدت سه قرن، تا زمانی که شیخ صفی‌الدین (1252 تا 1334 میلادی)، صفویه را بنیان نهاد و نام خود را بر این سلسه گذاشت، به همین حال رها شده بود.

شیخ صفی‌الدین و صوفی‌گری
شیخ صفی‌الدین از آموزه‌های شیخ زاهد گیلانی بهره برد و پس از مرگ استاد، بر جای او نشست و طریقت خود را گسترش داد. این طریقت، تصوف (برگرفته از صوفی‌گری صفویان) نام گرفت. شیخ، خانقاهی در اردبیل احداث کرد که بعدها به بقعه او تبدیل گشت.

 ویژگی‌های مجموعه
مجموعه شیخ صفی‌الدین در ابتدا شهری کوچک و خود گردان متشکل از بازارها، حمام‌ها و میدان‌های عمومی، مکان‌های مذهبی، خانه‌های مسکونی و دفاتر کاری بود.

نقش و کاربری مجموعه و سلطنت صفویان
در دوران سلطنت شاهان صفوی، نقش و کاربری این مجموعه تغییر کرد و به خاطر وجود بقعه با ارزش موسس سلسه صفویه، به یکی از مهمترین مکان‌های ملی و سیاسی مبدل گشت. شاه اسماعیل، وارث شیخ صفی‌الدین و رهبر صوفی مسلک خانقاه، اولین شاه سلسله صفویه شد و تشیع را به عنوان دین رسمی کشور اعلام کرد.
   
اهمیت بقعه شیخ صفی‌الدین از نظر صفویان
صفویان در توسعه و تزئین ساختمان آرامگاه جد خود از هیچ هزینه‌ای دریغ نکرده و آثار هنری بسیاری را بنا کردند. افراد بسیاری برای زیارت بقعه شیخ صفی‌الدین به این مجموعه می‌آمدند و از قرن چهاردهم تا شانزدهم این مکان، مجموعه‌ای مذهبی بود متشکل از آثار برجسته هنری، تزئیناتی و باستان شناختی.

مراحل ساخت مجموعه
محققان چهار مرحله اصلی برای ساخت این مجموع تعیین کرده‌اند که مهمترین ساختمان‌ها در این چهار مرحله بنا شده و یا به طور قابل توجهی تغییر داده شده‌اند :

مرحله اول از سال 1300 تا 1349 میلادی: در این دوره طرح اولیه بقعه تنظیم شد و بناهای "خانقاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، حرم‌خانه، گنبد الله الله، ساحت، عمارت دارالحفاظ، شاه نشین، حیاط میانی و چله خانه جدید" ساخته شدند.

مرحله دوم از سال 1349 تا 1544 میلادی: در این دوره مقبره شاه اسماعیل و همچنین مقبره مادرش، دار الحدیث، جنت سرا، شهیدگاه و حیاط آرامگاه در قسمت جنوبی بقعه شیخ صفی‌الدین ساخته شدند. بیشتر این ساخت و سازها به قرن شانزدهم میلادی مربوط می‌باشند.

مرحله سوم از سال 1544 تا 1752 میلادی: چینی خانه (به شکل کنونی آن، دروازه شاه عباسی و حیاط باغ در این دوره بنا شدند.

مرحله چهارم از سال 1752 تا قرن بیستم میلادی: مدرسه، سرویس های بهداشتی، موتور خانه و گلخانه در این دوره و بیشتر در قرن بیستم ساخته شدند.

این بنا همچنان نقش خود را حفظ کرده و محلی برای عبادت و زیارت است .

منبع:wiki.5040.ir



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
تماس با ما

سلام دوستان عزیز می خواستم بهتون اطلاع بدم به لطف خدای مهربان پورتال کشکول توانست در مسابقات وبلاگ نویسی استانی رتبه ی اول را کسب کنه !!! شاد باشید و تندرست

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان پورتال جامع کشکول و آدرس kashkoul.tk لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 469
:: کل نظرات : 3

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 1731
:: بازدید ماه : 2113
:: بازدید سال : 8375
:: بازدید کلی : 108471